abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | IT novinky

    Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.5. 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (64%)
     (9%)
     (15%)
     (12%)
    Celkem 100 hlasů
     Komentářů: 8, poslední 4.5. 08:25
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Heron avatar 30.10.2009 10:41 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Je to kretén, jeho nejvtipější období už je pryč.

    Proč to linkuješ? Chceš mu zvednout pagerank?
    David Ježek avatar 30.10.2009 10:43 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    +1, proboha odstraň ten link, akorát mu přihříváš jeho polívčičku.

    jinak ano, jeho nejvtipnější období je pryč od doby, co se provalilo, že věřitelům dluží skoro 11 miliónů.
    30.10.2009 10:47 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Presne tak. Link pryc. Nebo snad nechapes, jak funguje google a jak mu tim zvysujes skore?

    Jinak ten jeho duvodu "pro" windows, je naopak duvod proti windows - umite si predstavit nakompilovat si windows kernel jenom s podporou firewallu a to pak nechat bezet na routeru?
    gtz avatar 30.10.2009 10:50 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Nějak jsem na ten pagerank zapomenul ... link je pryč ...
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    30.10.2009 11:02 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Zase antilinkovací masírka? Odkazování je základním pilířem informační struktury webu. Kde se vzala ta móda (protože nic než móda to není) neodkazovat na ty "špatné"? Když píšu o nějakém článku, je úplně normální ho odkázat, boha, jak jinak si ho má čtenář přečíst? A nakonec, pánové, slyšeli jste někdy o rel="nofollow"? Nejhypertrofovanější ego v ČR a přilehlých blízkovýchodních zemích!
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    30.10.2009 13:13 Senior Database Programmer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    +1
    30.10.2009 15:59 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    A nakonec, pánové, slyšeli jste někdy o rel="nofollow"?
    Áno počuli sme, že Google ten atribút už dosť dlho ignoruje. ;)
    30.10.2009 11:05 Hector
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Nebylo by k tomu něco bližšího? Tohle by mě zajímalo :-)
    David Ježek avatar 30.10.2009 11:13 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    http://idiotopedia.info/index.php?title=Konkurz
    30.10.2009 11:59 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Zajímavá je sekce splácení. Vzhledem k tomu, že obě firmy byly s.r.o., tak majitelé ručí majetkem do výše nesplacené části základního jmění. Tzn. Hulán po krachu firmy nemusí IMO splácet nic.
    Quando omni flunkus moritati
    gtz avatar 30.10.2009 13:14 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    a proč by něco platil ? v dnenší době, kdy jedna firma krachuje, tak hned na druhé straně baráku udělá druhé s.r.o. Ručí pouze do výše majetku s.r.o. Mi to poslal známý, protože ví jak jsem na tyto kretény alergickej.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    alblaho avatar 2.11.2009 08:45 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Ta stránka mě dostala. Kdo proboha má čas a chuť něco takového vytvářet? To je fakt nářez.
    2.11.2009 10:58 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Na druhou stranu je pak jasné, proč rADo dělá to, co dělá. Když splácí 10M, hodí se každá koruna přivýdělku.
    kotyz avatar 30.10.2009 22:27 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    prestal psat o pichani svezich mladejch kusu a prestal sem ho cist
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    30.10.2009 10:44 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Bez Hulana by internet nebyl internetem! Pise kraviny, ale psat umi (ma peknej sloh) to se musi nechat.
    hmm
    30.10.2009 14:35 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    ale psat umi (ma peknej sloh) to se musi nechat.
    Na rovinu, neumí ani to. Píše jako když netalentovaný sečtělý šprt smolí v osmé třídě slohovku. Jedno klišé vedle druhého, fráze za frází, obraty neohrabané, invence nulová, výraz kožený. To že píše spisovně a (relativně) bez chyb z něj ještě stylistickou hvězdu nedělá.
    30.10.2009 17:22 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    On nepíše ani spisovně a bez chyb. Ten člověk vůbec neumí česky. Jeho jazyk se češtině podobá jen vzdáleně, to je taková módní czenglická spatlanina, zdegenerovaná gramatika, vymřelé skloňování, slovosled v americkém stylu. Taklové ty věci jako „typický Steve Jobs styl“, „Apple produkty“, „Windows systémy“ atd... Takhle píše jenom debil.
    alblaho avatar 1.11.2009 21:18 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Upřímně. Při čtení RH's článků mé češinářské střevo nikterak netrpí, což ze zrovna zde na ábíčku stává nebezpečně často.

    Hulán prostě píše jako úspěšný český blogger. Což z něj pochopitelně nedělá stylistické eso:-).
    30.10.2009 10:51 akomano | skóre: 16 | blog: Došiel čaj v kávomate | Malacky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    A to sa človek zasmeje, keď si začne čítať diskusiu, aké sprostosti si tam dokladajú.... Na Vistu nadávajú len tí čo: 1. ju nikdy nevyskúšali 2. bežala im na zastaralom HW 3. atď podobné sprostosti....

    Ono to aspoň človeku dá pocit, že byť linuxákom je o zdravom rozume. Pretože s tým, čo tvrdia títo fanatický Windowsáci nejde súhlasiť pri štipke zdravého rozumu....
    Ja vim, on vi, a ty sed, nano!
    30.10.2009 17:05 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    No, i když lidé jsou schopni nadávat na naprosto cokoliv, u Visty jsou ty nadávky z velké části odůvodněné - Microsoft vědomně vydal nehotový produkt, protože ho tlačil čas, se správným předpokladem, že s dobrým marketingem se dá prodat téměř cokoliv.

    Dokonce je možné, že se zatím skrývají "plány v plánech" - protože se vždy srovnávají po sobě jdoucí systémy, je pro marketing lepší, když budou lidé srovnávat Sedmičky s Vistami, než kdyby srovnávali Sedmičky s WinXP, obdobně jako se kdysi srovnávali WinXP s WinME namísto WinXP s Win2K/Win98SE.

    Trochu OT:

    Toto není nijak nová taktika a používala se minimálně od dob starého Egypta, i když její použit v marketinguj je relativně nové. Například Machiavelli doporučuje jako jednu taktiku vypořádání se problematickou provincií právě tuto metodu - poslat do oné provincie postradatelného správce, který bude vládnout velmi drsně, takže proti sobě naštve veškeré obyvatelsvo (a případně i zlikviduje vzbouřence).

    Po té, co je obyvatelsvo dostatečně naštváno a už to vypadá, že by se skutečně mohlo vzbouřit, je za všeobecného jásotu drsný správce odstraněn (doporučovaná je veřejná poprava) a na jeho místo dosazen nový správce, který sice nemusí jednat v rukavičkách, ale bude o něco méně drsný než ten předchozí. Díky svému předchůdci se mu bude vládnou o dost lépe, protože obyvatelé ho budou srovávat s jeho předchůdcem.

