abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:44 | Komunita

    Od soboty do úterý probíhá v Hamburku konference 39C3 (Chaos Communication Congress) věnovaná také počítačové bezpečnosti nebo hardwaru. Program (jiná verze) slibuje řadu zajímavých přednášek. Streamy a záznamy budou k dispozici na media.ccc.de.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Zajímavý software

    Byl představen nový Xserver Phoenix, kompletně od nuly vyvíjený v programovacím jazyce Zig. Projekt Phoenix si klade za cíl být moderní alternativou k X.Org serveru.

    🇨🇽 | Komentářů: 0
    dnes 13:11 | Nová verze

    XLibre Xserver byl 21. prosince vydán ve verzi 25.1.0, 'winter solstice release'. Od založení tohoto forku X.Org serveru se jedná o vůbec první novou minor verzi (inkrementovalo se to druhé číslo v číselném kódu verze).

    🇨🇽 | Komentářů: 0
    dnes 03:33 | Nová verze

    Wayback byl vydán ve verzi 0.3. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0.0 programovacího jazyka Ruby (Wikipedie). S Ruby Box a ZJIT. Ruby lze vyzkoušet na webové stránce TryRuby. U příležitosti 30. narozenin, první veřejná verze Ruby 0.95 byla oznámena 21. prosince 1995, proběhl redesign webových stránek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.12. 02:11 | Komunita

    Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    24.12. 02:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.12. 18:33 | Nová verze

    Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.12. 13:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.12. 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (34%)
     (2%)
     (14%)
     (2%)
     (2%)
     (2%)
     (16%)
     (16%)
     (12%)
    Celkem 104 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 24.12. 15:29
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    David Watzke avatar 30.5.2011 14:42 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    But let's face it - what's the point of being in charge if you can't pick the bike shed color without holding a referendum on it? So I'm just going all alpha-male, and just renumbering it. You'll like it.
    I love it! :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    30.5.2011 14:53 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    Ve Firefoxu 6.0 si čtu o Linuxu 3.0 - to nám ten pokrok zrychlil, to je vývoj :-) Ne, nic, pohoda, žádný flame. Musím říct, že je mi tak nějak lépe a radostněji :-)
    |🇵🇸 avatar 30.5.2011 14:56 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    Ve FF změnili vývojový cyklus, v Linuxu se nic takového nemění.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Milan Lajtoš avatar 30.5.2011 19:44 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    Zmenil sa dosť dávno (žiadna vývojová vetva), len číslovanie verzií to akosi nezaregistrovalo.
    “Every great achievement was once considered impossible.”
    |🇵🇸 avatar 30.5.2011 20:04 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    Já myslel teď.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    30.5.2011 17:05 Dreit
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    FF 7.0a1 ;)
    Bilbo avatar 30.5.2011 14:57 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    není schopen rozumně pracovat s čísly nad 40
    2.8.0? U přechodu z 2.6.x na 3.0 bych čekal minimálně nějaké větší změny ....
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    30.5.2011 15:00 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    Je len a len dobre, ze sa ziadne velke zmeny nedeju. Linus to napisal tiez - ziadne KDE 4 ani GNOME 3.
    30.5.2011 16:09 marvn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    a jak by sis takovou zmenu u jadra predstavoval? ze by ho prepsali do jineho toolkitu... oh, wait!
    30.5.2011 16:17 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    Chyba KDE4 rozhodně není v tom, že by bylo nad Qt4.
    30.5.2011 22:49 marvn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    jj, chyba KDE4 je v tom, ze to neni klon KDE3. a ta chyba nejspis vubec nebude v KDE4...aaanyway - dneska uz jsem na tohle tema trolloval jinde, takze to radsi nebudu moc roztacet ;)
    30.5.2011 16:28 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    Viem si predstavit, ze niekto povie "odstranme nieco, co vela ludi pouziva, ale ja nie, takze je to zbytocne". Taketo snahy v diskusii boli (odstranit podporu ISA), ale boli velmi rychlo ukoncene.
    30.5.2011 22:44 marvn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    no a? nektere systemy stale frci na 2.4.x, takze porad nevidim, kde je problem.

    btw. to srovnani s KDE4 a GNOME3 i tak vubec nesedi, ale debatovat o tom je asi dost zbytecne.
    30.5.2011 16:53 Peter Fodrek | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    ja to chapem skor ako unkcenie jednej etapy

    vid. poznamka (7) https://www.osadl.org/Realtime-Linux.projects-realtime-linux.0.html

    ktora zacala

    http://www.abclinuxu.cz/clanky/jaderne-noviny/jaderne-noviny-1.-8.-2007#i386-a-x86_64-zase-spolu a http://www.abclinuxu.cz/clanky/jaderne-noviny/jaderne-noviny-18.-2.-2009#rozhovor-navrat-stromu-realtime-preempce

    Ingo a Thomas boli najvacsimi prispievatelmi do jadra 2.6.39

    http://lwn.net/Articles/441577/
    30.5.2011 15:01 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    Lepší by mi přišlo používat místo čísla verze datum. Takto nemám šanci poznat kdy asi asi jádro vyšlo. Pamatuju si jen na nějaké rc verze 2.6.0 protože jsme posílali nějaké bug reporty kolem ACPI. To je asi tak vše.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    |🇵🇸 avatar 30.5.2011 15:07 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    To už se diskutovalo celkem dávno, mělo to také své nevýhody, např. nerozlišitelnost postupu ve vývoji.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    30.5.2011 15:12 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    To už se diskutovalo celkem dávno, mělo to také své nevýhody, např. nerozlišitelnost postupu ve vývoji.
    Moc nerozumím. Datum je vyšší a z toho poznám novější verzi, ne? Určitě lepší než 2.6.39 :-). Třeba 2011.3 pak 2011.6 atd. To mi přijde daleko lepší.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    30.5.2011 15:18 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    Ale nevies, ci medzi 2011.01 a 2011.04 bola este nejaka verzia.
    |🇵🇸 avatar 30.5.2011 15:23 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    Ani omylem. Proč se v číslování používají tři čísla? No aby se odlišily verze, které třeba ruší zpětnou kompatibilitu atp.

    O jednoho mého prográmku by byly verze 2008.12 (v reálu 0.9), 2010.x (v reálu 1.0, opraveny totiž nějaké chyby), 2010.12 (v reálu 1.1, vylepšena dokumentace a trochu optimalizován kód), 2011.3 (v reálu 1.9, kompletní přepis do Pythonu 3) a 2011.6 (v reálu 2.0, protože je to zpětně nekompatibilní, kompletně přepsané atp.). Z toho poznáš akorát to, že jsem na to vždycky několik měsíců nesáhl.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    30.5.2011 16:56 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    Rozumím. Asi to nebyl moc dobrý nápad. Díky za připomínky.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    30.5.2011 22:18 M.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    Je to dobrý nápad ale né vždy je vhodný. Někdy je ona okamžitá časová informace prostě opravdu lepší než nějaký odhad odvedeného množství práce na základě rozdílu dvou čísel (např. 1.1 vs 1.9). A zpětná nekompatibila se dá řešit třeba drobnou změnou názvu. A nebo kompromisní řešení: první číslo nechť je 1, 2, ... a následující čísla ať jsou rok a měsíc a je vystaráno.
    30.5.2011 22:09 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    Cislovani na bazi datumu neni vhodne obecne, jen na nektere projekty - ty, ktere maji pravidelny, prevdidatelny a stabilni vyvoj. Prikladem muze byt linuxove jadro, vetsina distribuci nebo Google Chrome. Samozrejme, ze s bugfixy se musi zachazit jinak, dejme tomu, ze hlavni major verze je 11.05 a bugfix bude 11.05.1 i v pripade, ze bude vydan az v cervnu.
    30.5.2011 16:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    Lepší by mi přišlo používat místo čísla verze datum. Takto nemám šanci poznat kdy asi asi jádro vyšlo.
    Lepší je obrácená metoda - místo data používat verzi jádra :-D
    DaBler avatar 30.5.2011 16:17 DaBler | skóre: 17 | blog: dabler | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    :D
    30.5.2011 16:58 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    Jo, to už jsem někde viděl. Četl jsem v textu asi toto: "... stalo se to někdy okolo 2.6.12 ...". Co já vím kdy to vlastně bylo? Dá se to zjistit googlem. Možná kdybych sledoval vývoj jádra, pamatoval bych si data vydání.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    30.5.2011 20:46 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    Já už několikrát použil konstrukce typu "To ještě verze jádra začínaly jedničkou".
    Jendа avatar 30.5.2011 23:25 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    P: Tak kolem 1.3.40.

    Hackers are funny people, they count time in patch levels.
    30.5.2011 23:44 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    Jo, to je ono...
    31.5.2011 06:25 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    Nebudeš ty náhodou Oracle administrátor? :-)
    Heron avatar 30.5.2011 15:06 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    Co se divíte? (Vy co se divíte. :-D)

    Tato čísla verzí nemají vůbec žádný smysl. U komerčních produktů (a prohlížečů) to dělá marketing a ne vývojáři, oss produkty mají zase fóbii z verze 1.0 a u linuxu je mohlo klidně to 2.6 škrtnout a používat jen třetí a čtvrté číslo (32-5).

    Nad touto zprávičkou je Hugin 2011.0.0. Zkrátka, každý si tam píše co ho zrovna napadne. To už je lepší to číslovat číslem commitu.
    30.5.2011 15:18 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    A co když se používá Git? :-D To by bylo hezký verzování: 6c5a72a8e1fd02ed002cf86525b0e8adf2ce9c60-1 :-)
    Pavel Stárek avatar 30.5.2011 19:50 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    I to už jsem někde viděl. Něco jako program-git6c5a72a8e1fd02ed002cf86525b0e8adf2ce9c60-1-20110530, alespoň že na konci je to datum :-)
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Stanislav Brabec avatar 31.5.2011 13:44 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    Číslování verzí, které není inkrementální, je noční můrou správců balíků - jak má balíčkovací systém poznat, co je novější verze? Teď už si správci na git zvykli, a přidávají tam vlastní čísla, ale zpočátku si dost z nich naběhlo.
    30.5.2011 15:43 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    Me by zajimalo, jestli se vypusti "minor version" cislo, tzn. misto puvodniho 2.6.39.1 bude 3.39.1. Kdyz uz precislovani, tak poradne.
    30.5.2011 16:11 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    Ano, malo by to tak byt. Takze Linus vyda 3.0, potom 3.1... A -stable verzie budu 3.0.1, 3.0.2...
    30.5.2011 16:20 razor | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    Zlatý Bill Gates. Ten by omezil číslování na 640 ;-)
    31.5.2011 09:37 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    Jé, pohádka a Billu Gatesovi a 640kB tu dlouho nebyla...
    Quando omni flunkus moritati
    30.5.2011 16:24 mrf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    chtěl jsem juknout a vypadá to že lkml se právě položil ..
    30.5.2011 17:04 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    Jj taky mě to napadlo :-D, ještě že jsou mirrory. Všichni se chtěli honem kouknout a ono nic.

    Jinak ad téma, jsem myslel, že takovou trivialitu jako číslování si Linus pamatovat nemusí, že na to má skripty :-D. Navíc když jeho výtvor git používá zhusta hashe.

    Jinak já bych byl imho spíš pro 2.8. U 3.x se fakt brzo dostanou na 10.x :-D.
    vain avatar 30.5.2011 20:18 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    No pokud se bude držet současné tempo, tak to hned tak nebude, ale bylo by to zajímavé, Linux 7 ;-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    30.5.2011 16:32 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    Mozna je nestastny..
    30.5.2011 16:37 Der Teufel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    No to nás čekaj časy… http://lkml.org/lkml/2005/3/2/247
    - <odd>.x.x: Linus went crazy, broke absolutely _everything_, and rewrote the kernel to be a microkernel using a special message-passing version of Visual Basic. (timeframe: "we expect that he will be released from the mental institution in a decade or two").
    Jendа avatar 30.5.2011 23:27 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    Zajímalo by mě, kolik skriptů v distribucích to rozbije :-).
    31.5.2011 01:01 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    kernel.org byl chvíli rozbitý.
    We lived, we danced, we raced, we run, from the oblivion to come, Dressed for the last dance of a hundred thousand suns.
    31.5.2011 01:16 pan J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    By mě fakt zajímalo, proč by se nemělo dát rozumně pracovat s číslama nad 40 (uniká mi nějaký "vyšší smysl" nebo co?!). IMHO pěkná blbost to přečíslovat na verzi 3, když se jedná prostě o inkrementaci, ale neodráží to žádné zásadní změny. A když už, tak 2.8, ale 3.x... no nic.
    31.5.2011 08:30 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    Linus sa viackrat vyjadroval, ze 2.6 v cisle verzie nic neznamena, lebo verzia 2.7 nikdy nebude (lebo vyvoj bez nestabilnej vetvy sa ukazal ako lepsi). Tak to zrusil a dal tam cislo 3.
    vain avatar 31.5.2011 08:33 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    Proč by to mělo mít nějaké super truper zásadní změny? Wine tak taky prošlo do 1.0 a nikdo nekefral. Prostě nastal čas, postupné vyzrání například. Nová verze nemusí hned znamenat KDE4 nebo GNOME 3 - tedy aby vše rozbili a všichni se posrali. Nebo ti to v něčem konkrétně vadí, že bude kernel 3.cosi namísto 2.cosi?
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    31.5.2011 09:37 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    Taky mohl počkat na 2.6.42...
    Quando omni flunkus moritati
    31.5.2011 13:50 astray
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux 3.0-rc1
    Do Linusových 42. narozenin to mohli stihnout.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.