Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).
V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).
Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.
Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.
Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Ano, uznávám, pomalu, ale jistě to na mém blogu vyhnívá... hlavně kvůli nedostatku času a nápadů, co si budeme povídat :-/ No a jelikož se většina mých zápisků v poslední době čím dál tím více odchylovala od zaměření ABC Linuxu, rozhodl jsem se založit tématicky volný blog Letters from Earth, na který jsem zároveň přesunul zápisky odsud za poslední půlrok.
FuxBlog budiž tedy nadále ryze technickým blogem se zaměřením na IT. Snad na něj budu mít čas...
Ahoj Linuxáci!
Tentokráte bych potřeboval poradit s něčím netradičním - výběrem elektroakustické kytary.
Jelikož nejsem žádný extra hráč (hraji spíše pro sebe) a veřejně se hrát nechystám,
mířím do prakticky nejnižší cenové kategorie. Chci elektroakustiku spíše kvůli tomu,
že je možné si s ní více vyhrát nežli s akustikou a lze ji propojit s počítačem
a vyzkoušet si i nějaké ty električtější záležitosti Zároveň ale potřebuji,
aby nebyl problém vzít ji někam na chatu, a hrát tam bez elektriky.
Jaké jsou ale požadavky:
Mým hlavním požadavkem je kvalitní akustický zvuk. V současnosti jsem zvyklý na
akustiku Epiphone PR-100C (stará 8 let) mé přítelkyně, která má zvuk, ke kterému
bych se zhruba chtěl přiblížit - vyvážený, krásně čisté výšky a nezní prkenně.
V současnosti jsem vybral z dostupných kytar následující kousky, ale ke každé mám nějaké výhrady - proto prosím o pomoc vás, abyste mé dojmy a obavy upřesnili, případně vyvrátili.
Klady:
+ předpokládám podobný zvuk jako u PR-100C
+ předpokládám stejně kvalitní zpracování jako u PR-100C
+ jde o pobočku Gibsonu, tudíž bude mít kvalitní díly
+ 4 pásmový ekvalizér
+ sexy výřez
Zápory:
- špatné zkušenosti s trvanlivostí (PR-100C už má vyhmataný 2. a 3. pražec na strunách e1 a h)
- PR-100C příliš nedrží ladění
- přední deska je pravděpodobně ze smrkové překližky (PR-100C má tuším masiv)
Klady:
+ cena
+ známá značka
+ integrovaná ladička
+ na tý černý barvě ulítávám!
+ sexy výřez
Zápory:
- řada ohlasů na mizerné zpracování levnějších Ibanezek (nefunkční elektronika, špatně licující díly)
- přední deska je pravděpodobně z překližky
Klady:
+ přední deska z masivního smrku
+ řada dobrých ohlasů na kytary Cort
+ Cor-Tek je faktický výrobce řady jiných "vyšších" značek
Zápory:
- málo známá značka (alespoň mě)
- nemá sexy výřez
Co byste si vybrali vy, ideálně podle vlastních zkušeností? Je mi jasné, že od téhle cenové skupiny nelze čekat žádné zázraky, ale zase bych na druhou stranu nechtěl spončit s dutě znějícím prknem. Díky vám všem za pomoc!
P.S. Jenom kdyby mi náhodou zbyly nějaké peníze navíc, tak uvažuji o téhle Yamaze:
Klady:
+ známá značka
+ sexy výřez
+ nastavitelný krk pomocí šroubu
Zápory:
- přední deska je nejspíše z překližky, ale tu prý Yamaha umí udělat dobře
- cena
Co vy na ní?
Dneska jsem se byl projít po městě a zabloudil jsem do jedněch hudebnin, kde jsem dostal do ruky poměrně zajímavou kytaru:
Klady:
+ masivní přední deska
+ 4 pásmový ekvalizér
+ vestavná ladička
+ sexy výřez
Zápory:
- značka?
- lehce utlumené výšky
Je v akci, takže momentálně stojí cca 4500Kč. Trochu jsem si jí projel a jediné, co mi vadilo je, že měla méně výrazné výšky, než jsem zvyklý (vliv masivní přední desky?). Prodavač si Ashtony chválil, že je berou 4 roky a zatím neměli reklamace, jediné výrobky, které museli kdy na reklamaci posílat měly okem viditelné vady, za které mohla spíše doprava. Mám do ní jít? Jnak jsem tam ochutnal i překližkovýho Corta a měl velmi pěkný zvuk, takže ten asi taky postupuje
Tiskni
Sdílej:
Neznamená to, že by na danou kytaru šly navlíknout jenom nylonky a třeba 11ky struny by jí už dělaly problém?Nejspíš ano. Podle všeho je to normální klasická kytara se širokým krkem, takže tu nebrat.
o tomto tu uz jeden flame bol
Elektroakusticka vs. semi-akusticka gitara (alebo aj hollow body electric)
Jestli je cenový strop nastavený jak je, šel bych do Cortky. Byl jsem u několika kytar a baskytar překvapený jak to za ty peníze hrálo. Má to masivní přední desku a když si dáš tu práci a objedeš co nejvíc hudebnin, můžeš natrefit na hodně slušný kousek u kterého je předpoklad že se ještě s věkem vyhraje. Píšeš že jednou z podmínek je kvalitní akustický zvuk, dále že se nechystáš hrát veřejně. Potom nechápu proč se zatěžovat snímačem ze kterého poleze něco vzdáleně připomínajícího akustickou kytaru. Nechci si hrát na nějakého snoba, ale pochop že na kvalitní kytaru nekoupíš za ty peníze ani dřevo, hardware nebo snímač (vše jako samostatné položky, nikoliv v součtu). Ale co bys čekal od člověka, který je zmlsaný hodně pečlivě vybíranými kytarami Martin D-28 nebo D-18 Vestavěná ladička eklhaft, výřez zbytečnost?