abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:11 | Komunita

    Dlouholetý balíčkář KDE Jonathan Riddell končí. Jeho práci na KDE neon financovala firma Blue Systems, která ale končí (Clemens Tönnies, Jr., dědic jatek Tönnies Holding, ji už nebude sponzorovat), někteří vývojáři KDE se přesunuli k nově založené firmě Techpaladin. Pro Riddella se již nenašlo místo. Následovala debata o organizaci těchto firem, které zahraniční vývojáře nezaměstnávají, nýbrž najímají jako kontraktory (s příslušnými důsledky z pohledu pracovního práva).

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    dnes 02:33 | Komunita

    V Amsterdamu probíhá Blender Conference 2025. Videozáznamy přednášek lze zhlédnout na YouTube. V úvodní keynote Ton Roosendaal oznámil, že k 1. lednu 2026 skončí jako chairman a CEO Blender Foundation. Tyto role převezme současný COO Blender Foundation Francesco Siddi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:22 | Zajímavý článek

    The Document Foundation, organizace zastřešující projekt LibreOffice a další aktivity, zveřejnila výroční zprávu za rok 2024.

    ZCR | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.6 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 140. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.90.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Nová verze

    GNUnet (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 0.25.0. Jedná se o framework pro decentralizované peer-to-peer síťování, na kterém je postavena řada aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 7.0 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově je postavena je na Debianu 13 (Trixie) a GNOME 48 (Bengaluru). Další novinky v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | IT novinky

    Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:11 | Nová verze

    Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    17.9. 16:22 | Nová verze

    Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (39%)
     (55%)
     (6%)
     (9%)
     (12%)
     (9%)
     (12%)
     (9%)
     (15%)
    Celkem 33 hlasů
     Komentářů: 5, poslední včera 22:30
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    xvasek avatar 26.12.2013 21:41 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Líbí se mi, jak je MSSQL zahrnuto mezi "ostatní". :-)
    28.12.2013 01:13 Jozef Tiso
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Čo je SŘBD? nejaký nový vulgarizmus?
    28.12.2013 04:37 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    system rizeni baze dat
    Baník pyčo!
    Jendа avatar 28.12.2013 04:47 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Samočinný klapkobřinkostroj.

    (systém řízení báze dat)
    Max avatar 26.12.2013 21:55 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    V jobu jedem Oracle + PLSQLDeveloper
    Jinak Oracle SQL Developer není vůbec špatný. Dají se k němu přidat moduly a člověk se s tím připojí do MSSQL, MySQL atd. V poslední beta verzi začíná mít i zajímavé fičůrky.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    26.12.2013 23:44 WNJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Jo, tohle je snad jedinej rozumnej zpusob jak vyvijet pl/sql.
    28.12.2013 07:00 Tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    TOAD?
    Migi avatar 27.12.2013 22:10 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Můžu se zeptat jestli nemate zkušenost s někym z okolí kdo by pro praci s datbazi pouzival PHP Storm nebo něco podobného?

    Na SQL developeru mi hrozně vadí, že je člověk nucen psát dokola i klicova slova, nazvy sloupců apod., prostě takové ty "hloupé konstrukce", kdy clovek neprogramuje ale spíš dělá sekretářku.

    Sháněl jsem se po něčem, co by mi nabízelo předem načtené názvy sloupců a doplňování konstrukcí atd, obdobně jako to dělají Netbens, QtCreator, ... pro Javu, Cpp,...

    A co mě celkem překvapilo, tak mi známý ukázal právě PhPStorm, které to dokázalo. Nutno podotknout ale, že to nebylo v rámci nějakého seriozniho vyvoje, ale spíš takémsi jakémsi "hraní si".
    Migi avatar 27.12.2013 22:24 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Tak jak na to koukám, tak ten PLSQL Developer to umí také. Zaměnil jsem si ho s regulernnim Oracle SQL Developerem. Občas prostě lepší číst dvakrát ...
    xkucf03 avatar 27.12.2013 22:30 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Na SQL developeru mi hrozně vadí, že je člověk nucen psát dokola i klicova slova, nazvy sloupců apod.,
    Tohle doplňování má např. SQuirreL.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.12.2013 22:01 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    phpmyadmin se pocita? ty ankety jsou na me moc slozite :-D
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    xkucf03 avatar 26.12.2013 22:17 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    jj, to je „GUI – web“

    A poslední anketu jsem zvoral, měly tam být checkboxy, tak hlasujte podle toho, co je vaše hlavní role.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.12.2013 22:44 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Poslední anketa by si IMHO zasloužila checkboxy.
    Marián Kyral avatar 26.12.2013 22:59 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    V práci hlavně Oracle - sqlplus a TOra, semtam MSSQL - SQuirel SQL
    Doma občas MariaDB a phpMyAdmin
    vencour avatar 26.12.2013 23:22 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Dal jsem do výběru.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Jendа avatar 27.12.2013 05:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Používám Adminer spuštěný lokálně, kterým se připojuju na vzdálené servery (někdy SSH tunelem). Rád si nechám poradit něco lepšího…

    V phpMyAdminu se mi nepodařilo zařídit připojení k MySQL serveru (prostě chci zadat IP, username a heslo a připojit se), což je u databázového klienta docela důležitá funkce :-). Navíc je v něm docela psycho pracovat s více taby (možná už to fixli).
    xkucf03 avatar 27.12.2013 12:01 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Používám Adminer spuštěný lokálně, kterým se připojuju na vzdálené servery (někdy SSH tunelem). Rád si nechám poradit něco lepšího…

    Píšu si vlastního SQL klienta :-) Ale nebude to ani webové ani klikací, tak nevím, jestli by se ti to hodilo :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 27.12.2013 12:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Webový fakt být nemusí, nejsem šílenec do webových aplikací. Ale klikací by se hodil, protože s tím pracuju spíš příležitostně a pamatuju si jenom základní syntax.
    Dreit avatar 27.12.2013 14:11 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti

    Zenity?

    Nope
    Jendа avatar 27.12.2013 14:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    V mé distribuci je jediné Zenity věc na interaktivní dotazování uživatele. Ani jsem nic nevygooglil.
    27.12.2013 15:24 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    0.o
    Dreit avatar 27.12.2013 16:29 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti

    Tak jsem to myslel - dodělat si vlastní klikátko ke konzolovýmu nástroji

    Nope
    Jendа avatar 27.12.2013 16:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Tak mně nejde o to, jestli je to TUI nebo GUI, ale spíš o to, že si prostě nepamatuju takové věci jako jak se vytvoří user a grantnou se mu práva na DB, jak se fulltextově hledá v tabulkách, jak se vypíše zabraná velikost DB/tabulek atd., a to všechno ještě v několika dialektech třech systémů (MySQL, Postgres, SQLite). Tyhle věci si právě vždycky naklikám. Teoreticky by mi stačilo si na to předpřipravit SQL příkazy a pak je copy-pastovat do terminálu.
    Dreit avatar 27.12.2013 18:40 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti

    Aha! V tom případě se omlouvám za blbost co jsem napsal (a co asi i napíšu).

    Nešel by v tom případě použít normální alias a Bash?

    Nope
    Jendа avatar 27.12.2013 18:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Jo, to by asi taky šlo, nicméně Adminer není zas tak hrozný, abych tohle musel udělat :).
    xkucf03 avatar 11.1.2014 10:33 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Salamek avatar 27.12.2013 11:08 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Jednoznacne adminer... phpMy/PgAdmin je podle me nepouzitelnej
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    27.12.2013 16:05 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Má nějaký důvod to používání zkratky SŘBD? Osobně mi to přijde jako věc, co si někdo vymyslel při psaní nějaké bakalářky a od té doby to ostatní papouškují. :-)

    Neřeknu kdyby čeština neznala slova databáze a managovat :-D, ale takhle to je prostě hloupost.
    27.12.2013 16:50 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Tahle zkratka je archaismus z dob kdy jeste neexitovalo SQL a pouzivani anglickych terminu odporovalo rezimu. Dneska se to vidi jen na skolach.
    29.12.2013 23:03 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    SŘBD je často používaná zkratka, protože existují i jiné, než anglické jazyky.

    Počet lidí, kteří ví, co je to SŘBD je zhruba roven počtu lidí, kteří ví, co je to DBMS – a ví jaký je rozdíl mezi databází a pojmem DMBS, repsektive SŘBD. Tedy kteří této zkratce rozumí v jakémkoli podání.

    Zkratka SŘBD se používá dodnes. Holt sem tam to někdo vyjádří časky.

    Stejně jako existuje „báza dánnich“ nebo „datenbankmanagementsystem“.

    Možná vás to překvapí, ale zkratky jsou občas i česká slova, jako ODS, ZŠ, SŘBD, DPH, CHKO, JETE, a tisíce dalších.

    Pokud se nepohybuji v linuxové komunitě, tak zkratku SŘBD čtu poměrně velmi často.
    30.12.2013 00:16 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    SŘBD je často používaná zkratka, protože existují i jiné, než anglické jazyky.

    To jistě existují - ale zkratce "SŘBD" rozumějí jen ti, kdo rozumějí jednomu z nich (a to jednomu z těch méně rozšířených). Přesněji ta část z nich, která se s tímto obrozeneckým výmyslem už stihla potkat.

    xkucf03 avatar 30.12.2013 01:46 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Píšeš např. OSN nebo UN?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    30.12.2013 03:55 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti

    Jak kdy. :-)

    Ale teď vážně… OSN/UN je zkratka pro organizaci, kterou zná a o které se čas od času zmíní prakticky každý. Oproti tomu DBMS je zkratka pro odborný termín, který používá celkem úzká skupina lidí, která s angličtinou vesměs problém nemá.

    Když se tak podívám do levého sloupce, jak by se vám třeba líbilo, kdyby nějaký obrozenec začal kvůli svému přesvědčení místo FSF systematicky používat zkratku NpSS? Nebo třeba PŘP místo TCP?

    xkucf03 avatar 30.12.2013 12:21 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti

    Ono je to právě o zvyku. OSN je zavedená zkratka stejně jako – podle mého – SŘBD. IMHO kdo prošel nějakou českou školou1 a nestudoval jen z cizojazyčných materiálů, se s ní musel setkat (a stejně tak ví, že class je třídainheritance dědičnost a zná další odborné české názvosloví). Zatímco NpSS a PŘP sis právě teď vymyslel :-) Tak to samozřejmě zní divně a nepochopitelně. Jinak v češtině to „Nadace pro svobodný software“ (místo „Free Software Foundation“) běžně používám, byť tedy ne ve zkrácené formě.

    [1] a kdyby studoval v Německu, tak zase bude znát Datenbankmanagementsystem

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Salamek avatar 31.12.2013 01:20 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti

    SŘBD je teda peknej hnus... I kdyz vim co ma tato zkratka vyjadrovat, nejsem nejak schopen sam (Google vi vsechno ;-) ) prijit na to z jakych slov vlastne vznikla. Pritom DBMS je jasne uz od pohledu... Podle me nema cestina v odbornem IT nic delat!

    Navic mi prijde ze je takovym nepsanym pravidlem pouzivat anglictinu, preci jen piseme HDD ne PD...

    Nebyt toho "Ř" tak bych premyslel pro jaka ANGLICKA slova je SRBD zkratka...

    SŘBD muze vyhovovat leda nejakymu komousovi co vyucoval praci na IQ 150...

    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Josef Kufner avatar 31.12.2013 03:25 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    SŘBD beztak moc česká zkratka není. Z češtiny tam je akorát to Ř.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    GeoRW avatar 27.12.2013 19:18 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    pouzivam Oracle SQL Developer; Toad ci PLSQL Developer mi pridu prilis preplacane a neprehladne, navyse som si uz zvykol na klavesove skratky a pracovat v inom klientovi je pre mna utrpenie :-)
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    27.12.2013 20:07 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Toad a přeplácaný? Nepřehledný to jo, ale vesměs tam jsou užitečné fičury a ušetří kvanta práce.
    28.12.2013 07:02 Tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Mě se zdá že je s každou novou verzí méně přehledný. A některé "vylepšení" GUI jsou fakt k vzteku.
    27.12.2013 20:09 jekub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    SQL Developer - kdysi jsem hledal, jak se přepínat mezi taby Worksheet a mezi dockovanými okny Worksheet/Output/Log... Nic použitelného (kromě označení tabu 0-9) jsem nenašel.

    Už na to existuje nějaká klávesová zkratka?
    27.12.2013 20:22 jekub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průzkum: SQL klienti
    Mimochodem, úplně nejlepší bylo, když po kterési dřevní aktualizaci změnili

    F10-commit, F11-rolback

    na

    F11-commit, F12-rollback

    Až jsem se zastyděl, neb jsem svině převeliká a jak vidno, mám co dohánět.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.