abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 18:44 | Nová verze

MojeFedora.cz informuje (en) o vydání betaverze Fedory 31, tj. dalšího mezníku na cestě k plánovanému vydání Fedora 31 na konci října. K dispozici je v edicích Workstation a Server. Můžete také vyzkoušet jeden ze spinů, labů nebo verzi pro ARM.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:00 | Nová verze

Byl vydán CentOS Linux 7 (1908) vycházející z Red Hat Enterprise Linuxu 7.7. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 13:22 | Nová verze

Vyšla nová verze 3.1.15 softwaru ISPConfig, který slouží pro poloautomatickou konfiguraci hostingového serveru přes webové rozhraní. Největší novinkou je podpora antispamového systému Rspamd, který by měl poskytnout lepší výkon a snížit komplexitu systému sjednocením celého antispamového řešení do jednoho démona. K dispozici je také manuál na přechod ze stávajícího antispamového systému Amavis + SpamAssassin.

Harvie.CZ | Komentářů: 0
včera 09:00 | Komunita

Richard Stallman, zakladatel hnutí svobodného softwaru, projektu GNU a Free Software Foundation (FSF), rezignoval na funkci prezidenta FSF i člena její správní rady. Rada začne okamžitě hledat nového prezidenta. Další informace budou zveřejněny na stránkách FSF.

Ladislav Hagara | Komentářů: 267
včera 05:55 | Komunita

Vývojáři linuxové distribuce CentOS oznámili, že nová stabilní major verze 8 této distribuce bude vydána příští týden 24. září. Red Hat Enterprise Linux 8, ze kterého CentOS 8 vychází, byl vydán v květnu. Dle aktualizovaného plánu je CentOS 8 již téměř připraven. Práce na vlastním vydání byly ale přerušeny, poněvadž se vývojáři soustředí na vydání CentOSu 7.7 vycházejícího z Red Hat Enterprise Linuxu 7.7.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
včera 04:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 6.3.0 správce digitálních fotografií a videí digiKam (digiKam Software Collection, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení. Vývojáři zdůrazňují plugin GMic-Qt. Nový digiKam je ke stažení také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
16.9. 15:55 | Zajímavý projekt

Evropská kosmická agentura (ESA) s nadací Raspberry Pi vyhlásily další ročník soutěže pro studenty s názvem European Astro Pi Challenge o co nejzajímavější využití počítačů Astro Pi, tj. Raspberry Pi s rozšířením Sense HAT, na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS). Pro inspiraci vítězné projekty z 2018/2019.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
16.9. 12:00 | IT novinky

Společnost PINE Microsystems oznámila, že vedle miniaturních jednodeskových počítačů ROCKPro64, ROCK64, PINE H64 nebo PINE A64, notebooků Pinebook a Pinebook Pro, tabletu PineTab, chytrého mobilního telefonu PinePhone nebo IP kamery CUBE, vyvíjí také chytré hodinky PineTime. Jejich cena by měla být 25 dolarů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 28
16.9. 05:55 | Nová verze

Po 10 týdnech vývoje od vydání Linuxu 5.2 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 5.3 (LKML). Přehled nových vlastností a vylepšení na stránce Linux Kernel Newbies. Nově je například povolen síťový rozsah 0.0.0.0/8. Kódové jméno Linuxu 5.3 zůstává Bobtail Squid.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
16.9. 04:44 | Komunita

Mozilla nabídne firmám placenou podporu Firefoxu. Cena by se měla pohybovat okolo 10 dolarů za podporovanou instalaci.

Ladislav Hagara | Komentářů: 33
Kdy jste naposledy viděli počítač s připojeným běžícím CRT monitorem?
 (20%)
 (4%)
 (11%)
 (35%)
 (28%)
 (2%)
Celkem 153 hlasů
 Komentářů: 15, poslední 15.9. 16:45
Rozcestník

V nové práci II

26.3.2017 12:36 | Přečteno: 1882× | Práce

Z elektrikáře jsem se stal mechanikem elektropneumatických zařízení.

A pod tím elektropneumatickým zařízením si prosím představte... vakuový záchod. To jsou takové ty záchody v novějších vlacích, kde místo toho, aby to padalo rovnou na koleje, je to z mísy podtlakem vycucnuté. Princip je vcelku jednoduchý: je mísa, pak ventil (šoupě), pak mezinádržka, druhý ventil a výstup do odpadu. Funguje to tak, že při spláchnutí nejprve ejektor udělá v mezinádržce podtlak (cca -0,5 Bar). Pak se otevře vstupní šoupě, a tím je do mezinádržky podtlakem nasán obsah mísy. Šoupě se zavře. Nyní tlakovač udělá v mezinádržce naopak přetlak (opět cca 0,5 Bar). Potom už se jen otevře výstupní šoupě, a obsah mezinádržky je vystřelen do odpadu. To je ten zvuk, který můžete po spláchnutí slyšet, ačkoli se zdá že záchod už nic nedělá.

Jinak práce je to celkem v pohodě, máme hezkou dílnu, zkušební stavy,... Musím říct, že sedět někde v kanceláři a hrabat se v papírech, to by mě nebavilo. Tohle je mnohem lepší. Samozřejmě náplní naší práce není záchody čistit po zákaznících-prasatech, ale opravovat poruchy. Například nám přivezou záchod s tím, že nějak nechodí jak má. Někdy odejde některá ze součástek (třeba snímač tlaku), je zanesený ejektor bordelem (a tím pádem dělá slabý podtlak), netěsní šoupě, nebo je záchod jednoduše ucpaný. A ucpe se celkem snadno, trubky jsou vcelku úzké. I takové ty papírové utěrky ho dovedou ucpat, pokud je jich víc. Oprava pak probíhá tak, že se záchod rozmontuje (oddělí se mísa od aparátu, tak se tam říká té strojní části), a na aparátu se pak udělá oprava, a rovnou se zkontrolují i takové ty klasické věci, které by mohly nebýt úplně v pořádku (ejektor, hadičky,...). A oloupe se vodní kámen. Mísa se také obvykle zbavuje vodního kamene, pomocí kyseliny citronové, ve které se nechá naložená přes noc.

Záchody neopravujeme jen ty pražské, ale vozí nám je i z jiných dep, třeba až z Bohumína. Jen mě překvapilo, že je vozí dodávkou. Tak nějak automaticky jsem čekal, že se to vozí vlakem. V Bohumíně by naložili bednu se záchodem do služebního vozu/oddílu, a v Praze až by souprava zajela na odstavné nádraží, tak by to jen přeložili na ještěrku (taková ta oranžová nádražácká elektrokára) a dovezli k nám na dílnu. Taková doprava by ČD v podstatě nic nestála, a ještě by to bylo mnohdy rychlejší, než tím autem. A ono přitom ne.

Co se týče pracovní doby, tak dělá se na dlouhý (Po, Út, Pá, So, Ne) a krátký (St, Čt) týden. Směna trvá od 6:00 do 17:13. Proč zrovna 17:13 nevím, ale nějak to souvisí s tím, že máme kolektivní smlouvou zkrácený měsíční fond hodin. Je to tak nastavené na všech pracovištích v depu.

I ohledně peněz jsem spokojen, mám 7. platovou třídu, tj. základ 20490 Kč. K tomu sem tam nějaké ty příplatky (svátky, víkendy,...). A taky mám režijku, což mě velice těší.

Jinak do McD stále chodím jako brigádník, byť teď moc směn nemám, protože je málo kšeftu. Obecně únor a březen je nejslabší období. Situace je tam pořád tak nějak stejná, jediná změna je, že jsem byl degradován, už nemám bílou jmenovku, ale zase jen žlutou. Údajně prý proto, že jako brigádníka mě nepotřebují, abych byl CT, ale myslím, že pravý důvod je někde trochu jinde - po tom co nás koupil soukromník tam zavedl jisté změny, aby se co nejvíc ušetřilo, a to mnohdy i na úkor kvality, což jsem tam otevřeně kritizoval.

Já prostě nejsem ten typ zaměstnance, co tupě dělá co se mu řekne, a nic víc ho nezajímá. Já když tam jsem, tak se snažím, aby to tam bylo hezké a fungovalo to, protože to beru i jako svoji vizitku. Ale to jen tak ve zkratce.

A je tak mimochodem, ČD se touhle svojí záchodárnou rády chlubí třeba i v televizi. Takže možná jste odtamtud viděli nějakou reportáž. Pokud jste viděli/uvidíte, tak vězte, že to je moje pracoviště. Mně ale v televizi neuvidíte, protože tam být nechci. A v pracovní smlouvě žádnou povinnost mluvit s reportérem nemám.

       

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

Blaazen avatar 26.3.2017 12:48 Blaazen | skóre: 23 | blog: BL
Rozbalit Rozbalit vše Karma
To musí bejt karma! Nejdřív v mekáči vykrmuješ lidi pochybnejma karbanátkama a teď po nich opravuješ hajzlíky, který těma strávenejma karbanátkama ucpali. Tipuju, že tvoje další práce bude technik v krematoriu. :-)
MMMMMMMMM avatar 26.3.2017 13:30 MMMMMMMMM | skóre: 43 | blog: unstable | Valašsko :-)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Karma
26.3.2017 16:04 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Karma
26.3.2017 16:27 miriam je těhotná s kotyzem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Karma
no to mě poser!
26.3.2017 19:14
Rozbalit Rozbalit vše Re: Karma
Abys toho nelitoval...
Agent avatar 27.3.2017 03:40 Agent | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Karma
Sem se pos.... mál smíchy.. +1000
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
26.3.2017 16:05 Jano z vesnice bez vodovodu
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
A to WC vám privezú na dielnu umyté alebo sú tam ešte zvyšky hovien a smrdí to?
paul2no avatar 26.3.2017 16:40 paul2no | skóre: 14 | blog: Paulovo doupě | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Umyté. Ovšem když je záchod porouchaný/ucpaný takovým způsobem, že obsah zůstal v mezinádržce, tak s tím zámečníci na hale nic nezmůžou a je to na nás. Naštěstí pokud alespoň fungují šoupata, tak se to dá ručně vypustit do odpadu.
Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
Agent avatar 26.3.2017 16:25 Agent | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Jen mě překvapilo, že je vozí dodávkou. Tak nějak automaticky jsem čekal, že se to vozí vlakem. - To víš, kšeft musí běžet... prostě kapitalismus.
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
xvasek avatar 27.3.2017 09:02 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Je potřeba si uvědomit, že ČD jsou trvale ve ztrátě, takže je celá ekonomika obrácená úplně naopak - například když je někde výluka a jezdí tam autobusy, tak je to pro ČD levnější, než kdyby tam ty vlaky jezdily. Stejně tak např. čím delší dobu je lokomotiva v depu, tím méně peněz stihne na dráze prodělat. To se pak těžko dělají racionalizační opatření.

(Mám kamaráda bývalé celkem velké zvíře z ČD a měl jsem tam projekt.)
27.3.2017 11:36 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
To plati ale jenom o osobni doprave, ne? Vsak svyho casu CD Cargo chtelo koupit to Slovensky...
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
27.3.2017 14:39 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
To z té ztráty tak automaticky neplyne, nezanedbatelná část nákladů je nezávislá na tom, jestli se jezdí nebo ne. Tady navíc byla řeč o situaci, kdy by se záchod naložil navíc do nejbližšího vlaku, který mezi těmi stanicemi tak jako tak pojede, ať už se záchodem nebo bez něj.
xvasek avatar 27.3.2017 15:00 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
To jsem mu říkal taky, ale na to mi říkal, že se na to dívám špatně. Správný pohled je "nezanedbatelná část ztráty je nezávislá na tom, jestli se jezdí nebo ne". :-)
27.3.2017 15:41 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
No jo, to jsem takhle před lety slyšel o jednom manažerovi podobného podniku (ze Slovenska), který furiantsky prohlašoval, že mají stejně ročně [velké číslo, které jsem radši zapomněl] ztrátu, tak co by nedali třicet mega na basket, že se to v tom ztratí…
27.3.2017 19:52 odin
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Problem je, ze toto dela "management" ceskych statni podniku, uradu a vseho statniho celkem bezne. Vse to zaplati danovy poplatnik a jako bonus jeste musi prispivat na zdravotni peci bezzemkum, opilcum a nemajetnym darmozroutum.
28.3.2017 14:03 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
radeji prispivam nemajetnym darmozroutum nez majetnym darmozroutum tveho typu - zvlast kdyz tvuj majetek ma stejne puvod ve vytrhanych zidovskych zlatych zubech
29.3.2017 23:10 Odin1918 | skóre: 5 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Ty uz ses vazne zblaznil. Jak si dovolujes toto rikat? Neznas historii me rodiny, tak si nedovoluj delat tyto poznamky a urazet tim me predky!
Agent avatar 30.3.2017 21:20 Agent | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Nepochybuju, že odrbáváš své zaměstnance na svůj účet. Dělá to každej zaměstnavatel.
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
3.4.2017 15:12 pedro
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Knockout (rofl)
27.3.2017 19:33 odin
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Co maji podle vas CD spolecneho s kapitalismem? Nechte si prosim sve nemistne, nepodlozene a absurdni utoky na kapitalismus! CD jsou v permanenti ztrate, dotovane ze statniho rozpoctu a jeste k tomu vlastnene statem! Nic kapitalistickeho.
27.3.2017 20:50 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II

ac nerad .. zde musim s "odinem" souhlasit

USE="-gnome -kde";turris
paul2no avatar 27.3.2017 20:59 paul2no | skóre: 14 | blog: Paulovo doupě | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Netvrdil bych nutně, že jsou ve ztrátě. Ano, jezdí ztrátové spoje, protože si je u nich někdo (ministerstvo nebo kraj) objednal a zaplatil. Nenazýval bych to dotací, nazýval bych to objednávkou. Pokud by si je ten někdo objednal u Jančury, tak je bude jezdit Jančura. Samy od sebe by takovou linku neprovozovaly, samy od sebe jezdí jen na Ostravu, kde je to na jejich vlastní komerční riziko.
Proto je i nesmyslný argument s tím, že soukromníci vyzobávají pouze rozinky v podobě "lukrativních" tratí. Naopak, ty lokálky kde je doprava objednávaná jsou tím pravým zlatým dolem, protože tam má objednatelem dopravce garantovaný zisk.
Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
27.3.2017 23:48 Odin1918 | skóre: 5 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Velevazeny pane, vtip je v tom, ze objednatelem je stat (kraj, obec, proste financovano ze statniho rozpoctu) a dopravcem statni podnik vlastneny kym? Statem! Stat si tedy sam od sebe objednava sluzby? Hezke. Akorat se okolo uzivi spousta uredniku a dalsich velmi potrebnych zamestnancu, aby celou tuto hru na kapitalismus nalezite odpapirovali. Jedina spravna cesta je prestat dotovat veskere subjekty na zeleznici a zprivatizovat cd, szdc a vsechny ostatni statem vlastnene firmy. Pak teprve muzeme mluvit o kapitalismu v tomto zatuchlem reliktnim odvetvi.
Fluttershy, yay! avatar 28.3.2017 00:16 Fluttershy, yay! | skóre: 84 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Vedlejší efekt je služba občanům.

Jistě, sociopat Odin raději jezdí svým smrdutým SUV,¹ ale přitom používá veřejnou infrastrukturu a benefituje z toho, že ostatní nemají smrdutá SUV, nýbrž jezdí třeba vlakem. Jinak by sociopat Odin měl méně parkovacích míst a stál by v delších kolonách.

¹ pomineme-li, že ve skutečnosti se jedná o jeho vlhký sen
28.3.2017 00:29 Odin1918 | skóre: 5 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Sluzba obcanum? Hezke, ze o tom mluvi clovek studujici na statni vysoke skole a oznacujici pekna auta za smrduta. Pro takove lidi je priznacne, ze chteji rozhodovat o tom, kam pujdou vynosy z cizich dani, i kdyz sami zadne dane neodvadeji. Na rozdil od tebe, ja uz jsem si par vlhkych snu zvladnul splnit. A ano, mam vozidlo, za ktere se nemusim stydet. To ty nemas. Dokonce se muzes stydet za to, jak vypadas : zarostly introvertni astenik. Zmuzes se jen na zavistive reci na diskusnich forech, osobni utoky a zvastani o colemaku na ceskych linuxovych akcich. Najdi si radeji pritelkyni a prestan otravovat slusne lidi.
Fluttershy, yay! avatar 28.3.2017 00:38 Fluttershy, yay! | skóre: 84 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II

Hodinky a holinky, trolle.

Státní VŠ jsou IIRC toliko dvě. Estetika vozidel nesouvisí (přímo) s jejich smrdutostí. (…)

Grunt avatar 28.3.2017 18:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Sluzba obcanum?
Yup. V Praze asi není moc o čem mluvit, ale doporučuju se někdy zkusit aspoň na týden odstěhovat do nějaké obydlené zatáčky či křižovatky zapadlé kdesi v řiti (kupodivu tak žije docela dost našich občanů). Např. pro starší občany to bývá jediná možnost jak si v klidu zajít nakoupit či se dostat k doktorovi a když tam tuhle službu nemají a nebo ji mají zaplacenou jen třikrát denně (to nekecám!) tak to bývá docela dost seriózní problém. Jde o docela potřebnou službu.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
28.3.2017 19:56
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
A ano, mam vozidlo, za ktere se nemusim stydet.
A k tomu malý penis jako bonus. Soudě dle tvé potřeby chlubit se svým "luxusním autem" i tvé zoosadistické zálibě v lovu zvířat.
Jendа avatar 30.3.2017 20:00 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
A ano, mam vozidlo, za ktere se nemusim stydet. To ty nemas.
AFAIK se za své kolo nestydí. Já také ne.
„Tohle by se mělo vyfotit, protože jinak nám nikdo neuvěří, že takhle děláme věci.“
Grunt avatar 28.3.2017 18:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Ano, jezdí ztrátové spoje, protože si je u nich někdo (ministerstvo nebo kraj) objednal a zaplatil.
Vždycky mi vrtalo hlavou, proč když jak ČD tak autobusová doprava (u nás IDS-JMK) má tisíce všelijakých aplikací a lze pomalu sledovat jejich polohy v reálném čase (nevím jestli je to pouze doména nerdíků a sotoušů nebo to využívají i běžní občané) přitom nejsou schopni pomoci stejných mobilních aplikací zjistit/zajistit si tu obsazenost a podle toho poslat adekvátní vozidlo. Na jedné straně jsou linky kde jsou autobusy narvané (typicky školní ráno a odpoledne a k tomu ještě odpolední a ranní fajronty u velké fabriky) a pak linky, typicky odpolední a večerní kdy jezdí ten samý autobusák s třema obsazenýma sedadlama. U lokálek to bývá stejné, ne-li horší. Když si teď ten „insider“, třeba mi to vysvětlíš.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
29.3.2017 13:12 Kate | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Jednu takovou linku znám, v odpoledních hodinách v neděli jsem tam občas jezdila autobusem úplně sama. Jenže problém je, že tyhle spoje jsou povětšinou mezi horní dolní a levou zadní, kdy ovšem v ranních hodinách jezdí lidí dost. Dopravovat tam mikrobus vždy jen kvůli jedné cestě by také nebylo zrovna efektivní.
29.3.2017 15:09 Aleš Kapica | skóre: 49 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Dopravní politika v téhle zemi je naprosto tristní. Vede k tomu, že cestujících na nelukrativních tratích ubývá, tím pádem se přestávají ty spoje vyplácet a když pak někomu odejde auto, je v pr..li.
Grunt avatar 29.3.2017 18:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Vede k tomu, že cestujících na nelukrativních tratích ubývá
Též to tak cítím. Byl-li v minulosti problém služby a úroveň (aspoň dle keců), teď začíná být spíš problém v tom že ani pomalu není čím jet.
a když pak někomu odejde auto, je v pr..li.
Šikovný člověk by se měl umět v nouzi zaopatřit i když se na první pohled může zdát, že tím nejzoufalejším způsobem.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 29.3.2017 19:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
že ani pomalu není čím jet.
Mimo koridor samozřejmě. V koridoru si nemám na co stěžovat.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
29.3.2017 15:20 Chulda | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Jenže to není o jednoduchém součtu pasažérů.

Tedy když každých 15 minut přepravím 5 lidí, znamená to, že když bych jezdil jen jednou za hodinu, tak přepravím 20?

Ne, velká část pojede autem (svým či s někým) anebo pojede jindy.

Naopak se může stát, že kdy budu jezdit každých 10 minut, tak přepravím pokaždé 5 lidi = 30 celkem.

IMHO problém je, že zrovna provozní náklady velkého busu jsou ta nejmenší položka, větší problém je s platy řidičů (jeden stačit nebude) a fixními náklady provozovatele.
Grunt avatar 29.3.2017 19:29 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
IMHO problém je, že zrovna provozní náklady velkého busu jsou ta nejmenší položka, větší problém je s platy řidičů (jeden stačit nebude) a fixními náklady provozovatele.
No úplně zanedbatelné klidně i při 50l paliva na 100km to nebude. Ale započítat do toho řidiče (a údržbu!) mě vůbec nenapadlo. Docela by mě zajímalo co z ceny jízdného jde do čeho. Nejsem student dopravky ani nějaký manažer státního podniku, ale být někým zodpovědným, asi bych do vývoje investoval, protože v odlehlých částech naší respubliky to začne být (a nebo už je) problém.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Blaazen avatar 29.3.2017 20:03 Blaazen | skóre: 23 | blog: BL
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Ta spotřeba je snad už lepší (od dob kouřící Karosy LC 735). Na Kladně jezdí docela dost na plyn a spotřeba je kolem 20 kg CNG na 100 km.
Grunt avatar 29.3.2017 20:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Yup. Ono je to asi i potřeba protože o tak čtu tak ono to prostě pod 20l/100km nejde a pokud to jezdí v městě ve více kusech, tak by to za chvilku bylo na ty karbonové kredity pro dopravní podnik.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
29.3.2017 16:19 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Nebyly nějaké experimentální zastávky kam jel autobus až po tom co si ho lidi předem objednali? Ale zase čekat než ten autotub přijede :-/.

Vlastně nejefektivnější by byla služba typu Uber.
a pak linky, typicky odpolední a večerní kdy jezdí ten samý autobusák s třema obsazenýma sedadlama.
Jo to když byly v Německu záplavy 2013, tak jsem jednou jel vlakem jen s průvodčí a mašínfírou (ČD projížděj na severu kusem Německa a navíc jím konkuruje soukromá firma na +- stejné trati, vlivem zpoždění ze záplav jeli všichni, kromě mě, tou soukromou :-D).
Grunt avatar 29.3.2017 18:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Nebyly nějaké experimentální zastávky kam jel autobus až po tom co si ho lidi předem objednali?
Netuším. Byly?
Vlastně nejefektivnější by byla služba typu Uber.
Však něco takového. Buď máš nějaké stálé cestovatele, kterých máš ± stejně (školáci a komutéři jezdí furt stejně tam i zpět), k tomu nějaké objednávky než vyjede vozidlo z depa, něco málo jako rezerva pro offlinisty a kdo si neblokne místenku a bude se cpát půjde na střechu.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 29.3.2017 19:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Ale když jsme u toho, muselo by se tomu nějak přizpůsobit i dopravní prostředky. Třeba do podoby modulů. Což o to když člověk ví kolik pojede lidí a může tak či tak vypravit jen blbou 810-ku.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
29.3.2017 19:36 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
šukafón je super :-D. Škoda že nás už nejezdí :-(.
Grunt avatar 29.3.2017 19:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
šukafón je super
Ale je to 20t čistého matroše. To roztlačovat nebude žádný sirup. Jinak nevím kde u vás, ale jezdí to furt a všude akorát s jiným nátěrem.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
29.3.2017 20:22 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Tak zrovna ten motorák moc těžkej není (na rozdíl od jiných vlaků) však taky první verze měly motor z autobusu. U nás jezdí tohle a české tvarové ekvivalenty.

814 rozhodně není jen "novej nátěr".
Grunt avatar 29.3.2017 20:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Oproti čtyřem pasažérům a jedomu mašinfírovi? Zákon spotřeby paliva je vcelku jednoduchý: čím větší váhu roztlačuješ, o to víc paliva na to potřebuješ.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
29.3.2017 20:53 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Jasný já jen říkal to, že orchestrión je nejspíš best case. Pak jsou už jen nejrůznější drezíny a tohle :-D.

Ono osobně použití vlaku pro mikromanageování dopravy je IMO blbost. Už jen že máš konstantní hrany grafu (=koleje v zemi).
Grunt avatar 29.3.2017 21:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Ok, tak to zkusím:
  1. Ta dráha už prostě existuje. Vybudovala se za jiného režimu, za jiných podmínek a prostě už existuje. Máme vcelku dobrou síť regionálních tratí (kupř. oproti Slovensku, aspoň tolik vim), je škoda ji nechat zreznout a nechat ležet ladem. I veškeré prdele naší republiky se prostě nějak musí dopravně obsloužit a pokud to nebudou regionální linky, lidi nebudou čučet doma. O to víc budou rozbíjet naše i už tak katastrofální regionální tankodromy. Honit ego po dálnicích v černých limuzínách potřebuje pár blbů, dopravně nějak obsloužit většina naší malinké země.
  2. Když jsem hledal, nepodařilo se mi najít přímou spotřebu u vlaků tak jako u silničních dopravních prostředků. Je to totiž u nich o něco málo složitější. Ale jízda po dráze by z fyzikálního hlediska měla být o něco málo efektivnější než po asfaltu. Znova škoda toho nevyužít.
  3. Ta drezína není vůbec špatný nápad. Aspoň je postaraný o klimatizaci v létě a vyhřívání v zimě. :-D Ale teď vážně: Není to opravu vůbec špatný nápad. Představ si lehkou hliníkovou konstrukci, lehkou třeba plastovou karoserii a nějaký malý motor s účinným převodem. A představ si to jako za sebe zapojitelné moduly které čekají na stanicích a přidávají se a odebírají do regionální soupravy dle počtu cestujících. Jediným limitem je pouze fakt že většina takových regionálek jsou jednokolejky a soupravy by se nevyhly.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
xvasek avatar 29.3.2017 21:32 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
810 s jedním vagónem prý po rovině cca 45l/100km, když jsou zastávky po 5 - 10km. Ptal jsem se na to jednou mašinfíry. Říkal, že to je ve spotřebě suveréně nejekonomištější nafťák ČD, jiné vlaky s podobnou kapacitou začínají prý okolo 100l/100km, ale to bylo ještě před zavedením třeba Regiosharku apod. - ten mi čistě pocitově přijde trochu víc optimalizovaný, než staré vlaky.
Grunt avatar 29.3.2017 21:44 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
To žere naftu, že?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
xvasek avatar 30.3.2017 00:02 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Vidíš, to mě nenapadlo. Naftu ano, ale otázkou je, jestli ČD nemají nějakou levnější, co by do aut dát nešla.
29.3.2017 23:28 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
810 s jedním vagónem
[trololo]Ovšem víc neuveze[/trololo]
ten mi čistě pocitově přijde trochu víc optimalizovaný
Tak ty nový vlaky jsou kompozity a umělá hmota, Brejlovec by takhle nedopadl.
29.3.2017 23:53 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Akorát že se musíš na tu dráhu nejdřív nějak dopravit a pokud už sedíš v autobuse, tak ho můžeš využít pro celou cestu.

BTW doprava z Liberce do Prahy po trati vs busem. Vlak sice může po cestě obsloužit víc lidí (ale zase když stojí tak žere naftu naprázdno, na rozjezd a na brždění), ale zase autobusem jsem tam i zpět za stejnou dobu (a to jsem vybral rychlík, osobákem by to trvalo o další hodinu víc) :-D.
A představ si to jako za sebe zapojitelné moduly které čekají na stanicích a přidávají se a odebírají do regionální soupravy dle počtu cestujících.
To bych tam došel dřív pěšky, než by to přepřáhli :-D.
Jediným limitem je pouze fakt že většina takových regionálek jsou jednokolejky a soupravy by se nevyhly.
Tak na zastávkách jsou snad větvení ne? (i když vlastně jsou i zastávky jako kus kolejiště :-/ , každopádně stejně se musíš vyhýbat i u normálních vlaků, trať Liberec-Turnov-Praha je jednokolejná neelektrifikovaná :-D)
xxx avatar 30.3.2017 17:37 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Ad 1. Jestli neco existuje tak jsou to kilomtery staryho zeleza, ktery by bylo lepsi vytrhat a odvezt do srotu. Myslim, ze rekordmanem byla trat do Msena, kde vlak jezdil neuveritelnou rychlosti 10 km/h. Sypat penize do oprav je reseni, ale k prdu, protoze malokdo se bude kodrcat vyhlidkovou jizdou pri pravidelnem dojizdeni. A rychleji to vzhledem k vedeni trati nebude. Na trati Melnik Mseno se tak cestuci misty sveze dokonce padesatkou. Misty. Pak je tady moznost stavet skutecne pouzitelne regionalni trate. V nove trase, s rozumnou rychlosti, umistenim zastavek, atd.. Snad jen podotknu tri klicova slova: tunely, vliv na zivotni prostredi a vykupy pozemku... Nakonec si clovek uvedomi, ze mozna bude lepsi resit dopravni obsluznost taxikama a ne ze strvacnosti sypat penize modry armade.
Please rise for the Futurama theme song.
30.3.2017 20:20 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Jo vlak z liberce do žitavy jede tak půl hoďky, ale krátký úsek přes polsko mu trvá tak 5 minut :-D.
Grunt avatar 30.3.2017 22:45 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Půda byla jednou znárodněna a je naprosto škoda nevyužít toho a nechat to padnout do ruk nějakému soukromému oplocovači. Vyhodit staré kolejnice, nahradit novýma rovnýma je furt levnější než asfaltovat nebo znárodňovat v obecní prospěch…
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
xxx avatar 30.3.2017 22:48 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
?
Please rise for the Futurama theme song.
paul2no avatar 29.3.2017 22:13 paul2no | skóre: 14 | blog: Paulovo doupě | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Jenže jízdní odpor u soustavy kolo-kolejnice je někde trochu jinde, než odpor soustavy pneumatika-asfalt.
Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
Grunt avatar 29.3.2017 23:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Však to píšu.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 29.3.2017 23:35 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Tak teď se dívám že nepíšu, ale jsem si toho vědom. Je to také jeden z argumentů pro železnici i na lokálních tratích.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Jendа avatar 30.3.2017 20:11 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
U nich jezdí 840. Nebo alespoň když jsem tam naposledy jednou v životě byl…
„Tohle by se mělo vyfotit, protože jinak nám nikdo neuvěří, že takhle děláme věci.“
30.3.2017 20:22 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Jop, ale zajíždí sem i německý vlaky, interiérově to je prakticky stejný.
⧠ A = 0 avatar 30.3.2017 19:20 ⧠ A = 0 | skóre: 8 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Nebyly nějaké experimentální zastávky kam jel autobus až po tom co si ho lidi předem objednali? Ale zase čekat než ten autotub přijede :-/.
Byly.
Nevolte zmrdy.
Agent avatar 27.3.2017 23:29 Agent | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Nepochopil. Kapitalismus je o vytváření zisků (pro sebe), to bys mohl otíku vědět. Je třeba si uvědomit, kdo na čem vydělal. CD to nebyly, ale CD jsem na mysli neměl. Toto je IMHO typický příklad, jak se říká, "malá domů". Někdo dohodil kšeft na převoz hajzlu (nějakému kamarádovi ze spřátelené firmy) a dostal za dohozeni toho kšeftu malou domu. Ten člověk se choval naprosto podle zákonů kapitalismu, vytvořil zisk (pro sebe hlavně).
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
27.3.2017 23:51 odin
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Jak souvisi vas scenar s kapitalismem? Vzdyt ten vuj scenar je umoznen zejmena tim, ze udajne rozkradani je provadeno ve statnim podniku. Soukromnik si toto ohlida daleko lepe! Touha jedince po zisku a vlastnim prospechu je prirozena, ale samozrejme musi byt v souladu se zakony a nesmi dochazet k rozkradani verejnych prostredku, cemuz lze zamezit nejlepe tak, ze objem verejnych prostredku minimalizujeme.
29.3.2017 15:28 Chulda | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
haha, zrovna nedávno mi kamarád popisoval, jak v jedné farmaceutické společnosti instalovali na pokyn ředitele 3x dražší klimačku (práce byla zvlášť) než je cena téhož na internetu.

Obchoďák dělal s řediteli kšefty na golfu bez ohledu na opravdové potřeby firmy, takže technik pak hlásil, jak instaloval pobočkovou ústřednu vedle stejné, funkční, ale od jiného dodovatele.

Jak provozní manažeři správy aut nebo mobilů mají lepší auta nebo mobily atd....

Jak účetní okrádala i malé firmičky, ale s velkým obratem a přišlo se na to až s novou účetní apod.

a takhle bych mohl pokračovat do nekonečna.

Není to o kapitalismu, ale o lidech.
30.3.2017 12:46 trekker.dk | skóre: 71
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Rozdíl je v tom, že za bolševsmu kradou (téměř) všichni, protože nikdo nic nehlídá, protože to není z jeho.
Quando omni flunkus moritati
Grunt avatar 31.3.2017 14:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Jak souvisi vas scenar s kapitalismem?
Výše popsaný scénář dobře vystihuje jeden pěkný novotvar: korporátní fašismus. S kapitalismem souvisí tak že jde o jednu jeho vývojovou větev.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
26.3.2017 16:28 miriam je těhotná s kotyzem
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
tak to jsem ti možná zajistilo práci, čekni na internetu návody jak ucpávat hajzlíky v regionovách, mám z toho koníček!
26.3.2017 17:13 Aleš Kapica | skóre: 49 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
To je první tvůj blogpost, který jsem si skutečně se zájmem přečetl. Je to dobrá práce. Nejspíš žádný stres, máš pocit že děláš něco užitečného, plat není vyložená almužna a směny ujdou. Lepší než kašpárkovat v práci každý den. A s tou režijkou to není vůbec k zahození.
26.3.2017 17:44 David
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Dobrý den přátelé, chtěl bych vás poprosit odpovědět na několik otázek dotazníku o hummusu. Trvá to asi 2-3 minuty. Dekuju a přeju vám všem dnes všechno nejchutnějši.

admin: odstraněn odkaz na dotazník, zřejmě šlo o komerční průzkum trhu

PepaSFI avatar 26.3.2017 18:35 PepaSFI | skóre: 6 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
to bych fakt rád věděl jak souvisí anketa o hummusu s porouchanýma hajzlíkama. Jistý teorie by se nabízely ale radši se v tom nebudu hrabat. A navíc takhle blbou anketu, to se jen tak nevidí. V Praze se očividně moc nepočítá s tím že by někdo byl prostě jen obyčejný zaměstnanec co jde na jídlo do restaurace prostě proto že se potřebuje někde najíst a neodměřuje si vzdálenost. A vůbec, já jdu na guláš.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
26.3.2017 19:15
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Není humus jako hummus. ;-)
27.3.2017 16:43 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Nijak, cpe to do diskusí bez ohledu na téma. ABCLinuxu, nakole.cz, Módní peklo, všude hummus...
28.3.2017 12:01 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Kdo se nazere hummusu, ucpe hajzlik a to je pak humus (a paul2no ma praci)
27.3.2017 15:01 trekker.dk | skóre: 71
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
By mě zajímalo, kdo tyhle moderní záchody vymejšlel. Fakt nevěřím tomu, že skrz tu pididíru dokáže prolézt všechno, co člověk vyprodukuje na jedno posezení.
Quando omni flunkus moritati
27.3.2017 16:12 hefo
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Hovno dokáže prejsť aj cez relatívne úzke trubky. Problém je najmä so zle rozpustným papierom, nehovoriac už o vlhčených utierkach (t.j. netkaná (?) textília). Preto v niektorých krajinách (Rusko atď), kde sa používajú uzke odpadové potrubia, je zvykom hádzať použitý papier či noviny do koša vedľa záchoda.
paul2no avatar 27.3.2017 21:02 paul2no | skóre: 14 | blog: Paulovo doupě | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Kupodivu, projde. Ono to má přeci jen docela sílu, ten podtlak. A hlavně trubka je krátká, max. 10 cm. Co ovšem neprojde jsou různé ubrousky, zapalovače, víčka od lahví a podobné věci.
Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
28.3.2017 10:15 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
A proč se vlastně nedělají širší, aby tím tyto drobnosti (minimálně ubrousky) prošly?
⧠ A = 0 avatar 30.3.2017 19:28 ⧠ A = 0 | skóre: 8 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Můj odhad. Asi by pak byl třeba větší podtlak.
Nevolte zmrdy.
3.4.2017 11:16 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Taky mne to mohlo napadnou. Dík.
28.3.2017 13:01 trekker.dk | skóre: 71
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Já mluvil o množství, ne o tuhosti. Ale zkoušet to nebudu.

Nicméně musím pochválit snahu ČD o hygienu ve vlacích, teď se dokonce do starých vagónů nově instalují sprchy. Teda aspoň myslím, ale jiný vysvětlení pro to, že když jsem na hajzlíku šlápl na ten splachovací pedál, tak ze stropu začala téct voda, nemám :-)
Quando omni flunkus moritati
28.3.2017 13:17 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Pádem od stropu se voda urychlí a splachování je tak účinnější. :-)
29.3.2017 15:31 Chulda | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
protože lidi sou dobytkové a tak je nutné umejt celé WC, nejen tu mísu ;-)
⧠ A = 0 avatar 30.3.2017 19:26 ⧠ A = 0 | skóre: 8 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
Rozbalit Rozbalit vše Re: V nové práci II
Si uvědom, čím to lezlo předtím, než se dostalo do mísy.
Nevolte zmrdy.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.