abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:00 | Komunita

    V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:44 | IT novinky

    Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:11 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Nová verze

    Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 18:33 | IT novinky

    Ultra Ethernet Consortium (UEC), jehož cílem je optimalizace a další vývoj Ethernetu s důrazem na rostoucí síťové požadavky AI a HPC, vydalo specifikaci Ultra Ethernet 1.0 (pdf, YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | IT novinky

    Francouzský prezident Emmanuel Macron chce zakázat přístup na sociální sítě pro děti do 15 let. Francie podle něj tento krok udělá sama do několika měsíců, i pokud se na něm neshodnou další státy Evropské unie. Reaguje tak na úterní vraždu vychovatelky, kterou ve východofrancouzském městě Nogent pobodal 14letý mladík. Jednotlivé sociální sítě podle něj mají možnost věk ověřit a vymáhat zákaz pomocí systémů na rozpoznávání tváří.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 05:11 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,742 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější český počítač C24 klesl na 165 místo. Karolina, GPU partition klesla na 195. místo a Karolina, CPU partition na 421. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.6. 22:33 | Nová verze

    Oficiálně byl vydán Android 16. Detaily na blogu a stránkách věnovaných vývojářům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (56%)
     (32%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (3%)
    Celkem 252 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Obdobie párenia

    10.1.2022 00:35 | Hardware | poslední úprava: 10.1.2022 00:36

    Mám na dvore kocúra. Vždy keď sa oteplí a začne obdobie párenia, tak môj kocúr celé noci nespí, len súloží :( a nás to ruší pri zaspávaní. Najhoršie je, keď upadnem do polospánku a zrazu počujeme mačací škrekot brrr. Keby si zasúložil raz, ale on súloží kludne aj 20x za noc

    No podľa experimentu Erwina Schrödingera, keď zavriem mačku do nepriehľadnej krabice a dám jej tam jedovatý plyn, tak mačka ostane živá aj mŕtva zároveň, až do momentu kým neotvorím krabicu. Čo keby som ten experimet ešte vylepšil? zavrel kocúra na dva týždne do krabice, ale namiesto plynu by som mu tam dal jednu granulu? V tom prípade ostane kocúr živý a bude sýty aj hladný zároveň.

    Takže ušetrím granule a konečne sa vyspím.

           

    Hodnocení: 90 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    10.1.2022 01:10 ( o Y o )
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    No podľa experimentu Erwina Schrödingera, keď zavriem mačku do nepriehľadnej krabice a dám jej tam jedovatý plyn, tak mačka ostane živá aj mŕtva zároveň
    WRONG

    Nejen že to nebyl experiment, ale navíc nic takového netvrdil. Tvrdil pravý opak, tzn. že je to absolutní nesmysl.
    Gréta avatar 10.1.2022 21:28 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia

    prej to nebyla žádná vobyč kočka ale unesenej cirkusovej lev hugo ta krabice prej byla z uranový voceli a museli ji votevírat až hasiči a schrödingera pak na 3 měsíce zavřeli někam doblázince protože se všichni báli žeby to moch udělat znova  :O :O

    Max avatar 10.1.2022 05:43 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Tak ho nech vykastrovat ;-).
    U kocoura je to rychlý a bezproblémový zákrok.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    10.1.2022 10:19 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    bezproblémový zákrok

    akorat je pak línej a tlustej
    Max avatar 10.1.2022 10:44 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Dost záleží na povaze, není to hned samozřejmost.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    10.1.2022 16:14 lhostejno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Ano, stane se z něj rozumný kocour.
    10.1.2022 21:02
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Poškození zdraví způsobené hormonální nerovnováhou a dalšími negativními fyziologickými/psychickými změnami v těle považuješ za rozumné? Tak se nech taky vykastrovat (a následně neber hormony), ne? Alespoň pak budeš mít víc času na programování a Linux...
    Petr Tomášek avatar 11.1.2022 09:06 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    zapomněl jsi podtržítko, Odine.

    Ale jinak s tebou v tomto případě kupodivu i souhlasím...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    10.1.2022 18:39 This0ne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Zkus to vysvetlit nasemu vykastrovanemu kocourovi. Po zemi chodi jenom kdyz se jde pohadat s tim druhym za zrcadlem.
    11.1.2022 09:30 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Máte dementního kocoura, co nechápe zrcadlo?
    mirec avatar 11.1.2022 12:14 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia

    Je to rýchly zákrok, kocúrov sme kastrovali doma, bolo to tak na 5 minút roboty + dozor kým sa preberú. Nie sú tuční, ani leniví a na rozdiel od zvyšných kocúrov, ktorých som nedal kastrovať nie sú zakopaní na záhrade.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    10.1.2022 13:05 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Chudak kocour :-D

    Btw nedavno zde byl odkaz na nejaky podcast, kde to dotycny rozebiral, jak se nechal dobrovolne zmrzacit.
    Max avatar 10.1.2022 15:36 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    To si řekne spousta lidí, ale to, že pak ten koucour naseká třicet koťátek, o které se nikdo nebude starat a budou trpět klasickými nemocemi, to už nikdo nevidí. Proto spolky loví divoký kočky, nechávají je kastrovat a pak je zase pouští na původní místo odchytu, aby tam dožily (ochočit se už nedají, jsou tam zvyklý a jinde by trpěly).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    10.1.2022 15:53 faxekondi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    neziskovky by to stejne mely delat i v Africe. Bill Gates by na to dal penize. Deti maji velkou uhlikovou stopu.
    10.1.2022 16:06 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    myslim ze ten podcast nemel kocour, ale nekdo jinej, kdo mohl vykladat o tom ze se nechal zmrzacit. Kdyz uz mas nasekany haranty, tak nekdo nechce porad nutit starou zrat pilule.
    10.1.2022 16:33 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    super, dokud nevymenis starou za mladou
    10.1.2022 17:23 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Jo, znám pár jedinců, co se z toho teď nemůžou vzpamatovat…
    10.1.2022 18:57 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Proc bych ji mel nutit jist pilule, kdyz existuji prirozene zpusoby, jak zabranit poceti? :-D Ale proti gustu ... :-D
    10.1.2022 20:37 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    existují jen dva přirozené způsoby, co spolehlivě fungují

    1) nešukat

    2) šukat chlapa nebo ovci
    10.1.2022 16:32 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    kocky si uplne bez problemu poradi bez lidi, nepotrebuji peci

    v okoli nasi vesnice zije tak tricet domacich ale divokych kocek, dlouhodobe stabilni populace. jsou dost plache, maximalne se nekomu projdou po zahrade, ale do domu nikdy a zradlo si take neberou
    10.1.2022 16:34 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    a na ty zahrady je zene spis touha po kontaktu s domacimi kockami nez touha po kontaktu s lidmi
    Max avatar 10.1.2022 16:42 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Kromě toho, že jsou zablešený a začervený mívají dost nepříjemné nemoci. Nejsou očkovaný, dostávají jednoduše herpes (většinou to odnášejí oči) a celkem je toho docela dost. Proto se volně žijící kočky dožívají max kolem 8 let a ty ochočený, o které se lidi starají, 15 i více.
    Spousta z nich má také nevyléčitelné nemoci, které je sežerou zevnitř. My jsme se takto starali o jednu parkovišťní kočku několik let. Pak jsme si všimli, že na zimu nepřibírá, vzali jsme jí na veterinu a po hodině testů se přišlo na nemilou věc. Nemohli jsme si jí tedy vzít na dožití ani domu, aby nenakazila naše kočky. Když pak několik dní nejedla, tak jsme jí vzali uspat, aby se netrápila.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 10.1.2022 16:42 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Jinak dodám, že pro vesnice to takový problém nebývá, ve velkých městech je to už problém.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    10.1.2022 18:10 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    To platí pro všechna divoká zvířata, včetně lidí. Bez lékařské péče je průměrný věk lidí také poloviční. To ale neznamená, že ta zvířata nebo i lidi úspěšně nepřežívají či nejsou dokonce spokojenější a šťastnější než domestikovaní.
    xxxs avatar 10.1.2022 17:52 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    kolegyna chovala macky na zahrade. pekne, zivene, leskle(videl som). kotnu samicu odchytila jedna aktivisticka pizda. cca tak tyzden do vrhu. dala ju vykastrovat. drsne.
    10.1.2022 18:55 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Nechapu, jakym pravem mohou dementni neziskovky lovit cizi kocky a zasahovat do jejich prav ci prav jejich vlastniku.
    xxxs avatar 10.1.2022 19:12 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    na zahrade su na volno, behaju aj inde, pre neziskovku teda tulave macky. za vykastrovanu ma bodiky. ze zabila macence tesne pred narodenim je asi tiez nejaka nova forma humanizmu.
    10.1.2022 19:54  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    kocky vrazdi ptaky a drobne zvirectvo
    10.1.2022 20:38 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    no jsou to šelmy, co mají dělat jiného? oni ti ptáci také nejsou vegetariáni
    10.1.2022 21:38  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    proto je mozna ti aktivisti kastruji

    ...

    ...

    ...

