Organizace Video Games Europe reprezentující vydavatele počítačových her publikovala prohlášení k občanské iniciativě Stop Destroying Videogames.
Společnost Raspberry Pi nově nabzí Raspberry Pi Camera Module 3 Sensor Assembly, tj. samostatné senzorové moduly z Raspberry Pi Camera Module 3.
Cathode Ray Dude v novém videu ukazuje autorádio Empeg Car (později Rio Car) z let 1999–2001. Šlo o jeden z prvních přehrávačů MP3 do auta. Běží na něm Linux. Vyrobeno bylo jen asi pět tisíc kusů, ale zůstala kolem nich živá komunita, viz např. web riocar.org.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.7.
Wayland byl vydán ve verzi 1.24.0. Jde o menší vydání po více než roce. Více funkcionality bývá přidáváno v průběžných vydáních Wayland Protocols.
Textový editor Geany byl vydán ve verzi 2.1. Jde o udržovací vydání po bezmála dvou letech. Obsahuje drobná vylepšení vyhledávání, aktualizace podpory zvýrazňování syntaxe a dále převážně opravy chyb.
Byly zveřejněny videozáznamy, dostupné také s prezentacemi přímo z programu, a také fotogalerie z open source komunitní konference DevConf.CZ 2025 konané od 12. do 14. června v Brně.
Navigace se soukromím CoMaps postavena nad OpenStreetMap je nově k dispozici v Google Play, App Store i F-Droid. Jedná se o komunitní fork aplikace Organic Maps.
Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.49.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Masivní výpadek elektrického proudu zasáhl velkou část České republiky. Hasiči vyjížděli k většímu počtu lidí uvězněných ve výtazích. Výpadek se týkal zejména severozápadu republiky, dotkl se také Prahy, Středočeského nebo Královéhradeckého kraje. Ochromen byl provoz pražské MHD, linky metra se už podařilo obnovit. Výpadek proudu postihl osm rozvoden přenosové soustavy, pět z nich je nyní opět v provozu. Příčina problémů je však stále neznámá. Po 16. hodině zasedne Ústřední krizový štáb.
iconv -f cp1250 -t utf-8 Star-Trek-Picard-S01E03-0000325394.srt > Star.Trek.Picard.S01E03.srt
ffmpeg -i "Star.Trek.Picard.S01E03.720p.H.264.mkv" -f srt -i "Star.Trek.Picard.S01E03.srt" -vcodec copy -acodec aac -ab 128k -ac 2 -strict -2 -c:s mov_text -metadata:s:s:0 language=cze STP-S01E03.mp4
Samozrejme jde to i pres HandBrake se zvolenym Apple profilem, ale ten neumi bezstratovou konverzi a tak to chvili trva. Zvlada to ale i moje mama If you want to turn on SSL trust for that certificate, go to Settings > General > About > Certificate Trust Settings. Under "Enable full trust for root certificates," turn on trust for the certificate.
V macOS hodim soubor do icloud drive a vzapeti ho mam v telefonu. Az ho chci hodit do ciziho iPhonu kolegy tak proste namiri iPhone na muj Mac a pres AirDrop se to po potvrzeni prenese (vyzaduje spolecnou wifi sit). Sitovych appek co zvladaji SMB / CIFS / NFS / WebDAV / SFTP jsou desitky.A pak to budeš chtít nasdílet s někým, kdo má něco od jakéhokoliv jiného výrobce než Apple, a jsi v prdeli
To jsou samozrejme profi ficury o kterych bezny patlal s androidem nemuze mit sajnu a tak se vseobecne traduji dezinformace, ze to "nejde".To jsou fakt hodně profi fíčury. Jakožto uživateli Androidu jsi mi úplně vytřel zrak, protože posílání souborů mezi zařízeními a jejich vkládání z jedné aplikace do druhé vůbec není něco, co dělám každý den.
Vedete tu zabo-mysi valku, kazdy at ma telefon jaky chce, kazdy ma plusy i minusy a delat si prdel z iPhone je proste mimo misu, jsou to spolehlive a vsetranne unixove masinky.Neodpustím si offtopic, ale toto platí i v případě macOS
muzou prenaset data pres snapdrop.net s jakymkoli zarizenim
V jabku by mi zcela chybelo to ze stazeny soubor (treba pres web, ssh apod...) je pristupny jen v tej aplikaci ktera ho stahla. Takovy trivialni ukol jako vyfoceni obrazku a poslat jej pres Sambu do PC je zcela nadlidske. Stahnout do telefonu soubory z PC a poslat je pres Whatsapp coz bezne delam je v jabku opet nemozne. Jaksi kazda aplikace ma svuj prostor (jakoby byla virtual) a nema moznost jit jinam coz je sice velmi vyznamny bezpecnostni plus ale zase...To je všechno strašně krásný, až na to, že to není vůbec pravda. Data jdou přehazovat mezi aplikacema vcelku běžně, navíc ty u kterých to má smysl a autor se na to nevybodl, je možné vlézt do storage appky ze systémové aplikace "Soubory", která úplně mimochodem umí i SMB. P.S.: Díky, to s tou sambou jsem zjistil až teď, při psaní odpovědi. Obvykle používám ssh, protože to mám na rozdíl od smb vystrčené do internetu
Ale jestli se eauta za 30 let posunou
soucasny tuzkovy clanky 2,7 Ah meli uz soudruzi v dobe kdy tady spousta zdejsic2,7 Ah? Tím myslíš NiMH. To má s eautem málo co společného, úplně jiná chemie. Ale i kdyby, současné NiMH tu nejsou dlouho. Jednak tu máš eneloop, který sice nemá teoretických 2.7 Ah, ale netrpí samovybíjením a užitečné energie (pro cokoliv s jen trochu vyšším odběrem) je v něm více než v klasickém 2.7 Ah článku (plochá křivka vybíjení), a pak ty obyčejné "2,7 Ah" NiMH články, které ale ještě relativně nedávno měly podstatně nižší kapacity. Dobíjecí tužkovky používám často a intenzivně při outdoorových aktivitách a za posledních cca 15 let udělaly obrovský pokrok dopředu.
Auto na šrot, spálené. Hysterie ohledně hašení. A někde v článku nenápadná poznámka, že řidiči se v podstatě nic nestalo.
Co se týče toho chování při vybití nebo poruše - bohužel, takhle se chová snad každé moderní auto, kromě stále vyráběných fosilií jako je třeba Lada Niva. A tu bych komfortem s Teslou nesrovnával.Ježkovy, ty chybějící kliky dveří už jsou norma i u standardních aut? Já nemluvil o obecně tom, že je skoro všechno v autě elektrický/elektronický, ale přímo konkrétně o těch dveřích, kde u Tesly i nezamknutý auto prostě nejde ručně zvenku mechanicky otevřít. A zevnitř IIRC jsou kliky jenom vepředu (nebo už ani tam? To teď nevím). To je prostě arogantní přístup debila. Sice na mě může _ štěkat, že to je moderní cesta a že je to 100% spolehlivý a že v praxi se nemůže nic stát, ale kurník jednou je u ježdění autem určitý riziko - jak je tu zmíněno, klidně třeba může požár/havárka způsobená vnějšími vlivy. A tehdy je každý jištění navíc dobrá věc. To, že se dají dveře otevřít mechanicky klikou, je jištění navíc. A ne, to že "při některých nehodách se stejně dveře pomačkaj a zaseknou se" není protiargument, to jsou zavádějící výmluvy.
Tiskni
Sdílej: