Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.
Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.
Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
nejdřív si prosimtě zjisti a přečti neco o normálních formách a o primárních klíčích ... (primární klíč != ID)To jsem nikdy netvrdil. Já psal že to tak v návrzích vídám.
UID | GID 1 5 1 8 2 8 ...
UID, GID
.
UID - INDEX GID - INDEX UID + GID - PRIMARYJe dobré že si databáze bude hlídat unikátnost záznamů, ale není to zbytečné? To si snadno ohlídám v aplikaci a nebude to na úkor zvětšování tabulky databáze.
Je dobré že si databáze bude hlídat unikátnost záznamů, ale není to zbytečné?
Není to zbytečné. DB si má sama hlídat integritu dat (od toho je to taky databáze).
To zní rozumně. Opravdu tam bude vždy jen unikátní vazba uid-gid. Teď to mám udělané tak, že uid a gid jsou prostě jen INDEXované, každé zvlášť. Takže by to mělo být takto?:UID - INDEX GID - INDEX UID + GID - PRIMARY
Měl by stačit pouze primární klíč, ten lze použít i na vyhledávání dle UID. Případně ještě (podle typů dotazů) index nad GID. Také záleží, jakou to bude mít selektivitu, pokud bude 2mil uživatelů v 5 skupinách, tak bude procházení indexem na GID dražší než průchod celou tabulkou (potom je index jen režie navíc). Uvidíš podle prováděcího plánu.
Všecho si můžete ohídat v aplikaci a databázi degradovat na úložiště klíč=hodnota.
To je také cesta, v tom případě bych ale navrhoval použít přímo key-value DB a ne ji simulovat v SQL.
Tiskni Sdílej: