PixiEditor byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní univerzální all-in-one 2D grafický editor. Zvládne rastrovou i vektorovou grafiku, pixel art, k tomu animace a efekty pomocí uzlového grafu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GNU LGPL 3.0.
Byly představeny novinky v Raspberry Pi Connect for Organisations. Vylepšen byl protokol auditu pro lepší zabezpečení. Raspberry Pi Connect je oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče. Verze pro organizace je placená. Cena je 0,50 dolaru za zařízení za měsíc.
CISA (Cybersecurity and Infrastructure Security Agency) oznámila veřejnou dostupnost škálovatelné a distribuované platformy Thorium pro automatizovanou analýzu malwaru. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Ubuntu nově pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 3. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia Proton Authenticator. S otevřeným zdrojovým kódem a k dispozici na všech zařízeních. Snadno a bezpečně synchronizujte a zálohujte své 2FA kódy. K používání nepotřebujete Proton Account.
Argentinec, který byl náhodně zachycen Google Street View kamerou, jak se zcela nahý prochází po svém dvorku, vysoudil od internetového giganta odškodné. Soud uznal, že jeho soukromí bylo opravdu porušeno – Google mu má vyplatit v přepočtu asi 12 500 dolarů.
Eben Upton, CEO Raspberry Pi Holdings, informuje o RP2350 A4, RP2354 a nové hackerské výzvě. Nový mikrokontrolér RP2350 A4 řeší chyby, i bezpečnostní, předchozího RP2350 A2. RP2354 je varianta RP2350 s 2 MB paměti. Vyhlášena byla nová hackerská výzva. Vyhrát lze 20 000 dolarů.
Představen byl notebook TUXEDO InfinityBook Pro 15 Gen10 s procesorem AMD Ryzen AI 300, integrovanou grafikou AMD Radeon 800M, 15,3 palcovým displejem s rozlišením 2560x1600 pixelů. V konfiguraci si lze vybrat až 128 GB RAM. Koupit jej lze s nainstalovaným TUXEDO OS nebo Ubuntu 24.04 LTS.
Po půl roce od vydání verze 2.41 byla vydána nová verze 2.42 knihovny glibc (GNU C Library). Přehled novinek v poznámkách k vydání a v souboru NEWS. Vypíchnout lze například podporu SFrame. Opraveny jsou zranitelnosti CVE-2025-0395, CVE-2025-5702, CVE-2025-5745 a CVE-2025-8058.
Byla vydána nová verze 9.15 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
iconv -f cp1250 -t utf-8 Star-Trek-Picard-S01E03-0000325394.srt > Star.Trek.Picard.S01E03.srt
ffmpeg -i "Star.Trek.Picard.S01E03.720p.H.264.mkv" -f srt -i "Star.Trek.Picard.S01E03.srt" -vcodec copy -acodec aac -ab 128k -ac 2 -strict -2 -c:s mov_text -metadata:s:s:0 language=cze STP-S01E03.mp4
Samozrejme jde to i pres HandBrake se zvolenym Apple profilem, ale ten neumi bezstratovou konverzi a tak to chvili trva. Zvlada to ale i moje mama If you want to turn on SSL trust for that certificate, go to Settings > General > About > Certificate Trust Settings. Under "Enable full trust for root certificates," turn on trust for the certificate.
V macOS hodim soubor do icloud drive a vzapeti ho mam v telefonu. Az ho chci hodit do ciziho iPhonu kolegy tak proste namiri iPhone na muj Mac a pres AirDrop se to po potvrzeni prenese (vyzaduje spolecnou wifi sit). Sitovych appek co zvladaji SMB / CIFS / NFS / WebDAV / SFTP jsou desitky.A pak to budeš chtít nasdílet s někým, kdo má něco od jakéhokoliv jiného výrobce než Apple, a jsi v prdeli
To jsou samozrejme profi ficury o kterych bezny patlal s androidem nemuze mit sajnu a tak se vseobecne traduji dezinformace, ze to "nejde".To jsou fakt hodně profi fíčury. Jakožto uživateli Androidu jsi mi úplně vytřel zrak, protože posílání souborů mezi zařízeními a jejich vkládání z jedné aplikace do druhé vůbec není něco, co dělám každý den.
Vedete tu zabo-mysi valku, kazdy at ma telefon jaky chce, kazdy ma plusy i minusy a delat si prdel z iPhone je proste mimo misu, jsou to spolehlive a vsetranne unixove masinky.Neodpustím si offtopic, ale toto platí i v případě macOS
muzou prenaset data pres snapdrop.net s jakymkoli zarizenim
V jabku by mi zcela chybelo to ze stazeny soubor (treba pres web, ssh apod...) je pristupny jen v tej aplikaci ktera ho stahla. Takovy trivialni ukol jako vyfoceni obrazku a poslat jej pres Sambu do PC je zcela nadlidske. Stahnout do telefonu soubory z PC a poslat je pres Whatsapp coz bezne delam je v jabku opet nemozne. Jaksi kazda aplikace ma svuj prostor (jakoby byla virtual) a nema moznost jit jinam coz je sice velmi vyznamny bezpecnostni plus ale zase...To je všechno strašně krásný, až na to, že to není vůbec pravda. Data jdou přehazovat mezi aplikacema vcelku běžně, navíc ty u kterých to má smysl a autor se na to nevybodl, je možné vlézt do storage appky ze systémové aplikace "Soubory", která úplně mimochodem umí i SMB. P.S.: Díky, to s tou sambou jsem zjistil až teď, při psaní odpovědi. Obvykle používám ssh, protože to mám na rozdíl od smb vystrčené do internetu
Ale jestli se eauta za 30 let posunou
soucasny tuzkovy clanky 2,7 Ah meli uz soudruzi v dobe kdy tady spousta zdejsic2,7 Ah? Tím myslíš NiMH. To má s eautem málo co společného, úplně jiná chemie. Ale i kdyby, současné NiMH tu nejsou dlouho. Jednak tu máš eneloop, který sice nemá teoretických 2.7 Ah, ale netrpí samovybíjením a užitečné energie (pro cokoliv s jen trochu vyšším odběrem) je v něm více než v klasickém 2.7 Ah článku (plochá křivka vybíjení), a pak ty obyčejné "2,7 Ah" NiMH články, které ale ještě relativně nedávno měly podstatně nižší kapacity. Dobíjecí tužkovky používám často a intenzivně při outdoorových aktivitách a za posledních cca 15 let udělaly obrovský pokrok dopředu.
Auto na šrot, spálené. Hysterie ohledně hašení. A někde v článku nenápadná poznámka, že řidiči se v podstatě nic nestalo.
Co se týče toho chování při vybití nebo poruše - bohužel, takhle se chová snad každé moderní auto, kromě stále vyráběných fosilií jako je třeba Lada Niva. A tu bych komfortem s Teslou nesrovnával.Ježkovy, ty chybějící kliky dveří už jsou norma i u standardních aut? Já nemluvil o obecně tom, že je skoro všechno v autě elektrický/elektronický, ale přímo konkrétně o těch dveřích, kde u Tesly i nezamknutý auto prostě nejde ručně zvenku mechanicky otevřít. A zevnitř IIRC jsou kliky jenom vepředu (nebo už ani tam? To teď nevím). To je prostě arogantní přístup debila. Sice na mě může _ štěkat, že to je moderní cesta a že je to 100% spolehlivý a že v praxi se nemůže nic stát, ale kurník jednou je u ježdění autem určitý riziko - jak je tu zmíněno, klidně třeba může požár/havárka způsobená vnějšími vlivy. A tehdy je každý jištění navíc dobrá věc. To, že se dají dveře otevřít mechanicky klikou, je jištění navíc. A ne, to že "při některých nehodách se stejně dveře pomačkaj a zaseknou se" není protiargument, to jsou zavádějící výmluvy.
Tiskni
Sdílej: