abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    27.4. 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 882 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    14.3.2006 21:54 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Do ankety navrhuji pridat k osobnim udajum kolonku: znameni zverokruhu (napr. formou zaskrtnuti), zajem viz Astrolinux aneb Distra podle horoskopu. Je to trochu kravinka, ale pri tom mnozstvi by to mozna dalo zajimava data :)

    Provokateru navrhuji nevsimat si, dokud nelezou do verejne casti portalu. Myslim, ze si vsichni soudni lide uvedomuji, ze jim presne jde o vyvolani nejake takove reakce. Ignorace je jedina zbran. Smazte to a zalozi si za chvili dalsi blog.
    15.3.2006 10:38 sofr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Mohu-li to nějak ovlivnit, hlasuji pro to, aby se tam blbosti jako znamení zvěrokruhu nedávaly. Moc položek lidi odradí, zvláště, pokud budou nějaké podobně nesmyslné. Nehledě na to, že někteří lidé (jako třeba já) jsou na okultismus typu horoskopy alergičtí.
    15.3.2006 12:04 madA | skóre: 12 | blog: fallout | electronic frontier
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Přidávám se k Vašemu názoru.
    war is peace freedom is slavery ignorance is strenght Zabij komunistu, posílíš mír.
    15.3.2006 14:19 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Souhlasím, ponechal bych tam jen otázky k tématu.
    15.3.2006 16:41 pv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    tak nekam pod to jako nepovinne aby to neotravovalo..
    hajma avatar 16.3.2006 11:28 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    +1
    21 promarněných znaků
    15.3.2006 13:11 Bruno Bager
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Ja som za informáciu o znameniach:) Myslím, že sa anketa nestane otravnejšou. Jeden clik naviac sa dá zvládnuť.
    14.3.2006 21:56 nanuk | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    ahoj, co tak este pridat anketu o naj graficke prostredie, audio/video prehravac, browser, im klient atd?
    15.3.2006 10:44 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    to je vynikající nápad, ale těžko říct, zda by se do té doby lidi stihli dohodnout, jak to má přesně vypadat.
    hajma avatar 14.3.2006 22:01 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    no, taky se mi AstorLights hrubě nelíbí, ale navrhuju počkat tak měsíc, jestli ho to bude ještě bavit. V tom případě asi bez milosti smazat.
    21 promarněných znaků
    15.3.2006 10:45 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    15.3.2006 13:06 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Bude ho to bavit. Mne prudi pod clanky na zive celou dobu, co je pisu.
    ^D
    David Watzke avatar 14.3.2006 22:02 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    K anketě: část Jak dlouho používám Linux by IMHO potřebovala trochu rozšířit - hodně lidí používá Linux déle, než pět let, tak by bylo pěkný zaznamenat to přesněji. Do Live distribucí bych přidal Gentoo (instalační CD).

    K provokatérovi: Smazat, vyhodit, rozdupat :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    15.3.2006 14:11 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    část Jak dlouho používám Linux by IMHO potřebovala trochu rozšířit - hodně lidí používá Linux déle, než pět let

    naprosto souhlasím.
    14.3.2006 22:05 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Víc by se mi líbilo "Sedmý ročník ankety & provokatér". Ostatně poměrně často pročítám několik stránek paralelně, takže by mi to možná ani nepřišlo. Mazat to nemá smysl - buď to zapadne samo nebo to zmutuje v plešingera, kterýho tady podle mých pozorování má spousta lidí svým způsobem ráda.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    David Watzke avatar 14.3.2006 22:08 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Víc by se mi líbilo "Sedmý ročník ankety & provokatér"
    To by hodilo chybu, jedině
    Sedmý ročník ankety && provokatér
    :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    14.3.2006 22:39 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Sedmý ročník ankety && provokatér ...by hodilo chybu taky;-)
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    David Watzke avatar 14.3.2006 22:56 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Jak se to vezme... ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    14.3.2006 22:56 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    V BASHi?
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    David Watzke avatar 15.3.2006 05:18 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Jak jinak :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    15.3.2006 08:30 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Chci spustit oba "procesy" (části článku - anketa, provokatér) paralelně! Kapišto? Co by na tom v bashi nefungovalo?
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    David Watzke avatar 15.3.2006 14:09 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Jo, máš pravdu... ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    stativ avatar 15.3.2006 08:07 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Tohle je skoro urazka Plešingera, to neni takovej vul. A neuchyluje se k urazkam.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    15.3.2006 09:21 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)
    14.3.2006 22:07 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Provokatera smazat, provokuje zcela umyslne, nic takoveho sem netahat, zvlast kdyz vime jakou ma minulost...
    14.3.2006 22:17 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Jakou? Koukam ze tobe staci napsane jmeno, abys hned znal neci identitu :( Kdo cte blog nazvany Linuxovy_paka (nebo jak), tak asi pako bude a nic jinyho, nez cist, co tam je, si nezaslouzi.

    Kdyby se o tom zase nepsalo v jinych blozich, tak mam zase "smulu" a vubec nic o tom nevim. Ted to vypada, ze to zase bude supertema pro nasledujici tyden.

    Musim rict, ze problem je spis nezralost zdejsi komunity, ktera zere provokatery i s chlupama a produkuje nejen diskuse pod jejich zapisy, ale i diskuse vsude kolem na jejich tema.
    15.3.2006 08:57 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Nechci se dočkat toho, čeho jsem byl svědkem s JXP, kdy se začalo houfně flámovat a zbytek (články, zprávičky) pomalu skomírali. Jestli chcete flámovat, běžte jinam, já se chci dozvědět něco o linuxu...
    15.3.2006 11:56 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Nechci se dočkat toho, čeho jsem byl svědkem s JXP, kdy se začalo houfně flámovat a zbytek (články, zprávičky) pomalu skomírali. Jestli chcete flámovat, běžte jinam, já se chci dozvědět něco o linuxu...
    Ja toho tedy svedkem nebyl. Otazku vam obratim: Jestli nechce nekdo "flamovat", tak proc to dela?

    Krome toho jste se svoji pobidkou u me na spatne adrese, protoze ja uz davno nejen na prispevky JXP nereaguju, ja je ani nectu. S vyse zminenym provokaterem totez. Naopak sem tam necim na portal prispeju do oblasti verejnych.

    A jestli zalezi kompletni obsah portalu jen na par zapisech do blogu, tak je to hodne slaby. Vy naopak evidentne pocitate s tim, ze je zdejsi komunita tvorena nervnimi uzlicky. No, mozna je... kdyz maji potrebu stale lezt do prokotarskych blogu a na provokace reagovat. Na nicem jinem se tolik nepozna vyspelost komunity.

    Ja vam reknu, co vyvola mazani: dalsi flamewary o to, jestli mazat nebo ne. To je to, co se bude resit. Kdyby se tu "provokater" ted neresil u Leose v blogu, spousta lidi si ani nevsimne, ze tu neco takovyho je.
    15.3.2006 12:42 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Nechci se dočkat toho, čeho jsem byl svědkem s JXP, kdy se začalo houfně flámovat a zbytek (články, zprávičky) pomalu skomírali. Jestli chcete flámovat, běžte jinam, já se chci dozvědět něco o linuxu...
    Tak jsem se pro zajimavost pod zmineny blog podival a nezklamal jsem se. Presne ti lide, co tolik krici o mazani, se aktivne ucastni flamovani pod nim. Vcetne vas. Presne to jsem cekal.
    Isah avatar 14.3.2006 22:27 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér

    Číst ty jeho věci nemusím.Teď když vím, že provokuje stačí mi tlačítko "blokovat" nebo ten blog neotevřít.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    masožravá palma avatar 14.3.2006 22:29 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Jsem pro přidat do ankety ta znamení, ať není jen úplně vážná, nemusí to být poviný údaj.

    Hvězdných světel si nevšímat, na živě se mu věnují více, tady ho to snad za chvilku přestane bavit.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    14.3.2006 22:44 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Nejsou to "hvězdná světla" ale značka odporných cigaret.
    Ad patička: Dají-li vám nalinkovaný papír, pište napříč! - to se mi líbí:-) Píšu zásadně na čtverečkovaný papír, takže hned zítra na cvikách začnu psát diagonálně:-D
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    14.3.2006 22:53 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Ad patička: Dají-li vám nalinkovaný papír, pište napříč! - to se mi líbí

    Nějak mi selhává paměť. Sice jsem si pamatoval, že ten citát je uveden jako úvodní motto knihy 451 stupňů Fahrenheita, ale bez strejdy Googla jsem si nebyl schopen vzpomenout na jméno autora (Ray Bradbury).

    14.3.2006 22:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Jméno autora citátu (Juan Ramon Jimenez) mi už ale neříká nic.
    14.3.2006 23:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Přestože se, jak jsem právě zjistil, jedná o laureáta Nobelovy ceny za literaturu z roku 1956. Musím ovšem přiznat, že když jsem si procházel seznam těch, kteří Nobelovu cenu za literaturu dostali, pokud mne paměť neklame, pouze od tří z těch autorů jsem někdy něco četl (a to v jednom případě z donucení).
    14.3.2006 23:06 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Tak oprava: dva dobrovolně (Hemingway, Kipling), jeden z donucení, ale líbilo se mi to (Rolland), jeden z donucení a nelíbilo se mi to (Seifert).
    14.3.2006 23:16 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Já jsem něco četl od těchto: Seifert, Márquez, Böll, Beckett, Sartre, Steinbeck, Camus, Russell, Faulkner, Eliot, Mann, Rolland, Sienkiewicz, Hemingway. Ale o 90% z toho zbytku jsem nikdy neslyšel.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    14.3.2006 23:26 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Tak pred 50-60 lety melo jeste smysl snazit se byt "znalcem svetove literatury", totiz dalo se to za lidskeho zivota zvladnout. Dneska uz neni sance, uz jen pokud byste chteli cist vyznamna literarni dila napsana po valce (2. sv.) nejak systematicky, neda se to stihnout.

    A to nemluvim o tom, tato dila "znat" (tj. precist aspon 3x-10x). Ono taky to neni dneska treba, protoze na vzdelance si muzete hrat jen pred aspon trochu vzdelanym publikem, protoze pokud to netusi ani v nejmensim, na co delate vtipnou narazku nebo co citujete, tak je efekt takoveho literarniho vzdelani nulovy :P
    14.3.2006 23:46 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Nemluvě o tom, že ti intelektuálové, kteří mají literární velikány v malíčku, zase nejspíš nemají tušení, kdo byli Banach nebo Leibniz… :-)
    15.3.2006 00:24 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Tak tohle by mohlo kandidovat na nejdelší monolog na abclinuxu ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    masožravá palma avatar 15.3.2006 15:22 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    To, že se jedná o laureáta Nobelovy ceny je pro mě nová informace. Ten citát mám opravdu z Bradburyho 451˚Farenheita.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    14.3.2006 22:59 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Vždycky než začnu psát komentář provedu reload stránky.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    14.3.2006 23:01 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    To by mi moc nepomohlo - občas píšu komentář i čtvrt hodiny…
    14.3.2006 23:04 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Ale trochu snad jo. Stava se mi pomerne casto, ze tyhle "souboje" prohravam..
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    14.3.2006 22:55 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Fahrenheit 451, R. Bradbury
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Mikos avatar 14.3.2006 22:41 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Mně bude ke štěstí stačit, když mezi distribucemi přibude Arch Linux :-) Myslím, že ho tu používá už celkem dost lidí...

    Jinak co se týče provokatéra, tak já bych prostě ty posty ignoroval. Upřímně stupiditou toho pisatele jsem se dobře pobavil ;-) Ale pokud by bylo takových blogpostů najednou moc, že by blogy naprosto zaplavily, tak by se to nějak muselo začít řešit. Ovšem myslím si že v současnosti je ta situace ještě celkem v pohodě...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    14.3.2006 23:35 djbart | skóre: 9 | Bartošovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Taky bych se chtěl přimluvit za Arch Linux v anketě...

    ad provokatér: hlasoval jsem pro ignoraci, ale pokud by se moc rozjel, s chutí bych ho mazal
    Nejmocnější je ten, kdo přemůže sám sebe. jaluvka.info
    15.3.2006 11:37 ota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    S Archem souhlasim a taky by nebylo od veci do live distribuci pridat Archie-ho.
    Mikos avatar 16.3.2006 21:19 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    S Archiem nesouhlasím. To live-distro používá naprosté minimum lidí a jeho původní tvůrce/hlavní maintainer už na něj nemá čas. Ty skripty se budou od základu přepisovat (viz. thread ohledně Archie na Arch Linux fóru), takže současný Archie je passé.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    15.3.2006 18:01 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Cca do prosince jsem pouzival Slackware a o Archu jsem slysel poprve v nejake recenzi na inetu. Nainstaloval jsem ho a uz nemuzu jinak. A od te doby ho ma kzdy druhy kolem (at fyzicky, ci na webu). Myslim, ze by mel do ankety pribyt URCITE!!!

    Live distro Archie podle me neni tak rozsirene..
    14.3.2006 22:54 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    xplesa je alespoň osobnost a to, co píše, vyplodil v té své plešaté hlavě (no harm meant) a jakýsi zárodek myšlenky se tam najde, přeci jen má také nějaké zkušenosti. AstorLights se uchyluje spíš k náhodným výkřikům.
    14.3.2006 22:57 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    aky bude mat vyznam ked ho zmazes ? myslim si, ze to bude mat skor opacny efekt a cely nateseny si zalozi nove konto a bude pokracovat. jedine riesenie je ignorovat ho.
    14.3.2006 23:14 právě nejsem k dispozici | skóre: 2 | blog: Na odpočinku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    - Anketní otázku: "Jak často používám Linux?" bych změnil na: "Je Linux můj 'hlavní' operační systém? (Ano / Ne :-))"

    - Otázku: "Jak dlouho používám Linux?" bych přehodnotil, protože "začátečník" není odpověď na ni. Začátečníkem může být i člověk, co je uživatelem po např. 5 let. Tuto otázku bych rozdělil na dvě: 1. Jak dlouho používám Linux? a 2. Jak jsem zkušeným uživatelem Linuxu?.

    - Někdo používá 1 distribuci na server a druhou na desktop, a tak by tito lidé možná měli hlasovat "dvakrát"...

    - Fedoru a Red Hat bych nechal oddělené.

    - Když už to je, tak pořádně, a tak bych se nepovinně ptal (resp. by se nepovinně odpovídalo :-)) na všechno nejoblíbenější od desktopového prostředí po program na přehrávání por..., pardon, videa... :-) Samozřejmě je problém s množstvím SW, a tak bych někde na weblogu udělal "nominovací večer", aby se to nějak zúžilo...

    - Mě osobně by zajímalo, jestli jsou uživatelé "profesionálové", "nadšenci", "běžní uživatelé" atd. (na základě uvážení každého), takže pokud vám to přijde vhodné, zařaďte to do ankety též.

    P.S.: Docela koukám, že je to sedmý ročník...!
    15.3.2006 14:27 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    hafo souhlas, všechny tyhle věci bych taky ocenil. (jen bych ještě do názvu systému přidal GNU, ale to je asi hlavně otázka toho, kolik lidí by to tady podpořilo. asi by se o tom nejdřív musela udělat anketa.)
    15.3.2006 20:32 právě nejsem k dispozici | skóre: 2 | blog: Na odpočinku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Ano, mělo by to být GNU/Linux, to je pravda.
    15.3.2006 18:09 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Vcelku bych s vámi souhlasil, jen bych poprosil o trošku zdrženlivosti se všema změnama. Možná můžeme litovat, že některé věci nemůžeme změnit, ale teď je imo lepší raději nechat mírně nepřesné otázky stejně jak byly než to měnit k lepšímu, protože tím se znehodnotí analýza trendů, a to je na celé věci IMO to nejcennější - skoro bych řekl to jediné, co opravdu o něčem vypovídá.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    15.3.2006 20:52 právě nejsem k dispozici | skóre: 2 | blog: Na odpočinku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Máte pravdu s těmi trendy, i když nevím, k čemu by někomu bylo je znát (krom toho, že je to zajímavé). Abych řekl pravdu, já si anketu přečtu jen jako zajímavost. Kromě toho zjistím, "co frčí". Bude také zajímavé sledovat, jakou distribuci preferují začátečníci, jaká je preferovaná zkušenými uživateli atd. (např. pro můj chystaný projekt). Nemyslím si, že by tato anketa měla nějaké důležité ekonomické vývody nebo rovnou dopady. V tuto chvíli ji můžeme brát jako zajímavost -- a to je podle mě ještě vhodný čas na to ji formovat. (Konec konců, i mnou změněné otázky velmi navazují na ty původní, takže problém prostě nevidím...)
    14.3.2006 23:32 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    RedHat versus Fedora bych nechal zvlast, ale oddelil bych verze RH po verzi 9 (za jejiho naslednika bych povazoval Fedoru) a verze enterprise, to by snad vystihovalo soucasny i predchozi stav? Take stoji za zamysleni, co s Centosem, ktery je vpodstate kopii RHEL a bude ho mozna celkem dost instalaci:-).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    15.3.2006 09:55 Honza "tux" Friesse | skóre: 15 | blog: Tuxův blog | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Přesně tak. S těmi RHEL klony (COS, TAO, ...) je trošku problém. Myslím, že nejlepší by bylo zaškrtávátko "RHEL nebo klon" a bylo by tam textové pole, kde se každý bude moci vyjádřit.
    Věroš avatar 14.3.2006 23:36 Věroš | skóre: 24 | blog: Co není v hlavě | 49.29 s.š., 16.54. v.d.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Kdybych se nedozvěděl, že tu je nějaký provokatér, tak o něm ani nevím. Pokud si hraje na vlastním písečku (blogu), stačí nekrmit (a ignorovat). Umře hlady sám.

    Blokovat má IMHO smysl až v okamžiku, když se to začne rozlézat.
    Školím Ansible
    14.3.2006 23:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Taky jsem to zjistil až odsud - jeho blogpost jsem přeskočil už podle názvu. Na druhou stranu je možné, že když ho budeme ignorovat, zkusí přitvrdit…
    14.3.2006 23:51 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Nicméně by si ten blogpost zasloužil smazat nejen jako provokace, ale také jako neplacená reklama. Je-li stanovisko redakce, že reklamu MS tu nechce ani za peníze, pak nevidím důvod, proč by ji měla trpět zadarmo v blogu.
    14.3.2006 23:38 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    A co se tyka AstorLightse, rekl bych, ze smazat nepomuze. Zalozit novy ucet je tak jednoduche:-). A i kdyby ne, prudit muze i anonymne. Myslim, ze jedine, co muze pomoci je ignorovat vsechny jeho prispevky a doufat, ze ho to casem prestane bavit ...
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.3.2006 23:44 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Ad provokater: je to zatim asi king mezi provokatery, ale neunahloval bych se, je to dobry sociologicky pruzkum tehle komunity, nechat ho tu chvili pusobit ;-) jak komunita zareaguje, jestli se necha vyprovokovat atd. A ono ho to prejde. Snad.

    Ad anketa/formular: No, nevim jak treba Sourcemage nebo Sun Java Desktop...pouziva to nekdo? SJD asi nahradit (Open)Solarisem. Na druhou stranu jsem si vsiml, ze dost lidi tu pouziva Arch, pridat. RH, Fedora, Aurox ...mozna bych je nechal. Precejen maji kazda sva specifika.

    V live distrech bych pridal Elive, u "Kde pouzivam Linux" bych pridal notebook.

    Taky by bylo mozna zajimavy dat tam neco na zpusob "Jaky programovaci jazyk nejvic pouzivate (jestli nejaky)"
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    15.3.2006 00:00 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Jo, ty jazyky by mohly byt zajimave. A bylo by lepsi nez nejvic dat tam moznost ke kazdemu (tedy asi vybranym, ze) zapsat vahu nebo procento vyuziti (ale to nevim, jak bych pocital:-)), protoze paralelne pisu kolikrat veci v Jave (4), C(5), C++(3), PL/SQL(3), skripty v shellu(2) (+ standardnich nastrojich jako awk, sed apod.) a muzu takhle, jak jsem naznacil v zavorkach, priblizit pomer jejich vyuziti.

    A mozna jeste dotaz, zda programuji v praci nebo jen ve volnem case (nebo oboji).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    15.3.2006 00:16 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
       Asi jde hlavně o to, co se chce zjistit a zdali půjde pouze o Linux. Pokud půjde o průzkum zjistit pouze popularitu Linuxové distribuce bylo by to podle mě škoda. Co to vzít trochu komplexně a zjistit oblíbenost operačního systému jako takového? Vzal bych to tak, že operační systém je oblíbený ve chvíli, když si ho uživatel, nebo jeho kamarád nainstaluje na uživatelův počítač. Sice by měl mýt možnost dát hlas několika operačním systémům, ale alespoň by to odráželo realitu. Nebral bych v úvahu tom, že mám konto na serveru s FreeBSD, pracuje na HP-Unixu, nebo ve škole mám Windows XP. Sám za sebe mohu říci, že na vlastním počítači mám Windows XP, Slackware a Ubuntu. V práci dělám na HP-Unixu a udateuju FreeBSD. Proto bych dal bez ohledu na stráveném času po jednom hlasu systémům Windows XP, Slackware a Ubuntu. S FreeBSD si nejsem jist, protože není na mém počítači a neinstaloval jsem ho já. Pokud nevadilo slovo Windows a by uživatelé pravdivě odpovídali, mohlo by se zjistit kolik lidí má na počítači onen Windows a kolik je jich čistě Linuxových.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    15.3.2006 01:04 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    V tom pripade bych to rozdelil na dve casti - co pouzivate (celkove) a co mate doma. Mozna by z toho byly take zajimave vysledky. Treba u me by tam pro praci musely byt W98, W2k, XP (berme to jako jednotliva distra od MS), RedHat 7.3, Centos. To vsechno uz jsem tam instaloval a obcas updatuju (kdyz se nechce kolegovi:-)). Sam tam normalne delam na RedHatu a veci pro Windows na W98. Doma mam Slacware, RedHat 6.2 (dual boot), segra ma na kompu Centos. Jinde (u masin instalovanych treba znamym apod.) je to RedHat, Centos, Slackware v provozu, u nekoho mam schovany na kompu VectorLinux ... Navic obcas pouzivam Danix, kdyz potrebuju neco opravit:-). Uz se tesim, az to budu zaskrtavat:-).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    15.3.2006 11:46 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
       Také jsem instaloval hromadu operačních systémů. Do instrukcí jaký operační systém je můj oblíbený bych zdůraznil, aby uživatelé zaškrtávali pouze operační systémy momentálně nainstalované. S live distribucemi si nejsem jist. Já občas používám Winternals.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    15.3.2006 20:18 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    To vsechno je momentalne nekde nainstalovane a bezi to a obcas se na to mrknu. Uz nebezici jsem rovnou vynechal:-). Snad jen ten chudak RH 6.2, ktery uz poustim pomalu, ale ten se schova pod RedHat:-).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    15.3.2006 07:07 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Ja se komplexnosti bojim. Nechci, aby jednou tahle anketa dopadla jako danove priznani :-) Takze budu preferovat KISS - keep it simple stupid.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    15.3.2006 11:41 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
       To je škoda, že se bojíš komplexnosti. Asi to vidím tak, že zůstane pouze u Linuxu, přesněji řešeno u systémů pro PC a využívající jádro Linux. A co Solaris, *BSD, *DOS, ... ? Aby byla anketa co k čemu a jejím cílem bylo nalezení stavu jak se věci mají, měla by hledat reálné zastoupení buďto operačních systémů bez rozdílu původu a pouze na vlastním počítači, nebo pouze zastoupení operačních systémů s jádrem Linux opět jen na vlastním počítači. Pouze na vlastní počítači chápu tak, že tímto je jednoznačně dáno, jaký operační systém a nebo jaká distribuce je u mě oblíbená. To že ve škole někdo používá RedHat, nebo Windows nutně nemusí znamenat oblíbenost onoho systému.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    15.3.2006 13:16 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    V podstate je to anketa o distribuci s nejvetsim poctem uzivatelu, ale ten nazev je moc dlouho a malo sexy ;-) Takze z marketingovych duvodu pouzivam mirne zavadejici zkratku "nejoblibenejsi distribuce" a kdo s tim ma problem, necht si sve stiznosti napise nejdrive do textoveho souboru a ten presune do /dev/null. :-)

    Anketa pobezi na linuxovem serveru, takze oblibenost ostatnich OS by byla zkreslena. Pokud to chcete vedet a mit spravna data, zaplatte par milionu Sofres Factum a tim vam radi udelaji vedecky pruzkum mezi uzivateli operacnich systemu.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    15.3.2006 13:33 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
       Přeci nejde obecně správná data, ale jde o to, kolik uživatelů Linuxu co používá? Tedy pokud opravdu o to jde? Podle mě by vůbec nebylo naškodu vědět, kolik uživatelů používá jednu, dvě nebo i více distribucí Linuxu, kolik jich na jednom počítači společně s Linuxem má nainstalován i Solaris, *BSD a proč ne i Windows. Pokud by data byla pravdivá, dalo by se z nich ledacos vyčíst. Třeba to, že třeba uživatelé této distribuce nemají potřebu mít v počítači Windows.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    15.3.2006 18:14 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Co je na tom k nepochopení? Prostě je to anketa o nejoblíbenější linuxové distribuci a hotovo. To je to tak těžký pochopit? Jsi na LINUXOVÉM webu, takže taky nechápu proč sem cpát ostatní systémy.
    15.3.2006 18:14 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Jo, s timhle bych souhlasil.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    15.3.2006 18:41 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    moje jina reakce se vztahuje i na tebe
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    15.3.2006 20:22 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Aby to bylo jeste lepsi: segra si pousti nektere veci v Xech z meho kompu se Slackwarem na svem Centosu, ale predpokladam, ze netusi, ze to Slack je:-). Asi ji budu muset vysvetlit, ze by mela zaskrtnout i Slackware (jestli se ji bude chtit hlasovat:-)).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    Ku8aZ avatar 15.3.2006 00:28 Ku8aZ | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Bohužel mi chybí možnost "Smazat, najít a nakopat do prdele..." :-D Když čtu některé jeho názory na (L)živě, tak si říkám, že pod tím porodním stolem musela být pořádně tvrdá podlaha ;)
    Čeho se vlastně člověk bojí, když se bojí tmy...? jabber: ku8az AT jabbim.cz
    15.3.2006 01:51 Lukoko | skóre: 8 | blog: Lukoko | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Mozna by jeste mohlo byt zajimave sledovat migrace uzivatelu. Ja jsem napriklad pred rokem hlasoval pro Slackware a ted pouzivam SUSE. Predpokladam, ze i spoustu jinych lidi zmenilo distro, architekturu a buh vi co este.

    Napad s grafickym prostredim se mi taky libi. Potom by mohlo jeste byt zajimave uvadet, jaka byla prvni zkousena distribuce.

    Spoustu lidi ma taky linux v praci/doma/notebook/pda a neni vyjimkou, ze se lisi v distribucich, takze oznacit nejakym zpusobem na cem dana distro je, by taky nemuselo byt na skodu. (doma budou mit uzivatele jasne multimedialnejsi naroky, nez v praci, a buh vi, co by z toho jeste vylezlo)

    Co se tyka srovnavani programu, tak tomu bych se vyhnul. Ke vsemu existuje tolik alternativ, ze skoro neni mozne na nekoho nezanevrit.

    Co se tyka zkusenosti s linuxem, tak tam se taky muze lisit datum prvniho setkani, instalace jako dualboot a plneho prechodu.

    Kazdopadne to bude spoustu kompromisu zvolit spravne otazky do ankety ... hodne stesti
    Mac OS X je taky unix
    15.3.2006 03:57 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Jo, za ty migrace bych se taky primlouval.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    15.3.2006 07:05 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Mozna bych mohl pridat policko, kam by lide mohli pripsat distribuce, ktere pouzival. Nicmene vyhodnocovat to nebudeme, opet zpristupnime data a at si to analyzuje, co chce, kdo chce :-)

    Pokud jde o programove vybaveni, tak to do teto ankety nepatri. Je o distribucich, takze necekejte souboj KDE vs Gnome. To uz radsi udelam dalsi anketu o nejlepsi software v danych kategoriich.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    15.3.2006 10:40 Petr Jelínek | skóre: 17 | blog: Vyprovokovanej | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    S tím políčkem to je dobrý nápad, ale už vím, kdo tam napíše Windows XP, protože nikdy nepochopí, že se jedná o anketu o GNU/Linuxu. Jinak osobně bych byl na vážkách, jestli mám vyplnit, že používám ještě jiný OS (v práci, kde jsem k tomu bohužel nucen), nebo se v anketě jedná jen o moje počítače. Ale jinak je v té anketě všechno, z čeho pak půjdou udělat zajímavá statistická data...

    A k provokatérovi: toho člověka neznám, zive.cz nečtu a jsem pro to, aby se ten jeho provokativní a reklamní příspěvek, zakončený větou hodnou inteligenta, smazal. Ne celý blog, jen tenhle příspěvek. A co jsem se koukal na ten odkaz se seznamem jeho dalších už podle názvů jistě velmi hodnotných článků, tak jsem nepochopil, jestli je to Slovák nebo Čech (né že by na tom záleželo). Možná trochu schizofrenik...
    Nemám rád NVidii!
    Josef Kufner avatar 15.3.2006 21:06 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    IMHO by tabulka, kde by byly v řádcích distribuce a ve sloupcích typy zařízení, nebyla špatná.

    Typy zařízení myslím:
    1. firemní (velký) server/router
    2. domácí (malý) server/router
    3. desktop
    4. notebook
    5. něco kapesního (pda/mobil/kalkulačka)
    6. multimediální hračka (součást domácího kina)
    7. specializované něco (měření, ovládání čehokoliv, kamery a různé takové věci; ovládané na dálku nebo plně automatické)
    8. terminál (tenký/tlustý klient, nějaká mrcha v síti co bez serveru nic neumí a je přístupná pro uživatele)
    9. něco jiného
    Asi bude problém s tím, že se využití bude překrývat. Řešil bych to tak, že by se kategorie vhodně seřadily (třeba tak jak jsem je seřadil) a brala se ta první, do které ten počítač zapadne. Takže domácí server, který má z komory vytažené bedničky vedle patří k domácímu serveru a nikoliv mezi multimedální hračky. Na druhou stranu, pokud je hlavním posláním něco jiného než to kam by takto zapadnul, tak ať hlasující rozhodne lépe.

    Posledních pár kategorií asi nebude nějak moc využito, ale bude zajímavé, jak moc jsou taková zařízení používána.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.3.2006 08:22 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: provokatér
    Hlesaloval jsem pro nechat být. Sám bych si ho zablokoval hned, kdyby mi poskytl to potěšení alespoň 1 příspěvku v diskuzi :-) Ale smazat účet na serveru je něco jiného, a provokatér zatím udělal "jen" jednu chybu.

    Navíc by se tím vytvořil precedens, že provokatéři se zde mažou. To by IMHO nebylo špatně, ale aby to fungovalo, musí to být důsledné - a v ten okamžik půjde o to, kdo o tom bude rozhodovat. Může to dělat Leoš, komunita ABClinuxu by to myslím přijala, ale je otázka, zda se Leošovi bude chtít neustále provokatéry mazat - smazání profilu je totiž bude motivovat zakládat profily další a tam si stěžovat, že jsou cenzurováni. Pak to taky může dělat redakce, ale ta se nikdy nedohodne, asi vždycky bude někdo proti smazání...

    Spíš bych volil nějakou variantu hodnocení profilů, třeba stupnice od -3 do +3 a kdo bude hodnocen alespoň 10 uživateli a bude mít známku měnší než -2, nebude se zobrazovat v seznamu blogů na titulní stránce, vytvoří se druhý RSS feed, ve kterém budou vyfiltrováni tihle lidé. Kdo si k nim bude chtít najít cestu, najde si jí, ostatní je nebudou muset filtrovat sami. Hodnocení klidně stačí přepočítat jednou za den v noci, takže by to server nemělo zatěžovat.

    Klidně to naprogramuju, jen bych rád věděl, zda by to mělo smysl, nebo zda zvolit nějakou jinou variantu :-)
    15.3.2006 10:10 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: provokatér
    Osobně bych preferoval složitější řešení, totiž aby se mi výsledky zobrazovaly podle toho jak jsem daného autora v minulosti JÁ hodnotil, ne jak ho hodnotili v průměru všichni. To "průměrové řešení" by totiž IMO vedlo k zprůměrování ábíčka - dopředu by se dostávaly příspěvky, které se líbí průměrnému čtenáři, zatímco něčím kontroverzní příspěvky, které jsou sice někdy hodnocené negativně jen kvůli své tuposti ale někdy zas naopak kvůli kvůli obtížné přijatelnosti hodně nových a zajímavých myšlenek, ty by se propadaly.

    Personalizované řešení by IMO naopak možná mohlo vést k tomu, že se každému z té záplavy budou vynořovat ti autoři/ty blogy, o které on stojí, zatímco ty ostatní budou ustupovat - snad by to mohlo pomoci, aby se u blogů více potkávali "kompatibilní" lidé a ubylo by třenic.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    15.3.2006 13:36 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: provokatér
    Personalizované výsledky znamená pro každou stránku znova dotaz do databáze a tedy daleko větší zátěž serveru. Navíc nechci na základě hodnocení šoupat pořadím - jenom skryju to, co je hodně dole. To nepovede k žádnému průměrování - váhy by musely být nastavené tak, aby skryly jen ty, kteří jsou hodnoceni hodně záporně skoro každým. Tzn. třeba na stupnici -3 až +3 by teprve průměr -2,9 znamenal skrytí.
    15.3.2006 13:45 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: provokatér
    Personalizované výsledky znamená pro každou stránku znova dotaz do databáze a tedy daleko větší zátěž
    no a pamatovat si proste, ze je nekdo "kreten" a ze to nectu, to napr. pro moji hlavu neni zatez vubec zadna :P

    neskutecny, kolik energie jsou lidi ochotny vypleskat do kravin. asi se stanu provokaterem, tolik pozornosti a pece, to se jen tak neziska, natoz donutit tolik lidi k akci... furt vymejslet nejaky nesmyslny stupnice (radsi vymyslete nejaky zpusob, jak primet lidi hodnotit aspon normalni clanky, kdyz uz mate "roupy" :P)
    15.3.2006 10:25 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: provokatér
    Už mi tohle také napadlo. Tedy hodnocení s - a +. To by mělo, podle mého, lepší výpovědní hodnotu. Něco je nijaké O, něco dobré + a něco škodí, otravuje... -.
    Naprogramovat to neumím :), je to jen nápad.
    xvasek avatar 15.3.2006 09:34 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Chybí mi tam "kapesní" distribuce, Familiar. Otázkou zůstává, jestli kvůli těm třem hlasům zavádět políčko. :-) Ale v takové kolonce PalmOS, PocketPC nebo Symbian by se pár hlasů najít mohlo...
    15.3.2006 10:55 Dunric | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    ad provokatéři:

    Musím se přidat k názorům, že jediná cesta jak bojovat s omezenci, demagogy a trolly je jejich ignorování. Pokud nedostanou to co chtějí - reakce, zájem (byť negativní) - budou ztrácet motivaci. Je to o zkušenostech čtenářů, aby se nenechali strhnout. Paradoxně JXP tady svými výplody "vychovává" k vyšší imunitě před takovými zjevy.
    Navrhoval bych vytvořit standardizovaný post s odkazem do FAQs, který by se pod provokativní příspěvky a blogy co nejdříve vložil a který by pak varoval méně zasvěcené.

             \|||/       
             (o o)       
    ,----ooO--(_)-------.
    | Nekrmte           |
    |      TROLLY       |
    |          prosím ! |
    '--------------ooO--'
            |__|__|      
             || ||       
            ooO Ooo
    
    In the garden sleeps a messenger ·
    xvasek avatar 15.3.2006 14:47 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Mazec. :) No ale něco mi říká, že to takto nefunguje. Taky jsem přišel na to, že když si nečtu ty flamesoidní lidi, tak kupodivu o nic nepřicházím, ale to je zřejmě perla poznání, která se nedá předat.

    Co mi naopak dost vadí je, že některé blogy nemají perex, čímž si flamer zvyšuje page rank. Chtělo by to něco jako "pokud není perex (nebo je moc krátký), pak použij prvních 100 slov článku".
    15.3.2006 18:23 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Dobrej nápad!
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    15.3.2006 13:16 Bruno Bager
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Pridal by som ArchLinux a neobťažovali by ma ani "astro-distro users".
    15.3.2006 14:48 Bones | skóre: 15 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Ja myslim ze by se Red Hat, Aurox, Fedora a jim podobne by se mely sloucit, teprve az v podrobnejsim rozdeleni kdyztak oddelit. Nechci aby takovymto trikem vyhrala zase Mandriva :-).
    15.3.2006 14:56 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Ja myslim ze by se Red Hat, Aurox, Fedora a jim podobne by se mely sloucit
    Hm, zase nekdo nedokaze rozlisit distribuce... Proc maji vubec jina jmena? Co takhle sloucit vsechny "linuxy" do "Linux"?
    15.3.2006 18:25 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Redukovat informace se dá vždycky, opačně nikdy. Když bys to v dotazníku sloučil, jak bysto prosímtě v podrobnějším rozdělení zase oddělil?
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    Vykook avatar 15.3.2006 16:56 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    ja bych byl pro zahrnout do ankety i ostatni un*xovy os.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    15.3.2006 18:25 Goffix | skóre: 25 | blog: Powered by ArchLinux | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Děkujeme vám, že jste se rozhodli zapojit již do šestého ročníku naší ankety o nejpopulárnější linuxovou distribuci mezi česky a slovensky mluvícími čtenáři.
    To je úvod k minulé anketě, kdyby to nebylo poznat ;-)
    Vykook avatar 16.3.2006 08:11 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    vzhledem k tomu ze pod BSD jsou stejne aplikace jako pod linuxem tak to za tak spatnej napad nepovazuju
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    15.3.2006 18:40 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Me by fakt zajimalo, kolik lidi si na ten link v mem zapisku kliklo. Vzdyt tam je na konci volba: Jake dalsi OS pouzivate, kde najdete jako windows, tak treba BSD.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Vykook avatar 16.3.2006 08:15 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    ja se toho vsiml. ale me zajima jak si mezi sebou i jednotliva bsd.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    16.3.2006 08:55 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Tak jsi mel napsat, ze chces rozdelit BSD systemy na FreeBSD, NetBSD, OpenBSD (jeste nejaka ziva BSD?). Pak by bylo jasne, co chces.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    16.3.2006 18:06 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sedmý ročník ankety; provokatér
    Návrh.
    Volbu provádět tak, jak jsem jí popsal ve svém blogu.
    Do volby zařadil distribuce podle distrowatch.com.
    K používaným dalším operačním systémům přitam volby OpenBSD, NetBSD, FreeBSD, PCBSD, OpenSolaris, Solaris, Windows95, 98, NT, 2000, XP, 2003, FreeDOS, MS-DOS, DR-DOS, ReactOS, MacOS, MacOS X, ... .
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.