abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    17.4. 17:11 | Zajímavý článek

    Stanislav Fort, vedoucí vědecký pracovník z Vlčkovy 'kyberbezpečnostní' firmy AISLE, zkoumal dopady Anthropic Mythos (nový AI model od Anthropicu zaměřený na hledání chyb, který před nedávnem vyplašil celý svět) a předvedl, že schopnosti umělé inteligence nejsou lineárně závislé na velikosti nebo ceně modelu a dokázal, že i některé otevřené modely zvládly v řadě testů odhalit ve zdrojových kódech stejné chyby jako Mythos (například FreeBSD CVE-2026-4747) a to s výrazně nižšími provozními náklady.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 6
    17.4. 12:44 | IT novinky

    Federální návrh zákona H.R.8250 'Parents Decide Act', 13. dubna předložený demokratem Joshem Gottheimerem a podpořený republikánkou Elise Stefanik coby spolupředkladatelkou (cosponsor), by v případě svého schválení nařizoval všem výrobcům operačních systémů při nastavování zařízení ověřovat věk uživatelů a při používání poskytovat tento věkový údaj aplikacím třetích stran. Hlavní rozdíl oproti kalifornskému zákonu AB 1043 a kolorádskému SB26-051 je ten, že federální návrh by platil rovnou pro celé USA.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 12
    17.4. 12:33 | Nová verze

    Qwen (čínská firma Alibaba Cloud) představila novou verzi svého modelu, Qwen3.6‑35B‑A3B. Jedná se o multimodální MoE model s 35 miliardami parametrů (3B aktivních), nativní kontextovou délkou až 262 144 tokenů, 'silným multimodálním vnímáním a schopností uvažování' a 'výjimečnou schopností agentického kódování, která se může měřit s mnohem rozsáhlejšími modely'. Model a dokumentace jsou volně dostupné na Hugging Face, případně na čínském Modelscope. Návod na spuštění je už i na Unsloth.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 1
    17.4. 11:00 | Nová verze

    Sniffnet, tj. multiplatformní (Windows, macOS a Linux) open source grafická aplikace pro sledování internetového provozu, byl vydán ve verzi 1.5. V přehledu novinek je vypíchnuta identifikace aplikací komunikujících po síti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    17.4. 02:22 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 15.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.4. 01:11 | Pozvánky

    Současně se SUSECON 2026 proběhne příští čtvrtek v Praze také komunitní Open Developer Summit (ODS) zaměřený na open source a openSUSE. Akce se koná ve čtvrtek 23. 4. (poslední den SUSECONu) v Hilton Prague (místnost Berlin 3) a je zcela zdarma, bez nutnosti registrace na SUSECON. Na programu jsou témata jako automatizace (AutoYaST), DevOps, AI v terminálu, bezpečnost, RISC-V nebo image-based systémy. Všichni jste srdečně zváni.

    lkocman | Komentářů: 1
    16.4. 15:44 | Humor

    Český úřad zeměměřický a katastrální zavedl u anonymního nahlížení do katastru nemovitostí novou CAPTCHA ve formě mapové puzzle: nepřihlášení uživatelé musí nově správně otočit devět dlaždic v 3x3 poli tak, aby dohromady daly souvislý obrázek výseče reálné mapy, přičemž na to mají pouze jeden časově omezený pokus. Test je podle uživatelů i odborníků příliš obtížný a na sociálních sítích pochopitelně schytává zaslouženou kritiku a

    … více »
    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 35
    16.4. 15:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.95.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 15:22 | Zajímavý software

    Mozilla prostřednictvím své dceřiné společnosti MZLA Technologies Corporation představila open-source AI klienta Thunderbolt. Primárně je určený pro firemní nasazení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 14:00 | IT novinky

    Firma Cal.com oznámila, že přesouvá svůj produkční kód z otevřeného do uzavřeného repozitáře z důvodu bezpečnostního rizika umělé inteligence, která prý dokáže vyhledávat a zneužívat zranitelnosti rychleji, než by je jejich vývojářský tým stíhal opravovat. Zároveň zveřejnila samostatnou, open-source verzi Cal.diy pod licencí MIT, ovšem bez řady původních funkcí. O tom, zda je toto opatření rozumné, existují pochyby. … více »

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1355 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Bedňa avatar 14.1.2015 18:27 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    Myslím že si zbalím, ešte čo tak stojí letenka do Ekvádoru.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    14.1.2015 18:37 Dizz.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    A co jsi rikal?
    14.1.2015 18:38 kachna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    meh, jeste tejden budou takhle blbnout a potom si na to nikdo nevzpomene, uz to pomalu prestava tisknout i bulvar.
    14.1.2015 18:41 backinabag | blog: backinabag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    Paráda. Na Islamisty se musí tvrdě. Drony, rakety, letadlové lodě – rád na to přispěju.
    Darth Phantom avatar 14.1.2015 20:21 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    Drony, rakety, letadlové lodě – rád na to přispěju.

    :-D :-D Bojovník zpoza monitoru :-D. Jak na to přispěješ? Už máš sbalenou plnou polní? Nebo pošleš něco Frantíkům a US army? :-) Kdyby někdo tápal, že to někdo někdy už říkal, tak dám odkaz odtud z 8.1.

    A přidám citaci:

    Muj tip a prvotni dojem je, ze to muze poslouzit jako zaminka k prepadeni dalsi zeme, to uz se v minulosti mnohokrat stalo. Zabozrouti jsou v posledni dobe pomerne bojechtivi, urcite by radi kuprikladu vybombili se svymi americkymi soudruhy treba Syrii. Na to maji spadeno uz dlouho.
    Stačí? I ten Luk má pravdu ve svém blogu. Jen turboblb (jako třeba backinabag) si může myslet, že se to stalo jen tak náhodou.
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    14.1.2015 20:33 backinabag | blog: backinabag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    No financne prece, mame prece armadu placenou z dani. Nebo bych treba mohl ridit drony.

    Turboblb mozna jsem, ale nejsem schizofrenik, abych za vsim videl tajny plan USA, zaminky ke kdovicemu, pokusy o zavrazdeni Asada atd. :-)
    Darth Phantom avatar 14.1.2015 20:50 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    Nebo bych treba mohl ridit drony.

    Vážně, cítíš se na to? Asi na tom bude trvat, že jsi turboblb :-D.

    Co se týče Asada, tak bude ti postačovat toto? Nějaké další dotazy, turboblbíčku?
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    14.1.2015 21:08 backinabag | blog: backinabag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    Precetl jsem si to, no a uznavam ze mas pravdu, USA asi opravdu chteji svrhnout Asada. Pokud te zajima muj nazor na tuhle snahu – nemam rad diktatory. Ale nevim, tezko soudit, zajimalo by me, proc tam ty staty tlaci na USA ohledne Asada, pokud to je pravda.
    Darth Phantom avatar 14.1.2015 21:35 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    ze mas pravdu, USA asi opravdu chteji svrhnout Asada.

    Výborně, alespoň na něčem se shodneme. Jak ti to zapadá do mozaiky pařížských atentátů? Zapadá/nezapadá, stačí odpověď ano/ne. Ostatní zatím nebudeme řešit.

    Pokud te zajima muj nazor na tuhle snahu – nemam rad diktatory.
    Tvůj názor mě příliš nezajímá, ale uvědom si, že v té oblasti (Blízký východ, Střední východ) prakticky není nikde žádný nediktátor. Seš si vědom toho, že se USA soudruží s nejhoršími diktaturami jako je Saúdská Arábie a Katar? Postačí odpověď ano/ne. Asad je na evropské poměry diktátor, ale diktátor vyměklý a sekulární a proti Saúdúm a Kataru je andílek. Asad je zatím nejlepší řešení pro Sýrii. Nikdo jiný to v tomto okamžiku nemá šanci udržet pohromadě.
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    14.1.2015 23:35 backinabag | blog: backinabag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    Jak ti to zapadá do mozaiky pařížských atentátů?
    LOL, jednoznacne ne. Nemam tendenci videt vsude kolem sebe vzory, spojovat nesouvisejici.
    Seš si vědom toho, že se USA soudruží s nejhoršími diktaturami jako je Saúdská Arábie a Katar? Postačí odpověď ano/ne.
    Jo, vim ze se kamaradi se SA. Chapu to jako mensi zlo, pragmatismus, mam pocit ze maji nejvetsi zasoby ropy na svete.
    Asad je na evropské poměry diktátor, ale diktátor vyměklý a sekulární a proti Saúdúm a Kataru je andílek.
    Cetl jsem nazor nejakeho Syrana na redditu, Asada nesnasel protoze jejich rodinu utiskoval nebo neco v tom smyslu.
    Asad je zatím nejlepší řešení pro Sýrii. Nikdo jiný to v tomto okamžiku nemá šanci udržet pohromadě.
    Nedokazu posoudit, nezkoumal jsem to.
    Darth Phantom avatar 15.1.2015 00:19 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    LOL, jednoznacne ne.
    Mě jednoznačně ano. Historie je plná false flagů, a tohle by nebyl první ani poslední případ. Vyjmenovovát nejen americké false flagy mě unavuje, najdi si je sám. Ty jsi četl něco na redditu, ale patrně pořád nechápeš zásadní rozdíl mezi Saúdskou Arábií a Sýrií. Zatímco ti v Saúdské Arábii useknou za držení Bible hlavu mečem na stadionu, v Sýrii se modlí muslim vedle křesťana v kostele a nikdo s tím nemá problém a nikdo nikoho za to nepronásleduje.

    A to je na Blízkém východě celkem rarita, je to jeden z mála sekulárních režimů v té oblasti. A tenhle režim chtějí Američané zničit. Pak si za to nejspíše předají medaili na hruď se saúdským králem a katarským princem. Obamba se poplácá po zádech se saúdským Abdulláhem a řeknou si Alláh akbar.

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    15.1.2015 09:16 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    Cetl jsem nazor nejakeho Syrana na redditu, Asada nesnasel protoze jejich rodinu utiskoval nebo neco v tom smyslu.
    No pokud ten Syřan a jeho rodina patřili k radikálním Sunnitům, tak se ani nedivím. Jinak tedy argument jak noha.
    14.1.2015 20:09 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    Predpokladam, ze to bude stejny, jako s britama. To se vezme par tornad, udaleji si vylet z Kypru nad Syrii, vykonaji uspesne misi a vrati se. Nektera media pak dokonce i prozradi v cem ta mise spocivala a vy mate moznost jasat nad znicenym "ozbrojenym pickupem" a "pozici s tezkymi zbranemi". No a ten co plati protivnika si muze mnout ruce nad nasi blbosti.

    I kdyz, urcite by se to dalo delat i draz...
    Darth Phantom avatar 14.1.2015 20:23 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    udaleji si vylet z Kypru nad Syrii, vykonaji uspesne misi a vrati se.
    A jen tak mimochodem, ale úplně mimochodem vymombardují nebo zastřelí Asada...
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    14.1.2015 20:36 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    To ne, na to nemaji. I toho Kaddafiho museli zamordovat "mistni".
    14.1.2015 22:58 Ondrej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    znamej ze Svycarska mi rikal, ze ta jejich ponorka, co je v Bodamskym jezere ma taky bojovou pohotovost.
    14.1.2015 23:27 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    Dost dobrý :-D
    15.1.2015 07:31 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    :-))))) LOL! :-)))
    lobotron avatar 15.1.2015 08:31 lobotron | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    Ani v Praze se neflákáme.
    We must steer between the "romantics" and the "ostriches".
    15.1.2015 07:45 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+2=3
    Hele a kdo podle tebe za všechno může? Židi? Já jsem slyšlea, že ilumináti jsou ve skutečnosti dobrý a brání nás před židama, jenže pak jsem slyšela, že je to jen do určitého stupně a pak se dozvědí, že nevzývají boha, ale satana a taky jsem četla, že židi jsou jako v pohodě a nejvíc, takže je proto chtěli vyvraždit, ale oni se jako andělé vrací po smrti na zem a pomáhají chránit dobro. Co si o tom myslíš?
    15.1.2015 08:23 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+2=3
    Pokud jsi přečteš něco o Iluminátech (osvícenci), o kterých mluvil v projevu Hollande :-))), tak zjistíš že to byla reálná skupina lidí z Bavorska, která ovládla řídící struktury v Evropě. Byla rozprášena Katolickou Církví, toť historie... Otázkou je zda-li se tato skupina nedala dohroamdy někde jinde. Těch skupin které mají vliv na řídící procesy je spousta. Nikdo ty procesy nekontroluje na 100 procent. Svobodná vůle existuje a je na lidech co si nechají líbit a komu na špek nalítnou.

    Je ale z podivem jaké vazby/podobnosti jsou mezi Ilumináty a Komunisty(Trockijsty(původním jménem Bronstein)). Další velikou záhadou je vysoké procento židů podílející se na Bolševické revoluci(také se traduje slovo židobolševismus). Dále musím připomenout že v jinak těžce pravicovém Izraeli existují ostrůvky(http://cs.wikipedia.org/wiki/Kibuc) Komunismu(socialismu) :-))) Aby jsi pochopil Stalin dělal čistky právě mezi Trockijsty...

    Další zajímavou Historií jsou skupiny VRIL a THULE z nacistického Německa, která měla vliv na pozadí tohoto režimu.

    Takže je na tobě čemu uvěřís. :-))) Mě je to těžce jedno.

    15.1.2015 08:46 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+2=3
    Díky, ale moc jsi mi nepomohl, byla jsem na rozcestí a ty jsi mě zavedl ještě dál :-))) Nechystáš o těhle skupinách nějaké ublognutí, z blogů o jednotlivých událostech si těžko dělám přehled, byl by fajn nějaký souhrn.
    15.1.2015 08:49 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+2=3
    Na to nemám čas. Nechceš radši něco naprogramit? :-)
    15.1.2015 10:07 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+2=3
    Ne.
    Bystroushaak avatar 15.1.2015 07:59 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    Já to nějak nechápu, to jako že to tam nemohli vyslat předtím? Znáte někoho, kdo by s tím předtím nesouhlasil a teď ano?
    15.1.2015 08:01 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    ano.
    15.1.2015 21:14 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    Valky jsou prirozena a prospesna vec. V evrope jsme si uzivali dlouhe obdobi klidu a miru a s tim bude imho pomalu konec.
    15.1.2015 21:37 backinabag | blog: backinabag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    prospesna vec
    Prospesna pro koho?
    15.1.2015 21:43 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    Pro celou civilizaci - ocista populace, ocista ekonomiky, tlak na inovace, uvolneni napeti z dlouhe doby miru, ...
    15.1.2015 21:48 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    A hlavně pro parazity kteří na tom neskutečně zbohatnou. :-)
    lobotron avatar 16.1.2015 07:49 lobotron | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    Prostě slovy klasika:
    War is where the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other.
    We must steer between the "romantics" and the "ostriches".
    16.1.2015 18:37 backinabag | blog: backinabag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    Nesouhlasim, nepodlozene spekulace vycucane z prstu.
    16.1.2015 08:28 joxny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    To si robis Prdel. Vojny nikdy nic dobreho pre ludi nepriniesli! Najhorsim riesenim je vojna stejne ako sebevrazda. Prave preto, ze ludia po case tak otupia a zlahostajneju, vznikaju vojny. Po vojne je kazdemu jasne, ze stratil omnoho viac ako si kedy vedel predstavit. Hrozim sa takych hlupakov ako si ty. Vo vojne si nikdy nebol,nezazil si, a ak si myslis ze to bude Counter Strike alebo vecerny film, tak si vsetkych blbov kral. To co sa vycisti ako vravis, nebudu ludia co rozhoduju, ale zas len obycajny ludia. Mozno si pamatas ruzovu revoluciu. Aj tam sa malo cistit, a mas ten pocit ze sa precistilo? Ak sa nieco precisti, tak to budu ludia s podobne priblblimi nazormi ako mas ty. Tu bolest a beznadej, o ktorej sa tolko tlacha, si kamarat nevie ani jeden z nas poriadne predstavit.
    19.1.2015 16:04 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    Vojny nikdy nic dobreho pre ludi nepriniesli!
    Během první světové války došlo (přinejmenším) k masivnímu rozvoji letectví. Během druhé k rozvoji raketové techniky. Silně pochybuju o tom, že by bez toho dneska nad zemí létaly satelity.

    Prakticky všechny válečné konflikty (nebo jejich hrozba) s sebou přinesly rozvoj techniky.
    Quando omni flunkus moritati
    20.1.2015 10:24 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    Prakticky všechny válečné konflikty (nebo jejich hrozba) s sebou přinesly rozvoj techniky.
    A nad tím jako máme jásat? Tenhle "rozvoj" techniky totiž sebou nese takovou exploataci a devastaci zdrojů, že budoucí generace budou rády, když nepochcípají hlady a nepomřou zimou.
    20.1.2015 10:36 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    Prvni FUNKCNI pocitac byl serstrojen za WWII
    pavlix avatar 20.1.2015 11:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    A?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.1.2015 15:57 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    AFAIK se v celé známé historii lidstva ví o jednotkách, možná destíkách let, ve kterých nikde neprobíhal žádný válečný konflikt. Ejhle, pořád jsme tu. A s těmi zdroji to zase není tak žhavé - kam se ty "zdroje" směrují dneska? Za velké peníze řešíme neexistující problémy (třeba to, že by se nebožtíkům před kremací měly vytrhat zuby, aby se do prostředí neuvolňovala rtuť) a to užitečné (výzkum, vývoj) se musí spokojit se zbytky.

    Tím se nechci stavět do pozice, že válka je super, ale tvrzení, že nikdy nic dobrého pro lidi nepřinesla, je prostě nepravdivé.
    Quando omni flunkus moritati
    20.1.2015 16:30 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    Evidentně si nerozumíme. Já mám na mysli především drancování nerostných surovin a znehodnocování zemědělské půdy a podzemních zdrojů pitné vody.
    20.1.2015 16:32 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 1+1=2
    Jenže ty války to přinesly jenom kvůli tomu, jaké bylo v Evropě prostředí. To ti nevydrží věčně a máš mnohem větší šanci, že to dopadne špatně - podívej se na Afriku - neustále spory a vyvražďování, oproti tomu byla Evropa i přes všechny konflikty v klídku, protože zažívala období míru a díky církvi byl mír metou o kterou šlo. Socialismus i válčení vede do prdele.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.