Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).
Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.
Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.
Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.
Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapy a AI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.
Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).
Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Tiskni
Sdílej:
Ale jak se jede do hor a zatáček, mám raději manuál.Tak přepnu na manuál, nebo na sport, ne? :) V zatáčkách mi spíš chybí normální ručka, ale to už od dob co jsem nechal sešrotovat Hyundaie...
Co jsem slyšel, tak levou nohu je nejlepší strčit pod pravou, ale vlastní zkušenost nemám, zlatej manuál
Mercedes-Benz C Class C200 Saloon 2.1CDi BluEff 136 SS Sport 7G-T+ Auto (pro Kavola(?), ano, nový prodlužovák na péroMuhahaha).
Fabia 1.3? Nějaký převrtaný HTP?
Kdysi jsem na dálnici v pěti lidech a narvaný báglama dal s Felicií 1,3 50Kw 180km v hodině.tachometrovejch nebo reálně? jestli reálně, tak fakt jedině z nějakýho hodně velkýho kopce dolů a s vyřazeným kvaltem, jinak to zabije omezovač, jak už tady padlo; resp. šlo by to paradoxně s tou nižší verzí, nikoli 50 kW, protože ta má jinej převodovej poměr
Takže nevim. Mužu jenom usuzovat. Ale na tachometru jsem těch 180 měl na to jsou svědci a zařazenou 5 tku také. Ono i záleží na om jeslti máš nové gumy(větší průměr kol) a tak. )
No tak na to, že Kavol mou Astru jenom kvůli tomu, že dokáže jet (GPS ground speed) 200km/h považoval za prodlužovák na péro...píčovina to není o autě, to je o přístupu vybrat si nějakej nepodstatnej parametr, kterej minimálně 90% vozovýho parku v ČR nedá, a na základě toho machrovat, jak máš super kchůl káru, a o těch ostatních říkat, že jsou to plečky, hm ... za to to auto fakt nemůže vyjmenoval jsem ti kopec aut ve stejný kategorii, i dražších, který 200 km/h nedaj, ale ty furt machruješ, jak je tohle ten jedinej správnej parametr, podle kterýho je hned vidět, že těch >90% plebsu jako jsem já jezdí jenom v plečkách, zatímco ta vyšší rasa jako ty má prostě ty úžasný kvalitní auta - když to jede aspoň 200, tak je to dobrý auto, když to jede nejvejš 199, tak je to šrot, ou jé ...