abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Sledujte AbcLinuxu.cz na:
facebook favicon logo  Facebooku twitter favicon logo  Twitteru,   identi.ca favicon logo  Identi.ca,   rss logo  RSS
Rozšířené hledání
×
dnes 00:12 | Nová verze
Vyšla nová vanilla linuxová jádra 3.0.20 a 3.2.5. Přidán byl jediný patch, který upravuje nastavení ASPM (Active State Power Management) a tím snižuje spotřebu linuxového jádra. Posouzení nutnosti aktualizace nechává Greg Kroah-Hartman tentokrát na uživatelích.
Ladislav Hagara | Komentářů: 7
včera 22:56 | Nová verze
V Beta Channel se objevil Firefox 11 přinášející zajímavé novinky. Vylepšený Migration Tool nově umožňuje import informací i z prohlížeče Google Chrome, Firefox Sync zase (skrze Add-on Sync) synchronizaci doplňků mezi různými instalacemi Firefoxu. Přibyla i podpora protokolu SPDY. Vývojáře bude zajímat především nový 3D Web Inspector, který vznikl implementací rozšíření Tilt.
Migilenik | Komentářů: 0
včera 22:38 | Zajímavý článek
Druhá doména v cyrilici v provozu je název blogspotu Ondřeje Filipa z CZ.NIC, ve kterém upozorňuje na vznik domény .СРБ. Ta patří Srbsku (vedle .rs) a funguje od 27. ledna. „Srbové mají s převody mezi latinkou a cyrilicí poměrně bohaté zkušenosti z jejich soužití s Chorvaty, takže hledání převodních pravidel nebylo nijak komplikované. Naopak bylo složité najít správnou doménu, jež by je reprezentovala. Díky tomu, že cyrilice je příliš … více »
Vilem Sladek | Komentářů: 3
včera 21:37 | Upozornění
Přesně před rokem, 6. února 2011, vyšel Debian 6.0 Squeeze. Pro jeho předchůdce Debian 5.0 Lenny to tedy znamená ukončení podpory. Pokud jste tak ještě neučinili, upgradujte. Žádné další aktualizace pro Lennyho již nebudou vydávány.
Migilenik | Komentářů: 0
včera 21:36 | Nová verze
Po více než dvou letech vývoje vyšla nová stabilní verze tahové strategie Bitva o Wesnoth s označením 1.10. Toto vydání s sebou přináší nové mapy, animace, jednotky, grafické plánování útoků a mnohé další. Stahovat lze z obvyklé adresy.
xkomczax | Komentářů: 0
včera 21:34 | Pozvánky
KDE 4.8 je již venku, tak bychom vás rádi pozvali na release party! Ta se uskuteční v pátek 24. února v pražské pobočce SUSE. Začíná se v pět odpoledne. Na co se můžete těšit? Jak už to tak bývá, k dispozici budou propagační předměty KDE a openSUSE. O KDE se více dozvíte v několik přednáškách. Pít bude co a bude i KDE dort! Pokud stále ještě KDE 4.X nedůvěřujete, bude na místě možné získat KDE 4.8 live CD a můžete se tak sami přesvědčit, jaký pokrok KDE za posledních pár let udělalo! Více informací na v oznámení.
Miška | Komentářů: 15
včera 12:55 | Pozvánky
V sobotu 11. února se koná celosvětový den proti ACTA. Podle rozcestníku se budou konat protestní happeningy i v některých krajských městech ČR.
Fill | Komentářů: 29
včera 11:19 | Zajímavý software
Jako open source software vydal CZ.NIC novou webovou aplikaci pro správu hrozeb spojených se systémem DNS – Malicious Domain Manager. … více »
Vilem Sladek | Komentářů: 0
5.2. 13:47 | Komunita
Phoronix shrnuje prezentaci Intelu o budoucnosti jeho linuxových grafických ovladačů. Mezi hlavními tématy současné i budoucí práce jsou výkonostní vylepšení, stabilita, MSAA či Glamor a SNA jako budoucí náhrada UXA.
Nicky726 | Komentářů: 20
4.2. 21:00 | Nová verze
Vyšla nová verze programu RSS Guard 1.1.0. RSS Guard je jednoduchá a nenáročná čtečka RSS i Atom kanálů. Poslední verze přináší například konverzi html názvů kanálů, překlad do dánštiny nebo základní autentizaci pro Atom kanály z gmailu či podporu pro HTTP přesměrování.
skunkOS | Komentářů: 7
Servery pro sdílení souborů (typu MegaUpload)
 (40%)
 (50%)
 (11%)
Celkem 456 hlasů
 Komentářů: 29, poslední dnes 08:38
Rozcestník
Reklama
Autoškola testy online Levný benzín

Animované flash bannery pomocí open source nástrojů

18. 6. 2009 | Adam Sádovský | Návody | 8431×

Jsem člověk, který se straní Flashe, co může. Ale pokud jde o složitější animované reklamní proužky, potom pragmatická mysl nemůže zvolit nic lepšího, než je právě Flash.

Obsah

Co se dozvíte: Jak vytvářet jednoduché vektorové animace ve Flashi a Actionscriptu bez pomoci placených nástrojů.

Co se nedozvíte: Jak animovat pomocí deklarativního zápisu nebo pomocí křivek.

Jak moc do hloubky: jen povrchně – je to o tom, jak začít.

Flash se mi nelíbí hlavně ze dvou důvodů:

  • musím se kvůli němu učit další grafické prostředí – navíc placené (to se asi mění),
  • musím se kvůli němu učit další programovací jazyk – jako by jich špatně člověk neuměl už dost.

Na druhou stranu, přiznejme si, že co se dodržování standardů týče, internet/web je na tom prachbídně. Flash je v tomto prostředí učiněný balzám na duši grafikům, kterým jde o design a výsledek a ne o vynucené uhýbání od záměru a obcházení situace různými hacky a triky.

Protože jsem se Flashi tak dlouho a úspěšně vyhýbal, věděl jsem o něm asi jen to, jak nainstalovat plugin do prohlížeče. Návod, který vám předkládám, musí být proto zákonitě plný nepřesností a chyb, ale stejně by se mohl řadě lidí hodit. Pokud někde na webu existuje podobný návod, měl jsem asi smůlu a nenarazil na něj. Prosím čtenáře, kteří mají s Flashem více zkušeností, aby mě laskavě poopravili tam, kde ujedu. Věci, které jsem příliš nezkoušel, jsou označeny otazníkem v závorkách. A vůbec je celý článek jen stručným náhledem, aby usnadnil krkolomné začátky.

Začínáme

link

Co je třeba mít nainstalované:

  • Inkscape – vektorový grafický editor (použil jsem verzi: 0.46).
  • swfmill – konvertuje speciální xml do swf (použitá verze: 0.2.12).
  • mtasc – překladač Actionscriptu (použitá verze: 1.13).

Další užitečné nástroje:

  • swftool – umožňuje konverzi z mnoha formátů do swf. Aktuální verze 0.8 postrádá nástroj avi2swf (prý kvůli problémům s překladem vůči avi knihovně), který ještě ve verzi 0.7 fungoval.
  • ffmpeg – kromě jiného umožňuje konverzi do formátu flv a swf.

Odkazy a zdroje:

  • http://osflash.org – obsahuje řadu návodů a informací o zmiňovaných nástrojích.
  • http://www.flashdevelop.org – projekt používající zmíněné nástroje s rozsáhlým diskusním fórem (verze existuje pravděpodobně jen pro Windows(?)).

Termíny a zkratky:

  • swf – přípona souboru pro binární flash animaci, která může navíc obsahovat bitmapové obrázky, videa, zvuky, sady fontů, vše uložené ve třídách (assets?), které mohou být navíc doplněny programem, který je ovládá (skript – konkrétně Actionscript).
  • flv – flash video.
  • as – Actionscript – přípona označující soubor skriptu, který lze přeložit a vložit do swf. Poslední je tuším verze 3. My budeme pracovat s verzí 2.

Pokračujeme

link

Pokud máte první tři nástroje k dispozici, potom vás asi bude zajímat, jak fungují.

K dispozici jsou dva konzolové programy: swfmillmtasc. Ten první generuje jakousi kostru (skelet) výsledné animace. Umí importovat řadu objektů, ať už jde o obrázky, videa, zvuky, vektorovou grafiku (svg – vytvořené pomocí Inkscapu), nebo třeba další swf soubory a jejich části(?). Ten druhý umí přeložit Actionscript a vyrobit zcela nový swf nebo skript vstříknout (injection) do existujícího swf. Co je kostra a skript a jak fungují, si povíme níže.

Inkscape je skvělý interaktivní nástroj pro vektorové kreslení a je o něm k nalezení mnoho návodů (Seriál: Inkscape).

Kostra

link

swfmill je konzolový nástroj, který z nadefinované xml struktury (těsně kopírující Flash formát) vygeneruje swf. Zdrojový kód pokusného souboru test.xml může vypadat takto:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<movie width="728" height="90" framerate="30">
<background color="#ffffff" />
	<frame>
		<library>
			<clip id="neco" import="test.png" />
		</library>
	<place id="neco" name="obrazek1" x="10" y="-40" depth="1" />
	</frame>
</movie>

Ten konvertujeme pomocí:

swfmill simple test.xml test.swf

Výsledkem je swf soubor, který už lze zobrazit (pomocí nějakého přehrávače či webového prohlížeče) – neměl by dělat nic jiného, než jen zobrazit obrázek test.png.

Asi je jasné, jak se věci mají, přesto: Vše je uloženo v párovém tagu <movie>, jehož parametry definují rozměry výsledné animace a počet snímků za vteřinu (nevím, jak jiné Flash přehrávače, ale v pluginu pro Firefox je swf animace spuštěna v celém okně a objekty mimo definované rozměry mohou být viditelné – čili nastavené rozměry jsou něco jako preferovaný výřez animace, kterým se přehrávače mohou řídit(?)).

Druhým důležitým párovým tagem je <frame>. Abych pravdu řekl, nezkoušel jsem vytvářet animaci pomocí swfmill. Skutečně jsem vždy jen vytvářel kostru a naimportoval v ní všechny nezbytné objekty, které se měly zobrazit. Rámec pravděpodobně definuje jeden obrázek výsledného Flashe, popřípadě jednu scénu. Představuji si to tak, že uvnitř framu může žít celá jedna animace, která je nezávislá na jiném framu a mezi framy lze automatizovaně přepínat (na požádání uživatele(?)).

Další párový tag <library> slouží k importování či definování objektů, které pak mají být přístupné přes Actionscript(?). Aby se takto importovaný nebo definovaný objekt zobrazil, je třeba ho umístit pomocí nepárového tagu <place/>, který již nesídlí v sekci library.

Nepárový tag <place/> slouží k umísťování nadefinovaných či naimportovaných objektů do scény. Můžeme si to představit tak, že v sekci library se definují objektové třídy a pomocí tagu place se vytvářejí jejich instance. Pomocí parametru id se určuje právě třída a pomocí name jméno výsledné instance. Kromě toho lze určit pozice a hladinu vložení – depth. Hladina musí být pro každou instanci unikátní(?), pokud se použije dvakrát place do stejné hladiny, pak se první place zakryje tím druhým.

Importování

link

V mých pokusech importuji a definuji nové objekty vždy v sekci library. Tento typ importu je takzvaně statický (importoval lze i v Actionsriptu – pak se hovoří o dynamickém importu) a výsledkem je, že se importovaný objekt stává součástí výsledného swf (čili je přibalen k výsledné animaci).

Tady je pár tagů k tomu určených:

<clip id="komponenta" import="komponenta.png" />
  • clip importuje následující typy objektů (automaticky rozpozná druh): png, jpg, swf, svg (a možná některé další(?)).
  • Vytváří se tak nový MovieClip, což je stěžejní komponenta swf.
  • Lze přidat ještě parametr class, pak se MovieClip chová jako skutečná třída a v Actionsriptu mu lze napsat metody atd. Dočetl jsem se ale, že MTASC vyhodí ty třídy, které nejsou použité ve skriptu, a tudíž vám mohou některé třídy označené pomocí class zmizet.
<font id="vera" import="library/vera.ttf" glyphs="0123456789" />
  • font funguje stejně jako clip, ale importuje sadu fontů. Pomocí parametru glyphs, lze dokonce definovat, které konkrétní znaky importuje.
<sound id="myID" import="blah.mp3" />
  • sound je zase podobný a importuje zvuk – ten se ale musí ještě spustit v Actionscriptu.
<import file="library/library.swf" url="http://foo.com/library.swf" />
  • import vytváří odkaz na nějakou sdílenou knihovnu – čili nezabalí importované swf do výsledného souboru(?). Dočetl jsem se toto: Zapamatuj si URL, kam bude knihovna umístěna, a uchovej lokální kopii.
<textfield id="hellobox" width="200" height="50" size="10" font="vera" text="hello world!" />
  • Vytvoří textové pole s konkrétními rozměry a obsahem (po vložení do framu ho uživatel může editovat, zatímco když se toto pole vytvoří dynamicky v Actionscriptu, editovatelné není(?)).

Vkládání a volání

link

Tagy, které leží mimo sekci library, jsou například tyto:

<place id="foobar" name="myFoobar" x="10" y="10" depth="1" />
  • Viž zmiňovaný place pro umístění do framu.
<call object="Main" method="main" />
  • Umí zavolat konkrétní metodu konkrétní třídy, která byla dříve importována například pomocí tagu <clip>.

Překlad

link

Překlad do swf, jak již bylo napsáno výše, se provádí tímto příkazem:

swfmill simple test.xml test.swf

Kromě toho umí swfmill použít v podstatě jakékoli xml, které si nadefinujete (nezkoušel jsem – referenční manuál by měl být tady: http://swfmill.org/doc/reference.html) a měl by umět i obrácený postup – ze swf generovat xml (také jsem nezkoušel). Vždy jsem používal již předdefinovaný simple.

Skript

link

mtasc – je také konzolový nástroj určený pro překlad Actionscriptu (AS) napsaného v textovém souboru do swf. Actionscript je syntaxí blízký Javascriptu a začít ho používat není až takový problém, jak jsem se zpočátku bál (což neeliminuje možné prohřešky, kterých se můžu mimoděk dopouštět). MTASC překládá Actionsript 2. Pokud chcete pracovat s Actionsriptem 3, můžete zkusit použít Haxe (http://haxe.org/), který jsem nezkoumal, ale vypadá zajímavě.

To, co musíte dodržet při programování a co nemusí být jasné na první pohled, je:

  1. vše musí být umístěno ve třídě,
  2. jedna třída musí být v jednom souboru.

To nikterak nebrání možnosti použít statické funkce (nevím, zda jde o třídní metody v pravém smyslu). A jedna velmi důležitá statická funkce je main(), kterou můžete překladači MTASC zadat v parametrech jako vstupní bod (Entry Point) – tam se začne vykonávat kód.

Zdrojový pokusný kód souboru test.as může vypadat takto:

class Main {
	static function main(mc) {
		_root.createTextField("tpole",0,0,0,800,600);
		_root.tpole.text = "Žebřiňák úpěl";
	}
}

Který se kompiluje tímto příkazem:

mtasc -swf pokus.swf -main -header 728:90:30 test.as

Čímž dostaneme soubor pokus.swf, zobrazující pouze textové pole.

Globální prvky

link

Z AS je v podstatě přístupné vše. Celá výsledná animace (či aplikace) je přístupná z globální proměnné(?) _root. Proměnná _root někdy funguje jako asociativní pole a jindy jako kolekce objektů. Například přístup k objektům (nejčastěji MovieClipům), definovaným v kostře, lze realizovat takto:

_root.vlozenyObrazek._x = 10;
_root["idVlozenehoObrazku"]._x = 10;

Což v obou případech mění ixovou souřadnici vloženého obrázku. Poprvé přes kolekci, podruhé přes asociativní pole. Další důležitý objekt je třída Stage, přes kterou lze přistupovat k rozměrům zobrazovací plochy. Například: Stage.width – obsahuje šířku zobrazovací plochy. Takových globálních prvků bude jistě daleko více. Pro podrobnější reference zkuste http://flash-reference.icod.de/.

Objekt MovieClip

link

Objekt MovieClip (MC) je asi nejdůležitější objekt pro naše potřeby. Vše, co bylo vloženo v kostře, je vlastně třída nebo instance MC(?). V AS lze mimo jiné vytvořit vlastní třídu děděním z MC a nebo lze vytvořit prázdný MC.

MC má několik obecných atributů, které se hodí znát:

  • _visible [true/false]
  • _xscale [%]
  • _yscale [%]
  • _y [px(?)]
  • _x [px]
  • _rotation [stupně]
  • _width [px]
  • _height [px]
  • _alpha [%]

Tyto atributy jsou public a lze je číst i měnit.

Kromě toho má třída MC i praktické metody. Například:

  • attachMovie()
  • createEmptyMovieClip()

pro vytváření nových instancí MC.

A pak také některé události. Například onEnterFrame(), který se volá vždy, když je třeba vygenerovat nový snímek animace. Více informací najdete zde: http://flash-reference.icod.de/MovieClip.html.

Otázka je, proč vše nenapsat jen v Actionscriptu bez pomoci nějaké kostry? Asi by to mělo jít, i když nevím, jak bych importoval například svg, ale hlavně takto importované objekty nejsou zabaleny do výsledného swf. Jsou importovány dynamicky.

Další vlastnosti si budete muset nastudovat sami, nebo budou popsány v ukázkovém projektu.

Překlad

link

MTASC očekává jeden či více vstupních souborů typu .as a jeden výstupní. Vstupním souborům nepředchází žádný parametr, zatímco výstupním předchází parametr -swf nebo -out. Parametr -swf funguje pravděpodobně takto: Pokud soubor za swf existuje, pak ho mtasc vezme, updatuje třídy pomocí AS a pak ho opět uloží – čili soubor za parametrem -swf změní. Parametr -out vygeneruje pouze nový soubor. Pokud použijete -swf-out zároveň, potom se vezme soubor za parametrem -swf, obohatí se o AS a výsledek se uloží do souboru za parametrem -out.

Pokud se bojíte, že vám MTASC zahodí některé třídy, potom použijte parametr -keep. MTASC pravděpodobně zahazuje ty třídy, které nejsou použité (unused)(?).

MTASC navíc umožňuje skočit do statické funkce main() pomocí parametru -main. Pokud nespustíte nějakou metodu z xml kostry (pomocí tagu <call>), potom musíte parametr -main použít (jinak se AS nijak neaktivuje(?)).

mtasc -swf kostra.swf -keep -main skript.as -out kostraSeSkriptem.swf

Příkaz výše předpokládá, že existuje soubor kostra.swf, který vezme, přidá k němu skript, přitom existující objekty ponechá netknuté a výsledek uloží do nového souboru kostraSeSkriptem.swf. Nakonec přidá kód pro automatické spuštění statické metody main().

Poslední zajímavá věc je hlavička. Parametr -header. Má smysl ho použít ve chvíli, kdy pomocí AS generujete zcela nový soubor bez pomoci jakékoli kostry(?). Definuje šířku:výšku:framerate

Kombinace výstupů z mtasc a swfmill

link

Z návodu výše jste asi pochopili, jak věci fungují. Přesto se pokusím princip popsat detailněji. Existují dvě principiálně odlišné metody:

  1. takzvané skeletální vstřikování (skeletal injection),
  2. takzvaná metoda přirozeného vstupního bodu (natural entry poin).

Něco o nich se dozvíte zde: http://aralbalkan.com/408.

Druhou metodu jsem příliš nezkoušel, a to z toho důvodu, že je výsledek složen z více swf souborů(?). Mým cílem bylo udělat co nejjednodušší swf banner – jeden soubor je pro takové potřeby ideální.

K druhé metodě bych zmínil asi jen to, že je celá aplikace zděděná z třídy MovieClip a v kostře vložena s nulovými rozměry někam do scény. Její kód se začne vykonávat metodou onLoad() – nahrazuje vlastně statickou metodu main(). Velmi podobně(?) by se asi dalo využít tagu <call>, který z kostry zavolá jednu z metod, kterou jako autoři považujete za vstupní metodu. Vstupní metody a funkce vlastně nedělají nic jiného, než že definují počáteční parametry, sestaví některé dynamicky vkládané objekty a to je vše. Zbytek dění by měl být v ideálním případě řízen událostmi.

A nyní k metodě první. Podle některých zdrojů ji používá většina klikacích open source GUI určených pro generování Flash animací. Využívá tu schopnost mtasc, že dokáže Actionscriptem obohatit již existující swf. Takže nejprve spustíte swfmill a potom mtasc na výsledný soubor:

swfmill simple kostra.xml kostra.swf
mtasc -swf kostra.swf -keep -main skript.as -out kostraSeSkriptem.swf

Většinou jsem používal právě takovou kombinaci příkazů.

Pokračovat na → Ukázkový projekt.

       

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Nástroje: Tisk bez diskuse

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

Jardík avatar 18.6.2009 01:26 Jardík | skóre: 38 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
flash je zlo! flash je zlo! Nejenom, že verze pro Linux je v alpha stádiu, ale pro Windows a další OS není ani to. (samozřejmě se bavím o 64bit verzi).
readme | Nejezte žlutý sníh. ┌∩┐(◕_◕)┌∩┐
kralуk avatar 18.6.2009 02:23 kralуk | skóre: 25 | blog: Untitled
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
pro windoze není 64bit verze? uh, to sem nevěděl...
18.6.2009 08:37 appolito
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů

flash je zlo!

+1

18.6.2009 09:29 Praedo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů

+1 ještě že je flashblock

19.6.2009 10:55 Boky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
nejvic nejhorsi na celym svete...
20.6.2009 02:55 kolemjdouci
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů

nejnejhoršejší na veškerých světech!

18.6.2009 23:49 JirkaH
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
uz to nehul :-D
21.6.2009 23:47 volunteer
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
to je divny, to je divny ... jak si mam teda vysvetlit, ze denne na 64-bit widlich s flashem pracuju? nejspis bezi v 32-bit compatibility modu, ale funguje celkem spolehlive (CS3 i CS4)
18.6.2009 06:07 Lukáš Kotek | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů

Pěkný článek, díky za něj. Něco takového jsem už v minulosti potřeboval.

Lidstvo vydává obrovské prostředky na ochranu sebe sama před sebou samým. Znáte lepší definici šílenství?
mirec avatar 18.6.2009 08:34 mirec | skóre: 18 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
Ale pokud jde o složitější animované reklamní proužky, potom pragmatická mysl nemůže zvolit nic lepšího, než je právě Flash.

Je niekto, kto to neblokuje? Ja som zásadne proti blokovaniu reklamy, ale flash nikdy (minimálne preto, lebo mi nefunguje v prehliadači, ktorý používam). Čím decentnejšia reklama so zaujímavou informáciou tým skôr na ňu kliknem, na animované kraviny už len z princípu neklikám.

LinuxOS.sk | #11037 | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
cezz avatar 18.6.2009 10:45 cezz | skóre: 23 | blog: dm6 | Žilina
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů

Ano, tiez mi zurivo blikajuci banner vadi (hoci ho neblokujem) a ano tiez nan zvycajne nekliknem, ale chapem, ze je vela ludi, ktori to beru ako pre nich zaujimavu reklamu a kopa inzerentov, ktori taku reklamu chcu mat.

Computers are not intelligent. They only think they are.
Adrin avatar 18.6.2009 11:26 Adrin | skóre: 13 | blog: kosmopako
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů

Popravdě, taky se snažím flash bannerů v prohlížeči zbavit, a na žádné bannery a reklamy už prakticky ani neklikám, ale převážná většina dnešních uživatelů ani neví, že je nějaká možnost, jak reklamní bannery blokovat (s klikáním už je to jiná - lidi jsou čím dál apatičtější, nevím jaká je míra prokliku u průměrné reklamy, ale myslím, že se pohybuje v desetinách procenta).

mirec avatar 18.6.2009 12:40 mirec | skóre: 18 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
No ja občas kliknem na reklamu (nie moc často). Ale dnes ma jedna reklama fakt dostala. Veľa webov má už takú tú reklamu vtrepanú povedzme medzi odstavce v článku. Ja som predpokladal, že je to obrázok k článku a klikol (aby bolo jasné ten obrázok sa nenačítal a preto som chcel vedieť čo na ňom je - fakt účinná reklama, aspoň na mňa).
LinuxOS.sk | #11037 | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Josef Kufner avatar 19.6.2009 11:05 Josef Kufner | skóre: 60
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
Důvod blokovat veškerý flash je i v zatížení CPU a s tím související spotřebě, což je u notebooku běžícího na baterku celkem klíčová věc.

Od doby co mám flashblock mi flash vůbec nevadí... implicitně není a pokud ho potřebuju, stačí jednou kliknout :)
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
mirec avatar 19.6.2009 11:40 mirec | skóre: 18 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
Tak to zaťaženie u flashu je strašné. Obyčajná reklama je schopná zamestnať CPU na 100% čo fakt nepoteší. Našťastie mi nerobí problém ľudí, ktorí po mne chcú flash poslať niekam ;)
LinuxOS.sk | #11037 | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
18.6.2009 09:20 petr_p | skóre: 55 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Flash®

Dovolím si menší poučení: Autor píše, že s Flashem má zaručené jednotné prostředí. To je pravda jen pokud se bavíme o Flashi, nikoliv však o SWF.

Ten první název je ochranná známka a označuje „jediný správný“ přehrávač SWF animací. Druhý pojem je označení formátu a zcela dle očekávání existuje více jeho interpreterů.

Je třeba dodat, že firma Adobe po uvolnění specifikací začala tuto politiku silně prosazovat, a tak třeba z Gnashe musely zmizet všechny výskyty slova Flash. Tímto bych chtěl požádat autora, aby se pro příště této „nové“ terminologie držel, protože jinak jeho text bude působit jako reklama nebo jako úsměvné zjednodušení či neznalost typu „internet se prohlíží Explorerem“.

Chápu, že dnešní nadvláda přehrávače Flash, operačního systému Windows a hardwaru typu x86 (pro Jardíka dodám 32bitového) může mnohým vyhovovat. Ale stále je to jen pokřivená realita, která se může změnit. V okamžiku, kdy třetina pracovních stanic nebude mít žádný přehrávač SWF, třetina od Adobe a třetina od jiného výrobce, tak poučky o univerzálnosti SWF skončí u HTML a ostatní webových technologií.

Adrin avatar 18.6.2009 11:28 Adrin | skóre: 13 | blog: kosmopako
Rozbalit Rozbalit vše Re: Flash®

Ano, už mě na to někdo upozorňoval. Jde o zjednodušení, kterému se pro příště pokusím vyhnout.

18.6.2009 10:40 Filip Jirsák | skóre: 64 | blog: Fillog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
Naivní dotaz: nástroj, který by umožnil přímo zkonvertovat SVG animaci do SWF asi neexistuje, že?
Konečně jsem našel využití pro AdBlock: http://meta.wikimedia.org/w/index.php?title=Special:BannerLoader&banner=blackout
David Watzke avatar 18.6.2009 11:29 David Watzke | skóre: 73 | blog: Blog... | Silicon Hell
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
Strč do google svg to swf, najde toho spoustu...
www.Watzke.cz ... a nově (opět) i blog.Watzke.cz
18.6.2009 11:50 Filip Jirsák | skóre: 64 | blog: Fillog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
Ve skutečnosti to najde dva projekty, z nichž jeden umí jenom statické obrázky, a druhý je nějaká prezentace, ke které se mi nepodařilo příslušný program dohledat…
Konečně jsem našel využití pro AdBlock: http://meta.wikimedia.org/w/index.php?title=Special:BannerLoader&banner=blackout
Adrin avatar 19.6.2009 09:44 Adrin | skóre: 13 | blog: kosmopako
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů

Pokud vím, tak swfmill je v konverzi svg->swf nejdál - nebo tomu věnují alespoň hodně pozornosti. Ke konverzi stačí připravit si jednoduchou kostru podobně jako je to v příkladu a pak provést generování swf.

19.6.2009 10:06 Filip Jirsák | skóre: 64 | blog: Fillog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
Swfmill fakt umí načítat SVG? Na stránkách projektů jsem zkratku SVG nenašel ani jednou…
Konečně jsem našel využití pro AdBlock: http://meta.wikimedia.org/w/index.php?title=Special:BannerLoader&banner=blackout
Adrin avatar 19.6.2009 10:56 Adrin | skóre: 13 | blog: kosmopako
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů

V článku o tom píšu a v příkladu to dokonce používám. Zopakuju jen, že ta konverze není ještě dokonalá, text se nepřenese s fonty a nezachovají se rozměry (je lepší vše převést do křivek), barevné přechody nebo efekty rozmazání jsou ještě také problém a konverze na úrovni třeba javascriptu nebo smilu je asi zatím jen scifi. Ale vektorová grafika se do swf takto dostat dá. Bližší informace jsou zde: http://osflash.org/swfmill

19.6.2009 11:01 Filip Jirsák | skóre: 64 | blog: Fillog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
Já jsem právě myslel, jestli neexistuje něco, co umí převést i deklarativně popsanou animaci. Nechce se mi právě to animování dělat znova. No, asi zatím zůstanu u exportu do animovaného GIFu…
Konečně jsem našel využití pro AdBlock: http://meta.wikimedia.org/w/index.php?title=Special:BannerLoader&banner=blackout
18.6.2009 15:10 dc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů

No neviem ci flash je az take zlo. Na RIA asi nic lepsie ani neni.Ma sice obmedzenia a je to pomerne uzavreta platfroma ale aspon ako tak zaruci ze vsetko pojde. Prehliadace webu su sice na rozne platformi a podporuju toho dost ale kazdy je iny, kazdy si riesi veci posvojom a javascript teda neni zrovna nejaka vyhra.

18.6.2009 16:18 xm | skóre: 34 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
Uvědomujete si, že tu jako klad popisujete vendor lock-in? Brrr...
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Českou Pirátskou Stranu!
18.6.2009 16:44 razor | skóre: 32
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů

Mě by se líbilo, kdyby ten skvělý flash alespoň umožňil na linuxu vkládat non ascii znaky. Jinak je to jako RIA absolutně nepoužitelné.

Jardík avatar 18.6.2009 17:09 Jardík | skóre: 38 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
Nebavte se sprostě (co je RIA?)
readme | Nejezte žlutý sníh. ┌∩┐(◕_◕)┌∩┐
18.6.2009 19:06 Filip Jirsák | skóre: 64 | blog: Fillog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
Rich Internet Applications, tedy bohaté (nebo možná tlusté) internetové aplikace, nebo možná internetové aplikace pro bohaté :-)
Konečně jsem našel využití pro AdBlock: http://meta.wikimedia.org/w/index.php?title=Special:BannerLoader&banner=blackout
18.6.2009 16:26 xm | skóre: 34 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
Přidávám se, Flash je Absolutní Zlo (TM)! To už snad i ten Silverlight od Microsoftu je o něco otevřenější technologie (i když to je velmi relativní).

Flash mám v browseru defaultně zablokovaný a zapínám jej jen když je to opravdu nezbytně nutné. Článek o tvorbě Flashových reklamních bannerů je mi už z principu odporný, protože to je přesně to, co člověka na Flashi když už jej má zapnutý nejvíc štve (otravné animované, blikající a hrající bannery).
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Českou Pirátskou Stranu!
Adrin avatar 19.6.2009 10:15 Adrin | skóre: 13 | blog: kosmopako
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů

Mě velmi mrzelo, když Adobe zanevřel z pochopitelných důvodů na SVG. Tak moc mi SVG v kombinaci s java scriptem, stylováním a smilem, vyhovoval a těšil jsem se, že ho protlačí. Bohužel politika je politika, zamáčkl jsem slzu a rozhlédl se, jaká že je realita. Nic moc, ale že bych viděl všude jen zlo? SWF by neměl nahrazovat menu webových stránek, nebo dokonce celé stránky, pro multimédia bych ocenil střídmější použití swf a pro tvorbu aplikací v něm musí být sakra pádný důvod, ale pro reklamy ...? Pro webové reklamy, pokud je nepovažujete za kryptofašistický, buržoazní teror, je swf jasná volba. Protože když za mnou někdo přijde, že chce udělat stránky, tak mám 80 nebo 90 % šanci ho přesvědčit, aby se použily technologie html a spol., ale pokud chce reklamu a já přinesu animovaný gif, tak mám asi 95% šanci, ale na odmítnutí.

18.6.2009 16:41 M. Lox | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
Flash je zlo, ale kdyby mi na mém počítači fungoval, tak ho zapnutý mám. Takhle jsem bohužel utřel nos. Web je pro text, aplikace mají běžet nativně, ale když už něco, tak JavaScript nebo Javu.
make menuconfig, not war!
18.6.2009 19:43 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
Pro Flashovy magory pridam jeden paradni odkaz.

Prosim mrknete tam a nezapomente nechat prispevek v tamni diskuzi.

http://www.centrumpanorama.cz/

A to bohuzel musim dodat, ze predchozi web sice nehyril informacemi, ale byl stokrat lepsi.

Ten flash je neco jako ten, jehoz jmeno se nevyslovuje. Proste tenhle clanek je ZLO!

Zdenek
www.ceskapiratskastrana.cz - s piráty do parlamentu www.gavanet.org - czfree varnsdorf
Jendа avatar 18.6.2009 23:51 Jendа | skóre: 60 | blog: Výlevníček | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
To je toho, menu ve flashi. Nejhorší jsou stránky, které tvoří jeden velký flash. Když se v nich klikne na nějaký "link", tak obsah umělecky odjede a po spirále přijede jiný. To celé trvá třeba 20 sekund, takže mezitím zapomenu, proč jsem vlastně kliknul. O nemožnosti používání tabů a historie (a barvení prohlédnutých odkazů) ani nemluvě. Návrhářům a marketingovému to nepřijde, protože oni se tím webem kochají, zatímco návštěvníci hledají informace.
Chiptunes: jednoduchá hudba pro jednoduché lidi!
mirec avatar 19.6.2009 06:39 mirec | skóre: 18 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
Menu vo flashi je zlo. Vďaka tomu sa nedostanem k podstránkam keďže mi flash nefunguje.
LinuxOS.sk | #11037 | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
davkol avatar 19.6.2009 09:16 davkol | skóre: 76 | blog: Dotazovací blog | většinou u Olomouce
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
Tak k Flashi lze mít alternativní kód pro případ nepřítomnosti pluginu, ale naráží to na prasáckost webdizajnérů.
Tuxware.cz | "Pokrok je přesně to, s čím regulace nepočítaly." (Ludwig von Mises) → Fight ACTA! | \m/_(^o^)_\m/
mirec avatar 19.6.2009 10:52 mirec | skóre: 18 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
No ta prasáckosť je už asi všade (hlavne u programátorov). Už málokto robí weby tak, aby fungovali aj bez js (ja sa snažím písať takým spôsobom, že js nijako neovplyvní funkčnosť ak je vypnutý, so zapnutým js len prinesie určité vylepšenia). Našťastie so swf to ešte také hrozné nie je (tým nechcem povedať, že by situácia bola dobrá).
LinuxOS.sk | #11037 | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
kralуk avatar 19.6.2009 08:07 kralуk | skóre: 25 | blog: Untitled
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
Typickým příkladem takové zhovadilosti je garfield.com - děs! Ještě že na prohlížení existuje ten plasmoid, tohle bych dlouho nesnes...
19.6.2009 10:03 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů
Ten plasmoid mi s Garfieldem nechce fungovat. Jiné stripy to načte a zobrazí hezky, ale Garfield ani ťuk.
Rezza avatar 21.6.2009 11:46 Rezza | skóre: 19 | blog: rezza | Brno, Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Animované flash bannery pomocí open source nástrojů

Jj, zlaty Plasmoid! Jednou jsem se tam chtel podivat, ja se lekl :D Ale jinak trebas kamos si hraje s Flashem, dela gamesky a to IDE je celkem bomba (aspon co jsem se zbezne dival).

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   Powered by Hosting 90 Server hosting
© 1999-2011 Argonit s. r. o. Všechna práva vyhrazena.