    ???
    11.1.2022 09:31 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    no to je logika, a proc nekastruji ty ptaky?
    Gréta avatar 10.1.2022 21:30 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia

    si zato jako mužou sami že tu kočku provokujou furt nějaký štěbetáním/šustěním/lezením :D ;D

    10.1.2022 20:04 hefo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Keďže to isté (do okamihu pôrodu, drsná mäsiarina) je v niektorých štátoch povolené aj voči nenarodeným ľudským mláďatám, tak toto je presne ten istý moderný humanizmus.
    10.1.2022 20:53 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Lidé nemají mláďata ale děti. Tuhle nacistickou hantýrku si nechte na Zlovensku.
    10.1.2022 21:10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Copak, další vůl, co se má potřebu nad někým/něčím povyšovat a připadat si jako něco víc? :-D Jsi zvíře a "dítě" je mládě Homo sapiens. Nic víc.
    11.1.2022 17:46 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Ještě tu pohádku o lidech vyvinutých z opice, prosím!
    xvasek avatar 12.1.2022 10:53 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    kolegyna chovala macky na zahrade. pekne, zivene, leskle(videl som). kotnu samicu odchytila jedna aktivisticka pizda. cca tak tyzden do vrhu. dala ju vykastrovat. drsne.

    Tak to je drsné. Náš veterináš nekastruje březí kočky. Říkal, že když je březí kočka, tak to má majitel pak rozdat, nechat si nebo utopit (hlavně nenechávat v přírodě), když je nezodpovědný a neřešil to proaktivně.

    10.1.2022 21:04
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    že pak ten koucour naseká třicet koťátek
    To se dá řešit vasektomií. Kvalitní vet by s tím neměl mít problém.
    pushkin avatar 11.1.2022 08:49 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    A stačí na něj dvě cihly :)
    xvasek avatar 10.1.2022 09:52 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Nemyslím si, že ten zvuk je úplně známkou probíhajícího krytí. Co sleduju u našich koček, tak je to spíš o tom, že ta kočka při tom zvuku vysvětluje tomu kocourovi, že do toho nejde. Počet úspěšných nakrytí je podle mého zkoumání zásadně nižší!
    10.1.2022 16:15 lhostejno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Takže řešením by mohlo být pořízení atraktivnějšího kocoura, případně pomoci kocourovi, aby na sobě v tomto směru zapracoval.
    10.1.2022 18:12 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Není pravda, kočky při sexu řvou. Ono není divu, kocour má na penisu ostny.
    10.1.2022 21:07
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    kocour má na penisu ostny
    Ony kočky (samice) tu bolest při aktu potřebují afaik kvůli vyplavení určitých hormonů, tudíž ty ostny na penisu nejsou pouze nějaká evoluční anomálie.
    xvasek avatar 12.1.2022 10:38 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Ano, ale je to implikace, ne ekvivalence.

    Když mají sex => řvou - platí.

    Když řvou => mají sex - rozhodně neplatí!

    Přinejmenším ta naše amazonka (vykastrovaná) je podle mě ještě panna, na tu by se okolní kocouři museli vypravit tak minimálně v pěti, aby s ní něco zvládli.
    12.1.2022 11:41 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Kocky ale nervou, ze nechteji sex. Oni rvou pri sexu a take rvou pri namluvach.

    Btw kastrace, pokud neni provedena velmi brzo, nema na provozovani sexu vliv. Soused ma valacha, ktery je vyhlaseny tim, ze neustale utika a obskakuje kobyly v okruhu asi 50 km.
    xvasek avatar 14.1.2022 20:51 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Buď nemáš pravdu, nebo máme divnou kočku, ale co se mi daří naši Zuzanu vidět při tom zvuku, tak rozhodně k žádnému aktu nedochází a kocouři pak neodchází většinou úplně v celku - a to podezřívám sousedy, že jejich kocour je ve skutečnosti menší puma.
    10.1.2022 19:32 hfs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    dej mu do mlíka brom!
    Gréta avatar 11.1.2022 20:45 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia

    kočky maj po mlíku průjmík :O :/

    12.1.2022 11:39 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Jak ktere, stejne jako lidi.
    xxxs avatar 12.1.2022 12:59 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    predava sa mlieko pre macky. predrazena delaktoza.
    14.1.2022 16:29 Erlang Senior Programmer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obdobie párenia
    Rád spomínám na prázdniny u starých rodičov na dedine. Raz sa ich mačke narodili tri veľmi podobné mačiatka. Aby sme nemali problém ich od seba rozoznať tak starká jedného pomenovala Murko a ostatné dve utopila.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.