abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:22 | Komunita

    Vyjádřeni Software Freedom Conservancy (SFC) k porušování licence AGPLv3 společností Bambu Lab v jejich softwaru Bambu Studio pro 3D tisk. Bambu Studio vychází z PrusaSliceru. Ten zase z Slic3ru. Spuštěn byl projekt baltobu, který kombinuje několik strategií pro řešení problému. SFC zastřeší vývoj svobodné náhrady proprietární knihovny libbambu_networking pomocí reverzního inženýrství a reimplementace, forku OrcaSliceru pro Bambu Lab tiskárny od Paweła Jarczaka a forku celého Bambu Studia pod názvem Viscose.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | Nová verze

    Správce souborů GNOME Commander (Wikipedie) byl přepsán do Rustu a vydán v nové verzi 2.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:44 | Nová verze

    Sway (Wikipedie), dlaždicový (tiling) správce oken pro Wayland kompatibilní s i3, byl vydán ve verzi 1.12. Do vývoje se zapojilo 50 vývojářů. Přehled novinek na GitHubu. Sway 1.12 závisí na wlroots 0.20.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | IT novinky

    Papež Lev XIV. ve své první encyklice Magnifica Humanitas (Skvělé lidství), která se věnuje umělé inteligenci (AI), varoval před dezinformacemi, které AI manipulací s obsahem vytváří. Moc mají podle něj sociální sítě ovládané hrstkou soukromníků. Upozornil také roli digitálních platforem v obchodování s lidmi, které podle něj musí být uznáno jako současná forma otroctví. Papež se také poprvé omluvil za roli, kterou Vatikán sehrál při legitimizaci otroctví, a za to, že jej po staletí neodsoudil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | IT novinky

    Český telekomunikační úřad zveřejnil Výroční zprávu za rok 2025 (pdf), která shrnuje jeho hlavní aktivity v oblasti regulace elektronických komunikací, poštovních služeb, digitálních služeb a přípravy na dohled nad umělou inteligencí. Součástí zprávy jsou také data o vývoji trhu, včetně pokračujícího růstu spotřeby mobilních dat a rozšiřování sítí nové generace. Celkový objem přenesených mobilních dat dosáhl v roce 2025 přibližně

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:00 | Nová verze

    Tým sdružení CZ.NIC vyvíjející routovacího daemona BIRD oznámil vydání nových verzí 3.3.0 a 2.19.0. Ty přinášejí podporu pro EVPN/VXLAN a automatizaci BGP na základě router advertisementů. Více informací je k dispozici v archivu uživatelského mailing-listu.

    VSladek | Komentářů: 0
    24.5. 04:33 | Nová verze

    Open source software pro úpravu digitálních fotografií LightZone (Wikipedie) byl vydán v nové verzi 5.0.0. LightZone je dnes k dispozici pod licencí BSD. Původně se jednalo o proprietární software vyvíjený společností Light Crafts. Ta v prosinci 2012 souhlasila s uvolněním zdrojových kódů jako open source [Wayback Machine].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.84 telnet a ssh klienta PuTTY (Wikipedie). Podrobnosti v přehledu nových vlastností a oprav chyb a Change Logu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    22.5. 19:44 | IT novinky

    Microsoft představil Azure Linux 4.0 a Azure Container Linux. Na konferenci Open Source Summit North America 2026 organizované konsorciem Linux Foundation a sponzorované také Microsoftem. Azure Linux 4.0 vychází z Fedora Linuxu. Azure Container Linux je založen na projektu Flatcar. Azure Linux (GitHub, Wikipedie) byl původně znám jako CBL-Mariner.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 12:22 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 165 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (12%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 1711 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    vadimo avatar 6.3.2009 14:32 vadimo | skóre: 14 | Liptovský Mikuláš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek

    Takže možme očakavat "Skajpovanie" bez Skajpu?

    6.3.2009 14:34 8an | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek

    Ne, uvolnili jenom kodek, ne protokol.

    If you build an operating system that even an idiot can use, only idiots will use it.
    6.3.2009 14:54 Ondřej Profant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek

    Leč kodek je dosti důležitá část :)

    A co třeba kdyby skypování bez skypu vypadalo jako jabber transport... no asi by to ale nebylo moc výhodné.

    Sešívaný avatar 6.3.2009 16:46 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek
    Skypovat bez Skypu jde už i dnes. SIPphone nabízí SIP bránu do Skypu.
    Věroš avatar 6.3.2009 22:07 Věroš | skóre: 24 | blog: Co není v hlavě | 49.29 s.š., 16.54. v.d.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek
    Skype má dneska API, takže nic nebrání tomu spustit si Skype klienta na nějaké zapomenuté mašince, udělat překladač Skype/něco-normálního a telefonovat z normálního telefonu.

    Školím Ansible
    jose17 avatar 6.3.2009 14:47 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek

    štandartný -> štandardný

    Ja vim, on vi, ty nano!
    David Watzke avatar 6.3.2009 15:29 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek
    Díky, opraveno.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    6.3.2009 16:14 www
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek

    Oboje je spravne ;-)

    jose17 avatar 6.3.2009 16:20 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek

    kratky slovnik sj vie iba o jednom tvare

    Ja vim, on vi, ty nano!
    6.3.2009 16:25 kk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek

    Jestli to má něco společného s vlajkou (standartou), tak ano.

    jose17 avatar 6.3.2009 16:32 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek

    v sk je to štandarda

    Ja vim, on vi, ty nano!
    7.3.2009 13:05 www
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek

    >> z cehoz taky vyplyva, ze je oboje spravne :-)

    xvasek avatar 6.3.2009 15:37 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek

    No, nevím - na kvalitu zvuku mi přijde výrazně lepší Google talk. Možná je to tím, že nepoužívá prostředníky, ale snaží se spojit se přímo - využívá STUN.

    David Watzke avatar 6.3.2009 15:52 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek
    (Taky?) mi Skype přijde děsný, ale než abych to řešil, to se raději jednou za čtvrt roku přihlásím a nedělám z toho vědu. Samozřejmě s kým můžu, s tím mluvím přes Twinkle (to je přesně jeden člověk).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    6.3.2009 16:49 Pavol | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek

    Silk je implementovany iba vo verzii 4 (cize iba pre Windows) a musia ho podporovat obidve strany - z tychto dovodov som ja sam este nemal tu cest. Ano, ten bezne pouzivany kodek (SVOPC?) nie je naozaj nic moc ;) (wideband SPEEX z Ekigy alebo Twinkle je podla mojich skusenosti lepsi, s vynimkou zlej konektivity jednej strany)

    David Watzke avatar 6.3.2009 17:15 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek

    Silk je implementovany iba vo verzii 4 (cize iba pre Windows) a musia ho podporovat obidve strany - z tychto dovodov som ja sam este nemal tu cest.

    Aha, tak v tom případě taky neznám...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    6.3.2009 16:48 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek
    A srovnáváš s GTalkem tento nový kodek? Oproti předchozím verzím je to skutečně pokrok, i když ta ukázka, kterou jsem slyšel, pořád celkem tahala za uši (klasický problém se sykavkami), jinak byl zvuk čistý.

    Ve videu má ale GTalk (resp. GMail plugin) s h.264/SVC skoro určitě navrch, pokud Skype pořád používá On2 VP7.
    msk avatar 9.3.2009 16:29 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek
    WTF? O akom plugine hovorime? On ma gtalk nejake video? Ja uz marne neviem aky dlhy cas cakam, kym sa googlu uraci portovat talk na linux a pridat video. Ten vsak na talk uspesne serie minimalne rok-dva.
    9.3.2009 19:06 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek
    WTF? Neumíme používat Google?

    Gmail – hlasový chat a videochat (pouze pro MS Windows a Mac OS X)
    10.3.2009 13:34 bhy | skóre: 36 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek
    no.. právě, že předřečník, zdá se, mluvil o portování na linux.
    msk avatar 10.3.2009 16:06 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek
    Nielen. Zaujimalo ma to video na windows, kedze gtalk pouzivam na win na telefonovanie s rodinou a o videu som fakt nevedel. Na veci nic nemeni ani uvedeny link na google, pretoze sa sice na prvej stranke dozviem o akejsi podpore videa, ale v sekcii "Dalsi informace" o nom nie je ani prd. Priznam sa, viac som negoogloval, momentalne ma to netlaci, kamery co som doma mal som rozdal.
    11.3.2009 10:14 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek
    Mají licencovaný software od firmy „Vidyo“ (to na webu Google uvedené má), přes to už snad bližší informace najdeš. Ostatně to video na YouTube, které jsem odkazoval, pochází právě od Vidya.

    Ve zkratce, používají h.264 Scalable Video Coding (bližší info překvapivě třeba na Wikipedii), které bohužel nemá zatím žádnou svobodnou implementaci. Údajně už ale podporují i „obyčejné“ h.264 AVC, viz článek jednoho z vývojářů Empathy/Telepathy.
    Grunt avatar 6.3.2009 19:45 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek

    A kde jste ho vzali? Já tam vidím jen Stay tuned.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.3.2009 20:02 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek
    Třeba si stáhnuli Skype 4? ;) Já tedy „offline“ ukázky slyšel na jisté presentaci Skypu.
    Grunt avatar 6.3.2009 20:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek

    Já nevím, ale nemá to náhodou dynamický výběr kodeku v závislosti na propustnosti linky?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.3.2009 16:16 pee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek

    zlatej sip a g711u(a)

    6.3.2009 17:53 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek

    ano, hlavne je nenarocny na cpu, ale prenosovku ma strasnou. V jednom pripade jsme to chvili zkouseli na 128kbit adsl v openvpn tunelu a uz se to nevlezlo do pasma :-D (nastesti tam sly pouzit mensi kodeky)

    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    m1c4a1 avatar 7.3.2009 02:32 m1c4a1 | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek

    Až nebude většina obyvatel za NATem, tak bude mít teprve Skype konkurenci. Do té doby je SIP pro běžný použití nevhodnej.

    Rady o STUNu sem zbytečně neházet, ten proleze jen některý typy NATu.

    Shadow avatar 7.3.2009 10:15 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek
    Jo, přesně tak. Kde vázne ten dlouho očekávaný (a pořád v nedohlednu) přechod na IPv6? Obzvláště, když IPv4 adresy už velmi brzy dojdou! Já chci veřejnou IP pro ledničku a svoje oblíbené zrnko prachu! :-D
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    7.3.2009 13:08 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek
    Až nebude většina obyvatel za NATem, tak bude mít teprve Skype konkurenci. Do té doby je SIP pro běžný použití nevhodnej.
    Pro mě běžné použití znamená, že strčím VoIP bránu za pobočkovou ústřednu a uživatelé ani netuší, že volají přes nějaký internet nebo SIP. Skype v tomhle směru nemá naprosto co nabídnout.
    7.3.2009 13:16 pee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek

    a pro primy register BFU k operatorovi to provissioning jisti :-)

    7.3.2009 16:17 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek
    Pro mě běžné použití VoIP znamená, že zapnu softphone a pak zjišťuju, co je špatně a proč to ten NAT nechce projít a nastavuju a nastavuju… :/
    7.3.2009 20:19 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek
    Coze?...

    Objednam u 802.cz krabicku, podle jeji MAC udelam staticky DHCP, na webovym rozhrani do provisioningu nastavim nejaky nestandardni port aby se nehadalo vice sipur za jednim natem, zapojim kabely a za par minut telefonuju.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    7.3.2009 22:46 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek
    Nestojím o žádnou stupidní krabici. Chci funkční software s podporou IM, hlasu a videa. Nepotřebuju další telefon.
    7.3.2009 13:09 pee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek

    Ja nevim, ale mam hromadu znamych, kterym jsem doporucil VoIP a nemuzou si stezovat (a to si ho "nastavili" sami). Vsechno jim maka, jak ma a to nejsou zadni IP experti. A co se tyce prenosu na g711, s tim problem neni od te doby, co mame vsichni doma pouzitelny net. Samozrejme na GPRS to neni :-)

    7.3.2009 13:18 pee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek

    Jeste dodam, ze usporu za telefony jsem diky SIPu minimalne v jedne firme snizil az desetinasobne!

    Neumim si predstavit, ze bych nasadili Skype:-)

    7.3.2009 16:50 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek
    To jste tomu dal :D
    7.3.2009 19:34 pee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek

    nejaky duvod nebo jen placnuti? :-)

    Jedou na to pres rok a zadny problem, zalozni linku (napojenou na asterisk) zrusili ze sve vule zhruba pred mesicem... nevyuzili ji ani jednou..

    7.3.2009 22:47 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek
    Přečti si to po sobě pořádně: „úsporu“ … „snížil“
    8.3.2009 13:19 pee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek

    :-) pardon :-) predpokladam ale, ze jste pochopil, jak to bylo mysleno.

    Grunt avatar 7.3.2009 13:24 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek

    Proč? Neznám místa kde by SIP nefungoval. A i když se na to často zapomíná, tak většina dnešních routerů podporuje UPnP.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Pavel Čejka avatar 7.3.2009 17:02 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype uvoľnuje svoj najkvalitnejší kodek
    -> m1c4a1: Provozuju SIP docela běžně za dvěma NATujícímí firewally v řadě (to kvůli tomu, že na prvním běží potenciálně zneužitelné služby), registraci mám na 802.cz a telefon používám tuším Linksys SP921 (jsem teď jinde než telefon) a dá se na něj i z něj dovolat bez problémů. Problém s NATem prostě jde řešit, z pohledu BFU je řešení rovno prostému zkopírování nastavení z návodu na webu providera a je hotovo. Jediná odlišnost username/password.

    Jinak jsem experimentoval s Asteriskem i s sipproxy a dá se to používat i s NATem, nastavení už není pro BFU triviální, nicméně jde to. Ale BFU se složitostmi prostě zabývat nemusí, pokud provede registraci u některého SIP operátora, kterých je dost. Se Skypem se musí registrovat taky, takže nevidím rozdíl, kromě (pro mne) nepřijatelné politiky Skypu, proto mi Skype do počítače nesmí.
    7.3.2009 16:57 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše OSS?

    Nevím, kde jste sebrali, že kodek bude se zdrojáky. Skype pouze stručně tvrdí:

    To request the SILK binary SDK, please send an email

    což nevypadá ani na zdrojáky, ani na na volné šíření.

    7.3.2009 22:39 Pavol | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS?

    Mozno by pomohlo precitat si este raz tu spravicku ci nebodaj kliknut na link v nej?

    8.3.2009 21:16 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OSS?

    Jestli myslíte větu

    Skype's proposal is that developers should use the new Skype open source code (in ANSI C)

    která je v přímém rozporu, s předchozím citátem ze stránek SILKu, tak raději budu věřit té horší možnosti, protože tu lepší není možné ověřit. (Proč jinak by Skype zajímala architektura, na které chcete jeho kodek provozovat?)

    Osobně za celou akcí vidím snahu Skypu přenést překódovávání zvuku ze svých bran na brány operátorů, protože to je jedna z mála věcí, která zatím Skype stojí výpočetní čas i peníze. Na druhou stranu pochybuji, že se mu podaří přesvědčit velké operátory, protože PSTN stále jede na nekomprimovaném A/µ-LAW

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.