abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.5. 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    1.5. 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    1.5. 22:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 12.0 minimalistické linuxové distribuce (JeOS, Just enough Operating System) pro Kodi (dříve XBMC) a multimediálního centra LibreELEC (Libre Embedded Linux Entertainment Center). Jedná se o fork linuxové distribuce OpenELEC (Open Embedded Linux Entertainment Center). LibreELEC 12.0 přichází s Kodi 21.0 "Omega".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (38%)
     (15%)
     (28%)
     (19%)
    Celkem 47 hlasů
     Komentářů: 8, poslední dnes 08:25
    Rozcestník

    Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné

    3.2.2010 10:04 | Přečteno: 4317× | Linux | Výběrový blog | poslední úprava: 3.2.2010 10:04

    Říkáte si, další námět na flame, co? Možná je to záměr :-) Každopádně bych se rád podělil o svou čerstvou zkušenost s Ubuntu Karmic Koala. Zkušenost je to zajímavá zejména tím, že jsem nikdy žádný Debian-based systém ani Gnome nepoužíval. A článkům o Ubuntu jsem se převážně vyhýbal ("přece nebudu číst o kokurenci").

    To bylo tak...řekl jsem si, že když o tom Ubuntu všichni pořád mluví a je tak populární, tak bych se mu měl asi též podívat na zoubek. Na Linuxu běžím cca 7 let, z toho asi rok (tehdy ještě) Mandrake, další rok Gentoo a teď už výhradně openSUSE + CentOS. Jak vidíte, mimo Gentoo samá RPM distra na víceméně stejném základu.

    Když jsem si pořizoval nový servisní notebook, uvažoval jsem, že na tak slabý stroj to bude chtít něco speciálního. SUSE se sice s KDE 4 včetně efektů prostředí docela chytalo ale zdálo se mi dost neodladěné. Možná za to může jen to KDE 4. Tak či tak, řekl jsem si, že místo prostého doinstalování Gnome a nastavení defaultního prostředí raději udělám čistou instalaci Ubuntu. Ono se toho totiž na osmigigovou CF kartu zas tolik nevejde, že :-)

    Po krátkém procesu s Unetbootinem a gigovou fleškou jsem měl nainstalované čerstvé Ubuntu 9.10 Karmic Koala. Instalátor mě překvapil skvělým překladem a velmi příjemným uživatelským rozhraním. Též bylo příjemné, že celý běžel z normálního prostředí LiveCD, a ne klasickým způsobem "installer-only" (jelikož Unetbootin množnost výběru installer-only běhu skryje, jak jsem později zjistil).

    Jakmile bylo hotovo, jal jsem se tu novou Koalu zevrubně prozkoumat. O Gnome vím akorát to, kam kliknout pro odlášení. Před tím pustím Firefox a to je celé mé používání Gnome. Jen aby bylo jasno, že jsem v této oblasti naprostý začátečník :-)

    O balíčkovacím systému Debianu vím dvě věci: apt-get install balík a apt-cache search balík. Zde moje znalosti končí.

    Než abych se zde dlouze rozepisoval o tom, co se mi líbí a nelíbí, raději to shrnu do následujících bodů:

    Od teď už budu začátečníkům doporučovat jen Gnome protože z prostředí, ze kterého jsem měl obavu (vůbec jej neznám a nechci se nic učit místo produktivní práce), se nakonec vyklubalo přesně takové prostředí, ve kterém člověk nemá pocit, že narazí na nějaký nedodělek nebo že nebude někde něco fungovat jak by čekal. Vše je na očekávaném místě v očekávané podobě. Ergonomie na jedničku. A z celého prostředí jsem měl překvapivě i lepší pocit než ze zdánlivě odladěného KDE 3.5, které mám momentálně na desktopu.

    A Koala? Nejsem si sice ještě na 100 % jistý bych ji za SUSE vyměnil, ale rozhodně jsem přišel na to, proč je toto distro tak populární. Právem si to zaslouží. Nejsem žádný distribuční turista ale na Ubuntu jsem měl poprvé pocit, že existuje něco jako odladěný dokončený Linux a ne jen jakási napůl funkční beta, ve které musí člověk zapnout autosave s minutovým intervalem a čekat, kdy bude muset otevřít správce procesů a milou betu sestřelit.

    Shrnutí: Chcte-li někomu ukázat, jak se to dělat má, ukažte mu Ubuntu. Ušetříte si vrásky a na čele a dost možná do komunity přivedete nového uživatele.

           

    Hodnocení: 88 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    3.2.2010 10:09 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    No vidíte, já se Ubuntu vyhýbám, protože když jsem ho tak před rokem a půl zkusil, pusobil na mě jako beta. Ale mám asi přehnané nároky z Debianu.
    3.2.2010 10:12 jano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Takisto sa vo firme musim potykat napr. s RHEL a Suse, a tiez si hovorim, ze debian ma asi prilis rozmaznava.
    3.2.2010 11:02 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    S RHEL? Já mám na všech serverech CentOS a jsem nadšený. Kdyby neobsahoval tak zastaralé balíčky, tak si ho velmi rád dám i na desktop. Debian však neznám, takže opravdu může být ještě líp :-)
    4.2.2010 06:24 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    No vidíte, já se Ubuntu vyhýbám, protože když jsem ho tak před rokem a půl zkusil, pusobil na mě jako beta.

    To je pravda. V Ubuntu nejede spousta aplikací, souvisejících s wxPython.

    Např. ve Fedoře je to spravené, viz příspěvky Dana Horáka v diskuzi pod tímto zápisem.

    3.2.2010 10:12 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    No. Takže teď zbývá zkusit si ještě rovnou Debian a další duše do ankety o nejpoužívanější distro bude ulovena ;-)
    3.2.2010 13:53 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Debian bohužel poslední rok z Ubuntu hodně přebírá, přičemž většina z těch věcí je zbytečná, protivná nebo obojí (namátkou změna výchozího fontu konzole ze standardního na ty ošklivý kostičky)
    Quando omni flunkus moritati
    robotics avatar 3.2.2010 19:59 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Když si zvětšíš rozlišení při bootování tak ty fonty tak kostrbaté nebudou :-).
    4.2.2010 06:31 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Takže teď zbývá zkusit si ještě rovnou Debian a další duše do ankety o nejpoužívanější distro bude ulovena

    Bohužel, pro Debian platí totéž, co pro Ubuntu. Nejedou některé aplikace, související s wxPython. Tato chyba se určitě přenesla z Debianu do Ubuntu.

    Zkoušel jsem to. Nejdou v Debianu Lenny, ani v několika posledních verzích Ubuntu. Viz

    můj zápis.

    4.2.2010 08:57 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    reportbug? :)
    5.2.2010 12:10 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    V tom zápisu jsem napsal něco o broukzile.
    4.2.2010 09:13 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Co takhle uvést které? Už se mi dlóóóuho nestalo že by mi něco nejelo.
    5.2.2010 12:08 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Některé jsou vyjmenované v tom zápisu. Proto jem tam dal odkaz na ten zápis. Další se dají vygooglovat.

    Musel jsem nainstalovat Fedoru, protože tam je to spravené.
    3.2.2010 10:33 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Jako uživatel Archu jsem po několika letech měl Ubuntu v ruce (kamarád začíná s Ubuntu a potřeboval s něčím pomoct).... jsem se v tom vůbec nemohl vyznat :-) Nepřišlo mi moc dotažené, ani moc rychlé - nevím...
    3.2.2010 17:54 zajca | skóre: 2 | blog: zajca
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    asi tak nějak dřív sem používal ubuntu pak sem přešel k Archu a teď když něco spravuju v ubuntu tak vůbec nevím.
    dycky si říkám, proboha proč lidi píšete tak dlůhé blogy a pak neco začnu psat a nakonci si říkám k*rva to je dlůhé.
    3.2.2010 17:58 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Konfiguráky jsou na tak rapidně odlišných místech? Nefunguje man?
    3.2.2010 18:09 zajca | skóre: 2 | blog: zajca
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    tak u Archu je toho hodně řešeno jinak a jednodušeji. Měl sem problém v Ubuntu třeba s nastavení zvukovky, protože je v počítači zvukovka a karta s HDMI a pulse rádo přepne zvuk na HDMI. Jednoduché řešení: zaklikám a překliknu na zvukovku, k překvapení zvuk pořád nejede takže restart pulse #(v ubuntu vlastně sudo) /etc/init.d/pulse(nebo jak) restart. k mému velkému překvapení na mě začalo Ubuntu něco řvát takže místo řešení jsem restartoval radši počítač a vše fungovalo :) opravdu jak ve windows. Na archu mám jenom Alsu a problémy nemám.
    dycky si říkám, proboha proč lidi píšete tak dlůhé blogy a pak neco začnu psat a nakonci si říkám k*rva to je dlůhé.
    3.2.2010 18:55 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    mému velkému překvapení na mě začalo Ubuntu něco řvát
    Tohle je přesný popis běžných uživatelů (nemyslím teď tebe): "Prosím pomoc. Něco to na mě řve." Ale co bylo obsahem toho řevu se už asi nedozvíme. :-)
    3.2.2010 19:15 zajca | skóre: 2 | blog: zajca
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    No jako já už teď nevím co po mě Ubuntu chtělo (chvilku jsem nad tím bádal),ale když jsem vyděl,že nemůžu ani a pod rootem zastavit a znovu spustit zvukový server tak jsem zvolil restart.
    Jinak přesně chápu o čem mluvíš lidi používají při popisu problému hodně abstrakce :D
    dycky si říkám, proboha proč lidi píšete tak dlůhé blogy a pak neco začnu psat a nakonci si říkám k*rva to je dlůhé.
    23.2.2010 12:23 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Restartovat pulse server lze klikáním myši. Stačí zařízení zakázat a opět povolit.
    3.2.2010 18:57 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Vím jak to v Archlinuxu funguje, proto ho používám už pět let. Mně vyhovuje, ale kdybych ho třeba dal někomu, kdo netuší co Linux je, je v řiti, ani si nenastaví síť. Nehledě na to, že pomocí network profiles to ani bez explicitních rootovských práv neudělá. Na Ubuntu je tohle přece jen jednodušší. Akce které používá většina lidí mají promakané. Prověřeno praxí: v práci je nasazujeme nově příchozím lidem, kteří v životě Linux neviděli. Kupodivu chodí s dotazy méně často než lidi, kteří mají Windows.
    3.2.2010 22:03 pozortucnak | skóre: 21 | blog: vecny_windowsar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    No já mám pocit, že ubuntu prostě funguje nebo nefunguje a zpovozněni je obtíznejší než v jiných systémech...
    Těžko bych se rozhodoval, co pro BFU, ale nemá náhodou Suse a mandriva klikátko pro 90% věcí, co by se v ubuntu muselo nastavit ručně?
    Jsem mimořádně obtížný případ
    4.2.2010 00:42 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Potíž by mohla být v tom, že Ubuntu žádné klikátko nemá protože tyhle věcí řeší wokenním způsobem: Uděláme automatiku pro 90 % případů. Zbytek uživatelů má smůlu. Netuším, zda je to tak ale doopravdy :-)
    4.2.2010 07:16 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Je to možné, že to dělají s touhle filozofií. Ať tak či tak, pokud budou mít stejný tah na bránu i do budoucna, pak věřím, že z těch 90% dnes bude za chvíli 99,99%.
    4.2.2010 10:09 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    To bohužel nebude, protože ta procenta nejsou o různých konfiguracích, ale o jejich zastoupení v populaci. A zrovna jako na potvoru těch 10 % uživatelů potřebuje 90 % nedodělané automatiky, kdežto 90 % nyní uspokojených uživatelů stačí současných hotových 10 % kódu. Nehledě na to, že automatika nikdy není automatická, ale potřebuje nějaký vstup. Pokud dnes 10 % funkcionality potřebuje dvě tlačítka, tak po dodělání jich bude 20, což zcela popře současnou jednoduchost. YaST v Ubuntu nikdo nechce, to by totiž už nebylo Ubuntu.
    4.2.2010 10:25 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    No dobře, těch 99,99% bylo asi trošku přehnaný :-) Ale i tak, Ubuntu si asi vážně nevybírají lidi, kteří by se v tom chtěli kdovíjak hrabat. Spiš si to vybere někdo, kdo prostě chce rychle a bez námahy pracovat a systém používat.
    6.2.2010 16:16 luboš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Jestli je pravda,že používáš arch(to znamená,že jsi zvládl instalaci a nastavení) tak práce s ubuntu musí být pro tebe procházka růžovým sadem a hlavně pohlazení na duši.(sám jsem arch provozoval)Nemyslím to urážlivě chápej to tak že k instalaci a práci s archem potřebuješ nějaké znalosti a zkušenosti,ubuntu si dokáže nainstalovat doopravdy začátečník.Stačí mu k tomu třeba přečtení vynikající publikace od pana Bíbra.Já provozuji ubuntu 9.10 s grafickým prostředím lxde a svižnost tohoto řešení je neuvěřitelná spouštím na něm všechny aplikace pro gnome a funguje perfektně.(mám starý stroj 800Mhz procesor+384Ram a stačí to.
    9.2.2010 15:33 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    No to si nemyslim, Arch sem taky pouzival, v nem kdyz neco neslo tak se to dalo logicky a prehledne zprovoznit, bohuzel v nem bylo spousta bugu takze ne vzdycky to slo zprovoznit podle mych predstav, predevsim me stvalo ze funkcni system se po upgradu stal nefunkcni a clovek mel zas co resit. Toto v Ubuntu plati do jisty miry taky, vetsinou kdyz vyjde nova verze tak neco prestane jit, a do mesice vyjdou aktualizace a zas to jde, jenze kdyz neco nejde v Ubuntu, tak je to fakt haluzz, nevysvetlitelnej, chyby co to hlasi rikaj uplne neco jinyho a vubec te nevedou k vyreseni problemu jako treba u Archu, ale zas na druhou stranu Ubuntu nainstalujes a vsechno maka, v Archu instalujes skoro kazdou vec zdlouhave sam.. Ja ted pouzivam spokojene Ubuntu s tim ze sem se prestal zajimat o pocitace, takze Proste bud to jde nebo ne :-)
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    9.2.2010 16:04 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    je to fakt haluzz, nevysvetlitelnej, chyby co to hlasi rikaj uplne neco jinyho a vubec te nevedou k vyreseni problemu jako treba u Archu
    Rád bych viděl nějaký příklad. Nedovedu si tak úplně představit situaci, kdy vývojáři Ubuntu schávlně patchují programy v distribuci tak, aby vypisovaly jiné hlášky, než stejné programy v Archu. Případně tak, aby v Archu hlášky vedly lépe na řešení problému.
    Fluttershy, yay! avatar 10.2.2010 09:35 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Ubuntu si vede vlastní překlady lišící se od těch z upstreamu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    10.2.2010 10:05 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Fajn, to beru. Kdyby mi ale někdo chtěl dát konkrétní příklad, tak bych byl rád. Sám mám systém v angličtině, takže se s problémy tohoto typu nemohu setkat.

    Ale pokud mohu mluvit za sebe, tak podle hlášek programů (těch s GUI) jsem problém nikdy neřešil. Častěji se dá mnohem víc dozvědět z toho, co píše program na stderr. Takže se ještě ptám - ty se překládají také?
    Fluttershy, yay! avatar 10.2.2010 11:15 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    GNOME Activity Journal vs GNOME Zeitgeist
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    10.2.2010 11:55 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Eh, co to? :-)
    Fluttershy, yay! avatar 10.2.2010 13:42 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Různé lokalizace.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    10.2.2010 14:00 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Ale to není chybové hlášení. Pod něčím, co výrazně ztěžuje řešení problému, si představuji "Chyba při zápisu do /dev/sd0. Nedostatečná oprávnění." vs "Baf!".
    Fluttershy, yay! avatar 10.2.2010 16:00 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    To je pouze dokumentace toho, že se v Ubuntu liší lokalizace od upstreamu -- liší se např. i terminologie → hlášení chyb ~ problém. Plus chybová hlášení bývají také lokalizována.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    14.2.2010 21:42 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Jsem opravdu nadšen, že zrovna ty potvrzuješ, že jsem měl pravdu. Škoda, že dosud nedošlo k ideální nápravě stavu. Po letech mohu směle prohlásit, dobře jim (Ubuntu.cz) tak. Mohli spolupracovat s uptreamem a mít kvalitní konzistentní překlady. Nechtěli. A já se teď směju.
    3.2.2010 10:37 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné

    Já jsem od Ubuntu (9.04) utekl k Archlinuxu. :-)

    Proč? Ubuntu je sice uživatelsky přívětivé, ale začíná nám Windowsovatět (což může spoustě lidí vyhovovat). Prostě si radši pustím textový editor Vim a ručně upravím konfigurační soubor, než abych používal nějaký klikátko.

    3.2.2010 11:00 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Asi ano, ale já tu cítil spíše windosovatění ve smyslu It Just Works™ nikoli nějakém dělání z uživatele dementa "program nefunguje a vy s tím nic nenaděláte".

    Jenže, upřímně, ta nejnovější Wokna jsou v použitelnosti daleko za vším co nabízí Linux nebo Mac. Měl jsem je nainstalované asi 3 hodiny a naprosto nic jsem nemohl najít a všechno se nastavovalo na 50 místech místo jednom. Nepřehledné nabídky, nejasné dialogy (zejména vinou špatného českého překladu).
    3.2.2010 11:14 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné

    Problém „It Just Works™” je to, že to uživatele-správce moc nenutí víc poznávat taje GNU/Linuxu. Já jsem vyloženě s Ubuntu na svém PC zakrňoval.

    3.2.2010 11:16 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Pro většinu je PC nástroj, ne dobrodružná cesta... Takže to, že vše funguje jak má je feature, ne bug.
    3.2.2010 11:20 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné

    Dobře. Ale musíte uznat, že když se nedejbože něco v Ubuntu posere, tak většina jeho uživatelů neví, jak to napravit, protože nemá na to znalosti, Ubuntu ho moc nepřinutilo se učit novým věcem.

    3.2.2010 11:26 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Ale to je obecná pravda nezávislá na volbě OS/distribuce. Obyčejný uživatel bude v prdeli tak jako tak. Lidé potřebují pracovat, ne učit se spravovat si systém. A Ubuntu má tu výhodu oproti ostatním distribucím, že je přehledné a klipací s širokou základnou uživatelů. Navíc má výhodu Linuxu v tom, že vše je dokumentované (postavené na Open Source). Což je zase výhoda oproti Windows, kde získání znalostí není tak snadné (spousta nedokumentovaných věcí, zaplať panbůh aspoň za Sysinternals). Takže z toho vychází dobře tak jako tak.
    3.2.2010 20:49 True54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Ne. Ubuntu Windowsovatí v tom nejhorším slova smyslu.
    3.2.2010 12:27 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    > Prostě si radši pustím textový editor Vim a ručně upravím konfigurační soubor, než abych používal nějaký klikátko.

    A to v Ubuntu nejde? Tak si klikátka prostě odinstalujte, pokud vás jejich pouhá přítomnost znepokojuje (pokouší?), případně odintalujte kompletně Xka a máte hardcore distribuci jako řemen. Nemusíte kvůli tomu měnit distribuci, dobře poslouží jakákoliv mainstreamová.
    3.2.2010 14:58 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Přesně tak... S Archlinuxem jsem měl problém pouze při upgradu libpng, nějak se potom nechtěla sputstit zásadní systémová aplikaco :-) - openTTD, ale nebyl problém to vyřešit... I KDE je na Archum mnohem lepší než na Ubuntu a po roce a čtvrt na Linuxu můžu prohlásit, že jsem se za celou dobu na Ubuntu nic nenaučil... Je to zkrátka něco mezi pravým GNU/Linuxem a klikacíma Window$... Takže bych to doporučil lidem, co Windows nechtějí, ale nemají zájem o PC, chtějí jen OOo a Firefox
    3.2.2010 15:19 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    S tím souhlasím. A na Arch bych se taky měl někdy podívat, až příliš mi to připomíná Gentoo, na kterém se mi docela i líbilo (velká kontrola nad systémem, vše průhledné).
    3.2.2010 15:26 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    S Archem vážně není žádný problém, většinou jsem byl na vině já :-) A na wiki je podrobný návod instalace a dalších věcí, část i v češtině a opravdu tam člověk najdo co potřebuje, případně se tam dost často odkazuje na Wiki gentoo. Největší výhoda archu je právě rolling release a AUR - Arch user repository, kde je hodně PKBUILDŮ, takže to člověk nemusí kompilovat ručně :-)
    3.2.2010 23:18 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Už mi konečně někdo prozradí konkrétně spočívá "velká kontrola nad systémem, vše průhledné" jedné binární distribuce proti jiné? Nějaký konkrétní příklad. Proč je jedna distribuce průhlednější než jiná? Hádám že to nebude o průhlednosti oken v Compizu ;-) Proč má jedna dává vyšší kontrolu nad systémem než jiná? I jeden příklad by stačil. Takhle to tady všichni opakují jako nějaký marketingový bezobsažný blábol.
    4.2.2010 00:45 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Příklad? Suse udělá i to, co mu přímo neřeknete. Instalátor sám vybere, jaké použije jádro, které služby poběží, jaký software se nainstaluje (pokud vím, výběr balíků v novém Suse se dělá až ex post). Dobrým konkrétním příkladem je třeba desktop search Beagle, chronický požírač systémových prostředků. V Gentoo si tohle uživatel blahé paměti nastavoval a rozhodoval sám. Když nechtěl, ve výchozím stavu neměl ani ten Vim.
    4.2.2010 15:36 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    To si videl instalaciu na youtube, ze si tam nemohol tie veci nastavovat?
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    4.2.2010 22:49 ico
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Nainstaloval som si Arch, lebo sa mi velmi pacila jeho jednoduchost a rc system. Kedze som prechadzal s {Open,Free}BSD, zdal sa mi to ten pravy variant. Podotykam ze nainstaloval iba vo VMware, lebo som ho chcel nasadit na server a to chcelo trochu blizsie zoznamenie a par problemov. Obvykle sa takto zoznamujem so systemom aspon pol roka, aby som videl, co to robi. Velmi sa mi pacila "striedmost" systemu, rychlost, konfiguracia, vsetko tam kde ma byt a tam kde ma to nutilo poznat system ( cize v pripade problem budem schopny aj troubleshootovat ). Potom prisiel cas nasadit to na server, ako obvykle malo casu. Arch sa mi nepodarilo nainstalovat, lebo najprv si neporadil s CD. Skusil som teda iba minimal co dotiahne vsetko z webu. V polovici downloadovania sa zasekol a skoncil. Este jeden pokus z dalsim CD ( verifikovanym ), zase sa to seklo na citani disku... Nuz je tam debian, ktory som nainstaloval z toho isteho CD media...
    kotyz avatar 3.2.2010 16:12 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    stacilo z auru nainstalovat starou libpng, muzou bejt v klidu vedle sebe a budou fungovat stary i novy programy. navic to bylo v oznameni na hlavni strance, ze se novy libjpeg a libpng bude presunovat z testingu do hlavnich repozitaru. kdo vedel, byl pripraven.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    3.2.2010 18:01 zajca | skóre: 2 | blog: zajca
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    libpng byla po dlouhé době sranda, ale šlo jenom o překompilování balíčků. Jinak Arch+KDE / KDEmod super líp je na tom s KDE snad možná jenom mandriva. Ale nesouhlasím stím že se s ubuntu nic nenaučíš. Teda teď už možná moc ne :D Ale já když sem začínal s 6.04 nebo 6.10 (teď nevím) tak jsem se naučil celkem hodně :)
    dycky si říkám, proboha proč lidi píšete tak dlůhé blogy a pak neco začnu psat a nakonci si říkám k*rva to je dlůhé.
    3.2.2010 18:40 Němec Tomáš | skóre: 15 | blog: muj001
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Neřekl bych, že je Ubuntu vysloveně klikací. Pořád vzadu dříme Debian a je schopen na neznalého uživatele vystartovat. Navíc je velmi dobře upravitelné díky základu v Debianu a s repozitáři třetích stran se dá udržovat i aktuální soft. distribuce pro BFU je Mandriva. Tam skutečně platí, že terminál není potřeba
    Fluttershy, yay! avatar 3.2.2010 10:48 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Zrovna ten výběr software je IMHO strašný, ale já mám obskurní nároky.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    vain avatar 3.2.2010 10:50 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Je opravdu strašný... nebo mám taky obskurní nároky. Ale naopak musím pochválit, že je to opravdu jednoduché distro, fakt bych se nebál ho nasadit kde komu.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    3.2.2010 11:20 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Strašný? Jenže co jiného běžný uživatel na počítači dělá? Eclipse a gdb asi nespouští :-)

    Kdyby mě neživilo prgání, tak budu asi taky hlavně surfovat, dívat se na filmy a poslouchat hudbu, občas vyprodukuju nějaký dokument do školy.
    Fluttershy, yay! avatar 3.2.2010 11:23 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Sane, blbé hry, VNC/... ve výchozí instalaci?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    3.2.2010 12:04 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Sane se pochopit dá...ještě tak rok-dva. Hry jsou blbé ale mají nízké systémové nároky (rozuměj pojedou dobře i na té nejhorší šunce) a zabírají málo místa na disku. VNC bych pochopil asi jen kvůli firemnímu užití ale zřejmě by tam být nemuselo.
    3.2.2010 13:11 Visgean Skeloru
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Ve výchozí instalaci jsou balíky podle popularity. viz: http://popcon.ubuntu.com/
    3.2.2010 13:15 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Kéž by to tak bylo.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Conscript89 avatar 4.2.2010 16:40 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Aha, takze je v default instalaci minimalne 3204 balicku? Pak ze zadne zbytecne balicky...
    3192  kolourpaint4                   27636  1233 24348  2048     7 (Unknown)                       
    3193  libdatetime-timezone-perl      27910  1233 24881  1790     6 (Piotr Roszatycki)              
    3194  kaffeine-mozilla               16816  1231 15465    83    37 (Zack Cerza)                    
    3195  libsox-fmt-oss                 35297  1231 33093   946    27 (Pascal Giard)                  
    3196  libsqlite0-dev                 87938  1229 84534  2151    24 (Laszlo Boszormenyi)            
    3197  xmodmap                        447301  1229 445961    32    79 (Unknown)                       
    3198  libgcj10-awt                    5904  1228  3970   705     1 (Unknown)                       
    3199  calf-plugins                    8485  1226  7023   234     2 (Unknown)                       
    3200  libindicator0                   1977  1226   264   478     9 (Unknown)                       
    3201  soprano-backend-sesame          6707  1224  5227   255     1 (Unknown)                       
    3202  language-pack-eu                5631  1223  2672   132  1604 (Language Pack Maintainers)     
    3203  language-pack-eu-base           5647  1223  2684   132  1608 (Language Pack Maintainers)     
    3204  kernel-package                 57965  1221 56051   670    23 (Manoj Srivastava)    
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    3.2.2010 11:06 musa | skóre: 1 | blog: Test
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Absolutni souhlas, lip bych to nenapsal. Taky sem byl driv Gentoockar. A koukam taky Palm Pre. No toto. :-)
    cezz avatar 3.2.2010 12:11 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Ja som sice poslednou dobou na desktope skor Mac OS X-ta, ale s clankom sa maximalne stotoznujem.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    3.2.2010 11:43 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Žádné zbytečné balíky? Minimálně mono je zbytečné totálně. Jinak souhlas.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    3.2.2010 12:02 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Jo, to Mono jsem přehlédl. Vykopl bych ho hned, že by letělo 50 metrů vzduchem…
    Salamek avatar 3.2.2010 12:15 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    taky nechapu ze GIMP chteji z defaultu vykopnout kvuli velikosti(16MB), pritom mono ktere ma ?~50MB? balicek tam v pohode nechaji
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    3.2.2010 12:21 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Žel to asi nedělají z blbosti, ale je za tím, myslím, něčí snaha aktivně tlačit Mono a aplikace v něm psané, a to i přes odpor uživatelů a přispivatelů. Na rovinu, F-spot je naprd. Banshee není nejlepší přehrávač, Tomboy lze snadno nahradit pomocí Gnote a v Monu pro GNU&Linux téměř nikdo nechce programovat. Je to svinské politické rozhodnutí. Jinak si to neumím vysvětlit.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Salamek avatar 3.2.2010 13:54 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    +1
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Joseph avatar 3.2.2010 15:40 Joseph | skóre: 7 | blog: No_bullshiting_please | Ba'aretz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Suhlasim, jedine co este drzi Mono u mna je gnome-do. BTW nepozna niekto prijemnu nahradu?
    אם אין אני לי, מי לי; וכשאני לעצמי, מה אני; ואם לא עכשיו, אימתי.(פרקי אבות, פרק א, משנה יד
    3.2.2010 15:51 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Gnome-do jsem nezkoušel (stačí mi Alt+F2), ale chvilka pátrání odhalila Kupfer. Není podobná funkcionalita i v AWN nebo Cairo Dock?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    3.2.2010 15:53 pozortucnak | skóre: 21 | blog: vecny_windowsar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Možná launchy?
    Jsem mimořádně obtížný případ
    5.2.2010 12:15 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    אם אין אני לי, מי לי; וכשאני לעצמי, מה אני; ואם לא עכשיו, אימתי.(פרקי אבות, פרק א, משנה יד

    Pokud nejsem já, kdo jsem, když jsem si myslel, co mám, když ne teď, teror.

    Čoveče piš česky nebo anglicky.
    3.2.2010 15:48 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    +1

    Len neviem co namiesto gnome-rdp (ano, chcem si nastavit vlastne custom rozlisenie pre rdp session)..respektive nechapem naco takyto rdesktop frontend niekto jebal s mono.
    3.2.2010 17:35 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Co tsclient? Má to plugin do panelu, já to používám.
    4.2.2010 01:57 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    ten plugin skusim pozriet, hlavny problem je to, ze v testing verzii sa neda nastavit custom rozslisenie (a tie ktore tam su, su na mojom ntbooku na <>) :(
    4.2.2010 07:20 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Je teda fakt, že GUI poskytuje jen nějakou množinu rozlišení. Ale to není problém. Udělej si připojení jaké chceš, a pak akorát změníš rozlišení v ~/.tsclient/xxx.rdp. Celé je to jen GUI pro rdesktop, a tomu můžeš říct rozlišení třeba 1337x666 :-) Takhle to používám i já.
    4.2.2010 09:02 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    jj, len to ma na tom zarazilo, ze je to v mnohom cisto primitivna aplikacia (frontend pre dobre zdokumentovany rdesktop, cize v okienku si naklikam parametre, tie sa nejako ulozia a nejako by sa mali dat potom organizovane prechadzat) a ta apliakcia je nedorobok hadam uz aj roky bez rozumneho update v debiane :D to nikomu nevadi, ze je to taky krap? :D V kode sa vrtat nechcem, ale ked pretecie pohar trpezlivosti, asi nic ine nezostane. :D
    4.2.2010 09:13 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Já si tsclient musel trochu opatchoval (úprava ikony v tray, abecední řazení konfiguráku v appletu, ...) ale jinak na to nedám dopustit ;-)
    4.2.2010 09:17 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Je vysoce pravděpodobné, že pro ty co to používají je mnohem jednodušší přečíst manuál, odzkoušet na konzoli a pak jednou nafurt nastavit spouštěč, než používat "klikátko". Řekl bych že to klikátko vytvořil kdosi v návalu euforie po migraci z win na lin, když zjistil že nic podobného zatím k dispozici není. A časem mu došlo, že je to defakto zbytečnost.
    3.2.2010 12:21 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Slovy mého, lehce promiskuitního kamaráda, "nová milenka se zdá vždycky lepší než ta předešlá, ale nakonec jeden stejně zjistí, že je to zase ženská..". Doufám že jsem se nikoho nedotknul ;-) Pointa byla, nepodléhat wow efektu z nové věci. Hodnotit distribuci po pár hodinách či dnech je trochu předčasné.

    Já byl z Kubuntu taky nadšený, čerstvě vyšlá verze po první várce updatů, paráda. Ale zhoršilo se to po několika měsících, vývojáři distribuce se začali věnovat plně nové verzi, marně jsem čekal na nové verze aplikací, backports neativní. Proto jsem odešel. No snad se to zlepšilo. I když, jisté pochybnosti mám, když mrknu do Ubuntu fór, to je samé nainstaluj si z PPA, nainstaluj si tohle z PPA. Na jednu stranu je super, že takové věci jako PPA, AUR či BuildService teď existují, ale je podezřelé když příliš suplují primárního distributora.

    Pokud si do Suse (nebo jiné distribuce) nainstalujete ty samé programy a nastavíte je stejně (to ani není nutné, většinou jsou to stejně default hodnoty), budete mít ten samý a stejně "odladěný" systém.

    Ano Ubuntu (a Fedora) mají asi nejhezčí výchozí vzhledové nastavení, i včetně fontů (to se zase tak často nevidí), ale ostatní komponenty - víceméně všude defaultní nastavení.

    Ad chvála na Gnome. Nepřechvalte dne před večerem. Gnome 3 je za dveřmi, API se měnit bude, aplikace se budou muset adaptovat, takže je dost možné, že situace s KDE4 se bude opakovat. Už se to jednou stalo, já ještě pamatuji přechod Gnome/Gtk 1 -> Gnome 2.

    Proč jste použil CLI nástroj apt na instalaci balíčků, navíc který ani pořádně neznáte. Ubuntu nabízí pohodlné GUI pro správu balíčků. Stále je tam minimálně Synaptic, ne? A nový user hned sáhne po nízkoúrovňovém CLI. To budí jisté pochyby.
    3.2.2010 12:52 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Pointa byla, nepodléhat wow efektu z nové věci. Hodnotit distribuci po pár hodinách či dnech je trochu předčasné.

    Ano i ne. Čerstvě nainstalované SUSE mi dělalo docela problémy a to jsem nemusel ani provádět žádné obskurní procedury. Na Ubuntu je klid. Ale před finálním zhodnocením to chce tak půl roku počkat, s tím souhlasím.

    Proč jste použil CLI nástroj apt na instalaci balíčků, navíc který ani pořádně neznáte.

    Píšu snad někde, že jsem jej použil? Dodatečné balíky jsem si naklikal v nástroji, který jsem objevil v menu.

    3.2.2010 23:10 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    > Píšu snad někde, že jsem jej použil?

    Přímo ne, ale věta: O balíčkovacím systému Debianu vím dvě věci: apt-get install balík a apt-cache search balík. naznačuje, že jste se minimálně chystal. Jinak mi uniká její souvislost se zbytkem textu.

    Mimochodem, APT je skoro ve všech distribucích. Suse, Fedora, asi i Mandriva, v PCLinuxu (fork Mandrivy) je dokonce výchozí nástroj. Ve Fedoře jsem nepoužíval nic jiného (viz moje staré články na rootu)

    > Dodatečné balíky jsem si naklikal v nástroji, který jsem objevil v menu.

    Děkuji za upřesnění. Má ta aplikace nějaké jméno? Homepage projektu? Synaptic to určitě nebyl?
    4.2.2010 00:51 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Tou první větou jsem jen chtěl naznačit, že moje zkušenosti s deb-based distry jsou opravdu nulové a že bych naprosto netušil, kam šáhnout, budu-li například chtít opravit rozbitou databázi balíků či seznam repozitářů.

    Nástroj se jmenuje Synaptic.
    3.2.2010 14:50 jhr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    PPA a podobne neoficialni zdroje maji vsak jeden obrovsky problem. Tim je nebezpecnost pro zbytek systemu i samotneho uzivatele. Predevsim v rukou nezkusenych uzivatelu, v horsim pripade tech zkusenejsich kterym ta rizika nedochazi.
    3.2.2010 23:33 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Přesně tak. Distribuce kde skončíte s většinou balíčků z externích repozitářů zamená, že se vývojem distribuce není něco v pořádku. Je velký rozdíl mezi repozitáři jako je Suser nebo Pacman a mezi Franta123. Než se v tom uživatel vyzná, trvá to a riziko problémů tam je vysoké.
    3.2.2010 12:46 Leinad | skóre: 18 | blog: spheniscidae
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Já nevím. Asi mám nějakou smůlu, nebo...

    Tátovi jsem na počítač nainstaloval Ubuntu 9.04. Přesně, jak se tady říká, všichni o tom mluví, tak to zkusím. Funkčnost Bluetooth proti tehdejší Mandrivě 2009.1 (s KDE) mě mile překvapila a instalace flashe a javy také. No, ale co to zničilo, když jsem ukazoval tátovi, jak je ten Linux použitelný. Chci přidat síťovou tiskárnu, nastavuji to. Mám možnost zadat adresu ručně, nebo naklikat se k té správné adrese. Tak chci naklikat a klikátko spadne... Následně mu ukazuji Gnome-Commander, zkouším tam FTP připojení, zeptá se to na možnost uložit heslo, tak dávám, že jo a spadne to... Nakonec mělo Ubuntu problém se starou grafickou intelovskou kartou, tady to ale nebude záležitost jen Ubuntu, ale obecně kernelu (strašně pomalá videa, jednou či dvakrát i crash při startu)

    Pak tam nějakou dobu byly zase Win XP. Po čase táta získal nový notebook, takže tento se rozhodlo, že bude použit jen na net. Kamarád mi vyprávěl o Ubuntu 9.10, že ho mám vyzkoušet. Nainstaluji Ubuntu 9.10. Ubuntu jaksi zapomnělo regulaci frekvence procesoru (minulá verze to uměla), takže notebook má větrák pořád naplno (fakt otravné).

    A vše to dorazí, když táta narazí na program, který není v balíčcích a autor ho dává jen v zabaleném .tgz a návodem, jak ho nainstalovat v konzoli. Tátovi vysvětluji, že za to může špatný autor, že měl dodat balíček, nebo klikací instalátor. A ukazuji mu na případu Googlu (chrome a earth), jak to má vypadat správně. Chrome je .deb balíček, Earth je .bin instalátor. Stáhnu .bin instalátor a jedu podle toho, jak bych to udělal na KDE. Nastavím staženému programu práva spuštění, poklikám a ono se mě to zeptá, v čem otevřít. Cože?!

    Hledáním na netu zjistím, že můj postup je správný, jen pokud by to nebyl soubor .bin. Bug ohlášený před více než rokem. Frustrace, rezignace...

    Ubuntu je úspěšné hlavně díky reklamě. Konečně někdo, kdo ví, že bez reklamy se to nebude pořádně prodávat. Neříkám to ve špatném smyslu, Linuxu opravdu dost chybí reklama. Díky silné reklamě jsou lidi schopni přehlédnout i případné nedokonalosti. TAkže kroky Ubuntu podporuji, ale osobně se mu budu zase dlouho vyhýbat :-)
    3.2.2010 13:37 pozortucnak | skóre: 21 | blog: vecny_windowsar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Z nějakého důvodu se mi začali hnusit rpm/deb distribuce... Tak jsem přešel z Ubuntu na Archlinux a vnímám to podobně jako přechod z windows na linux (v pozitivní slova smyslu). Jinak pro BFU bych doporučil Mandrivu nebo SuSe (Mandriva control center/Yast)...
    Jsem mimořádně obtížný případ
    3.2.2010 13:53 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Já bych také lidem které mám u prdele doporučil cestu do pekel.
    3.2.2010 14:05 decumanus | skóre: 12 | blog: Clusium
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Absolutní souhlas s autorem. Prošel jsem si lecjakou distribuci, bavilo mě je poznávat a tak. A dneska? To chci prostě pracovat. Jestli to má v sobě takový nebo makový balíky je mi ouplně jedno. Když už potkám problém, vím, že ho díky velikosti komunity určitě už někdo řešil a vyřešil.
    3.2.2010 14:10 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Ted jsem ve skole nadvakrat trem tridam predvadel instalaci a pouzivani ubuntu. Vcetne nejakyho poinstalacniho nastaveni (aktualizace, uzavrene ovladace, medibuntu) a fakt to fungovalo dle ocekavani. Temer nikde na me neskakalo neco neocekavaneho.

    Jen me nehorazne stve, ze jak mam udelany bootovani LiveCD primo ze site, tak jednak nelze vybrat na zacatku cestinu (a ze zpraseny konfigurace bootovani na tom CD jsem to proste nezjistil) a po uspesne instalaci je v /etc/network/interfaces nastaveno eth0 na manual, tudiz nefunguje ani sit ani networkmanager. Takze zakomentovat, reboot a hotovo. Kdo takovou kokotinu vymyslel by zaslouzil...

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Jezekus avatar 3.2.2010 14:17 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Bohužel mám naprosto opačnou zkušenost.
    Používám Fedoru/Centos/Gentoo, ale rozhodl jsem se, že babi na počítač nainstaluju Ubuntu. Právě z důvodu "lepšího" překladu a možného dokoupení příručky a z důvodu, že je to tak jednoduché.
    Bohužel z mého pohledu opak je pravdou Ubuntu sice běží, ale aplikace jsou tak 3-5x méně stabilní než ve stejně staré Fedoře!, objevují se zde chyby, které jiná distra nemají (ano 1.5 roku staré chyby compiz+vnc).
    Ubuntu Software Center jsem nějak nepřišel na chuť, chtěl jsem ukázat jak je instalovani aplikací jednoduché, ale tento krám viděl cca 2000 aplikací, kdežto apt-get/aptitude jich vidělo přes 28 000 :-(
    Několik věcí (cron např.) se chovají diametrálně odlišně než jsem zvyklý z Gentoo/Fedory/CentOSu.
    Ano méně někdy znamená více, ale proč chybí v defaultní instalaci např. firewall? Ale na druhou stranu, proč je zde grub2, který ještě není dokončen?
    Jsem opravdu otráven, babi se to taky nelíbí a tak na jaře volím buď novou Fedoru nebo staré dobré Gentoo :-) Je s tím víc práce, ale systém pak běží a běží a běží.

    Netvrdím, že všechny problémy musí být nutně způsobené Ubuntu samotným, ale myslím si, že pokud dělám ve FF a najednou (nebyl otevřen ani kontaktlist) umře Pidgin tak je někde něco schnilého (HW je OK)
    Vojtěch Trefný avatar 3.2.2010 14:37 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Ubuntu Software Center jsem nějak nepřišel na chuť, chtěl jsem ukázat jak je instalovani aplikací jednoduché, ale tento krám viděl cca 2000 aplikací, kdežto apt-get/aptitude jich vidělo přes 28 000
    Protože Software Center, stejně jako předtím Gnome-App-Install počítá aplikace, ale apt počítá balíky ;)
    3.2.2010 14:46 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Na druhou stranu, nevidí třeba Google Earth z Medibuntu repozitáře.
    Jezekus avatar 3.2.2010 14:46 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Budiž, ale řekněte mi, proč když v Ubuntu software center zadám do políčka hledání qcad dostanu odpověď, že neexituje.
    Přitom apt-get install qcad proběhne jedna báseň a v systému se objevý mnou požadovaný qcad.
    Berte to prosím jako příklad z reálného života (děda chtěl malovátko na nějaké jednoduché výkresy).
    Vojtěch Trefný avatar 3.2.2010 14:55 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    To by mě taky zajímalo, protože mně ho najde...
    3.2.2010 15:04 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Příloha:
    Mně ho také nenajde. A taky ten program vypadá trochu jinak. Verzi hlásí 1.03.

    Mám povoleny zdroje main, universe, restricted, multiverse, Medibuntu a partner.
    Jezekus avatar 3.2.2010 15:16 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Příloha:
    Aspoň nejsem sám. Screen před pár minutami. Povoleno main, universe, restricted, multiverse.
    5.2.2010 12:17 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Jako nezkušený linuxák postrádám nějaký závěr.
    5.2.2010 13:37 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Závěr je, že je ve verzi pro Karmic chyba, která je v další verzi opravena. Ale verze pro 11.04 není v backportech a ještě k tomu na webu zatím není build pro amd64.

    Né, že by mi to vadilo. Já nepoužívám ani synaptic, ale pro domácí nepříliš schopné, uživatele to vypadá jako krok správným směrem.
    3.2.2010 14:45 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Kdo potřebuje na desktopovém počítači, kde by ideálně mělo běžet naprosté minimum (resp. žádný) naslouchajících síťových démonů, firewall?

    A uživatel, který se rozhodne provozovat nějaký server si jistě bude umět nastavit firewall, nebo se dohledat k nějakému tomu pythonovskému klikátku. Ono konkrétně firewall je pro neznalé uživatele absolutně k ničemu. Nerozumí tomu, neumí ho nastavit a nakonec ho zcela vypnou, protože ho blbě nastavili a něco jim nejde.
    Je s tím víc práce, ale systém pak běží a běží a běží.
    Zajímavý postřeh. Jak by to asi vypadalo, kdyby se tá práce vložila do nainstalovaného ubuntu? :-)

    Btw. ubuntu (a které distribuce ne, že?) ve výchozí instalaci má iptables. :-)
    Jezekus avatar 3.2.2010 14:49 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Souhlasím, o iptables vím, ale už k chybí klikátko a když má být tak easy & user-friendly klikátko by mohlo by default být.
    Služby ideálně žádná v případě, že dotyčný je samostatný a vy mu neděláte remote hotline :-D
    3.2.2010 14:56 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Pokud samostatný není, tak počítač stejně instaluji já a tohle řeším sám při instalaci.

    Každopádně na fw nezakážu připojení z venčí na port vnc, nebo ssh, když chci dělat vzdálenou podporu. :-)
    Jezekus avatar 3.2.2010 14:50 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Jak by vypadala práce vynaložená do Ubuntu? Jednoznačně hůř z mého pohledu. Padající aplikace nastavením systému neodstraním ;-)
    3.2.2010 14:57 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Nic není dokonalé, ale kdyby mi padaly aplikace, tak tu distribuci určitě nepoužívám.
    Vojtěch Trefný avatar 3.2.2010 14:57 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Btw. ubuntu (a které distribuce ne, že?) ve výchozí instalaci má iptables. :-)
    Nejen iptables, ale i mnohem snadněji nastavitelný ufw ;-)
    tomboytom-deviant avatar 3.2.2010 15:13 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    No jo, u takové aplikace jako je libvirt0-dbg je velká škoda, že nejde vidět v USC...
    Jezekus avatar 3.2.2010 14:18 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Zapomněl jsem doplnit, že překlad je stejně naprd jako jinde. Bohužel i zde se objevují části systému (podstatné části), které "vykouknou" v angličtině :-(
    Což staršího člověka nepotěší a mnohdy vyděsí.
    3.2.2010 15:21 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    a to myslíte stav po instalaci nebo postáhnutí dodatečné jazykové podpory? Tu totiž můžete stáhnout někde v menu...
    Jezekus avatar 3.2.2010 15:46 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Tak teď jste mě dostal. Tohle vůbec netuším, že něc takového je. Čekal jsem, že pokud je systém v základu český je tam VŠE co může být. :-O
    3.2.2010 15:59 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    myslím, že se to jmenuje jazykové nastavení, kde sy vyberete češtinu a ještě se pár souborů dostahuje... ono by totiž zabralo hodně místa, kdyby na CD byly všechny jazyky :-)
    3.2.2010 16:02 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Mě se něco stahovalo už při instalaci. Na konci běhu toho progress baru to psalo něco jako "instaluji dodatečné jazykové balíky". Asi proto mám vše tak dokonale lokalizované.
    Fluttershy, yay! avatar 3.2.2010 15:22 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    OMG, tohle fakt nechápu. Děda umí akorát rusky a trochu německy -- nedělá mu přesto problém použít slovník a snažit se něco dostat i z textu ve španělštině/angličtině/... -- to ti lidi fakt nemůžou zapojit mozek a použít třeba ten slovník? Zvláště v době, kdy jsou příslušné aplikace v systému, na webu,...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jezekus avatar 3.2.2010 15:44 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Můžou, ale nechtí jako 90% dnešní populace. Je asi jednodušší si jít někam stěžovat než se snažit to sám řešit. + Mají zafixováno, že můžou něco "rozbít" na tom pc
    3.2.2010 15:48 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Věřte, že nemohou. Protože se zatím pohybujete převážně mezi nadprůměrně inteligentními jedinci - nejen zde, ale třeba i ve škole, doma atd..., připadá vám samozřejmé, že lidé se sami o něco zajímají, snaží něčemu rozumět a tak dále. Realita "tam venku" je jiná - lenost, ignorantství, neschopnost, hloupost, nezájem... - to jsou šokujícím způsobem rozšířené vlastnosti a problém jsou i věci, do kterých byste to nikdy neřekl. Také mě to kdysi jako studenta udivovalo :-). Dnes to beru jako součást živé přírody.
    Grunt avatar 3.2.2010 15:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Všechno funguje samo od sebe. Pokud chybí kodeky, fleš či nějaký ten přehrávač, systém si o ně/něj sám řekne a automaticky jej nainstaluje. Tak by to mělo být všude.
    Pamatuju dobu, kdy v jisté nejmenované distribuci při chybějícím kodeku vyskočila nabídka ke koupi Fluendo kodeku a nebo nakašlání si. Kdo ví proč, ale moc se to neujalo. A také pamatuju dobu, kdy můj jeden kamarád instaloval Ubuntu (samozřejmě odkoukané odemě, já se mu to snažil mermomocí zatrhnout) a našel balík s Flashem nainstalovat, protože Macromedia ten jejich tar.gz přesunula. To bylo křiku téhdá.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    3.2.2010 15:25 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Mno, snaha byla :-D Současný stav reprezentuje to, jak by to mělo v ideálním případě vypadat. Žádná lego kostička místo pluginu a Googlem nalezené přikazy do komandlajny nýbrž okno "Kliknutím nainstalujete chybějící pluginy". (i když já sám raději tyhle věci, po zkušenostech s One click installem ze SUSE, raději instaluju ručně)
    Grunt avatar 3.2.2010 15:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Žádná lego kostička
    Jakože asi byly plni nadšení, když tu lego kostičku implementovali. To není chyba těch vývojářů, ale vás uživatelů. Když není dostatečná poptávka…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    herne the hunter avatar 4.2.2010 01:18 herne the hunter | skóre: 10 | tor lara
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    neboj, tenhle pocit postupne vyprcha. primer s novou milenkou, ktery tu zaznel, to dokonale vystihuje :) mam ubuntu na testovaci partisne a taky se mi na zacatku libilo to proklamovane "just works". jenze postupem casu to zacnes brat jako samozrejmost a driv nebo pozdeji se objevi nejake problemy. konkretne muzu uvist dve veci, ktery byly poslednim hrebickem do ubunti rakve: "skvele" fungujici wifi a jeji hw vypinac (ve slacku ok) + furt dokola problemy s NM appletem. plus me tam stvaly jeste nejaky drobny veci. vyresil jsem to tak, ze uz vyhlizim dalsi distro, ktery budu testovat 8-)

    dobry je taky zkusit si upgrade na novejsi verzi. delal jsem ji u jinyho pocitace, kde je jen ubuntu. po upgradu to ani nenabootovalo, jelikoz se vygeneroval konfigurak pro novou verzi GRUBu, ale ta se nejak nenainstalovala. a treba rozchodit zvukovku pod pulseaudio mi trvalo asi hodinu.

    proste bejt tebou, tak s oslavnejma odama na ubuntu nejakej casek jeste pockam. na prvni pohled vypada skvele, ale jako vsechny ostatni distra ma svoje mouchy, na ktery prijdes az po nejaky dobe pouzivani.
    i am herne the hunter and you are a leaf driven by the wind.
    Conscript89 avatar 4.2.2010 16:44 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    > Systém též díky sudo (opět, bavíme se o defaulním nastavení) neobtěžuje neustálým zadáváním hesla.

    > Shrnutí: Chcte-li někomu ukázat, jak se to dělat má, ukažte mu Ubuntu. Ušetříte si vrásky a na čele a dost možná do komunity přivedete nového uživatele.

    Ano, M$ Windows XP take nepotrebuji heslo po pridani uzivatele, coz je ostatne mene trestuhodne nez nepozadovat heslo vubec pro akce s fatalnimi dusledky.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    4.2.2010 16:49 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Co je tím myšleno?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Conscript89 avatar 4.2.2010 16:54 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Tim je mysleno to, ze nevyzadovani hesla ve vychozim nastaveni neni hodno nasledovani.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    4.2.2010 16:56 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    To jistě není. On snad někdo v tom nevyžadování hesla WinXP následuje?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Conscript89 avatar 4.2.2010 17:03 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Ze by zde u sudo?
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    4.2.2010 17:04 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Nesmysl.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Conscript89 avatar 4.2.2010 17:06 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    ano?
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    4.2.2010 17:07 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Ano.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Conscript89 avatar 4.2.2010 17:09 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Dobra, sudo tento priklad mozna zamenerne nenasleduje.

    Jde ale o to, ze jej, jak je v tomto textu udeveno, nevyzaduje. To podle meho nazoru neni hodno nasledovani a pokud jsem to spatne vyjadril ve svem prispevku, tak se omlouvam.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    4.2.2010 17:14 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Sudo v Ubuntu heslo defaultně samozřejmě vyžaduje.

    Pokud je míněno toto:
    Systém též díky sudo (opět, bavíme se o defaulním nastavení) neobtěžuje neustálým zadáváním hesla.
    ,

    tak jde o to, že sudo heslo nevyžaduje neustále (po jeho zadání ho na dané konzoli určitou dobu nechce).
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Conscript89 avatar 4.2.2010 17:16 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Aha, dekuji za vysvetleni, toto beru za samozrejmost uz asi pres rok od Fedora 10 mozna i driv. To se musim priznat, ze nevim kdy se tato featura objevila :)
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    4.2.2010 17:18 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Chtěl jsem to uvést na pravou míru, protože koluje spousta nesmyslů o tom jak Ubuntu vyndousovatí a podobně a začíná mě to pěkně krkat.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Conscript89 avatar 4.2.2010 17:20 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Ano, me prvni prirovnani k windows hned na zacatku nebylo stastne, to uznavam. Timto se omlouvam :)
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    4.2.2010 17:21 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Nic se přece neděje :-).
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    4.2.2010 19:03 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Přesně tak je to myšleno.
    Conscript89 avatar 4.2.2010 16:48 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    > Koala je, aspoň po těch několika (desítkách) hodin testování, velmi stabilní. Zde však zřejmě opět hraje roli neodladěnost KDE 4 v SUSE 11.2.

    Proc to tucne pismo vsude? Takhle to vypada jako marketingovy clanek. Nebylo by to spravnejsi takto?

    Koala je, aspoň po těch několika (desítkách) hodin testování, velmi stabilní. Zde však zřejmě opět hraje roli neodladěnost KDE 4 v SUSE 11.2.

    Nebo jeste lepe takto:

    Koala je, aspoň po těch několika (desítkách) hodin testování, velmi stabilní. Zde však zřejmě opět hraje roli neodladěnost KDE 4 v SUSE 11.2.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    4.2.2010 17:27 xurpha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Mno, mě přijde, že se dost vylepšila Fedora... Používám F12 a najednou spousta věcí funguje prostě sama od sebe. Jestli to nebude tím, že se hlavně vyvíjí samotné programy, příp. prostředí Gnome?
    4.2.2010 19:03 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    To rád slyším. Naposledy, co jsem ji měl příležitost vyzkoušt (F10) to byl pomalý neodladěný bazmek. Určitě se na ni podívám znovu.
    michich avatar 5.2.2010 09:02 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Ve svém zápisku se raduješ z automatické instalace proprietárního softwaru. Tvůj žebříček hodnot se proto zjevně liší od hodnot projektu Fedora. Čili konkrétně v této oblasti nebuď překvapen nevyhnutelným zklamáním.
    5.2.2010 10:12 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Nepochybuji, že Fedora má taktéž nějaké "Restricted Software" repozitáře. Takže z mého pohledu je úplně jedno, jaké použiji distro, co se proprietárního software týče. Mám raději otevřený software ale jen pokud je aspoň stejně tak kvalitní jako uzavřený nebo v případě, kdy jej potřebuju pro práci (fleš ve webdesignu).
    5.2.2010 10:16 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    A ještě jednu věc: z té automatické instalace se raduji ne kvůli sobě, nýbrž kvůli novým uživatelům, kteří ještě netuší, jak to na Linuxu chodí. Že existují imbecilní softwarové patenty, které komplikují situaci (nejen) kolem multimédií.
    5.2.2010 16:06 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Mno, mě přijde, že se dost vylepšila Fedora... Používám F12 a najednou spousta věcí funguje prostě sama od sebe

    No, zkusil jsem F12 a jsem příjemně překvapený. Funguje tam software, o kterém jsem psal v blogu tady, což potvrzuje kvalitu distribuce.

    4.2.2010 17:34 xurpha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    P.S. Ještě k Ubuntu, tohle teď „vře“ na „Gnomedesktop.org“ (čili něco jako Planet gnome...): http://ebb.org/bkuhn/blog/2010/02/01/copyright-not-all-equal.html a http://www.ebb.org/bkuhn/blog/2010/01/14/ubuntu-debian.html.

    Aneb: jedna věc je, jak ta či ona distribuce funguje; druhou věcí ale je, jakou má politiku. A tady, jak se zdá, začíná Ubuntu pořádně parchantět... :-(
    4.2.2010 17:40 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    To bohumžel potvrzuju.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    7.2.2010 19:45 mibo | skóre: 12 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Už vím, proč je Ubuntu tak úspěšné
    Jako určitě je fajn když se ozývají hlasy které chtějí více svobody a třeba ji dosáhnou, ale mne rozhodně tyto důvody nepřesvědčili proč Ubuntu nepoužívat, ba některé z druhého odkazu jako proprietární ubuntuone mne netrápí a možnost instalace third-party proprietárního softwaru spíše vítám, protože souhlasím z názorem, že proprietární software je legitimní volbou a já se ji v určitých případech nemůžu vyhnout.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.