abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | IT novinky

    Společnost Jolla na akci s názvem Jolla Love Day 2 - The Jolla comeback představila telefon se Sailfish OS 5.0 Jolla Community Phone (ve spolupráci se společností Reeder) a počítač Jolla Mind2 Community Edition AI Computer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:33 | Nová verze

    LibreOffice 24.8 bude vydán jako finální v srpnu 2024, přičemž LibreOffice 24.8 Alpha1 je první předběžnou verzí od začátku vývoje verze 24.8 v prosinci 2023. Od té doby bylo do úložiště kódu odesláno 4448 commitů a více než 667 chyb bylo v Bugzille nastaveno jako opravené. Nové funkce obsažené v této verzi LibreOffice najdete v poznámkách k vydání.

    ZCR | Komentářů: 0
    21.5. 23:33 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 141 (pdf) a HackSpace 78 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.5. 21:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 2.0.0 programovacího jazyka Kotlin (Wikipedie, GitHub). Oficiálně bude představena ve čtvrtek na konferenci KotlinConf 2024 v Kodani. Livestream bude možné sledovat na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    21.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 27.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.5. 01:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.8.0 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi video formátů HandBrake (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (82%)
     (4%)
     (7%)
     (7%)
    Celkem 505 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    16.6.2006 21:10 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    GNOME (například v Ubuntu) se mi zdá o hodně pomalejší než KDE (například v Kubuntu), které se výrazně zrychlilo od verzí 2.x. čím to může být, že by vývojáři GNOME byli opravdu lamy?.
    16.6.2006 21:19 RTOS | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Dekujeme za kvalitni prispevek.
    In God We Trust, Inc.
    17.6.2006 08:12 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    zato ten tvůj je ještě kvalitnější :-)

    odmysli si to rýpnutí o lamách a zkus odpovědět ...

    já si občas pustím nějakou X aplikaci přes ssh na pomalé lince, a pozoruju, že Opera (nad Qt) sice startuje pekelně dlouho, ale pak se dá používat, kmail (Qt) se dá používat naprosto v pohodě, konqueror (Qt) v pohodě, kuickshow (Qt) trošku trvá než procpe data obrázku, ale taky to jde, zatímco xffm (nad GTK) startuje (jenom blbé zobrazení ~) 2-3 minuty, překreslení po změně adresáře trvá okolo půl minuty, gimp (GTK) - absolutně nepoužitelné i při ohromné trpělivosti, ethereal (GTK) - to si radši pošlu data z tcpdumpu a zpracuju je na lokále ...

    tož, čím to je? (stejná linka, stejné počítače, stejné uživatelské účty ...)
    17.6.2006 10:45 Petr Bayer | blog: NIL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Mas pomale pripojeni. Treba ja pouzivam na desktopu openbox a vysledek je ten, ze KDE/Qt aplikace startuji pul dne, kdezto Gtk standardne do 1s. V pouzivani pak neni zadny problem, maji stejnou dobu odezvy. Ted taky muzu polozit otazku: toz cim to je? Pravdepodobne tim, ze kazda Qt aplikace nahrava do pameti i to co nepotrebuje, cimz zabira zbytecne misto, ale treba se to bude v budoucnu hodit. gtk nahrava do pameti jen to co potrebuje, a proto ma rychlejsi start, ale na pomale lince se ti zda, ze je pomalejsi. Z techto duvodu volim na desktopu jednoznacne Gtk, navic se mi libi look&feel Gtk a to ze programy jsou mene preplacane ruznyma ikonkama a tlacitkama (ovsem to s tim samozrejme primo nesouvisi).
    Kill the poor!
    David Watzke avatar 17.6.2006 11:12 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    a to ze programy jsou mene preplacane ruznyma ikonkama a tlacitkama
    Lepší než tři velký ikony ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.6.2006 11:33 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Proč?
    David Watzke avatar 17.6.2006 12:12 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Proč ne? Mám raději když si aplikaci můžu upravit co nejvíc podle toho jak chci... a ne když mi někdo nacpe "tady budou tři velký tlačítka a nezájem jestli jich chceš míň, nebo víc".
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.6.2006 12:30 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Lepší pro vás, nikoliv nutně pro ostatní. Nehledě na to, že také existují různé možnosti přizpůsobení.
    17.6.2006 11:33 RTOS | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Jak pro koho ;-)
    In God We Trust, Inc.
    18.6.2006 16:11 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Mohl bys nějaké takové aplikace jmenovat?
    David Watzke avatar 18.6.2006 16:15 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Nautilus, Totem, Audacious a tak... neznám názvy.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    18.6.2006 17:00 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Takto rozhodně nevypadají "3 velká tlačítka" (nehledě na možnost jejich zmenšení): http://shots.osdir.com/slideshows/original.php?release=659&slide=71

    http://shots.osdir.com/slideshows/original.php?release=659&slide=79

    Jsou tam taková tlačíka, které většina uživatelů většinou potřebuje, nikoliv mnoho takových, které většina lidí (téměř) nikdy nepoužije.
    David Watzke avatar 18.6.2006 17:16 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Přesně o tomhle mluvím, hrůza...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    18.6.2006 18:36 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Myslím, že většina uživatelů GNOME velikost těch ikon nemění, tudíž jako výchozí volba je jejich velikost vhodná.

    Pokud se to někomu nelíbí, může si je jednoduše zmenšit, a ne se vztekat v nesouvisející diskusi na webu. Je to totiž stejně zbytečné, jako kdyby někdo kritizoval velikost ikon v KDE a přitom by si tu velikost mohl změnit podle toho, jak mu to vyhovuje.
    18.6.2006 21:30 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Myslím, že většina uživatelů GNOME velikost těch ikon nemění, tudíž jako výchozí volba je jejich velikost vhodná.
    domnívám se, že tento vývod není zcela korektní - důvodem ponechání defaultního nastavení u většiny uživatelů nemusí být, že jim to vyhovuje nejvíc, ale že jsou líní to změnit

    (viz já a timeout DHCP, čekat při bootování minutu je na nic, ale jelikož jsem bez sítě zcela vyjímečně, nestálo mi za to - a nevzpomněl jsem si po nabootování - změnit to, učinil jsem tak až po nakopnutí kolegou)
    Pokud se to někomu nelíbí, může si je jednoduše zmenšit, a ne se vztekat v nesouvisející diskusi na webu.
    nezdá se mi, že by se "vztekal" ... prostě jen na původní poznámku o přeplácanosti KDE kontroval, že se mu naopak nelíbí chudost GNOME ...

    to se tu nemůžeme bavit bez flejmu, je nutné hned po všem skočit?

    ... mě celkem ta rychlost zajímala, i subjektivně (resp. právě subjektivně)
    18.6.2006 18:18 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    A co ti tam schází? Já souhlasím s Petrem Tomešem, že ty aplikace nabízí vše k čemu jsou určené a co většina lidí potřebuje.
    David Watzke avatar 18.6.2006 18:40 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    To je jedno, stejně se na ničem neshodnem ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    18.6.2006 18:43 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Ale vždyť já nechci, abychom se na něčem shodovali. Jen mě zajímá, co tomu tolik chybí.
    David Watzke avatar 18.6.2006 18:50 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Možnosti nastavení... porovnejme třeba KMPlayer a Totem, amaroK a Audicious/BMPx... Chvíli jsem v Gnome trpěl, je to strašný, přijde mi, jak když je to dělaný pro BFU, aby je nezmátlo víc možností v nastavení :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    18.6.2006 18:59 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Ano, GNOME se snaží zacílit velkou část uživatelů PC. No a co? To neznamená, že když to nevyhovuje Tobě, že je to špatné pro ostatní.
    David Watzke avatar 18.6.2006 19:03 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    To je právě to, proč jsem tu diskusi chtěl raději ukončit...
    neznamená, že když to nevyhovuje Tobě, že je to špatné pro ostatní
    To jsem napsal kde?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    18.6.2006 19:09 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    neznamená, že když to nevyhovuje Tobě, že je to špatné pro ostatní
    To jsem napsal kde?
    To vyplývá z moha příspěvků, které jsi napsal do této diskuse. Například:

    "Lepší než tři velký ikony ;-)"

    "Přesně o tomhle mluvím, hrůza..."

    "Chvíli jsem v Gnome trpěl, je to strašný, přijde mi, jak když je to dělaný pro BFU, aby je nezmátlo víc možností v nastavení"
    18.6.2006 20:56 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    No tak děcka, nehádejte se:-)
    David Watzke avatar 18.6.2006 21:04 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Ano, tohle jsem napsal, ale nevidím mezi tím "GNOME je špatné pro ostatní" :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    19.6.2006 15:50 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Já netvrdil, že jsi to výslovně napsal, ale vyplývalo to z toho, resp. to tak působilo.
    18.6.2006 21:15 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    když to nevyhovuje Tobě, že je to špatné pro ostatní

    ...

    To vyplývá z moha příspěvků, které jsi napsal do této diskuse.
    ehm, to už je opravdu dosti divoká konstrukce, zvláště poslední citovaná věta spíše naopak říká, že pro někoho je to dobré ("dělaný pro BFU")
    18.6.2006 19:10 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Přímo porovnat nemůžu, protože KDE nemám nainstalované. Když ale vyjdu z toho, co si pamatuju a na co se můžu kouknout na screenshotech, tak KMPlayer a Totem mi přijdou oba stejně na jedno brdo. :-) A srovnávat Amarok s nějakým remakem XMMS mi přijde nefér, když existuje například Quod Libet. Mimoto existuje spousta lidí, kteří od hudebního přehrávače očekávají, že bude přehrávat hudbu a bude mít nějaký jednoduchý playlist. Ostatní je pro ně zbytečné.

    Ale pořád si neřekl nic konkrétního. Pořád dokola slýchávám, jak málo jsou GNOME programy konfigurovatelné, ale ještě jsem neslyšel nic konkrétního, co například Nautilusu (Nautilovi?), jakožto správci souborů, chybí.
    17.6.2006 12:29 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Mas pomale pripojeni.
    no ano, mám ... ale nerozumím, kam tím míříš

    chceš říct, že ze dvou možností, 1) upgradovat připojení, 2) používat aplikace, které se dají používat i na tom pomalém připojení, si mám vybrat tu první? zasponzoruješ to?
    Treba ja pouzivam na desktopu openbox a vysledek je ten, ze KDE/Qt aplikace startuji pul dne, kdezto Gtk standardne do 1s. V pouzivani pak neni zadny problem, maji stejnou dobu odezvy. Ted taky muzu polozit otazku: toz cim to je? Pravdepodobne tim, ze kazda Qt aplikace nahrava do pameti i to co nepotrebuje, cimz zabira zbytecne misto, ale treba se to bude v budoucnu hodit.
    no, já bych to viděl ještě jinak ... s openboxem máš už značnou část gtk v paměti (glib), pokud tedy už ne celé gtk neb dle dalšího používáš dosti gtk programů, takže se nemusí už nicmoc nahrávat, skoro vše je v paměti připraveno, kdežto když jednou za čas pustíš k-něco, tak je to pomalejší právě o to nahrávání Qt aj.

    hm?
    17.6.2006 14:28 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    glib snad není GTK :)
    17.6.2006 17:34 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    uznávám, že jsem to zformuloval blbě, ale snad není tak těžké si domyslet, jak to má být ... pro jistotu cituju:
    GTK+ is based on three libraries developed by the GTK+ team:
    • GLib is the low-level core library that forms the basis of GTK+ and GNOME. It provides data structure handling for C, portability wrappers, and interfaces for such runtime functionality as an event loop, threads, dynamic loading, and an object system.
    18.6.2006 20:20 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Já vím. ;)

    Teď jenom střílím od boku, ale mám pocit, že glib z GTK(+) stejně pochází. Nebo prostě stačí už jenom spojitost s GTK+, aby byla bez zjevné příčiny odsuzována... :)
    18.6.2006 21:09 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Nebo prostě stačí už jenom spojitost s GTK+, aby byla bez zjevné příčiny odsuzována... :)
    ehm, to jsem nepochopil ... nebo to nebylo na mě?

    - pokud bylo, no, já neodsuzuju, já jen říkám, že je IMHO nefér srovnávat start Qt a GTK aplikace v OpenBoxu, který se chlubí, že je napsaný nad Glib, anžto tím pádem už má ta GTK aplikace připraveno v paměti značnou část věcí, co potřebuje ...
    18.6.2006 22:13 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Doporučuji podívat se na velikost knihovny glib2, závislosti GTK+ (i když to není všechno co GTK+ aplikace pro načtení potřebuje) a pak říkat jestli je to fér nebo ne. Jestli je načtení glib značná část toho co potřebuje GTK+ aplikace pro své spuštění, tak máme oba asi dost jiná měřítka.
    Copak toho není dost?
    18.6.2006 22:49 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    hm, to mě nenapadlo ... btw, je rozdíl mezi "značná část" a "vetšina"

    jinak na téma co je nebo není fér viz výše v threadu, on totiž to GTK má nejspíš načteno taky (IMHO)
    19.6.2006 01:35 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Rekneme, ze moje predstava znacne casti zacina tak u jedne petiny az cvrtiny celku…
    Copak toho není dost?
    19.6.2006 07:28 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    $ ls -l /usr/lib64/libglib-2.0.so.0.800.6
    -rwxr-xr-x 1 root root 575232 2006-03-19 11:29 /usr/lib64/libglib-2.0.so.0.800.6
    $ ls -l /usr/lib64/libgtk-x11-2.0.so.0.800.12
    -rwxr-xr-x 1 root root 3299448 2006-03-19 11:56 /usr/lib64/libgtk-x11-2.0.so.0.800.12
    hm, tak sice nevím, co všecko patří ke GTK ale tohle tu představu zcela jistě nesplňuje, nu dobrá ...
    19.6.2006 01:55 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    No, zkusil jsem si teď start jednoduché GTK+ i Qt aplikace bez toho aby něco z těch knihoven bylo v paměti a přišlo mi to oboje úplně stejně pomalé (několik sekund) :-) Totéž platí i pro druhé starty, kde to bylo zase srovnatelně rychlé.
    Copak toho není dost?
    19.6.2006 07:31 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    mohu vědět, co to bylo za aplikace?

    ... třeba taková Qt-positivní Opera mi startuje úděsně dlouho vždycky ;-)

    (no, jest pravdou, že druhý start je do dvou sekund, ale oproti Konqueroru, kde se prostě jen objeví okno, je to bída ...)
    19.6.2006 11:31 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Zcela vtipně to byla gnomí a kde kalkulačka :-)
    Copak toho není dost?
    17.6.2006 23:54 Lubos Lunak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3

    On vi, ze ma pomale pripojeni, sam to napsal. A to je taky ten duvod, proc Gtk aplikace jsou na nem pomale - bottleneckem u vzdalenych X neni ani tak datovy tok jako cas roundtripu a Gtk na rozdil od Qt tech roundtripu dela kvanta. Tolik k tehle mylne casti te teorie o rychlosti. No, mylne casti, te teorie je spatne jako celek (vcetne onoho "KDE/Qt aplikace startuji pul dne" a moc bych neveril ani "kdezto Gtk standardne do 1s").

    KDE aplikace v OpenBoxu startuji pomalu, protoze:
    - trva dlouho precist veci z disku - to je vicemene problem kernelu, rekl bych
    - trva dlouho zpracovat sdilene knihovny - to je problem toolchainu
    - pri startu se musi udelat tohleto a tamhleto a jeste taky fonty a jeste i18n a kdo vi co jeste, ale s tim se neda nic moc delat, GNOME je na tom v tomhle stejne
    (A tohle neni zadna usmevna naivni teorie zacinajici slovem "pravdepodobne", tak to proste je.)

    Problem se da castecne obejit tim, ze se po startu OpenBoxu spusti "kdeinit" a necha se bezet. Pak KDE knihovny jsou porad v pameti a start KDE aplikaci i mimo KDE je relativne rychly.

    18.6.2006 00:07 RTOS | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    "vcetne onoho "KDE/Qt aplikace startuji pul dne" a moc bych neveril ani "kdezto Gtk standardne do 1s""

    alespon ze pisete "neveril bych". Verte si cemu chcete, to neni jenom usmevna naivni teorie zacinajici slovem "verit/neverit", tak to proste je.

    V podstate podle vas neni v KDE/Qt nikde ani chybicky, za vsechny nedostatky muze bud kernel, nebo neco jineho. Jen je potreba takova drobnost, pri spousteni spustit kdeinit (a nikdo si niceho nevsimne). Ale jinak vsechno v poradku, jist nam chuti, stolice pravidelna.
    In God We Trust, Inc.
    18.6.2006 12:40 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Diky za lekarske shodnoceni. Abych to srovnal, ja bych pro zmenu doporucil zkusit tu paranoiu a pocit ublizenosti resit u nejakeho odbornika.
    17.6.2006 11:08 RTOS | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Jiste ze je, neni flamoidni a to jeste na tema ktere se uz tisickrat vsude po svete probiralo ;-)

    Odpovedel bych stejne jako Petr, i u me vitezi Gtk a na muj stary notebook (PIII 500MHZ, 128MB) bych nic jineho ani nedal, odezva stejna, start neporovnatelny. Ale to plati pro me, tobe treba vyhovuje Qt, tak si ho pouzivej a neprud.

    Vadi mi ale, ze KDEckari maji potrebu porad napadat a vysmivat se z Gnome a Gtk a nejsou schopni pripustit, ze nekdo nepouziva to jejich KDE/Qt a ze nekomu se to co oni pouzvaji nelibi.
    In God We Trust, Inc.
    17.6.2006 11:59 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Vadi mi ale, ze KDEckari maji potrebu porad napadat a vysmivat se z Gnome a Gtk a nejsou schopni pripustit, ze nekdo nepouziva to jejich KDE/Qt a ze nekomu se to co oni pouzvaji nelibi.

    To naštěstí není můj případ, uff. Proč napadají? Já na GNOME ani KDE (knihovnách) nevidím nic špatného, všechno je dobře použitelné, ale to závisí na konkrétním člověku no... CLI rulezz :-P

    17.6.2006 12:03 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Zvláštní. Já tedy vidím vždycky akorát výkřiky gnomařů, že KDE je pomalé a nenažrané (FUD), Qt je "zlo" a nikdy nemělo vzniknout, dále pak neustálé hloupé narážky (kinux apod..), kdykoliv se někde objeví něco souvisejícího s Qt/KDE. Tím ve mně docela narůstá odpor vůči všemu co souvisí s Gnome a jeho uživateli., přestože proti prostředí jako takovému nic nemám. Zkrátka mi jenom nevyhovuje a chybí mi tam moje nejpoužívanější aplikace.
    17.6.2006 12:24 RTOS | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    a to vidis kde? ja jsem to videl zatim asi jenom jednou.
    In God We Trust, Inc.
    David Watzke avatar 17.6.2006 12:46 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Vždy když se někde objeví screenshot KDE: a hele KDE, hnusné jako obvykle ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.6.2006 19:49 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    To tam píšu jen já, a to protože je to pravda :)))
    17.6.2006 19:51 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Ještě bych přidal, že kdybych viděl Gnome, tak bych řekl asi to samé, ale nikdo sem screenshoty z gnome nedává :)
    17.6.2006 14:15 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Dej si hledat "kinux", "kimp" a uvidíš. Největší gradace cca před půl rokem, pak se to naštěstí trochu uklidnilo.
    17.6.2006 21:47 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    To bylo tehdy, když Linus rozvášnil uživatele Gnome? ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    18.6.2006 22:50 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    To bylo trochu dřív, zhruba v době, kdy Patrick vyhodil z Klackware GNOME. ;-)
    18.6.2006 23:17 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Ovšem Patrik je vyhodil hlavně proto, že se nestíhal starat o obě prostředí a sám nakonec doporučil používat daleko lepší Dropline Gnome. Jak se zdá, tak uživatelům Slacku přístup "dodělej doma" vůbec nevadí ;-).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    19.6.2006 16:46 Qaxi | skóre: 14 | blog: Qaxi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Jeste Vam pridam jeden vykrik ...

    Qt je zlo protoze neni svobodne ... (restriktivni licence na jinych platformach ...)

    To je vec ktera se GTK netyka ....
    17.6.2006 12:55 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Jiste ze je, neni flamoidni a to jeste na tema ktere se uz tisickrat vsude po svete probiralo ;-)
    to je otázka náhledu, nakolik je to flamoidní ... třeba pro mě je to zajímavá informace, že uživatelům, kteří mohou srovnat, se zdá gnome pomalejší než kde (resp. ubuntu než kubuntu, distro na to může mít hodně vliv, ale zas když jsou to jen dvě odrůdy téhož ...), no a zbytek ve mě evokuje asociace na zprávičku, které se tu kdysi objevila, že vývojáři gnome hledají cesty, jak vylepšit rychlost ...
    Odpovedel bych stejne jako Petr, i u me vitezi Gtk a na muj stary notebook (PIII 500MHZ, 128MB) bych nic jineho ani nedal, odezva stejna, start neporovnatelny. Ale to plati pro me, tobe treba vyhovuje Qt, tak si ho pouzivej a neprud.
    neprudim[*], pouze sděluji svoji zkušenost - mimochodem, velmi zajímavé je, že obludně rozežraný oowriter2 mi po zmíněné síti naběhne do použitelného stavu rychleji než ten xffm ... omlouvám se za nepřesnot v minulém příspěvku, xffm a OOo jsem zkoušel na jiném stroji než ostatní jmenované aplikace

    [*] ostatně již výčet aplikací, které srovnávám, napovídá, že se GTK nevyhýbám jako čert kříži ...
    Vadi mi ale, ze KDEckari maji potrebu porad napadat a vysmivat se z Gnome a Gtk a nejsou schopni pripustit, ze nekdo nepouziva to jejich KDE/Qt a ze nekomu se to co oni pouzvaji nelibi.
    pokud KDEčkaři napadají GNOMEisty, je to spíše reciproční opatření k jejich fanatismu ... dosti často je to ovšem tak, že KDEčkaři se pokouší o konstruktivní kritiku, a GNOMEisti se na to tváří ublíženě

    takže si používej GNOME/GTK, když ti vyhovuje, a nečil se, když někdo řekne že jemu z nějakého důvodu ne :-p
    16.6.2006 21:28 Miloš Kozák | skóre: 18 | blog: jentak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Dřív jsem používal GNOME, ale pak jsem přešel na KDE..(ve zkouškovym GNOME umřel a nešlo nic dělat, tak jsem rychle nahodil KDE). Tenkrát mi KDE přišlo rychlejší.. Ale po roce používání jsem opět zkusil GNOME a ve verzi 2.14 mi příjde pekelně rychlé.. Bohužel jsem navykl KDE:)

    Porovnání se odehrává na ArchLinuxu :)
    17.6.2006 14:30 peter_h | blog: need4speed
    Rozbalit Rozbalit vše GNOME vs. KDE flamy
    No ja pozorujem, ze flamuju akurat tak uzivatelia, medzi developermi obcas badat aku-taku spolupracu.
    Ja pouzivam KDE, skusal som GNOME, ale uz som si moc zvykol na KDE, s GNOME som vydrzal asi tyzden, potom mi zacalo vadit coraz viac veci, ale to je asi zvyk.
    Ak ti nabiehaju cez siet dlho aplikacie, skus VNC (znie to ako blbost, ale skus to).
    18.6.2006 00:11 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.15.3
    Sakra, já rozpoutal další flame :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.