Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Ještě bych se vrátil ke kopírovacímu monopolu. Mohl byste nám říci něco o tom lživém tvrzení o vyváženosti mezi...
...o rovnováze...
Ano, o rovnováze mezi zájmem veřejnosti a tím takzvaným zájmem skupin šoubyznysu?
No, já bych neřekl "takzvaným zájmem". Oni mají své zájmy. Chyba je v předpokladu, že jejich zájmy mají nějaké zvláštní právo být vyvažovány vůči zájmům veřejnosti. Rovnováha, kterou od kopírovacího monopolu chceme, je rovnováha mezi dvěma aspekty veřejného zájmu.
Rozlišujeme zájem veřejnosti mít možnost používat díla, která už byla vytvořena. A zájem veřejnosti podporovat tvorbu nových děl.
Díky.
A to jsou ty dva zájmy, které by měl kopírovací monopol vyvažovat. Oba jsou to veřejné zájmy. Ale vydavatelé opravdu chtějí, aby jejich zájmy byly považovány za zvláštní. Zvlášť důležité. Proto narušili tu rovnováhu tak, aby si lidé mysleli, že zájem veřejnosti musí být vyvažován vůči jejich zvláštním zájmům. A to dává jejich zvláštnímu zájmu příliš velkou váhu.
OK.
Jinak, já bych tu měl ještě pár poznámek.
Výborně.
Například k: "diskriminace kvůli způsobu platby (hotovost, kreditní karta) má být postavena mimo zákon". Doporučil bych povolit přirážku při platbě kreditní kartou. Protože to konec konců není tím problémem. To, co chceme zachovat a ubránit, je platba v hotovosti, která je anonymní.
Takže já bych zašel klidně až tak daleko, že bych řekl, že firmy musejí přijímat platby v hotovosti pro množství pod nějaký limit. Domnívám se, že ten limit by mohl být určen jako nějaká peněžní jednotka v určitém roce nebo její ekvivalent v budoucnu. Tím by bylo možné při rozhodování počítat s inflací.
A za druhé, že se to musí vztahovat i na všechny zvláštní nabídky, slevy nebo množstevní slevy. Ty všechny musí být možno koupit za hotovost. Dále cena pro platbu hotovostí nesmí být vyšší než cena pro jakýkoliv jiný způsob platby. Zatímco opačně, myslím si, by to mělo být umožněno.
To proto, že platba kreditní kartou způsobuje, že obchodník dostane méně. Zlomek peněz totiž jde provozovateli kreditní karty. A já nevidím důvod, proč bychom měli krmit provozovatele kreditních karet tím, že znemožníme obchodníkum účtovat více, aby nepřicházeli o svůj zisk. Navíc, když tohle obchodníkům umožníme dělat, přiměje to lidi, aby platili v hotovosti.
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni Sdílej: