Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
glxgears
(nebo cokoliv jiného 3D), tak zatížení procesoru vylítne na 100% a karta samotná se zjevně nudí glxinfo
by to mělo být ok:
direct rendering: Yes OpenGL renderer string: GeForce2 MX/AGP/SSE2a nástroj
nvidia-settings
s tím v pohodě spolupracuje ...
netuší prosím někdo, kde by mohl mít pes hrob?
(pochopitelně návod na Gentoo aj. mám pročtené ...)
No, me pri spusteni glxgears taky zatizeni procesoru vyleti na 100%...pak se obávám, že je cosi shnilého i u vás - mě se za normálních okolností drží do 5%, nejen co si pamatuju z dob kdy to fungovalo ale i ověřeno na jiném stroji
A podle toho Direct rendering bych rekl, ze vam 3D akcelerace funguje.no, to já bych řekl také, ale reálně tomu tak prostě není
Napiste sem kolik FPS vam glxgears davaji.
$ glxgears 2752 frames in 5.0 seconds = 550.400 FPS 3035 frames in 5.0 seconds = 607.000 FPS 3041 frames in 5.0 seconds = 608.200 FPS 3070 frames in 5.0 seconds = 614.000 FPS 3094 frames in 5.0 seconds = 618.800 FPS 3030 frames in 5.0 seconds = 606.000 FPS 2960 frames in 5.0 seconds = 592.000 FPS 2891 frames in 5.0 seconds = 578.200 FPS 2858 frames in 5.0 seconds = 571.600 FPS... a tak dál
Podle me vam akcelerace jede, ale od te karty uz nemuzete cekat zazraky.zázraky od ní nečekám, dokonce mám ze dřív vyzkoušeno, že s nativní akcelerací dosáhnu menší FPS než se softwarovou emulací - rozdíl je ovšem v tom zatížení CPU ... u některých věcí se potom trhá zvuk, prakticky nereaguje kurzor myši atp. -- ještě jsem zjistil jednu věc, věci ve fulscreenu mi nejdou na celou obrazovku, ale jen v malém okýnku na středu (jakoby karta neuměla přepnout rozlišení)
Že bych si v těch několika letech nevšimnul nefunkční akcelerace? Spuštění glxgears mi taky vezme 97% CPU a hlásí:No, me pri spusteni glxgears taky zatizeni procesoru vyleti na 100%...pak se obávám, že je cosi shnilého i u vás - mě se za normálních okolností drží do 5%, nejen co si pamatuju z dob kdy to fungovalo ale i ověřeno na jiném stroji
2241 frames in 5.0 seconds = 448.112 FPS 2242 frames in 5.0 seconds = 448.388 FPS 2242 frames in 5.0 seconds = 448.326 FPS 2241 frames in 5.0 seconds = 448.041 FPS 2244 frames in 5.0 seconds = 448.709 FPS 2241 frames in 5.0 seconds = 448.146 FPS 2245 frames in 5.0 seconds = 448.842 FPS 2239 frames in 5.0 seconds = 447.752 FPS 2244 frames in 5.0 seconds = 448.614 FPSGK označí glxinfo jako "GeForce2 MX/AGP/3DNOW!", v obchodě byla označena jako "MX 200". Nikdy mne nenapadlo zapochybovat o nedostatečné výkonosti, krom ojedinělých situací nezaznamenávám trhání zvuku, zasekávání kurzoru a mplayer s vo=xv přehrává přes celý fulscreen. Tak teď nevím, ale nárustu výkonu se bránit nebudu, jen zjistit, včem je zakopaný pes.
glxgears
normální? ... totiž, prve když jsem psal "ověřeno na druhém stroji", mínil jsem obecně při používání 3D (gameska torcs), přímo glxgears jsem tam nezkoušel, neb jaksi nemůžu najít v jakém jsou balíčku ...
ale stejně se mi to furt nezdá, je to trhaný až hrůza, tohle přece není normální???
glxgears
, tak htop píše, že spotřebovává 0.0% procesorového času. Na druhou stranu se ty kolečka točí dost pomalu a nevypisuje to počet FPS (hw akcelerace ale funguje)
glxgears -iacknowledgethatthistoolisnotabenchmark glxgears -printfps;)
man glxgears
ani glxgears --help
nějak nepomáhalo.
496 frames in 5.0 seconds = 99.047 FPS 502 frames in 5.0 seconds = 100.159 FPS 501 frames in 5.0 seconds = 99.999 FPS 502 frames in 5.0 seconds = 100.236 FPS 500 frames in 5.0 seconds = 99.996 FPSNic moc, bejvávalo víc. Ale plynule to chodí a zátěž procesoru 0.0%, takže asi dobrý.
dave ~ $ glxgears -iacknowledgethatthistoolisnotabenchmark Warrning: unknown parameter: -iacknowledgethatthistoolisnotabenchmark 14830 frames in 5.0 seconds = 2965.995 FPS dave ~ $ glxgears -printfps Warrning: unknown parameter: -printfps 15006 frames in 5.0 seconds = 3001.198 FPS
x11-apps/mesa-progs-6.5
.
GeForce2 GTS GeForce2 Pro GeForce2 Ti GeForce2 Ultra GeForce2 MX Integrated graphicszatímco na stránce Supported Products List nVidia uvádí:
GeForce2 Go GeForce2 Integrated GPU GeForce2 MX 100/200 GeForce2 MX/MX 400jak vidno, tyto seznamy jsou disjuktní, a moje karta je na tom seznamu podporovaných ... v dmesg nic relevantního nevidím :-/ leč dík za tip, zkusím jít po starších verzích, jestli se to s něčím nerozběhne ... matně si ale vybavuju, že jsem musel upgradovat na nějaké 1.0.8xxx, protože starší si nerozuměli s novým kernelem, a tehdy to šlo (Gentoo mluví o 1.0.71xx jako poslední použitelné pro starší karty), vůbec netuším, kdy a proč to přestalo fungovat, prostě najednou jsem zjistil, že se mi sekají věci, které šly dřív hladce ...
zkusím jít po starších verzích ...tak jsem se dostal k 7174 a stále to samé, teda vlastně jistý positivní efekt to mělo:
$ glxgears 3396 frames in 5.0 seconds = 679.200 FPS 3457 frames in 5.0 seconds = 691.400 FPS 3457 frames in 5.0 seconds = 691.400 FPS 3461 frames in 5.0 seconds = 692.200 FPS(srovnej s hodnotami výše
$ glxgears 2598 frames in 5.0 seconds = 519.600 FPS 2940 frames in 5.0 seconds = 588.000 FPS 2940 frames in 5.0 seconds = 588.000 FPS... takže prakticky totéž, co s "akcelerací" rozdíl je v tom, že čas trávený na cpu je se sw emulací pouze user, zatímco s hw "akcelerací" je to tak půl-napůl user+system tak já nevim :-/ jaktože se všecko najednou trhá, nejde nahodit fulscreen na celý obraz (u torcs ani nejde změnit rozlišení) a za všech okolností (i jen při blbým zobrazení menu v gameskách) to žere 100% cpu, když dřív to chodilo hladce ...??? jsem z toho zmaten, odpoledne v háji a výsledek žádný
se em nechce verit ze je mezi nima takovej rozdilno mě taky ne, já si myslím, že je cosi shnilýho ... jak je to na tom systému s vytížením CPU?
jinak nejvetsiho framerate dosahnes kdyz to okno schovas
$ glxgears 20854 frames in 5.0 seconds = 4170.800 FPS 23211 frames in 5.0 seconds = 4642.200 FPS
nvagp už je obsolete, ne? (aspoň já v systému nic takovýho nemám ...)Já o těch grafických kartách vím kulové, ale z xorg.confu:
#Option "NvAGP" "0" #agp vypnuto Option "NvAGP" "1" #pouzije se interni podpora nVIDIA AGP #Option "NvAGP" "2" #pouzije se agpgart je-li podporovano v jadre #Option "NvAGP" "3" #pouzije se agpgart je-li podporovano v jadre, jinak nVIDIA AGPA xorg.log následně hlásí:
(**) NVIDIA(0): Option "NvAGP" "1" (**) NVIDIA(0): Use of NVIDIA internal AGP requested (II) NVIDIA(0): Detected AGP rate: 4XTo snad je OK, ne?
rmmod
em)
Není podpora pro AGP nakonec zabudovaná přímo v tom nvidia modulu?
Není podpora pro AGP nakonec zabudovaná přímo v tom nvidia modulu?já myslím že ano, protože když jsem zkoušel měnit ten parametr nvagp, stačil restart x-ek, nemusel jsem s modulama vůbec šachovat (přičemž dle logu se to tvářilo, že to používá)
nvidia: Unknown symbol remap_page_range nvidia: Unknown symbol pci_find_class... třeba by se to dalo obejít? programátoři, kde jste?
http://www.abclinuxu.cz/forum/show/133446stejný problém, ale žádné řešení
http://www.abclinuxu.cz/forum/show/126985ne, to je něco jiného - zkompilovat to jde
http://bugs.gentoo.org/show_bug.cgi?id=127618patche z tohoto threadu již v portage jsou, použití 6629 s kernelem 2.6.16 to neřeší ... další pokusy?
http://www.abclinuxu.cz/forum/show/133446 stejný problém, ale žádné řešeníAspoň, že v tom nejste sám – to potěší, ne?
... další pokusy?Ještě jednou to zkusím
http://forums.gentoo.org/viewtopic-p-3207570.html Z této diskuze vyplývá, že 6629 pod 2.6.16 podporována nebude, a že starší karty podporuje jako poslední 7174, který by měl pod 2.6.16 fungovat.to vyplývá i z uvedeného odkazu na bugzillu (a lehce se to rozchází s Gentoo wiki) - ovšem viz výše :-/
glxgears
tak úplně normální není ... hází mi to zátěž do 30% a píše:
$ glxgears libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x23 libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x25 libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x27 libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x29 libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x2b libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x2d libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x2f libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x31 1523 frames in 5.0 seconds = 304.531 FPS 1981 frames in 5.0 seconds = 396.007 FPS 2401 frames in 5.0 seconds = 480.146 FPS 2397 frames in 5.0 seconds = 479.324 FPS 1970 frames in 5.0 seconds = 393.868 FPS 2429 frames in 5.0 seconds = 485.691 FPS 2414 frames in 5.0 seconds = 482.791 FPS ...(přičemž jede úplně plynule, nerozhodilo ho ani chvilkové využití cpu jiným procesem, viz snížená hodnota na třetím řádku odspoda)
Tiskni
Sdílej: