abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:22 | Zajímavý software

    BarraCUDA je neoficiální open-source CUDA kompilátor, ale pro grafické karty AMD (CUDA je proprietární technologie společnosti NVIDIA). BarraCUDA dokáže přeložit zdrojové *.cu soubory (prakticky C/C++) přímo do strojového kódu mikroarchitektury GFX11 a vytvořit tak ELF *.hsaco binární soubory, spustitelné na grafické kartě AMD. Zdrojový kód (převážně C99) je k dispozici na GitHubu, pod licencí Apache-2.0.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    včera 17:00 | IT novinky

    Podvodné reklamy na sociálních internetových platformách, jako je Facebook, Instagram nebo X, vytvořily loni v Česku jejich provozovatelům příjmy 139 milionů eur, tedy zhruba 3,4 miliardy korun. Proti roku 2022 je to nárůst o 51 procent. Vyplývá to z analýzy Juniper Research pro společnost Revolut. Podle výzkumu je v Česku zhruba jedna ze sedmi zobrazených reklam podvodná. Je to o 14,5 procenta více, než je evropský průměr, kde je podvodná každá desátá reklama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 15:44 | Nová verze

    Desktopové prostředí KDE Plasma bylo vydáno ve verzi 6.6 (Mastodon). Přehled novinek i s videi a se snímky obrazovek v oficiálním oznámení. Podrobný přehled v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 03:22 | Nová verze

    Czkawka a Krokiet, grafické aplikace pro hledání duplicitních a zbytečných souborů, byly vydány ve verzi 11.0. Podrobný přehled novinek v příspěvku na Medium. Od verze 7.0 je vedle frontendu Czkawka postaveného nad frameworkem GTK 4 vyvíjen nový frontend Krokiet postavený nad frameworkem Slint. Frontend Czkawka je už pouze v udržovacím módu. Novinky jsou implementovány ve frontendu Krokiet.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    včera 02:00 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann na svém blogu publikoval článek Úvod do MeshCore: "Doteď mě radioamatérské vysílání úplně míjelo. Když jsem se ale dozvěděl, že existují komunity, které svépomocí budují bezdrátové sítě, které jsou nezávislé na Internetu a do značné míry taky elektrické síti a přes které můžete komunikovat s lidmi i na druhé straně republiky, zaujalo mě to. Když o tom přede mnou pořád básnili kolegové v práci, rozhodl jsem se, že to zkusím taky.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    16.2. 22:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.5.20 open source správce počítačových her na Linuxu Lutris (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.2. 12:44 | IT novinky

    Peter Steinberger, autor open source AI asistenta OpenClaw, nastupuje do OpenAI. OpenClaw bude převeden pod nadaci a zůstane otevřený a nezávislý.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    16.2. 03:11 | Zajímavý článek

    Společnost Backblaze zveřejnila statistiky spolehlivosti pevných disků používaných ve svých datových centrech za rok 2025. Ke konci roku 2025 vlastnila 349 462 pevných disků. Průměrná AFR (Annualized Failure Rate), tj. pravděpodobnost, že disk během roku selže, byla 1,36 %. V roce 2024 to bylo 1,57 %. V roce 2023 to bylo 1,70 %. V roce 2022 to bylo 1,37 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    15.2. 21:55 | Zajímavý software

    Nástroj sql-tap je proxy mezi aplikací a databází, které zachytává všechny SQL dotazy a zobrazuje je v terminálovém rozhraní. Zde lze téměř v reálném čase zkoumat dotazy, sledovat transakce a spouštět SQL příkaz EXPLAIN. Podporované databázové systémy jsou pouze PostgreSQL a MySQL. Zdrojový kód je dostupný na GitHubu, pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    15.2. 13:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.2 textového editoru Vim (Vi IMproved). Přináší vylepšené doplňování, podporu schránky ve Waylandu, podporu XDG Base Directory (konfigurace v $HOME/.config/vim), vylepšené Vim9 skriptování nebo lepší zvýrazňování změn. Vim zůstává charityware. Nadále vybízí k podpoře dětí v Ugandě. Z důvodu úmrtí autora Vimu Brama Moolenaara a ukončení činnosti jím založené charitativní organizace ICCF Holland projekt Vim navázal spolupráci s charitativní organizaci Kuwasha.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (27%)
    Celkem 893 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    10.1.2022 01:10 ( o Y o )
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    No podľa experimentu Erwina Schrödingera, keď zavriem mačku do nepriehľadnej krabice a dám jej tam jedovatý plyn, tak mačka ostane živá aj mŕtva zároveň
    WRONG

    Nejen že to nebyl experiment, ale navíc nic takového netvrdil. Tvrdil pravý opak, tzn. že je to absolutní nesmysl.
    NUKE GAZA! 🎆 avatar 10.1.2022 21:28 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia

    prej to nebyla žádná vobyč kočka ale unesenej cirkusovej lev hugo ta krabice prej byla z uranový voceli a museli ji votevírat až hasiči a schrödingera pak na 3 měsíce zavřeli někam doblázince protože se všichni báli žeby to moch udělat znova  :O :O

    Max avatar 10.1.2022 05:43 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Tak ho nech vykastrovat ;-).
    U kocoura je to rychlý a bezproblémový zákrok.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    10.1.2022 10:19 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    bezproblémový zákrok

    akorat je pak línej a tlustej
    Max avatar 10.1.2022 10:44 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Dost záleží na povaze, není to hned samozřejmost.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    10.1.2022 16:14 lhostejno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Ano, stane se z něj rozumný kocour.
    10.1.2022 21:02
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Poškození zdraví způsobené hormonální nerovnováhou a dalšími negativními fyziologickými/psychickými změnami v těle považuješ za rozumné? Tak se nech taky vykastrovat (a následně neber hormony), ne? Alespoň pak budeš mít víc času na programování a Linux...
    Petr Tomášek avatar 11.1.2022 09:06 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    zapomněl jsi podtržítko, Odine.

    Ale jinak s tebou v tomto případě kupodivu i souhlasím...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    10.1.2022 18:39 This0ne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Zkus to vysvetlit nasemu vykastrovanemu kocourovi. Po zemi chodi jenom kdyz se jde pohadat s tim druhym za zrcadlem.
    11.1.2022 09:30 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Máte dementního kocoura, co nechápe zrcadlo?
    mirec avatar 11.1.2022 12:14 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia

    Je to rýchly zákrok, kocúrov sme kastrovali doma, bolo to tak na 5 minút roboty + dozor kým sa preberú. Nie sú tuční, ani leniví a na rozdiel od zvyšných kocúrov, ktorých som nedal kastrovať nie sú zakopaní na záhrade.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    10.1.2022 13:05 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Chudak kocour :-D

    Btw nedavno zde byl odkaz na nejaky podcast, kde to dotycny rozebiral, jak se nechal dobrovolne zmrzacit.
    Max avatar 10.1.2022 15:36 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    To si řekne spousta lidí, ale to, že pak ten koucour naseká třicet koťátek, o které se nikdo nebude starat a budou trpět klasickými nemocemi, to už nikdo nevidí. Proto spolky loví divoký kočky, nechávají je kastrovat a pak je zase pouští na původní místo odchytu, aby tam dožily (ochočit se už nedají, jsou tam zvyklý a jinde by trpěly).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    10.1.2022 15:53 faxekondi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    neziskovky by to stejne mely delat i v Africe. Bill Gates by na to dal penize. Deti maji velkou uhlikovou stopu.
    10.1.2022 16:06 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    myslim ze ten podcast nemel kocour, ale nekdo jinej, kdo mohl vykladat o tom ze se nechal zmrzacit. Kdyz uz mas nasekany haranty, tak nekdo nechce porad nutit starou zrat pilule.
    10.1.2022 16:33 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    super, dokud nevymenis starou za mladou
    10.1.2022 17:23 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Jo, znám pár jedinců, co se z toho teď nemůžou vzpamatovat…
    10.1.2022 18:57 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Proc bych ji mel nutit jist pilule, kdyz existuji prirozene zpusoby, jak zabranit poceti? :-D Ale proti gustu ... :-D
    10.1.2022 20:37 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    existují jen dva přirozené způsoby, co spolehlivě fungují

    1) nešukat

    2) šukat chlapa nebo ovci
    10.1.2022 16:32 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    kocky si uplne bez problemu poradi bez lidi, nepotrebuji peci

    v okoli nasi vesnice zije tak tricet domacich ale divokych kocek, dlouhodobe stabilni populace. jsou dost plache, maximalne se nekomu projdou po zahrade, ale do domu nikdy a zradlo si take neberou
    10.1.2022 16:34 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    a na ty zahrady je zene spis touha po kontaktu s domacimi kockami nez touha po kontaktu s lidmi
    Max avatar 10.1.2022 16:42 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Kromě toho, že jsou zablešený a začervený mívají dost nepříjemné nemoci. Nejsou očkovaný, dostávají jednoduše herpes (většinou to odnášejí oči) a celkem je toho docela dost. Proto se volně žijící kočky dožívají max kolem 8 let a ty ochočený, o které se lidi starají, 15 i více.
    Spousta z nich má také nevyléčitelné nemoci, které je sežerou zevnitř. My jsme se takto starali o jednu parkovišťní kočku několik let. Pak jsme si všimli, že na zimu nepřibírá, vzali jsme jí na veterinu a po hodině testů se přišlo na nemilou věc. Nemohli jsme si jí tedy vzít na dožití ani domu, aby nenakazila naše kočky. Když pak několik dní nejedla, tak jsme jí vzali uspat, aby se netrápila.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 10.1.2022 16:42 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Jinak dodám, že pro vesnice to takový problém nebývá, ve velkých městech je to už problém.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    10.1.2022 18:10 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    To platí pro všechna divoká zvířata, včetně lidí. Bez lékařské péče je průměrný věk lidí také poloviční. To ale neznamená, že ta zvířata nebo i lidi úspěšně nepřežívají či nejsou dokonce spokojenější a šťastnější než domestikovaní.
    xxxs avatar 10.1.2022 17:52 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    kolegyna chovala macky na zahrade. pekne, zivene, leskle(videl som). kotnu samicu odchytila jedna aktivisticka pizda. cca tak tyzden do vrhu. dala ju vykastrovat. drsne.
    10.1.2022 18:55 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Nechapu, jakym pravem mohou dementni neziskovky lovit cizi kocky a zasahovat do jejich prav ci prav jejich vlastniku.
    xxxs avatar 10.1.2022 19:12 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    na zahrade su na volno, behaju aj inde, pre neziskovku teda tulave macky. za vykastrovanu ma bodiky. ze zabila macence tesne pred narodenim je asi tiez nejaka nova forma humanizmu.
    10.1.2022 19:54  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    kocky vrazdi ptaky a drobne zvirectvo
    10.1.2022 20:38 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    no jsou to šelmy, co mají dělat jiného? oni ti ptáci také nejsou vegetariáni
    10.1.2022 21:38  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    proto je mozna ti aktivisti kastruji

    ...

    ...

    ...

    ???
    11.1.2022 09:31 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    no to je logika, a proc nekastruji ty ptaky?
    NUKE GAZA! 🎆 avatar 10.1.2022 21:30 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia

    si zato jako mužou sami že tu kočku provokujou furt nějaký štěbetáním/šustěním/lezením :D ;D

    10.1.2022 20:04 hefo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Keďže to isté (do okamihu pôrodu, drsná mäsiarina) je v niektorých štátoch povolené aj voči nenarodeným ľudským mláďatám, tak toto je presne ten istý moderný humanizmus.
    10.1.2022 20:53 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Lidé nemají mláďata ale děti. Tuhle nacistickou hantýrku si nechte na Zlovensku.
    10.1.2022 21:10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Copak, další vůl, co se má potřebu nad někým/něčím povyšovat a připadat si jako něco víc? :-D Jsi zvíře a "dítě" je mládě Homo sapiens. Nic víc.
    11.1.2022 17:46 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Ještě tu pohádku o lidech vyvinutých z opice, prosím!
    xvasek avatar 12.1.2022 10:53 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    kolegyna chovala macky na zahrade. pekne, zivene, leskle(videl som). kotnu samicu odchytila jedna aktivisticka pizda. cca tak tyzden do vrhu. dala ju vykastrovat. drsne.

    Tak to je drsné. Náš veterináš nekastruje březí kočky. Říkal, že když je březí kočka, tak to má majitel pak rozdat, nechat si nebo utopit (hlavně nenechávat v přírodě), když je nezodpovědný a neřešil to proaktivně.

    10.1.2022 21:04
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    že pak ten koucour naseká třicet koťátek
    To se dá řešit vasektomií. Kvalitní vet by s tím neměl mít problém.
    pushkin avatar 11.1.2022 08:49 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    A stačí na něj dvě cihly :)
    xvasek avatar 10.1.2022 09:52 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Nemyslím si, že ten zvuk je úplně známkou probíhajícího krytí. Co sleduju u našich koček, tak je to spíš o tom, že ta kočka při tom zvuku vysvětluje tomu kocourovi, že do toho nejde. Počet úspěšných nakrytí je podle mého zkoumání zásadně nižší!
    10.1.2022 16:15 lhostejno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Takže řešením by mohlo být pořízení atraktivnějšího kocoura, případně pomoci kocourovi, aby na sobě v tomto směru zapracoval.
    10.1.2022 18:12 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Není pravda, kočky při sexu řvou. Ono není divu, kocour má na penisu ostny.
    10.1.2022 21:07
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    kocour má na penisu ostny
    Ony kočky (samice) tu bolest při aktu potřebují afaik kvůli vyplavení určitých hormonů, tudíž ty ostny na penisu nejsou pouze nějaká evoluční anomálie.
    xvasek avatar 12.1.2022 10:38 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Ano, ale je to implikace, ne ekvivalence.

    Když mají sex => řvou - platí.

    Když řvou => mají sex - rozhodně neplatí!

    Přinejmenším ta naše amazonka (vykastrovaná) je podle mě ještě panna, na tu by se okolní kocouři museli vypravit tak minimálně v pěti, aby s ní něco zvládli.
    12.1.2022 11:41 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Kocky ale nervou, ze nechteji sex. Oni rvou pri sexu a take rvou pri namluvach.

    Btw kastrace, pokud neni provedena velmi brzo, nema na provozovani sexu vliv. Soused ma valacha, ktery je vyhlaseny tim, ze neustale utika a obskakuje kobyly v okruhu asi 50 km.
    xvasek avatar 14.1.2022 20:51 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Buď nemáš pravdu, nebo máme divnou kočku, ale co se mi daří naši Zuzanu vidět při tom zvuku, tak rozhodně k žádnému aktu nedochází a kocouři pak neodchází většinou úplně v celku - a to podezřívám sousedy, že jejich kocour je ve skutečnosti menší puma.
    10.1.2022 19:32 hfs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    dej mu do mlíka brom!
    NUKE GAZA! 🎆 avatar 11.1.2022 20:45 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia

    kočky maj po mlíku průjmík :O :/

    12.1.2022 11:39 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Jak ktere, stejne jako lidi.
    xxxs avatar 12.1.2022 12:59 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    predava sa mlieko pre macky. predrazena delaktoza.
    14.1.2022 16:29 Erlang Senior Programmer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Rád spomínám na prázdniny u starých rodičov na dedine. Raz sa ich mačke narodili tri veľmi podobné mačiatka. Aby sme nemali problém ich od seba rozoznať tak starká jedného pomenovala Murko a ostatné dve utopila.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.