    Této taktice se občas ríká i "Metoda utahování šroubu" - utáhnou o tři otáčky, nechat podusit, povolit o dvě otáčky. Pokud je dělána dobře, lidé si nevšimnou, že se šroub postupně utahuje, protože je lidskou přirozostí reagovat jen na relativní změny.
    Algi avatar 30.10.2009 23:42 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    To je hodně dobrý komentář, škoda že se pro něj nedá hlasovat... Já se teda ve Windows nevyznám, ale koukám, že v historii ještě méně :-( Ale aspoň jsem už chytřejší.
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    30.10.2009 10:59 Hector
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Mě spíše pobavilo, jak tam vykládá něco o tom, že jeho deska s BIOSem nepodporuje bootování z GPT. Přitom ten kašpar netuší, že k bootovaní z GPT nepotřebuje EFI BIOS a boot z GPT je jen věcí zaváděče. Kdyby něměl ty svoje úžasné Widle, mohl by pan odborník už dávno GPT mít. Ale napsat, že Widle jsou neschopný systém s imbecilním zaváděčem, na svém blogu asi chudáček nemůže :-D
    30.10.2009 16:27 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Jediné, co BIOS uděla, je načtení prvního sektoru na adresu 0000:7C00 (segment:offset, běžíme v realmódu) a zkontolování, jestli jsou dva poslední byty 0x55 0xAA. Pokud ano, spustí kód od začátku. To, jestli je v prvním sektoru GPT, MBR nebo třeba vir, je BIOSu úplně jedno (záleží mu jen na té boot signatuře), protože všechno ostatní má na starost bootloader.
    30.10.2009 18:59 Hector
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Přesně tak. Používám GPT naprosto běžně. Jenže Mistr si v článku postesknul, že jeho deska nemá EFI, a tudíž on chudák nemůže mít GPT, což je hovadina na kvadrát :-D
    AraxoN avatar 30.10.2009 11:24 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Píše nějaké bludy o tom, že Linux na desktopu má jen 1%
    Podľa štatistík na našom hostingovom serveri sa v závislosti od zamerania stránky pohybuje podiel linuxových klientov od 0,2% do 1,1% (údaje za september 2009). Hulán je blbec kvôli iným dôvodom, v tomto má náhodou bohužiaľ pravdu.
    30.10.2009 21:37 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    moment, to ne, to se sem moc psát nesmí :-D
    30.10.2009 11:25 Mige_Amour | skóre: 12 | Benešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Tak si tam u něj zkus založit blog na téma linux :)
    30.10.2009 11:33 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    A ja myslel, ze existuji jenom linuxovy fanatici. :-)
    30.10.2009 16:37 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Fantatici existují úplně na všecho a to už od počátku lidské civilizace, stačí se jen podívat do libovolné učebnice dějepisu.
    vlastikroot avatar 30.10.2009 11:36 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Hulán je ultra brutál masakrál widlák. To se jentak nevidí :-D To snad najít linuxáka co je tak fanatický jako je on widlák se nedá (ani já na něj zdaleka nemám). Ale v rámci mého fanatismu navrhuju toto: linux RULEZ ... a kdo to nechápe, toho zabijem :-D
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    poky74 avatar 30.10.2009 11:41 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    No, mě úplně dostal Vogl, to je největší exot co znám.. Snad rok obhajoval Windows a hanil OS X a GNU/Linux, v jednom článku píše že na linuxu se nedá pracovat, že tam nic nefunguje, v dalším se vymlouvá že linux zná, protože na něm strávil tisíce hodin práce (jak jsme se dozvěděli, tak on pracuje koukáním na filmy a posloucháním hudby) následně se dozvídáme že na tom hnusným linuxu nejde ani zapnout hudba, to samé proti OS X.

    A po nějaký době přejde na OS X a najednou je to nejlepší systém na světe, a starší články nějak podivuhodně zmizeli :)
    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    poky74 avatar 30.10.2009 11:44 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Ale co bysme mohli čekat od feťáka, že?
    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    vlastikroot avatar 30.10.2009 11:50 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    tisíce hodin práce (jak jsme se dozvěděli, tak on pracuje koukáním na filmy a posloucháním hudby)

    No, já bych bral takovou práci ;-) Určitě to je mnohem větší sranda než pořád psát nějaký zdrojáky.

    Třeba bude někdy osvícen a začne používat free software, pak bude psát oslavné články na linux.

    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    poky74 avatar 30.10.2009 11:52 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    No, sice nevím co si většina lidí představí pod pojmem práce, ale poslouchání hudby se určitě nepracuje
    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    30.10.2009 13:33 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Občas se dá. Třeba napracoval tisíce hodin v nahrávacím studiu běžícím na open-source. I když, tohle už zní jako solidní sci-fi
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    xxx avatar 30.10.2009 11:41 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje

    Co s tim Hulanem porad mate. Vzdyt je to obycejnej mamrd jako spousta jinejch. Jeho jedinou odbornosti je lepeni kodu v phpku. Stejne jako spousta jinych lidi bloguje o tom co dela, aby se nechal utvrdit v tom, ze to co dela je uplne to nejlepsi. Kdo z vas by si koupil, nebo pouzival neco o cem je presvedcen, ze to neni to nejlepsi (Nikdo, jen vetsina lidi o tom nema potrebu blogovat). Co me prekvapuje, je vyskoa navstevnost jeho blogu. Vpodstate totiz obsahuje jen seznam veci (programu, kol, ...) o kterych je Hulan presvedcen, ze jsou nejlepsi. Nejay prinos oproti reklamnimu letaku, tedy objektivni zhodnoceni, tam nikdy neni.

    Podobnych nekritickych blogu, kde autori potrebuji utvrdit v tom, ze to co delaji je to nejlepsi by se naslo i tady na abclinuxu.

    Please rise for the Futurama theme song.
    30.10.2009 11:59 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Ja jeho blog obcas ctu. Hodne laickou formou ukazuje, ktery programy pouziva a proc, vcetne nekolika screenshotu. Nic svetobornyho, ale pro normalniho uzivatele dostacujici a napsano formou, ktere ostatni rozumi. Ted me asi ukamenujete, ale myslim si, ze linux taky potrebuje svyho Hulana, ktery by jednoduchou formou ukazoval ostatnim lidem, jak s operacnim systemem zachazet.
    otasomil avatar 30.10.2009 12:48 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje

    >>>Nic svetobornyho, ale pro normalniho uzivatele

    Jednou jsem na jeho webu nasel postup jak odstranit poinstalacni soubory (a usetrit misto) ze service packu ve win vista.

    Postup jak pomoci n-lite vyhodit nepotrebne veci z instalacky win xp.

     

    To je tak vse.

    Navstevnost mu zvysovat nehodlam a jeho zapisky nectu.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    otasomil avatar 30.10.2009 12:42 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje

    TYTYTY

    Vy nevite, ze ten o kom pisete v blogu je ten, o nemz se tady nepise......

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    hikikomori82 avatar 30.10.2009 13:07 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    gtz avatar 30.10.2009 13:21 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    nějak jsem nepostřehl kde přesně se to měří ( Evropa , USA atd. ), divné, třeba v Německu a Holandsku běží spousta desktopu ve státním sektoru...

    že by měl ten pako pravdu ?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    hikikomori82 avatar 30.10.2009 13:37 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    zdroj hitslink, su to celosvetove data
    gtz avatar 30.10.2009 14:26 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    že by nás bylo tak málo ?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Heron avatar 30.10.2009 15:37 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Je třeba správně interpretovat ta data. Jednak se sbírají z agent řetezce, který posílá prohlížeč na server. Ne vždy přizná OS, občas pošle raději Win32 k vůli kompatibilitě (některé stránky posílají obsah i podle tohoto kritéria) apod.

    Dále, linuxák si prohlíží specifické stránky a na obecný bulvár moc neleze. No a je pak otázka, zda jsou tyto stránky vůbec nějak monitorovány. Co jsem tak pozoroval, moc ne.
    30.10.2009 16:15 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Naví je ještě mezi linuxáky větší pravděpodobnost, že filtrují samotné servery, co dělají monitoring, buďto v prohlížeči, nebo přes DNS. Takovýto počítač nebude zahrnutý do statistiky vůbec.
    31.10.2009 17:52 AsciiWolf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    +1,

    Osobně je pro mne nastavení web filtru (AdBlock, NoScript, Proxy, Hosts, ...) první věc, kterou dělám po instalaci OS/web. browseru na všech mých PC. Ani GoogleAnalytics u mne nemá šanci... :-)

    31.10.2009 18:15 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Já na svém webu zjišťuji statistiku přímo, bez jakéhokoli pomocného dodatečného kódu ve stránkách. Kdo si stáhne stránku, rovnou udělá bod do statistiky. A myslím, že to tak dělá spousta serverů. Mimochodem, strašně jsem se divil, jak obrovská aktivita vyhledávačů je, pokud to takhle zjišťujete přímo. Stejně tak mě překvapilo jak obrovské množství vyhledávačů vůbec existuje. Ze začátku vyhledávače dělaly několikanásobný traffic oproti uživatelům.
    30.10.2009 14:33 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje

    Když si představíš kolik existuje počítačů (téměř každá domácnost, nemluvě o tom, že spousta domácností má PC víc), a kolik lidí ve tvém okolí používá Linux (ze svých známých, spolužáků, bývalých spolužáků ze základky, kamarádů, učitelů... (zachvilku jsme na sto lidech)), tak u mě je to jeden člověk + já. Jistě, ve velkých městech se můžeš přes studium / práci, atd... seznámit se spoustu lidí, co jsou linuxáci a vytvořit si představu, že je linux celkem rozšířený, nicméně na každého toho linuxáka bude sto lidí, co o linuxu nemají páru. Takže to 1% sedí a je to ještě celkem dobrý výsledek. V globálu to zas tak málo stanic není. A vyhlídky nejsou špatné.

    Baník pyčo!
    Dalibor Smolík avatar 30.10.2009 16:22 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Ono nejde jen o to, že se člověk obklopuje lidmi podobného zaměření, tj. linuxáky. Ale linuxáci jsou celkově v oblasti IT aktivnější, než většina běžných uživatelů Windows - a tím se zdá, že je jich početně víc. Ale v reálu to 1 % může odpovídat.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    gtz avatar 30.10.2009 20:38 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Ano obklopovat se, to je pravé .... na přelomu roku 2005/2006 naše tehdejší firma hledala technika, který rozumí Linuxu. Pravdou je to, že se hlásil samý Windows klikací technik, ale skoro žádný technik co umí Linux. Pravdou je to, že nakonec dopadlo všechno jak mělo, našel se technik , který je výborný kamarád i odborník v linuxové branži.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 30.10.2009 15:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Že prej vydal i sólové album nebo co…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    belisarivs avatar 30.10.2009 21:28 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Nebo tady :-D
    IRC is just multiplayer notepad.
    30.10.2009 16:55 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Jsem dalek toho, abych neprohlašoval, že mi Hulán nesedí.

    Ale na druhé straně má na své stránce mnoho zajímavých informací a často i řešení problémů. A o řadě věcí napíše osobní názor.

    Jeho styl se mi nelíbí a nechci ho podporovat.

    Ale na druhé straně kdykoli napíše něco o tématech, ve kterých není emocionálně zasunut, pak to rád přečtu.

    Upřímně, linuxová komunita je v zásadě dost jednobarevná. GPL je nejlepší, open source je nejlepší. Vlastní názor u většiny lidí tady na abclinuxu.cz absolutně chybí, pouze papouškují oficiální názory dané linuxové komunitě k uvěření politickým centrem. Takové názory jsou absolutně bezcenné nehledě na to, že jsou velmi často nepravdivé. Naprogramovaný automat by většinu linuxové komunity nahradil.

    To, že je Hulán fanatik do MS a Windows, a případně do nvidia a Intelu vidím a prostě tyhle věci přeskakuji. To, že je hulvát vidím. Ale občas napíše něco co stojí za to číst.
    Grunt avatar 30.10.2009 17:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Upřímně, linuxová komunita je v zásadě dost jednobarevná
    Přesně. Kupř. furt ten samý Ponkrác co si furt myslí, že většina lidí si myslí, že GPL je nejlepší, open source je nejlepší,… (kde na to chodí ví jen on a bůh) jen z toho důvodu, že on si to nemyslí a tak si může připadat jako ten nejechtovnější rebel. Změnu by to chtělo, o tom žádná.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 30.10.2009 17:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Příloha:
    Sakriš. Link u nejechtovnější rebel mi vypadnul. No tak schválně, kdo je má větší, černější a lesklejší.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    30.10.2009 17:13 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Vy už to nepijte ani ředěné. Zrovna u Vás bych lysohlávky nečekal.
    30.10.2009 17:12 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Jo jo, jak říkám, argumenty nula, jenom si najít někoho, do koho to našít.

    Jinak reaguji na článek. V zásadě tyto články by taktéž vydal automat. „Jé, on někdo kritizuje Linux, to je ale blbééééc. Podívejte se na něho.“ Tím jsem tak shrnul obsah tohoto článku a spousty dalších.

    Aby bylo jasno, Linux používám. Je mi jasné, že Linux má obrovskou spoustu chyb a největší z nich (na kterou dojel zatím úplně každý v historii, ať OS, nebo programovací jazyk, či technologie) je nejednotnost bez snahy jakéhokoli de jure, či de facto standardu. Druhá chyba jsou právní problémy a nejasné vedení i směr v Linuxu, což jde v nadšeneckých dobách, ale jakmile se to ustálí, neudrží se to. Píšu o tom, protože mi to vadí. Až mi Linux bude volný, nebudu o tom psát.
    Grunt avatar 30.10.2009 17:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    No popravdě řečeno, odpověď také nemá moc daleko od toho automatu(jen z druhé strany). Jsem čekal aspoň něco interaktivnějšího, když už jsem se tak fest snažil urazit.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    30.10.2009 17:18 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Proč bych měl diskutovat s někým, kdo nepřinese jedinou myšlenku? Kromě osobní urážky tam nic jiného nebylo, tudíž nebylo co vymýšlet. To, že jste se snažil o osobní invektivy je jasné, ale přijmout Vaší nabídku udělat z toho úplnou žumpu není třeba.
    Grunt avatar 30.10.2009 17:25 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Proč bych měl diskutovat s někým, kdo nepřinese jedinou myšlenku?
    Byla tam. Trošičku schovaná:Furt nemlít dokola jako kolovrátek, lidi to už přestává bavit.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    30.10.2009 17:28 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    To je Váš subjektivní názor, já Vám ho neberu.
    Grunt avatar 30.10.2009 17:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Fakt jak kolovrátek.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 30.10.2009 17:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Druhá chyba jsou právní problémy a nejasné vedení i směr v Linuxu, což jde v nadšeneckých dobách, ale jakmile se to ustálí, neudrží se to. Píšu o tom, protože mi to vadí. Až mi Linux bude volný, nebudu o tom psát.
    No to snad není možné, člověk se snaží urazit a on do toho ještě zatáhne právní problémy GPL. To už je snad horší porucha jako u dada s Hradním pánem a nebo u JiKa. Opravdu nejste jen automaty? Zatím Vám s lítostí musím sdělit, že jste Turingovým testem neprošel.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    30.10.2009 17:30 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    A Vy jste neprošel dalším testem, abych s Vámi komunikoval. Zatm jste nepřinesl kromě snahy o osobní invektivy vůbec nic. Jediný argument, jedinou řeč k věci. Pa pá.
    30.10.2009 18:52 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Opravdu nejste jen automaty?
    Všichni jsme automaty :-D.
    Grunt avatar 30.10.2009 18:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Tak u JiKa, Fauna, Phantoma, Tomeše a podobné verbeže jsem si tím byl jist, ale že je jen automat i p. Ponkrác by mě ani ve snu nenapadlo. Kolik automatů se tu jen ještě může skrývat?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    1.11.2009 11:35 Filip Dominec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Jistě, jen většina normálních lidí ví, kdy skončit. ;)
    Grunt avatar 30.10.2009 17:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Aby bylo jasno, Linux používám. Je mi jasné, že Linux má obrovskou spoustu chyb
    To není pravda. Linux chyby nemá.
    je nejednotnost bez snahy jakéhokoli de jure, či de facto standardu.
    POSIX,LSB,…
    Druhá chyba jsou právní problémy a nejasné vedení i směr v Linuxu, což jde v nadšeneckých dobách
    FSF je plně profesionalizovaná a má jak rozlehlá právnická oddělení, tak i jasně daný plán s body budoucího vývoje.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Algi avatar 30.10.2009 23:51 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Každý software má chyby... Možná ne obrovskou spoustu chyb (to by bylo u kernelu divné), ale nějaké určitě. Tvrdit, že to tak není, je jako myslet si, že Arnold Schwarzenegger rád tancuje tango. Prostě to tak není a nebude :-)
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    vlastikroot avatar 31.10.2009 00:02 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Ovšem, v linuxu jsou to featury, ne bugy ;-)
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    31.10.2009 07:25 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Opraví se 12000 chyb a vydá se Service pack 4 s 12000 "vylepšeními". Odkud to jen znám? :-D
    Nevím o distribucii, která by šla ven v okamžiku, kdy jsou v ní známy 63000 chyb...
    Dalibor Smolík avatar 31.10.2009 13:39 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Ano, o chybách v Linuxu by se dal napsat román. Stále se přemýšlí, proč se nasazení Linuxu na desktopy pohybuje v oblasti kolem 1 % a příliš neroste. Jednou z příčin je nedostatečné PR, které Linux ani mít nemůže (kdo by to zaplatil), ale hlavní příčinou jsou problémy s uživatelskou přítulností pro BFU, kterých je v počítačovém světě 99 %. Jsou to drobnosti: mám 3 flashky, z nichž dvě připojím standardně, třetí nikoliv. Ve Windows jedou všechny tři. Pak do nb hodím kartu z foťáku Olympus, ve Windows jede a v Linuxu ne.
    Na jednom stroji po aktualizaci systému najednou nejede zvuková karta, na jiném nejde tisknout ..
    Říká se, že stokrát nic umořilo osla. Všechny chybičky se dají vychytat, ale pro BFU je to obří problém.
    Stále platí, že Linux je vhodný pro někoho, kdo je s počítačem "kamarád", ale běžný uživatel jej má jen jako pracovní (zábavní) prostředek, nic víc. A u takového uživatele si moc Linux neškrtne ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    31.10.2009 13:49 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Já myslím, že hlavním problémem jsou roztříštěnost, ostatní je jen odvozený problém. Pokud uživateli nefungují dvě flashlky standardně, prostě v linuxové komunitě to není problém Linuxu, ale distribuce, takže se to víceméně neřeší. Navíc kromě POSIXu a pár přejatých standardů je Linux každý pes, jiná ves, je dokonce i problém napsat program, který by běžel napříč většinou distribucí, chce to dost práce navíc.

    Linux je dobrý pro toho, kdo se chce šťourat v systému a baví ho to. Pro toho, kdo chce pracovat jinak, než správce serveru a nemá ambice se v Linuxu vrtat, toho Linux velmi zhusta přesvědčí, že je třeba mít jiný operační systém, ať už Windows, nebo Mac. A to je základní problém. Tisíckrát nic umoří osla. Výjimkou je, pokud má někoho známého, pro koho ten Linux zábavou je. Ale jinak většinou Linux letí.
    Grunt avatar 31.10.2009 14:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Jedna jediná otázka: Opravdu si GNU zaslouží BFU? (A ještě než se zeptáte, tak ano, jde o dvojsmysl). Stojí o sebe navzájem GNU a BFU?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Dalibor Smolík avatar 31.10.2009 15:17 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Odpověď by vyžadovala hlubší rozbor .. Nejdříve si řekněme, zda je výhodné pro uživatele, kdyby měl Linux rozšíření řekněme 10 - 15 %. To by znamenalo skutečnou konkurenci Microsoftu (ale i Applu), větší podporu hw od výrobců a také portování softwarových produktů na Linux. Výsledkem by byl rychlejší pokrok a nižší ceny softwaru a víc "štik v rybníce". Také šíření virů, trojských koní apod. by bylo obtížnější v různorodém prostředí.
    Z tohoto úhlu pohledu by určitě bylo dobré, kdyby se BFU a GNU skamarádili.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Grunt avatar 31.10.2009 15:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Odpověď by vyžadovala hlubší rozbor
    S tím plně souhlasím.
    To by znamenalo skutečnou konkurenci Microsoftu (ale i Applu)
    A tu potřebuje krom uživatelů produktů od Microsoftu kdo? Já teda ne. K čemu by mi byla, když prostě Microsoftí produkty nepoužívám? Co bych z toho měl?
    větší podporu hw od výrobců a také portování softwarových produktů na Linux
    Jako otevření ovladačů od nVidie nebo otevření AutoCADu od Autodesku? V tomto ohledu jsem pesimista a myslím si, že efekt by to mělo přesně opačný. Vznikl by pak z toho systém plně ovládaný vrtochy velkých korporací, výrobců a těch co píší ovladače…ale vždyť počkat, jeden takový tu už přece máme, tak nač ještě jeden?
    Výsledkem by byl rychlejší pokrok
    To bude asi to. Když si pod slovem pokrok představujeme každý něco jiného.
    a víc "štik v rybníce"
    To je prosím myšleno jak?
    Také šíření virů, trojských koní apod. by bylo obtížnější v různorodém prostředí.
    To si nemyslím, protože nic takového jako viry nebo šíření trojských koňů neexistuje.
    Z tohoto úhlu pohledu by určitě bylo dobré, kdyby se BFU a GNU skamarádili.
    A já si zase myslím, že by to znamenalo jediné. Zánik něčeho jako GNU, protože BFUčkum nezáleží na tom jak se jmenuje to co jim dovoluje dělat věci, kterých by jinak nebyli schopni, ale hlavně že to dovoluje a pokud možno co je to stojí.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    31.10.2009 16:31 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Z tohoto úhlu pohledu by určitě bylo dobré, kdyby se BFU a GNU skamarádili.

    Ono je to bohužel jinak. Buď se BFU a Linux skamarádí, a nebo to Linux odnese.

    Znám Linux od roku 95 a vidím, jak horší a horší pozici pro prosazení rok od roku na desktopech má. V době Windows 95 byl Linux něco fantastického. Ten rozdíl ve svižnosti a výkonu byla prostě bomba. Ale nastavit ho tehdy a nainstalovat byl problém pro člověka a šlo to jen s doktorátem s atomové fyziky.

    Problém je, že Windows se zlepšuje a jakékoli lapsy Windows (viz ukrutně špatná Vista) Linux moc nevyužil, namísto toho to využil Apple. Je to smutné, ale v mém okolí poté co si vyzkoušely Visty a málem prohodili počítač oknem, tak všichni do jednoho přešli na Mac. Ani dobu do Windows XP, kdy výhody Linuxu byly nepopiratelně vidět Linux zabil sloužitou přesložitou instalací.

    Problém je, že BFU nebudou čekat, jak se linux rozhodne, oni si prostě najdou co je k mání. A protože masa uživatelů je také masa zákazníků, bude se pro to, co si BFU vyberou mohutně psát aplikace, podporovat to, dělat ovladače. Postupně bude víc a víc důvodů, proč zůstat na tom, co používá BFU, protože pro jiný OS potřebná aplikace nebude, nebo jen špatná. Nepodpora BFU povede k tomu, že každý linuxák, který je něco víc, než sváteční prohlížeč webů a mailů bude nucen mít také OS, který si vybrali BFU. Celý komerční svět pak bude BFU OS podporovat, přináší to penízky a pozice Linuxu se zhoršovat, takové síle nejde dlouho konkurovat. Ono se zdá v nadšeneckých dobách Linuxu že ano, ale nadšenecké doby nejsou věčné.
    Dalibor Smolík avatar 31.10.2009 17:00 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Ono je to bohužel jinak. Buď se BFU a Linux skamarádí, a nebo to Linux odnese.
    Ano, přesně to jsem ve svém příspěvku chtěl říci. Já Linux tak dlouho nepoužívám, teprve asi od roku 2000, nemohu sdělit zkušenosti s jeho začátky, nicméně také vidím, že byla promarněna příležitost hromadnějšího nasazení Linuxu na desktopy. Vista byly propadák, ale Linux stále přešlapoval na místě. Skutečně BFU jsou rozhodující silou, která určí, jaký OS bude masově nasazován.
    Počítal jsem trochu s tím, že v době ekonomické krize bude snaha o snižování nákladů i na IT - a Linux je v tomto případě dobrou volbou. Avšak v posledním roce jsem nezaznamenal žádný nárůst firemních uživatelů Linuxu z titulu hospodárnosti provozu firmy. Na druhé straně je však vidět, že v zahraničí některá města na Linux přecházejí, což je samozřejmě pro příznivce tohoto systému dobrá zpráva.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Grunt avatar 31.10.2009 17:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Skutečně BFU jsou rozhodující silou, která určí, jaký OS bude masově nasazován.
    A to já si budu mlít dokola furt to svoje: Proč proboha?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Dalibor Smolík avatar 31.10.2009 22:58 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Proč? Jednoduše proto, že je jich nejvíc. Právě pro BFU se prodávají počítače v Tescu, osazené Windows XP nebo Vista. A periferie, jako jsou tiskárny jsou označeny cedulkou "Windows Vista compatible" (to je jen příklad). Když by výrobci věděli, že 15 % běžných uživatelů mají na svém stroji Linux, dodávali by svoje produkty s ovladači. Nebo aspoň počítače s Linuxem (což už dneska se děje). Je jasné, že hodně hw je již podporováno v Linuxu, ale ne díky výrobcům .. ovšem i dneska je třeba problém sehnat dobrý scanner fungující pod Linuxem. A nemuselo by tomu takto být.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Grunt avatar 1.11.2009 10:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    A já zase znova upozorňuji, že existují ovladače a ovladače. Opravdu si myslíte, že by to mělo za důsledek zvýšení počtu funkčních ovladačů nebo ovladačů? Já říkám, že jsem pesimista a, že takový systém plně ovládaný ovladači a vrtochy jejich autorů si klidně můžete nechat. Protože BFU nerozlišuje mezi ovladačem a ovladačem, ale mezi stavem jede to a nejede to.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Dalibor Smolík avatar 1.11.2009 12:28 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Ale o tom se nehádám :-), jen jde o to, když si BFU koupí scanner nebo tiskárnu, na přiloženém CD objeví instalační program a podle návodu si tiskárnu nainstaluje. Pokud jede na Linuxu a najde tento instalační program (funkční ovšem) na tomto CD také, problém mít nebude. V opačném případě musí hledat na netu a shánět, což běžný Franta uživatel dělat nebude.
    Samozřejmě mluvím o případu, kdy tiskárnu nebo scanner nerozpozná systém již od samého počátku, tj. bez dodatečné instalace.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    31.10.2009 18:10 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Počítal jsem trochu s tím, že v době ekonomické krize bude snaha o snižování nákladů i na IT - a Linux je v tomto případě dobrou volbou.

    To je právě otázka. Cena nasazení nerovná se ceně za licenci operačního systému. Rozhodují daleko více další náklady a aplikace.

    Na druhé straně je však vidět, že v zahraničí některá města na Linux přecházejí, což je samozřejmě pro příznivce tohoto systému dobrá zpráva.

    To jistě ano. Ve velkém počtu a v případě jasného nařízení, že se přejde na Linux to může být velmi přínosné.
    Dalibor Smolík avatar 31.10.2009 18:33 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    To je právě otázka. Cena nasazení nerovná se ceně za licenci operačního systému. Rozhodují daleko více další náklady a aplikace.
    Určitě, omlouvám se za příliš úzký pohled na problematiku: nejde jen o Linux samotný (cena za OEM licence Windows není zase tak vysoká), ale jde o kompletní open source: např. nasazení Open Office, Gimp, Postgres nebo MySQL, atd. v porovnání s komerčními programy. Samozřejmě někde volba není a open source variantu použít nelze.
    Abychom byli objektivní - je nutné také zakalkulovat do nákladů čas na zaškolení zaměstnanců a řešení případných bugů a problémů, které by v případě řešení close source nemusely nastat.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    31.10.2009 19:00 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Není proč se omlouvat. Mimochodem, já jsem doma snížil náklady po všech počítačích díky open source. I takový OpenOffice už dokáže otevírat ty obskurnosti typu .docx.

    Ale to je právě to, proč si myslím, že čím déle bude Linux otálet, tím větší problémy bude muset překonávat. V zásadě každý trochu lepší program je dnes přeportován na základní operační systémy.

    Nedávno jsem stavěl nový počítač a nakonec jsem si ho nechal smontovat (v případě reklamace jsem nechtěl řešit co jsem kde udělal a hodit jim to komplet na hlavu). Ale servis v případě běžného člověka a Windows byl prostě dokonalý. Za stejnou cenu mi to smontují, nainstalují Windows a ještě stáhnou aktualizace a otestují a ručí za to. Já jsem využil jen hw službu a bez Windows, ale cena byla stejná. A přesně tohle BFU potřebuje – aby mu to někdo vzal, nainstaloval.

    Mimochodem, notebooky byla druhá kapitola. Rozhodl jsem se, že notebooky jsou dnes ve špatném stavu, kdy skoro žádný není použitelný a je třeba s notebooky přestat jako s hlavním kompem. Téměř se nedá vybrat dobrý model, pokud ano, koupě Vist je skoro vždy povinnost. Všechno má lesklé displeje, pokud chci matný, čeká mě nutnost jít do dražších modelů, tedy 5–10 tisíc navíc. Větší problémy notebooků při instalaci Linuxu, než na stolní počítač a koneckonců i instalace XP na dnešní notebooky také není přímočará. Čím dál horší klávesnice, čím dál horší sestavy. Pochopil jsem, že notebook prostě už není pro mě dobrá volba.

    Když dostanu počítač, dostanu k němu haldu CD, tu k základní desce, tu k monitoru, tu k tomu, a vše je pro Windows. K Linuxu nic, nebo jen zanedbatelný zlomek, navíc to Linux komplikuje sám svojí miliardou variant a zanedbatelným zájmem od zákazníků.

    Mám na Windows dnes stejné programy jako na Linuxu. Windows také potřebuji, protože zakázky pro Linux zkrátka díky malému rozšíření jsou minimální. Sice některé programy se mě snaží naštvat, například GIMP je suprový program, ale někde od verze 2.6 na Windows se všechna jeho okna zobrazují pod ostatními aplikacemi. Je nutné vše minimalizovat a teprve když na ploše nejsou žádná okna, GIMP uvidíte. Naučil jsem se díky tomu ve Windows dělat ve více plochách, jednu plochu dostane GIMP. Ale to je jen drobnost.

    V zásadě ze všech stran nabízí uživateli Windows pomoc, podporu. Cokoli jiného je složitější cesta. Mac jde na to zase jinak, dodá celek a domyšlené uživatelské rozhraní a pocit vyjímečnosti. Linux je vždy složitější cesta, protože je na vlastní triko.

    Ve velkých podnicích se mnohde na Linuxu jede. Pokud je tam šikovný člověk, který je fanda, dost často tam řadu použití Linuxu prosadí.
    Dalibor Smolík avatar 31.10.2009 23:02 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Ve velkých podnicích se mnohde na Linuxu jede. Pokud je tam šikovný člověk, který je fanda, dost často tam řadu použití Linuxu prosadí.
    Určitě, jinak ovšem se obávám, že linuxový odborník je dražší než windowsí klikač, rozdíl v nákladech se také samozřejmě promítne do celkové kalkulace TCO.
    Ideální stav je třeba v mém případě, kdy jako živnostník s 6 počítači si vše zařídím sám, takže náklady jsem schopen minimalizovat, to ovšem u větší firmy nelze aplikovat.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    okbob avatar 1.11.2009 18:13 okbob | skóre: 30 | blog: systemakuv_blog | Benešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Počítal jsem trochu s tím, že v době ekonomické krize bude snaha o snižování nákladů i na IT - a Linux je v tomto případě dobrou volbou.

    Taková krize zase není. V tomto ohledu (v nasazení na Desktopu) je hlavním problémem Linuxu fakt, že je zadarmo. Věci zadarmo se obtížně prodávají. Tudíž je minimum prodejců, kteří by masírovali uživatele - lákali je na slevy (slevy prodávají) a zpracovávali je. Všechno, co je zadarmo je samozřejmě divné - a musíte něčemu rozumnět, abyste jste dokázal rozlišit šunt od cenného (výhody od nevýhod). Pokud jsem BFU, tak si raději zaplatím - za jistotu. To procento, co má Linux na desktopu je asi maximum, a víc mít nebude, protože to není sw pro BFU - ne, že by jej BFU nedokázali používat - naopak, ale nikdy je nikdo nebude masírovat, aby na Linux přešli. Boj o desktop skončil koncem 90 let - aktuálně již o nic nejde. I Microsoft má problémy, protože XP velice dobře konkurují Sedmičkám. Na desktopu bude jedničkou Microsoft a Linux bude trojka, kterou budou používat pouze technicky zdatnější uživatelé. Právě proto, že bude trojkou, bude bez virů, červů, a proto jej budou používat spíš odbornící (čistě na desktopu) - kteří dokáží ocenit tyto výhody - a vybrat si správný hw. V embeded může být Linux jedničkou nebo dvojkou - ale tam uživatelé většinou nebudou vědět, že mají Linux.

    Řekněte mi, co by firemním uživatelům ušetřil přechod na Linux nyní (když se snižují, pozastavují investice do IT)? A navíc, jak by se měl projevit? Pokud vím, tak firmy zanikají, propouštějí se zaměstnanci. Tudíž je dostatek licencí, dostatek hw. Pokud nemám časově omezenou licenci, pokud případně nemám OEM licenci, tak, jednoduše šetřím tím, že nedělám nic. Myslím si, že řešit desktop je už pasé. A Microsft vyhrál v devadesátých letech lidovými cenami a v nejlepším kancelářským sw (a i další office sw byl pouze pro win). Navíc po večerech se na tomtéž hw dalo pařit. Tou dobou byly k dispozici kvalitnější systémy i kvalitnější hw (ovšem extrémně drahé). Microsoft vyhrál lidovými cenami, které byly dobře nastaveny (tak aby nebyly podezřele nízké) + kvalitním office (asi nejpovedenějším kouskem MS byl Excel).

    Grunt avatar 31.10.2009 13:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Ale no ták. To byl honeypot na Ponkráce. Největší cipovina co mě v rychlosti napadla ale vypadá jinak než osobní urážka. Jsem totiž přesvědčen, že nejde o člověka z masa a kostí, ale o nějaký hodně dobrý automat(jedině ze Slušovic…nikde jinde na to nemají technologii) a nebo pár zaměstnanců, kteří se naučili pár frází a střídají se u počítače. Viděl ho už vůbec někdo na vlastní oči? Není to jen taková virtuální fáma jako např. Anička? Bohužel, teď si to nemůžu na 100% ověřit, protože to vypadá, že si mě bloknul.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    31.10.2009 14:29 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Nebloknul, ale pochopil, že z Vás nic jiného, než osobní urážky nevypadnou. A pokud zjistíte, že přímé urážky nikam nevedou, zkusíte je nepřímo, jak jste se teď přiznal. Mě nevadí, když mě někdo nadává, klidně jako dlaždič, ale měl by v tom být alespoň jeden bit informace, což se Vám zatím ještě nepodařilo dát dohromady, na to zkrátka asi nemáte IQ. Takže kdykoli uvidím Vaše jméno, můžete se spolehnout, že Vás budu ignorovat. Diskuse s Vámi nemá jediný přínos a je to pouhá ztráta času – neboť jste se ani nepokusil o jakoukoli věcnou diskusi (byť i třeba v podtextu urážející). Takže toto byla poslední reakce an Vás.
    Grunt avatar 31.10.2009 15:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje

    Nebloknul, ale pochopil, že z Vás nic jiného, než osobní urážky nevypadnou.

    Takže kdykoli uvidím Vaše jméno, můžete se spolehnout, že Vás budu ignorovat. Diskuse s Vámi nemá jediný přínos a je to pouhá ztráta času – neboť jste se ani nepokusil o jakoukoli věcnou diskusi (byť i třeba v podtextu urážející). Takže toto byla poslední reakce an Vás.

    Zaškatulkování jen na základě pár komentářů? Blahopřeji, právě jste úspěšně splnil Turingův test, protože toho opravdu nikdo jiný než člověk schopen není.
    A pokud zjistíte, že přímé urážky nikam nevedou,
    Já do toho nechci kecat, ale moje první reakce v tomto vlákně skutečně nebyla zamýšlena jako urážka ale jakožto rýpnutí do toho, že tu kdosi furt donekonečna opakuje svoje klišé a svoje představy, které se ke všemu ani trošku nesnaží korelovat se skutečností. Urážka z důvodu nesouhlasu s názorem? No k tomu bych se snad nesnížil. Jo že to tak hned někdo bere a ještě si na tom udělá příležitost k reklamě už není můj problém.
    Mě nevadí, když mě někdo nadává, klidně jako dlaždič
    Tak to bych prosil alespoň jednu citaci, protože jsem se vulgarismů schválně snažil vyvarovat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    vlastikroot avatar 30.10.2009 17:12 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    kde na to chodí ví jen on a bůh

    V svobodné společnosti je bůh vztahován vůči člověku, který v něj věří. Tím pádem je potřeba psát buď

    kde na to chodí ví jen on

    nebo

    kde na to chodí ví jen on = bůh

    ;-)

    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    30.10.2009 18:15 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Bohatě mi stačí, když mě krásné ženy budou ztotožňovat s bohem. Nemusejí všichni. :-)
    vlastikroot avatar 30.10.2009 18:29 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Teď píšeš jak Hulán :-)
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    30.10.2009 18:59 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Já jsem jen ze sebe setřásl podezření, že bych byl totožný s bohem. I když bylo to od vás velmi hezké, a přívětivé.

    Ale pokud se vyjadřuji jako Hulán, beru zpět, to bych nerad.
    tomboytom-deviant avatar 30.10.2009 16:57 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Já se zase pobavil Vaším zápiskem. Hulán trefil hřebíček na hlavičku a chudáčci se začínaj ozývat, typické... Kolik si myslíte, že má linux na desktopu? 5%? Nubuďte směšný.
    30.10.2009 18:23 Jarda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    +1
    gtz avatar 30.10.2009 20:22 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    myslel jsem, tak aspoň 3% - 5% .... , že to bude opravdu 1% mne dostalo, ale i tak ať si Hulán plácá o Woknech a neplácá o nás .. Používám linux od 2003 a nenapadlo mne, že tak málo ...
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    30.10.2009 20:33 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Já jsem osobně ve svém okolí neviděl jediného linuxáře. Že jsem některé pak poznal osobně, za to může moje rozdávání literatury inzerované tady na anclinuxu. Všechny linuxáře znám jenom virtuálně. Mě to jedno procento přijde reálné.

    Poprvé jsem sednul k linuxu 1995. Předtím VAX a předtím ještě něco.

    Upřímně, sám se divím, že Linux není rozšířenější a přikládám to jednak tomu, že dlouho byl Linux velmi nepřívětivý (rok 1995 a zprovozňování pošty po modemu v Linuxu byl velmi silný zážitek a zprovozňování tiskárny adrenalin vysokého kalibru). Dnes už je velmi přívětivý, ale je zase roztříštěný. Svým způsobem mě to mrzí, protože kdyby byl Linux rozšířen více, i já bych dostával více zakázek na programování pod Linuxem. Vlastně sám vnitřně nevěřím tomu, že Linuxu je tak málo.
    gtz avatar 30.10.2009 20:42 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Znám to dobře .... poprvé jsem si hrál s Linuxem s disketama pak Novell, pak AS400 no a pak jsem se dostal zase k Linuxu to bylo Suse. Z linuxových lidí znám cca 4 lidi , a to jen díky tomu, že jsem s nimi pracoval. Jinak bych znal všechny jen přes Virtuál ... Nepočítám lidi z konferencí pořádaných v Praze. Tyto lidi člověk vidí jednou za rok ..
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    31.10.2009 16:13 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Takže de facto 1% je za této situace naprosto fantastický výsledek.
    alblaho avatar 1.11.2009 21:33 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Hm. Nečetl jsem někde nějaký váš komentář, kde se rozplýváte nad tím, jak dobře se programuje ve Windows?

    Robot asi nebudete, ale občas z vás trochu ten pocit mám. Jste takový sveřepý diskutér, co není schopen couvnout ani o píď, přiznat chybu jsem vás taky ještě neviděl (každý se mýlíme).
    davida avatar 31.10.2009 09:42 davida | skóre: 13 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Jsou tri druhy lzi, lez z nouze, sprosta lez a statistika. Ja se divim ze to Hulanovi porad zerete :-)
    31.10.2009 21:52 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Linux a desktopy
    Lidi jako Grunt jsou pro Linux tragédií, to bezesporu. Pan Ponkrác má v řadě věcí pravdu a já bych dodal, že jsem přesvědčen, že Linuxové distribuce se díky naprosté absenci pořádného vedení mnoha zůčasněných projektů dostaly do hluboké krize. Točí se v kruhu neustálé chybovosti a nedodělků, uživatelé jsou otravováni nepotřebnými pitomosti místo toho aby se věnovala pozornost ladění a testování...
    Ale kupodivu to není tak beznadějné a seriózní distribuce přece jen existuje. Jde o to co produkuje RedHat a komunita kolem CentOSu. Znechucen stále se zhoršujícím OpenSUSE jsem přišel na to, že i na desktopech je CentOS 5 dobře použitelný, neotravuje "inovacemi" a má i slušnou podporu komerčních firem a komunitních repozitářů. RedHat je dnes silná solidní firma s perspektivou - CentOS má solidní základnu. Neustálé vztekání nad pitomostmi jakoby zázrakem zmizelo a člověk konečně může s počítačem pohodlně pracovat. Prostě standardní desktopový OS navzdory pověře, že "je jen pro servery".
    1.11.2009 16:52 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje

    Tohle není dobrý nápad. Jakmile o něm píšete, zmiňujete jeho jméno a odkazujete na jeho ubohé stránky, pouze mu zvyšujete popularitu. Myslím si, že linuxová komunita nemá nejmenší důvod reagovat na lůzu takového typu.

    Mě nejvíc pobavilo, jak v jednom svém blogpostu upozorňuje „pubescentní tučňáky“ (což bych do češtiny přeložil jako „lidé, kterým narozdíl od něj nechybí znalosti a vzdělání a kteří umějí víc než jen klikat a klanět se Mrkvosoftu“), že velmi dobře rozumí Linuxu a napsal o něm několik odborných článků. Neodolal jsem a na pár těch článků jsem v jeho blogu kliknul. Nejodbornější z nich byl — světe zboř se, obloho skloň se k zemi! — o kompilaci Apache httpd ze zdrojových kódů! On napíše „odborný“ článek o něčem, co každý manažer balíčků od OpenBSD po Mandrivu zvládá levou zadní a tvrdí, že „rozumí Linuxu“! BTW, opravdu je mezi Apache httpd a Linuxem nějaký úzký vztah? Nezdá se mi.

    On umí zkompilovat kernel! To je ale sláva! To lze dobře ilustrovat jednou historkou ze života: 1. září 2004 jsem dostal svůj první počítač. (Předtím jsem vždy počítač s někým sdílel.) 2. září 2004 jsem nainstaloval poprvé Linux, tenkrát Mandrake. 15. září 2004 jsem poprvé úspěšně nabootoval vlastnoručně nakonfigurovaný a zkompilovaný kernel. Takže co je na tom těžkého? Kompilaci kernelu zvládne i totální LAMA, která o ovládání, možnostech využití a principech fungování celého systému ví naprosté kulové! Taková lama jsem tehdy vskutku byl, takže to říkám z vlastní zkušenosti. Zmíněný pán, jehož jméno není dobré přímo psát, je ovšem hloupá lama dodnes. Opravdu si myslí, že něčemu rozumí, nebo jen provokuje? Těžko říct.

    1.11.2009 20:02 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a zase Hulán bloguje
    Kdyz uz tady ten prispevek je - Hulan ma jeden zasadni problem: je snadno napodobitelny. Dneska se po ruznych diskusnich forem povaluje nepocitane taky-Hulanu, rada blogeru tu vice tu mene napodobuje Hulanuv styl. Tim je Rado v podstate vyrizeny. Ano, na zacatku mozna byl jeho styl originalni, provokativni, vtipny, misty idiotsky. Jeho clanky s tematiku Windows je nejlepsi, vse ostatni stoji za prd rikaly lidem, co chteli slyset. Tedy, ze to co maji v 95% doma je to jedine spravne. Zadne zbytecne technicke kecy, zadne zpochybnovani. To maji lide radi. Podivejte se na dnesni mainstreamove informacni servery o IT, ja vidim vliv Hulana i tam. Pamatuji, ze nekdy pred deseti lety se vsude clovek neco dozvedel, dneska se tam chodi flamovat. Hulan bude mit asi radost, ze mu pripisuji takovy vliv. Alespon ze je snad "jeho era" za nama.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.