abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 713 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    12.2.2020 08:14 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    U mě iOS na iPhone a iPadu způsobil, že jsem přestal pořád řešit nějaký kraviny na téma hádající se GPS + BT hansdsfree + BT muzika + web a mail, přehřívání telefonu, vypínání BT a Wi-Fi kvůli baterie a podobně

    Jak iPhone tak iPad jsem zapnul a prostě ho používám (asi týden mi trvalo zbavit se zbytečných návyků z androida). Co je fakt, že google má mnohem líp propracovaný webový rozhraní fotek, mailu, Maps, úkolů i poznámek, ale naštěstí to všechno jde na I věcech používat v pohodě
    Max avatar 12.2.2020 08:20 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Karta se zadávat nemusí, vždy to šlo v tom průvodci nějak přeskočit a pochybuji, že by to nyní nešlo.
    Když jsem používal iPhone 5s, tak jsem s klávesnicí nemíval problém. Teď mám Huawei Mate 10 Pro a taktéž nemám nějaký problém.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    12.2.2020 09:35 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Klávesnice je hrozná, sám používám SwiftKey, která jde normálně používat.

    Asi co může být největší problém a na co upozorním, tak na iOS neexistuje nic jako "proces v pozadí". Nejde si nainstalovat Cloud klienta a ten bude v pozadí automaticky uploadovat fotky nebo si stahovat offline kopie souborů. Nejde třeba ssh klienta hodit do pozadí a po půl hodině se vrátit k otevřené session. Prostě jak aplikace zmizí z popředí, tak její život do půl minuty končí. To má super efekt na spotřebu baterky, na různé šmírování a podobné věci, ale někoho kdo je na tyhle věci zvyklý z Androida, tak toho to pořádně naštve :) . Ale pro mě to byl třeba jeden z hlavních důvodů proč po šesti letech odejít z Androida.
    12.2.2020 16:28 jiwopene | skóre: 31 | blog: Od každého trochu…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Na Androidu se to dá nastavit někde „dole“ v nastaveních pro vývojáře.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
    12.2.2020 21:04 debian+
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Android 8 ma min. 3 moznosti: - zapnut/vypnut/zakazat co chcem - nadefinovat, co vsetko moze pouzivat v pozadi - zapnut "Setric baterie" - ak nieco bezi na pozadi, napr. prichidzajuca SMS, alebo kontrola Youtube Premius stiahnute subory, tak Ti mas nofikaciu, ze nieco bezi na pozadi
    Max avatar 12.2.2020 21:01 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Bohužel se mýlíš. Aplikace u iOS mohou v klidu běžet na pozadí a odesílat data a rozhodně nekončí. Stejně tak je u iOS běžné, že i po restartu má člověk spuštěné ty app, co měl před restartem. Systém si to pamatuje (něco jako u KDE ukládání session) a po startu je všechny znovu pospouští.
    Jediné, co nemůže běžet na pozadí je webová stránka. Jakmile člověk hodí Safari na pozadí, tak web aplikace přestává komunikovat. Proto to třeba u nás klucí řeší tak, že udělali aplikaci jako wrapper pro tu web verzi.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    12.2.2020 21:41 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Aplikace pro iOS nevyvíjím, ale co jsem to řešil s kamarády, kteří aplikace pro iOS dělají, tak závěrem je, že aplikace v pozadí prakticky žádný život nemá a když už za určitých okolností má, tak hodně omezený a nepředvídatelný.

    Aplikace, když přechází do pozadí, tak má šanci uložit svůj snapshot, tedy stav, z kterého se může obnovit do nějakého posledního zanechaného stavu, systém může po upozadění aplikace tuto kdykoliv vyhodit z RAM a při příštím spuštění, ač se zdá, že se aplikace obnovila z paměti, tak se prostě spustila znova a obnovila svůj snapshot. To je třeba i právě ten stav po restartu.

    Omezený život aplikace je také vidět třeba u aplikací po kterých se chce něco stáhnout v pozadí, třeba Spotify nebo mapy.cz. Když ta aplikace neběží v popředí celou dobu, tak se nikdy nestáhnou všechny mapy nebo playlisty. Aplikace má možnost při přechodu do pozadí dát si do systémového download managera několik URL, které se mají stáhnout a po stažení aplikace dostane nějakou chvíli na to, aby si soubor zpracovala. Tento počet záznamů do download manageru je navíc omezený, kdy se prý bavíme o počtu třeba 5 linků a i když si aplikace řekne, že to chce stáhnout hned za sebou, tak to čistě závisí na tom download manageru. Tohle se třeba používá pro obejítí toho, že se nechá naplánovat nějaký download task o půl dne dopředu a tím aplikace dostane šanci si něco říct se světem.

    Nextcloud klient třeba automatický upload fotek z foťáku obchází způsobem, že si u GPS plánuje předání polohy, v tu chvíli aplikaci něco probudí, ta si zkontroluje změny v galerii a zvládne třeba odeslat jenom dvě fotky a nastavit badge u ikonky, že tam něco čeká a za půl hodiny si naplánovat další probuzení skrze GPS tracking.

    Tyhle workaroundy mi fakt nezní tak, že má aplikace v pozadí plný život, jako třeba na Androidu, kde jsem se v tehdejších dobách běžně setkával s tím, že nějaká aplikace po updatu během tři hodin vysála komplet baterku, protože měla nějaký leak ve svým background procesu.
    Max avatar 13.2.2020 08:42 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Pokud jde o Android, tak mně třeba sám telefon kontroluje aplikace a pokud nějaká moc žere na pozadí, tak jí prostě pauzne a hodí do systray warning. Lze si pak nastavit, aby třeba tu jednu konkrétní aplikaci nechal na pokoji, takže až pak si může vysát baterii.
    Ano, my to také řešíme pomocí GPS, ale to hlavně z toho důvodu, že tu GPS opravdu v app využíváme. Každopádně reagoval jsem tím na tvrzení, že jakmile se hodí app na pozadí, tak její život končí. To, že má ty možnosti omezený, to nepopírám, ale rozhodně se nedá říci, že končí.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    13.2.2020 13:08 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Ano, omlouvám se, že jsem se špatně vyjádřil co se týče toho žívota aplikace, její život opravdu nekončí a i po skrytí aplikace nějaký život je, byť je hodně omezený.

    Vlastně si teď uvědomuji, že mi ke srovnání s Androidem už nějaký ten rok chybí praktická zkušenost, která by aktualizovala moje názory na rozdíl platforem. Android jsem opustil někdy v 2016, což bylo na přelomu verzí 6/7 a jistě od té doby proběhl nějaký vývoj.
    Max avatar 13.2.2020 14:55 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Tak záleží na vendorovi a modelové řadě. Teď má kolega nějakýho Samsunga za 4kkč a je to tragedie.
    Pokud bych chtěl porovnávat s iPhone, tak je myslím fér porovnávat s něčím nad 10kkč.
    Druhý kolega má Samsunga v nejvyšší řadě a chrochtá si blahem, jak z kvality, tak z těch dalších fcí (notifikace na krytu telefonu, různé druhy odemykání atd., baterie a kvalita foťáku je pak také úplně někde jinde).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    16.2.2020 21:46 Erlang Senior Developer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Takze na iPhone nefunguju ziadne chaty (Telegran, FB Messenger, WhatsApp,..)? Respektive, ked mi niekto posle spravu musim mat dany chat otvoreny, inak mi sprava pride az po otvoreni chatu? To by bolo dost velke obmedzenie.
    16.2.2020 22:26 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Samozrejme ze funguji, pres push notifikace ktere bezi jako samostatna sluzba.
    17.2.2020 13:39 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Chodí to jako push notifikace přes Apple servery. Absolutně nemám tušení jak moc je to se soukromím a kdo tedy všechnu tu zprávu vidí po cestě, ale když jsem se zajímal o Push notifikace z Nagiosu, tak byla možnost na obou stranách nastavit klíč a zpráva přes jablečný servery šla šifrovaně, takže to asi závisí na konkrétní implementaci.

    Signal třeba náhledy zpráv v notifikaci neukazuje, je tam jen od koho, ale nevím jestli je to vlastnost Signalu, že text do notifikace nepřidává nebo to dělá jen na iOS a na Androidu to ukáže, protože tomu může více věřit...
    12.2.2020 10:44 P.F.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Moj prvy smartphone bol HTC Touch Diamond s windowsom. Prtom sa to ovladat velmi nedalo takze az prisiel iPhone 3G tak som vymenil a bolo to ako z inej planety. Casom som presiel na iPhone 4 a ked zostarol tak som skusil Androida na Samsungu S4 niekedy v roku 2013. Ten samsung mi vydrzal dlhe roky a s alternativnymi romkami sa dal pouzivat az do roku 2019 ked uz definitivne nestihal ani facebook apku. Tak som sa nakoniec vratil k iPhone 11. It is good to be home again :-)

    Co ma najviac sralo na Androide bola praca s kontaktami - neskutocny bordel. Furt som tam mal niektore kontakty aj 3x a to zgrupovanie nikdy poriadne nefungovalo a raz za cas trebalo rucne to nejak sparovat. Andorid guruovia mi vraveli, ze to musim na pocitaci v Google Mail apke pekne popresuvat a podobne kydy. A tam je cely problem Androidu, kym to nepouzivate cloudovo tak je to len polotovar. Vzhladom na to, ze som chcel uplne minimalizovat leak mojich dat kamsi do Googlu tak som vsetky tie awesome featury samozrejme zakazal. Druha vec co ma srala na Andoridoch je nemoznost nejak rozumne nastavit co apka moze a nemoze. v GPlay pri stiahnuti mi sice ukaze co vsetko apka potrebuje ale zakazat nejakej hre ist na internet alebo nepouzivat GPS sa nedalo v beznych stock romkach. Az Lineage romky to ako tak umoznovali ale v porovnani s tym ako sa daju zakazat pritupy apky v iOS tak je to stale bieda. No a to ani nehovorim o tej loterii s custom romkami kde furt daco dojebali. Raz neslo prehravat mp3 hoci ine formaty isli, raz nesla Sygic navigacia hoci ine GPS apky isli, raz neslo fotit s prednym fotakom hoci zadny isiel, raz nesiel tethering atd. Proste tak jedna romka z troch bola bez bugov :D Aby som len nehanil, skvela vec na Androide bolo "back" tlacitko, velmi navykova vec co na iOS nie je. Dalej moznost tem bola celkom cool kym sa to od istej verzie Lineage nedomrdalo a uz to nefungovalo.

    Po navrate k iPhonu si clovek bucha hlavou ze som sa nevratil skor. Kontakty v poriadku, ziaden bordel. Vsetko bavi svici a trubi. Kazdej apke mozem povolit a zakazat co chcem. Vydrz baterky 3dni so zapnutym BT (koli smartwatch) a 3G, so 4G dva dni. Aplikacie v pozadi vydrzia aj tyzden, RAMky je zrejme dost, staci tym dolezitym nastavit background app refresh. Virtualne klavesnice nejak extra neriesim, podla mna ci androidacka alebo applacka su ok a komu nesedia ma moznost nahodit alternativne.
    Josef Kufner avatar 12.2.2020 11:59 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Android telefon to chce spárovat s vlastním NextCloudem nebo něčím podobným a pak máš svoje data ve svém cloudu na svém železe a nic nikam neleakuje.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    13.2.2020 15:38 RB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    No, přijde mi, že tu systému vyčítáš něco, co je vlastností konkrétních aplikací. Nesgrupují se ti kontakty? Tak máš asi špatnou aplikaci. Já už mám 4. telefon s Androidem a nikdy se mi to nestalo. Moje máti má kontakty pořád na SIMce a v pohodě funguje, takže cloudově člověk opravdu jet nemusí.

    Vypínat/zapínat oprávnění aplikací lze od Androidu 6, což už je 5 let! Jestli je tvoje jediná zkušenost se stock ROMkou ze Samsungu 4 z roku 2013, tak se není čemu divit. Ale bylo by fér to pak porovnávat s iOS z roku 2013. Byl bys překvapený, jak hloupý systém to tenkrát taky byl. Dnes jakýkoliv telefon s Androidem za 5+ tisíc žádným z problémů, které popisuješ, netrpí.
    otasomil avatar 12.2.2020 17:40 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Jablko je proste telefon pro lidi co nechtej, neumej cokoliv resit a trapit se. Pokud maj od jabka i jiny HW tak je vse ok. Android je takovy lehky kutilstvi kteryho s novyma verzema spis ubyva takze zacina jabkovatet. Kazdopadne oboje tyto platformy jsou totalne uzavreny oproti svetu GNU/Linuxu v kterym ziju ja. Telefony s win byly na trhu tak kratce ze jsem to malem nepostrehnul ale predpokladam ze s uzavrenosti to bude podobne jako zminovana majoritni dvojice. V jabku by mi zcela chybelo to ze stazeny soubor (treba pres web, ssh apod...) je pristupny jen v tej aplikaci ktera ho stahla. Takovy trivialni ukol jako vyfoceni obrazku a poslat jej pres Sambu do PC je zcela nadlidske. Stahnout do telefonu soubory z PC a poslat je pres Whatsapp coz bezne delam je v jabku opet nemozne. Jaksi kazda aplikace ma svuj prostor (jakoby byla virtual) a nema moznost jit jinam coz je sice velmi vyznamny bezpecnostni plus ale zase...
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    12.2.2020 18:16 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Tj, ale predevsim ho nesmej chtit vubec nanic a knicemu pouzivat. Vopovaz se, chtit na tom kramu tebas zprovoznit maily ... (pokud netusis, tak zaguugli na tema certifikatu, v posledni verzi je tam asi 10 ruznych bodu, ktery musi cert splnovat aby ti vubec nejaky maily chodily, protoze to, ze ty sam o nem prohlasis, ze je OK, zdaleka nestaci).

    A takhle je to se vsim. Neznam ve svy okoli usera jabkofounu, kterej by neprisel s tim, ze si na nej chce nahrat mp3, ze to prece kazdej blbej levnej android umi .... ;D.
    12.2.2020 18:26 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    MP3 je nic, to staci kupit Mac (alebo PC s Windows a nainstalovat iTunes). Skus si tam dat video.
    12.2.2020 20:13 Vojta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    S videem zadny problem, laduji je do iOS zarizeni 10 let. Kdyz chcete nativni player tak musi byt kodek H264 & AAC a kontejner pouze MOV nebo MP4. Tedy napriklad MKV je mozne vetsinou bezstratove prehnat ffmpegem a maximalne ac3 prehodit do aac. Pripadne titulky musi byt v UTF8.

    iconv -f cp1250 -t utf-8 Star-Trek-Picard-S01E03-0000325394.srt > Star.Trek.Picard.S01E03.srt

    ffmpeg -i "Star.Trek.Picard.S01E03.720p.H.264.mkv" -f srt -i "Star.Trek.Picard.S01E03.srt" -vcodec copy -acodec aac -ab 128k -ac 2 -strict -2 -c:s mov_text -metadata:s:s:0 language=cze STP-S01E03.mp4

    Samozrejme jde to i pres HandBrake se zvolenym Apple profilem, ale ten neumi bezstratovou konverzi a tak to chvili trva. Zvlada to ale i moje mama :-D

    Pak uz jen naimportovat do iTunes nebo AppleTV (od Cataliny) a pripadne doplnit metatagy a coverart. Syncnout s iPhonem a hotovo.

    No a komu to pripada slozity a neumi si naklikat Automator na tyhle konverze tak muze pouzit VLC apku a syncnout nebo stahnout filmy do nej i bez konverze.

    PS: Az nemate Mac nebo alespon Windows tak iPhone ani nereste, v linuxu to je vo hubu.
    12.2.2020 22:44 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Fakt trivialne a user-friendly riesenie...

    Uloha bola: dostat do iPadu filmy v roznych formatoch z disku notebooku s Windows Nainstaloval som iTunes a zistil, ze to nejde. Tak som nasiel, ze mam pouzit VLC. Aplikacie sa daju instalovat len z AppStore. To je mozne len s kontom, ku ktoremu nikto nevedel heslo...

    Nakoniec tam kolega nastavil ine konto a cez VLC to naozaj islo.
    12.2.2020 23:27 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Takze problem byl ze jsi zapomnel heslo ke svemu uctu. FUCK APPLE.
    13.2.2020 00:11 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    A chces se pokochat?

    Jabko je sice oficielne clenem vsemoznych kodekoorganizaci, HW dokonce nativne podporuje ty kodeky, jejich zamestnaci dokonce experimentalne napsali podporu .... ale, ty ten SW nikdy neuvidis, protoze se managori rozhodli, ze nic lepsiho nepotrebujes. TECKA.

    Rec je o h265 + ty guugli nesmysle => trebas youtube si (na zadnym jablecnym HW) neprehrajes v nicem nad pokud si pamatuju 720p (a to nejspis uz taky ne).

    A jak bylo receno, tohle je fakt bfu friedly postup ... megalol. Specielne kdyz vedi, ze na tom androidu jim staci vzit soubor a proste ho tam nakopirovat. Jup a btw, sem zvedav, jak budes konvertovat datovy soubory ... trebas takovej excel, doc a pod ... ty tam totiz taky nejdou nakopirovat.
    13.2.2020 11:20 3k0
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    HEVC (h265) je v iOS od doby co Apple začal nabízet filmy v 4K tedy cca 3 roky. Co za exotický formát z youtube řešíš netuším, youtube-dl ti to uloží v MP4@h264 takže to přehraješ v iOS přímo. 720p byl limit v době iPhone4 takže cca 10 let. Dnes je limit 4K u iPhone/iPad a 5K u iPad Pro. macOS dává i 8K, víc jsem nezkusil.

    O konverzi excel / doc taky netuším co točíš, to věděl ukázat už první iPhone a editovat to šlo tak od iOS5 ? A dnes je doba už jiná, Microsoft utnul svůj winmobile a pro iOS máš nativní MS Office detto Adobe atd.

    Prostě celé to vaše hejtování je jak když linuxak pindá na windows a poslední widle co měl v rukou byly Win95. Apple možná nejede úplně se všema novinkama ale roznodne když něco už přidají tak to přidají pořádně. Navíc se o ten iOS starají a updaty mas tak 5 let což u Androidů nehrozí ani omylem a spousta mobilů vidí update firmwaru tak 2x - poprvé a naposledy na výrobní lince :-) Jako bonus dostaneš ještě 10 bloatware neodinstalovatelných blbostí a trojany na Google Play.
    xxx avatar 13.2.2020 13:26 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    No ja si to pamatuju z druhe strany, protoze jseme resili streaming. On to byl od Applu ve sve podstate genialni krok, kterym prenesl problem ze svych uzivatelu na poskytovatele obsahu.

    Zatimco pro Android/PC se streamovala nejaka kombinace kodeku v nejakych obalkach nejakym transportnim protokolem a bud to fitlo neco na strane klienta a nebo ne. A kdyz ne, tak se klient poslal do haje, at si nainstaluje spravne kodeky/prohlizec/prehravec whatever. Rozumej pro BFU to zas tak nefungovalo.

    Pro Apple se to vyresilo tim, ze se nahodil jeden konkretni profil navic, ktery sice nemel nejlepsi kvalitu/rozliseni/bitrate, nebo co ja vim a fungovalo to.
    Please rise for the Futurama theme song.
    12.2.2020 20:23 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Uplne bez problemu, nahrajes to pres iTunes nebo browser do prehravace, ja to obycejne syncu jednim tlacitkem pres Plex co mi bezi na NASce. V cem ma byt problem?

    Tihle neznali fanboyobe jsou nejvetsi retardi na internetu, bijou se za znacku jako by snad meli podil ze zisku.
    13.2.2020 00:13 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Negramotni debilove jako ty by radsi na net nemeli lizt.
    13.2.2020 01:42 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Napsal někdo, kdo právně vyblil slovo "lízt".
    13.2.2020 02:18 Ovocucníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Extrémně jednoduché, víc jednoduché to už ani být nemůže :D

    Zvlášť to, že funkcionalita odpovídající USB klíčence potřebuje NAS, síťovou službu a repocessing souboru na serveru (někdy s překódováním videa - čas, spotřeba energie, kvalita v hajzlu).

    Jednoduše to opravdu je: jednoduše mrdka :D
    13.2.2020 11:08 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Nepotrebujes, rikam ze to tak delam a Plex mam z mnoha duvodu. Nemuzu za to ze jsi technologicky analfabet a tohle vidis jako problem.
    13.2.2020 14:50 Ovocucníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Ty jsi ale přátelský a věcný diskutér.
    13.2.2020 00:36 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    iTunes ti sou nafigu ... protoze kdyz se jablecnaci rozhodnout, za ta muzika je licencovana, tak ti ji tam proste nedaj. Tecka, posrat se muzes klidne 10x.

    Mimochodem, uplne stejne to funguje s knizkama na ten amazoni srackomet. Zkouseli sme to s kamosem posilat pres ten jejich konvertor (protoze to taky nic neumi) a dobre 1/2 nam to odmitlo. Rit nejvetsi byla, ze to obzvlast alergicky bylo na ... 1984. To sme zkouseli i v rustine. V tomhle pripade mas ale aspon moznost, si tu konverzi udelat sam, a natlacit to tam naprimo (coz teda jeste porad neznamena, ze to casem nezmizne).

    On sam potom co mu smazli koupenou knizku ten kram vzal a zadupal ho do zeme. Prohlasil, ze uz od nej vzivote neuvidej ani cent a ze si upirati vse co nabizej, i kdyz vi ze to nikdy cist nebude.
    13.2.2020 15:48 PetrV
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Ještě zajímavější je to v případě, že do iPhonu chcete dostat audiovizuální obsah ze dvou počítačů. Nevím jak je to teď, ale kdysi to šlo jen pod jedním Apple ID..
    13.2.2020 16:05 Frak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Family sharing - 5 uctu. Sdilet DRM lze u videa, aplikaci a streamovana muzika jako AppleMusic. Zakoupena muzika z iTunes DRM nema (akorat je tam metatag uzivatele co to koupil).
    12.2.2020 19:00 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Když mám na mailserveru let's encrypt certifikát, nemusím řešit nic. Ale historicky mám na soukromém mailserveru vlastní CA a pro tu mi stačilo vytvořit přes Apple Configurator konfigurační profil, který jsem si prostě přes HTTP stáhnul do telefonu a nainstaloval. Od té doby je moje vlastní CA pro systém důvěryhodná.
    13.2.2020 00:15 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Jo, to je typickej priklad vsech mailserveru, specielne tech korporatnich s exchange ...

    BTW: Tvoje vlastni CA uz duveryhodna nebude, az si zaktualizujes cert, posle te to do rite. Novinka vis?
    13.2.2020 13:11 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    To je lež.
    If you want to turn on SSL trust for that certificate, go to Settings > General > About > Certificate Trust Settings. Under "Enable full trust for root certificates," turn on trust for the certificate.
    17.2.2020 21:21 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Dalsi negrammotnej papblb ... ze papblbe ?

    Tady to ty negremotnej imbecile mas primo od jablek ... https://support.apple.com/en-us/HT210176

    All TLS server certificates must comply with these new security requirements in iOS 13 and macOS 10.15:

    TLS server certificates and issuing CAs using RSA keys must use key sizes greater than or equal to 2048 bits. Certificates using RSA key sizes smaller than 2048 bits are no longer trusted for TLS. TLS server certificates and issuing CAs must use a hash algorithm from the SHA-2 family in the signature algorithm. SHA-1 signed certificates are no longer trusted for TLS. TLS server certificates must present the DNS name of the server in the Subject Alternative Name extension of the certificate. DNS names in the CommonName of a certificate are no longer trusted.

    Additionally, all TLS server certificates issued after July 1, 2019 (as indicated in the NotBefore field of the certificate) must follow these guidelines:

    TLS server certificates must contain an ExtendedKeyUsage (EKU) extension containing the id-kp-serverAuth OID. TLS server certificates must have a validity period of 825 days or fewer (as expressed in the NotBefore and NotAfter fields of the certificate).

    Connections to TLS servers violating these new requirements will fail and may cause network failures, apps to fail, and websites to not load in Safari in iOS 13 and macOS 10.15.
    19.2.2020 13:13 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Jasně no, asi bys měl zapracovat na nějakým vzdělávání, doba certifikátů s MD5 už je dávno tatam.
    12.2.2020 18:57 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    To s úložištěm už není pravda. Někdy v iOS 12/13 bylo implementováno API, které když aplikace implementuje, může si sahat pro soubory ze souborového úložiště a dokonce se cizí aplikace skrze tohle může dostat pro soubory z Nextcloudu.

    Už jsem tím párkrát posílal soubor emailem, který jsem si vytáhnul z vlastního temp adresáře na nextcloudu.
    12.2.2020 19:03 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    12.2.2020 19:20 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Promiň, ale to co popisuješ, ze v jabku nejde taky bežně dělám - v jabku
    12.2.2020 20:27 Vojta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Tvuj problem je PC a ne iPhone ;-) V macOS hodim soubor do icloud drive a vzapeti ho mam v telefonu. Az ho chci hodit do ciziho iPhonu kolegy tak proste namiri iPhone na muj Mac a pres AirDrop se to po potvrzeni prenese (vyzaduje spolecnou wifi sit). V telefonu pak ve Files tapnu na soubor, tapnu na sdileni, vyberu WhatsApp a uz to frci. To jsou samozrejme profi ficury o kterych bezny patlal s androidem nemuze mit sajnu a tak se vseobecne traduji dezinformace, ze to "nejde".

    Sitovych appek co zvladaji SMB / CIFS / NFS / WebDAV / SFTP jsou desitky.
    13.2.2020 00:23 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Jasne, typickej problem jablecnych fanboyu, jejich IQ tykve nepobere, ze nekdo jede na jednani trebas do indie a chce si do telefonu nahrat navrh smlouvy, a tu smlouvu jim tam chce proste predat, mozna vytisknout, rozhodne si pred tim nechce porizovat 10 indickych simek, vymejslet, jak vyresi zmenu telefoniho cisla (coz nejspis vubec nejde) a presvedcovat jabko, ze ten telefon v indii je vazne ten stejnej co jinde, a ze vazne chce aby se prihlasil k jeho uctu ... nacez zjisti, ze ho tech 100kB dat stalo 100kKc.

    Zhruba takhle nejak "jde" na jabcich uplne vsechno.
    13.2.2020 01:43 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Ony jim tvoje (teoretické) potřeby mohou být úplně u prdele.
    13.2.2020 04:32 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    jestli mají Ti indové alespon jeden iphone, tak přes airdrop tu smlouvu budou mít dřív, než na androidu zapne bt, jestli ho nemají a mají tam windows, tak jim ho nahraje přes usb, jestli mají linux a na něm nainstalovaný aspon ifuse, tak taky, jestli mají wifinu, tak jim to nahraje kam budou chtít. A asi by se dalo i pokračovat.

    13.2.2020 06:41 Magic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Haters gona hate. Vidno že netušíš čo je AirDrop. 1. zariadenia musia byť na rovnakej wifi, teda žiadne 100kkč sa nekoná. 2. Žiadne účty a prihlasovanie, je to niečo ako anonymné ftp. 3. Na stole môže byť aj desať iphonov a ty doslova namieriš na ten správny a ide to len jemu. Magic :-P
    17.2.2020 21:17 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Ano, vidno ze jabka pouzivaj vyhradne negramotni blbove ... takze tem indum privezes i jabko, jako darecek, ktery jim tam pak nechas ... a oni si ho nalozej, protoze tu smlouvu chtej dostat do svyho PC.
    13.2.2020 11:36 Mumin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    AirDrop pouziva protokol Apple Wireless Direct Link (P2P pres BT nebo Wifi) a existuje jeho open varianta OWL jak i implementace OpenDrop. Vyzkouseno, dokazal jsem poslat soubor z linuxu na iPhone me holky. Existuje i websluzba SnapDrop kde to bezi pres browser, server dela jenom handshake, prenos jde uz P2P.
    13.2.2020 15:25 RB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    V macOS hodim soubor do icloud drive a vzapeti ho mam v telefonu. Az ho chci hodit do ciziho iPhonu kolegy tak proste namiri iPhone na muj Mac a pres AirDrop se to po potvrzeni prenese (vyzaduje spolecnou wifi sit). Sitovych appek co zvladaji SMB / CIFS / NFS / WebDAV / SFTP jsou desitky.
    A pak to budeš chtít nasdílet s někým, kdo má něco od jakéhokoliv jiného výrobce než Apple, a jsi v prdeli ;-)
    To jsou samozrejme profi ficury o kterych bezny patlal s androidem nemuze mit sajnu a tak se vseobecne traduji dezinformace, ze to "nejde".
    To jsou fakt hodně profi fíčury. Jakožto uživateli Androidu jsi mi úplně vytřel zrak, protože posílání souborů mezi zařízeními a jejich vkládání z jedné aplikace do druhé vůbec není něco, co dělám každý den. :-D
    13.2.2020 16:58 Vojta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    A pak to budeš chtít nasdílet s někým, kdo má něco od jakéhokoliv jiného výrobce než Apple, a jsi v prdeli

    Cti jeste jednou a poradne. Kdyz to ta apka umi subor stahnout tak to umi i odeslat ne ? Treba FE File Explorer s tim problem nema. A kdyz jste nekde na chate bez wifi tak proste jeden telefon udela hotspot, ostatni se naj napoji a muzou prenaset data pres snapdrop.net s jakymkoli zarizenim co ma browser a wifi cip.

    [vtip] I kdyz nevim co bych hledal na chate s lidma co nemaji iPhone :-D [/vtip]

    Vedete tu zabo-mysi valku, kazdy at ma telefon jaky chce, kazdy ma plusy i minusy a delat si prdel z iPhone je proste mimo misu, jsou to spolehlive a vsetranne unixove masinky.
    13.2.2020 18:27 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Vedete tu zabo-mysi valku, kazdy at ma telefon jaky chce, kazdy ma plusy i minusy a delat si prdel z iPhone je proste mimo misu, jsou to spolehlive a vsetranne unixove masinky.
    Neodpustím si offtopic, ale toto platí i v případě macOS :-)
    13.2.2020 18:35 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    S tou všestranností a spolehlivostí v určitém smyslu souhlasím. To patří i Macům jako takovým, v určitém prostředí. Jen drobnost:

    muzou prenaset data pres snapdrop.net s jakymkoli zarizenim

    Já ti nevím. Hotspot dobrý. Ale snapdrop.net? Za mě použitelný telefon je takový který udelá mesh síť kdekoliv a bude komunikovat p2p, ne věc která je závislá na BTS nebo dokonce na nějaké vzdálené službě na internetu do které se dostaneš po 20 hopech. Někdo je magor jako já a všestrannost hodnotí podle toho kolik jaderných útoků a globálních katastrof, nemluvě o válkách, hackerských útocích a technických výpadcích infrastruktury, dokáže ta hračka bez sebemenší újmy na funkcionalitě přežít.
    13.2.2020 19:52 RB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    První tady píšeš o patlalech s Androidem a pak si stěžuješ na žabomyší války. Piš jako dospělý a lidi ti budou odpovídat jako dospělí ;-)
    13.2.2020 20:15 iOsPower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    “patlal s androidom” je veď všeobecne zažitý termínus technicus a sadol tam ako riť na šerbel. Ja viem, že sme na serveri kde sa protežujú otvorené riešenia, ale to že iOS je najlepší mobilný os je proste fakt a netreba sa nezmyselne urážať a troliť ale sa s tým pokorne zmieriť. Peace
    13.2.2020 22:19 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Přítelkyně má iOS, já Android, a i ona tvrdí, že Android je mnohem lepší.
    Vykook avatar 13.2.2020 14:35 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    V jabku by mi zcela chybelo to ze stazeny soubor (treba pres web, ssh apod...) je pristupny jen v tej aplikaci ktera ho stahla. Takovy trivialni ukol jako vyfoceni obrazku a poslat jej pres Sambu do PC je zcela nadlidske. Stahnout do telefonu soubory z PC a poslat je pres Whatsapp coz bezne delam je v jabku opet nemozne. Jaksi kazda aplikace ma svuj prostor (jakoby byla virtual) a nema moznost jit jinam coz je sice velmi vyznamny bezpecnostni plus ale zase...
    To je všechno strašně krásný, až na to, že to není vůbec pravda. Data jdou přehazovat mezi aplikacema vcelku běžně, navíc ty u kterých to má smysl a autor se na to nevybodl, je možné vlézt do storage appky ze systémové aplikace "Soubory", která úplně mimochodem umí i SMB.

    P.S.: Díky, to s tou sambou jsem zjistil až teď, při psaní odpovědi. Obvykle používám ssh, protože to mám na rozdíl od smb vystrčené do internetu
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    otasomil avatar 13.2.2020 17:06 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Rozumim nicmene info ze to o cem pisu nejde pochazi paradoxne od uzivatelu jablek kterych jsem se na takoveto veci ptal.
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    13.2.2020 02:25 Ovocucníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Apple mi přijde že je něco jako auťák tesla (nebo obráceně).

    Nemá to mechanický kliky/zámky dveří, takže když se vybije/zatuhne sw nebo se kára vybourá, tak se člověk nedostane normálně ven/nevtáhne ho ven kolemj(e)doucí. Ano, je tam nějaká nouzová procedura, která složitě udělá to, co se jinde dá udělat jednoduše.

    Ale je to cool takhle to dělat, takže frikulíni to budou obhajovat a žerou to. Měřítkem je finanční úspěch, takže holt deal with it.
    13.2.2020 10:33 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Tesla je výborné auto.
    13.2.2020 18:51 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Tesla je dobré auto. A model 3 je skoro výborný, dalo by se říct. Rozhodně skvělý za ty prachy. Ale prakticky to pořád není ono. Chce to novou technologii baterek. Ty současné, ačkoliv už jsou relativně lehké, pořád váží dost, rády hoří (šance je malá ale když chytne jeden jediný článek tak máš za pár minut po autě.. ) nabíjí se pomalu (jo, to je často otázka zapojení, což nám pěkně předvedl Taycan od Porsche) a hlavně trpí fakt slušným samovybíjením, což efektivně znamená že zatímco u nějaký čas nepoužívaného "ropáka" prostě odpojíš tu 12V autobaterii, Teslu musíš mít píchlou do elektriky napořád jinak tu (pekelně drahou) baterii zničíš. Smutný.

    Co se týče toho chování při vybití nebo poruše - bohužel, takhle se chová snad každé moderní auto, kromě stále vyráběných fosilií jako je třeba Lada Niva. A tu bych komfortem s Teslou nesrovnával.
    13.2.2020 19:04 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    mě to připomíná dobu u spalováků pře 30-50 lety - už v té době byly technicky super udělaný a vymyšlený auta, některý jsou legendy do dneška, spousta aut byly slepé uličky.

    Ale jestli se eauta za 30 let posunou stejně jako se posunuly spalováky, tak to bude maso
    otasomil avatar 13.2.2020 19:28 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Ale jestli se eauta za 30 let posunou
    Neposunou, soucasny tuzkovy clanky 2,7 Ah meli uz soudruzi v dobe kdy tady spousta zdejsich ani nebyla na svete. Startovaci aku v aute jsou porad stejne velky, stejne kapacity, tezky jak byly v padesatych letech, jo sorry tehdy byly vetsi a tezsi pac se delaly z poradnyho matrosu.
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    13.2.2020 20:01 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Li-ion baterie byly ve výzkumu delší dobu, to je pravda, ale dnes je taky spousta nadějných baterií (třeba i průtočných a různých palivových článků) ve výzkumu a komerčně ještě nejsou. A startovací aku u běžných aut? Nooo, tehdy dávaly 400A a teď dávají 600A a víc. Tehdy se do nich dolejvala destilka, teď jsou "bezúdržbové". Tehdy se ohřívaly, někdy i petrolejkami, teď je můžeš nechat dva týdny na mrazu a ony následně za studena natočí motor během vteřiny. A v neposlední řadě, tehdy byl jediným polovodičovým prvkem usměrňovač za alternátorem, teď jsou přinejmenším desítky, spíš stovky milionů tranzistorů na čipech všude po autě které mnohé žerou i když je auto zamknuté a odstavené na parkovišti. Nemluvě o precizním automatickém řízení předstihu a vstřikování... neřekl bych že by tady šel vývoj pozpátku. A na ta moderní elektroauta, s lehkými nehořlavými bateriemi z článků bez samovybíjení (ale zato rychle se dobíjejícími i vybíjejícími při potřebě výkonu) se těším. Budu optimista. Snad se jich dožiju.
    13.2.2020 20:45 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    soucasny tuzkovy clanky 2,7 Ah meli uz soudruzi v dobe kdy tady spousta zdejsic
    2,7 Ah? Tím myslíš NiMH. To má s eautem málo co společného, úplně jiná chemie. Ale i kdyby, současné NiMH tu nejsou dlouho. Jednak tu máš eneloop, který sice nemá teoretických 2.7 Ah, ale netrpí samovybíjením a užitečné energie (pro cokoliv s jen trochu vyšším odběrem) je v něm více než v klasickém 2.7 Ah článku (plochá křivka vybíjení), a pak ty obyčejné "2,7 Ah" NiMH články, které ale ještě relativně nedávno měly podstatně nižší kapacity.

    Dobíjecí tužkovky používám často a intenzivně při outdoorových aktivitách a za posledních cca 15 let udělaly obrovský pokrok dopředu.
    13.2.2020 20:37 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Uvádět požár jako nevýhodu eauta je nesmysl - klasický bulvární fud. Co hoří lépe, benzín nebo baterka? Benzín. V čem je více energie k hoření? V benzínu (je to ta samá energie, na kterou auto jede a která určuje jeho dojezd). Co hoří rychleji a s větší pravděpodobností tě upálí, dřív než tě vytáhnou? Benzín.

    To co se vyčítá baterkám je, že hoří pomalu a trvá dlouho je uhasit. Je to nevýhoda? Pro hasiče je to asi více práce, ale pro řidiče, který se má čas dostat ven, určitě ne. Poslední hysterický článek si pamatuju o nehodě z Rakouska. Auto na šrot, spálené. Hysterie ohledně hašení. A někde v článku nenápadná poznámka, že řidiči se v podstatě nic nestalo. Kdyby takle sešrotoval a spálil benzíňáka, nejspíš by ho nestačili vytáhnout nebo by přežil s těžkými popáleninami.
    14.2.2020 05:19 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Ohledně bourání, to má svůj smysl. Dá se říct že sešrotovaný elektromobil bude hořet pomaleji. Co se týče "benzíňáků" - trik je v tom že nádrž je umístěná tak aby se při většině nárazů neprorazila - i když jsou samozřejmě situace kdy se prorazí. Typicky se ale spíš prorážejí mnohem blběji umístěné nádrže na naftu u náklaďáků. Baterka je ale kvůli nevyspělé technologii přes celé auto a téměř každý větší náraz ji poškodí..

    To co jsem zmiňoval především byla situace kdy svou baterii prorazíš, třeba kouskem plechu co někomu spadl z náklaďáku nebo šutrem. A nebo situace (ne moc častá, ale o to víc blbá) kdy auto nabíjíš (a nebo prostě jen zaparkuješ) ono prostě samo vzplane a za pár minut je po něm.
    14.2.2020 11:28 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Auto baterie (přinejmenším ty od Tesly) jsou konstruované tak, aby tomuto nebezpečí zamezily a když už se něco stane, aby se požár nešířil baterií ale zůstal lokalizovaný. Zapálit takovou baterii při havárii není zrovna snadné, bude to podobné jako s tou nádrží (ostatně vyhořelých bezíňáků jsem na vlastní oči viděl asi víc než četl článků o vyořelých elektromobilech z celého světa).

    BTW ani blbá baterka od mobilu nejde zrovna snadno zapálit. Zkoušel jsem si s baterkami z mobilu nouzove zapaleni ohne probodavanim nozem a u dvou pripadu se mi to nepovedlo vubec, u jedno to byla docela zdlouhava prace.
    17.2.2020 21:07 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Zase blabolis? A vis o tom zjevne lautr hovno, jako vzdy. Baterka z libovolnyho telefonu se zapali velice snadno zlomenim, nebo hrebikem skrz, ze 100% spolehlivosti a kazda. Kazdej si to muze osobne vyzkouset.

    Hasici s tim narozdil od benzinu maj ten problem, ze benzin narozdil od baterky se da prekryt penou a prestane horet, baterka hori dokud nevyhori cela, protoze kyslik, coz je zakladni podminka horeni, je jeji soucasti. Funguje to uplne stejne jako termit, ten se taky hasit neda.

    U 99,99% pozaru aut vubec nehori benzin. Horej plasty pripadne olej. Proto hasici prevazne hasej vysokotlakem, protoze to staci ochladit.
    18.2.2020 14:59 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Bež si to vyzkoušet ty :) Ne nelámal jsem ji, protože to nejde (ohne se, klidně o 180 stupňů -a le to zjevně záleží na geometrii baterky, mám už holt placaté telefony). Hřebík jsem neměl, ale pochybuji, že by cokoliv změnil. Probodl jsem ji nožem. Dvě nic, asi se prostě vyzkratovaly způsobem, který je nezapálil. Jedna shořela, ale než se rozprskala a chytla plamenem, trvalo to asi 5 minut.

    Baterie v Tesle jsou úplně jiná liga, protože jsou tvořeny mnoha kompartementy.
    14.2.2020 05:27 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Jo a taky bych dodal že jsem psal že šance na ten požár je malá (medializuje se to), a taky tady nesrovnávám elektromobil s "benzínomobilem" - prostě jsem to bral obecně jako nevýhodu. Nejlepší baterka by byla taková kterou vyrobím z uhlí (například) bez vzácných kovů, která "hoří" jako minerální vlna (a stejně váží), má hustotu energie tak 10x lepší než benzín a vnitřní odpor jako superkondenzátor (jo, vím že je to asi pitomost).
    14.2.2020 05:52 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Jo a ještě mi to nedá, tohle

    Auto na šrot, spálené. Hysterie ohledně hašení. A někde v článku nenápadná poznámka, že řidiči se v podstatě nic nestalo.

    není moc fér. Drtivá většina těžkých bouraček osobních aut se obejde bez požáru, dokonce i v situacích kdy se čelně srazí několik aut a přežijí to jen lidi na zadních sedačkách. Ne nadarmo je nádrž umístěná obvykle kolem zadní nápravy... Za to tady řidič vystoupí a za chvilku mu auto shoří. Ehm.
    14.2.2020 09:06 -
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    To ale platí i pro elektroauta. Jediný rozdíl je v tom, že o hořícím benzinaku nikdo nepíše.
    14.2.2020 18:12 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Ale píše, vzpomínám třeba na nedávnou bouračku kolem převržené cisterny s nějakým (snad rostlinným) olejem. Auto se blbě zmačkalo a pak to začlo hořet od rozlité nafty z tahače. No a přesně jak říkáš, jakmile chytl benzín z nádrže od té hořící nafty tak to šlo rychle a řidiče už tak napasovaného (a nejspíš těžce zraněného) z toho auta nevytáhli.

    Otázka zní jestli to bylo běžné nebo ne - a jestli je lepší být obklopený hořící naftou a napasovaný v benziňáku který chvilku vzdoruje a pak "bafne" s tím že moc času není nebo být stejně napasovaný v bateriáku který nejdřív jen dýmá a pak začne sršet jak ohňostroj tak že se ho někde hasiči bojí hasit (ono není divu, i když samozřejmě tréninky na hašení velkých baterií existují). Ono to asi bude celkem jedno, v takové situaci.

    Každopádně, za mě by bylo ideální kdyby ta baterie nepotřebovala na běžném vzduchu a v přítomnosti vody silně reaktivní látky. Benzín je svině když je blízko ohně, ale koukni se na video jak pěkně hoří a prská taková teslácká baterie. Z ničeho nic, typicky při nabíjení, a jde to lavinovitě a jde z toho strach, ochrany neochrany. Jo a když to uhasíš tak to musíš rozebrat na jednotlivé články a prozkoušet protože si nemůžeš být jistý jestli jediný z těch tisícovek článků neodstartuje další řetězovou reakci sršící oheň a jedovatý dým jenom za pár hodin na vzduchu aniž by ses toho dotknul...
    14.2.2020 22:46 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Ono ti apologeti a fandové jsou v podstatě to samý co to strašení, akorát naruby. Všechno špatný, co se o Tesle/baterkách říká, je naprosto zlá podlá lež, nic nehrozí, blá... všechno je dokonalý. Kdyby jim Musk v tom autě naprděl do sedaček nebo nablil do skříňky spolujezdce (teda jestli ji to ještě má), tak se z tý káry stane svatá relikvie :)

    BTW já jsem všema deseti pro elektrický auta. Ale tenhle syndrom militantní fanouš nemusím.
    18.2.2020 14:56 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Ne není to dokonalý. Ale je to výrazně dokonalejší než koňská spřežení, parní lokomotivy a ropná auta,.
    17.2.2020 21:14 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Presne jak sem rek, negramotnej blb. Benzin nehori, protoze nadrz je vzadu, hori olej, protoze jeho nadrz je kde ty trotle? Vepredu. Kde je baterka? Po celym aute. Neexistuje zpusob jak nabourat a neposkodit ji. Pravdepodobnost vzplanuti poskozeny baterky je velmi vysoka, hranicici s jistotou.

    Auto bude horet uplne stejne, jako benzinovy, protoze nehori ten benzin, to si zopakuj 100x trotle!

    Benzin je na aute az to uplne posledni, co zacne horet. Zato ta baterka bude to horeni pekne podporovat. A jak pomalu hori, na to se zeptej tech pilotu, co nahlasili stav nouze kdyz zaznamenaly cidla kour a na 10 minut vzdaleny letiste uz nedoleteli. 10 minut je +- minimalni dojezdovej cas, rychlejs u tebe budou hasici mozna v pripade, kdyz jim trefis hasicarnu.
    19.2.2020 12:46 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Chápu, takže když vidím celý vyhořelý vrak, kde chybí vše kromě tlustého železa, a opodál havrany, tak ten benzín asi včas vysublimoval z nádrže :) A že to je, pokud jezdíš autem, docela častý obrázek kolem silnic.
    14.2.2020 22:54 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Co se týče toho chování při vybití nebo poruše - bohužel, takhle se chová snad každé moderní auto, kromě stále vyráběných fosilií jako je třeba Lada Niva. A tu bych komfortem s Teslou nesrovnával.
    Ježkovy, ty chybějící kliky dveří už jsou norma i u standardních aut? Já nemluvil o obecně tom, že je skoro všechno v autě elektrický/elektronický, ale přímo konkrétně o těch dveřích, kde u Tesly i nezamknutý auto prostě nejde ručně zvenku mechanicky otevřít. A zevnitř IIRC jsou kliky jenom vepředu (nebo už ani tam? To teď nevím). To je prostě arogantní přístup debila.

    Sice na mě může _ štěkat, že to je moderní cesta a že je to 100% spolehlivý a že v praxi se nemůže nic stát, ale kurník jednou je u ježdění autem určitý riziko - jak je tu zmíněno, klidně třeba může požár/havárka způsobená vnějšími vlivy. A tehdy je každý jištění navíc dobrá věc. To, že se dají dveře otevřít mechanicky klikou, je jištění navíc. A ne, to že "při některých nehodách se stejně dveře pomačkaj a zaseknou se" není protiargument, to jsou zavádějící výmluvy.
    15.2.2020 12:22 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    On by asi stačil nějaký ten hlodavec co přehlodá správnej kabel aby se ty dveře neotevřely :-) Já jsem to myslel obecně. Taky mi to není příjemný, když vím že bez elektriky to zvenku nepůjde otevřít bez rozbití okénka (nevím co pak budou dělat chudáci ve vybouraném Cybertrucku :-)) i když záchranáři obvykle disponují na tohle přesně vymyšlenými kladívky. Představa že s autem třeba přejedu ve vysoké rychlosti nějakou podezdívku nebo svodidlo, zapálím tím baterii (heh, zas ten požár) a ve stresu si nevzpomenu že vepředu mám sice normální kliku za kterou zaberu ale vzadu je jakýsi drát pod sedadlem za který se musí zatáhnout mi taky nepřidá Kupodivu, i vyklápěcí dveře modelu X jde otevřít ručně, akorát člověk k dosažení na mechanickou kliku musí servat čalounění z reproduktoru a snad i samotný reproduktor - nevím jak bych nad tímhle přemýšlel ve chvíli kdy jsem v šoku z otřesu při nárazu zároveň vidím okénky kolem auta zvolna stoupající dým z baterie... V tomhle světle mi připadá odstranění vnitřních mechanických klik na zadních dveřích u modelu 3 jako šílené "budgetové" diletanství - obzvlášť za situace kdy je možné velmi snadno a levně ten mechanický otevírací drát do dveří přidat.

    Na druhou stranu, myslím že lidi co tohle vyvíjejí nejsou až tak blbí. Nejspíš mají někde statistiku kolik lidí zahynulo při bouračkách z důvodu nefunkčnosti elektriky (někdy při bouračce vypadne, i když občas se i stane že se převrátíš nebo to někam napálíš a ani nepřestane hrát rádio :-) a samozřejmě Elon Musk pořád opakuje že baterie jsou dvě, auto se při nárazu automaticky odemkne a prý je úplný "blackout" nepravděpodobný) a prostě se rozhodli že si tohle můžou dovolit. Možná jde i o to že při nehodě se člověku nakonec přeci jen zostří smysly a je schopný chvilku chladně přemýšlet a najde ten mechanický způsob jak z auta ven.

    Na druhé straně jsou ovšem pěkně nepříjemné situace kdy člověk zůstane 14 hodin zamknutý v autě protože primární způsob otevírání auta je elektronický a ačkoliv ten mechanický způsob tam taky je (musí být) tak o něm řidič nemusí vědět. Jo, čtení manuálů nějak poslední dobou lidi nebaví.. :-)
    17.2.2020 20:58 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    "nejsou až tak blbí."

    Ehm ... jsou.

    Mimochodem, pokud hasici (zachranka nic nema) prijedou do 10 minut, muzes si gratulovat, ze si naboural na spravnym miste. Teda do 10 minut od nahlaseni, coz muze trvat klidne dalsich 20 minut. Za tu dobu se pri nehode kdy nejses tezce zranenej davno z normalniho auta dostanes sam.

    Jestli potrebuje nejaky auto manual na to, abys otevrel dvere, tak neni problem v tom cloveku, ale vzdy a 100% v tom aute.

    Coz plati zcela obecne o cemkoli. Pokud jakejkoli vyrobek potrebuje manual aby se dal pouzivat, je to vyrobek patrici do kose.

    BTW: Vyjimku tvori pochopitelne veskera populace USA, ti potrebuji manual i na lopatu, a v aute se radsi utopi, nez by jej opustili sami bez zasahu svych hrdinnych hasicu, kteri vzdy 1/2 hodiny cumi na kazdy pozar, aby se dostatecne rozhorel, a bylo mozne si udelat dalsi zapis do knihy hrdinu. (jo a taky zasadne chcijou, eh totiz "hasi" proti vetru, viz stovky videi na yt)
    18.2.2020 14:55 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Ty máš z USA hezký mindráček.
    Bedňa avatar 14.2.2020 12:37 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Apple telefón
    Minulý rok som dostal v práci Jabko, za týždeň sa pokazilo a už mi ho našťasti nikto viac nevnucoval. Nikoho koho poznám tá šmejďárna poriadne nefunguvala. Zvuk na všetkých stojí zahovno aj handsfree ako sa mu zrovna chce. Takže fajn má to iknoky, ale krajší zvuk liezol z vytáčacích analógových telefónov.

    Jablečkári sú skromní, takže im to nevadí.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.