abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 14:33 | Komunita

Bylo oznámeno, že konference FOSDEM 2022 (Free and Open source Software Developers’ European Meeting) proběhne online o víkendu 5. a 6. února 2022.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 08:00 | Zajímavý projekt

Dactyl-Manuform (kombinace DactylManuform) je svého druhu populární typ ergonomické klávesnice. Existuje několik parametrických generátorů variant šasi pro 3D tisk, řada forků a dokonce několik drobných výrobců nabízí sady nebo již sestavené klávesnice: patří mezi ně např. Bastard Keyboards (dříve HID Technologies), jenž nyní zveřejnil schémata tvrdých ohebných PCB ([1] [2]) pod licencí Creative Commons BY-NC-SA 4.0. Oproti původnímu ručnímu drátování je to krok k více funkcím (podsvícené či hotswap spínače) a příp. sériové výrobě.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
dnes 07:00 | Nová verze

Byla vydána verze 1.56.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Současně byla edice Rust 2021 prohlášena za stabilní. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 17:11 | Bezpečnostní upozornění

V PHP byla nalezena bezpečnostní chyba CVE-2021-21703 zneužitelná k lokální eskalaci práv. Opravena je v upstream verzi 8.0.12.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 14:11 | Zajímavý projekt

Na Crowd Supply běží kampaň na podporu zařízení KrakenSDR s pěti přijímači RTL-SDR. Lze je používat nezávisle nebo současně jako radiozaměřovač nebo pasivní radar.

Ladislav Hagara | Komentářů: 31
včera 11:11 | Komunita

Implementace OpenPGP Sequoia PGP byla přelicencována z GPL 2+ na LGPL 2+. Vývojáři to zdůvodňují na dvou příkladech: Apple nepovoluje GPL software ve svém App Storu a problém s GPL má také Thunderbird.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 10:11 | IT novinky

Problémy s výrobou a dodáváním má také Raspberry Pi. Raspberry Pi 4 s 2 GB RAM proto dočasně zdražilo z 35 na 45 dolarů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 09:11 | Nová verze

Byla vydána vývojová verze 2.99.8 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP. Jedná se o další krok směrem k verzi 3 postavené na GTK 3. Přehled novinek i s náhledy v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Stabilní verze je 2.10.28.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 07:00 | Zajímavý článek

Obsáhlý zápisek v blogu jednoho z vývojářů Haiku, svobodného operačního systému inspirovaného BeOS, popisuje nejen zkušenosti s notebookem Lenovo ThinkPad T510 a posléze W541, ale průběžně také rozvíjí úvahy o svobodném softwaru, právu na opravu (right to repair), (ne)zveřejňování specifikací hardwaru, dotýká se politiky podepisování distribučních klíčů nejen Secure Boot aj.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 13
20.10. 23:44 | Nová verze

OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 17.0.0 a krátce na to 17.0.1 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). Přehled novinek v článku na Medium.

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?
 (48%)
 (36%)
 (14%)
 (1%)
Celkem 399 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 19.10. 07:04
Rozcestník
Štítky: není přiřazen žádný štítek




Vložit další komentář
14.3. 15:29 ewew | skóre: 39 | blog: ewewov_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W

Neviem či poznáš tento web. Tento web by mal obsahovať známe informácie o rôznych cpu. Poskytuje hladanie podľa rôzných paramtrov. Možno tam najdeš aj výkonnejši a dostupnejši CPU.

Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
Ovoce avatar 14.3. 17:06 Ovoce | skóre: 15 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Modely GE se obecně neprodávají v Retailu a jsou jako by jenom pro OEM trh. Míval je tenhle shop ale teď je na všechno blbej čas a asi i na tohle.

Takže bych doporučil koupit 65W verzi - kyž se vám povede sehnat jakejkoli z Ryzenů 4000G (Pro nebo nePro) tak super - kolem vánoc byly v Mironetu, teď už asi ne.

A u toho pak v BIOSu nastavit ručně snížené limity TDP, PTT (tak hluboko, kam vás to nechá jít). Ono by ten 35W procesor nebyl levnější a ač ty z výroby omezené modely asi budou efektivnější, tak by to neměl být až tak velkej rozdíl proti ručně seškrcenému 65W modelu.
pushkin avatar 14.3. 17:31 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
O tom ručním seškrcení jsem čtl na nějakém zahraničním fóru, ale obecně - kam až se dá jít? Máte s tím někdo nějaké zkušenosti?
15.3. 00:01 ticho
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Melo by to jit max. o jednu TDP "tridu" zpet. Konkretne AMD ma na desktopu tu radu nejak takhle ... 45W, 65W, 90W, ... Mam Ryzen 7 3700X (8-jadro, 65W). Co jsem videl nejake testy na netu, tak tenhle Ryzen se v CPU stress testu rozjizdi na max. 90W, takze poctive TDP je o tridu vys nez se pise. Ryzena mam na desce Asus TUF-B450M-PRO-S. Ta deska ma v BIOSu neskutecne moc moznosti nastaveni. Pod polozkou "AMD CBS" (Common BIOS Specif.) jsem vyhrabal "Pakage Power Limit" a z AUTO jsem dal na Manual : 50W. Zatim to funguje a CPU lozi max. nekde k 45W. Moderni hry nehraju, ale nektere video-kodeky ten procak dokazaly rozcilit, subjektivne podle rozhuceni se ventilatoru. Po te uprave TDP v BIOSu je zatim klid a vykonu je porad vic nez dost.
pushkin avatar 15.3. 09:27 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
pushkin avatar 15.3. 15:52 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Hmm, takže jestli dobře chápu kombinaci Wikiny, datasheetu a fóra, kde se řešil obdobnej problém, tak klíčovej údaj je cTDP a pokud v BIOSu zvolím kombinaci cTDP na dolní hranici procesoru a zakážu Core Performance Boost, tak bych se měl teoreticky vždycky pohybovat pod 45 W. To vypadá poměrně nadějně, protože všechny 35 W procesory jsou OEM only :-/
Ovoce avatar 16.3. 08:35 Ovoce | skóre: 15 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Melo by to jit max. o jednu TDP "tridu" zpet. Konkretne AMD ma na desktopu tu radu nejak takhle ... 45W, 65W, 90W, ... Mam Ryzen 7 3700X (8-jadro, 65W). Co jsem videl nejake testy na netu, tak tenhle Ryzen se v CPU stress testu rozjizdi na max. 90W, takze poctive TDP je o tridu vys nez se pise.
To není úplně přesné. Jak to funguje: ty procesory mají sice uvedené nějaké TDP, ale to není jejich maximální spotřeba. Je to trošku jako u Intelu, ale TDP je definované hrozně složitě, takže to vynechme (ale ve výsledku by to mělo být tak, že pokud byste měli chladič, který zvládne akorát to TDP, tak s tím to CPU bude na úkor trošky výkonu fungovat.)

Pro reálnou spotřebu je důležitá jiná hodnota, která ve specifikacích není, a to "package power target" (PTT). ten je o nějaká procenta vyšší než TDP a procesor má dovolené jít v boostu vždycky až na něj, pokud mu to dovolí chlazení. A to většinou dovolí, takže reálně při plné zátěži procesory Ryzen *vždycky* žerou to PTT a ne jenom TDP. Tohle dělají kontinuálně, není to časově omezené.

Pro 65W procesory je PTT vždycky 88 W, takže tolik ty procesory v plné zátěži všech jader budou brát (docela přesně to dodržují, viz vašich ~90 W, maximálně v nějakém nenáročném kódu asi někdy budou pod, třeba modely jako 3800X ho nemusí vyčerpat vždy).

Procesory se 105W TDP mají PTT stanovené na 142 W a opět, tolik fakt budou žrát - může to být míň, když dosáhnou limity frekvencí dřív než limity spotřeby, ale ne víc.

U těch 45W a 35W procesorů si PTT nepamatuju, ale je to tam IIRC stejné, asi by to mohlo být ve stejném poměru k TDP, tj. +35 %, což by dávalo 47 W a 61 W.

Ta hodnota Package Power Limit by zřejmě měla zastropovávat právě PTT, takže default/auto bylo asi pro váš Ryzen 7 3700X těch 88 W.
16.3. 10:30 ticho
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Tak nejak jsem to pocital : novePoctiveTDP = (90 / 65) * 50 ~ 69 W
pushkin avatar 16.3. 13:47 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Ještě jedna dobrá do pranice: koukal jsem na 35 W Athlony a jejich spotřeba se v peaku klidně dostane na 60 W, zatímco 65 W Ryzen žere jenom 71 W :-) (brána celá sestava). V idle pak dokáže jít hluboko pod ně...

Jestli takhle vypadají i 35 W varianty Ryzenů, tak skoro nemá cenu je řešit...

Zdroj: AMD Athlon 3000G - nejzábavnější dvoujádro na trhu
Ovoce avatar 16.3. 14:43 Ovoce | skóre: 15 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
To je spotřeba celé sestavy, tj. je v tom hafec dalších komponent navíc a ztráty na VRM a ATX zdroji.

Ty procesory AMD si spotřebu jakž-takž úspěšně hlídají a to PTT fakt celkem drží.
pushkin avatar 16.3. 15:40 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Jo, to je jasný, že je v tom i nějaká režie. Mě spíš překvapilo to, že spotřebou o třídu vyšší procesor dokáže jít pod své kolegy s nižším TDP a ve špičce nebýt o mnoho náročnější.

Ve výsledku by tak mohl vyjít úsporněji než úsporné varianty :) Teď je jenom otázkou, jestli se mi vejde Wraith Stealth do skříně :-D
Ovoce avatar 17.3. 12:44 Ovoce | skóre: 15 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Ta nižší idle spotřeba může být hodně o náhodu (nastavení systému, BIOSu), a nevím, jestli měl borec stejnou desku pro oba procesory, jestli ne, tak jde srovnatelnost úplně do pr...
pushkin avatar 17.3. 20:28 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Já mám podezření na desku. Z toho popisu v úvodu to není úplně jasné, ale vypadá to, že měl posazenýho toho Ryzena v DeskMini A300:
Měření spotřeby je tak trochu zmatečné, DeskMini A300 používá v podstatě notebookový adaptér, nemá chipset a má velmi nízkou spotřebu, mé domácí HTPC pak používá kombinaci picoPSU a 90W Lenovo ThinkPad adaptéru. Athlon 3000G je ale osazený v normální skříni i s extra ventilátory a krmí ho plnohodnotný ATX zdroj a máme zde navíc nějaké LEDky a B450 chipset.
Ovoce avatar 18.3. 08:36 Ovoce | skóre: 15 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Ta to je pak jasný, tam bude hodně velkej rozdíl v idle spotřebě, ty DeskMini A300 na to byly moc pěkný a je škoda, že se ta bezčipsetová koncepce neuchytila i v ITX deskách (teď to má novou verzi X300 s oficiální podporou Ryzenů 4000, do té starší A300 pro ně existuje jen neoficiální BIOS a je třeba Athlon/Ryzen starší generace na flashnutí...).
10.4. 06:15 Qet
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
nemas prosim ta link na ten neoficialny Bios pre A300mini?
Pavel 'TIGER' Růžička avatar 14.3. 17:07 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 52
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
GÉčkové Ryzeny jsou nedostupné na všech trzích a když se sem tam nějaké objeví, tak jsou hned pryč. Nějaké se dají najít na ebay, doporučuji však filtrovat pouze Evropu, jelikož dodávky odjinud jsou pekelně dlouhé. Škoda, že AMD zabilo a příchodem AM4 socket AM1, na mnohé by byl pořád dostačující.
paul2no avatar 14.3. 17:30 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Zeptám se trochu mimo téma, ale jakým způsobem je zrovna u HTPC omezující DDR3 paměť?
Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
pushkin avatar 14.3. 17:37 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
V mém případě už věkem (ten starší modul už má 10 let), ale i propustností. Vzhledem k tomu, že předpokládám její sdílení pro grafiku, v roce 2021 už bych byl raději za něco pokročilejšího, než 10 let staré řešení.
k3dAR avatar 18.3. 03:55 k3dAR | skóre: 61
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
to je "politicka" obhajoba, realne v cem pocitujes omezeni s DDR3? ;-)
porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
pushkin avatar 18.3. 18:46 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Nemá to budoucnost. Reálně to nepodporuje skoro žádnej procesor s rozumnym výkonem, desky s tím taky ubývají a brzo to půjde do kytek. Když už stavím něco novýho, tak bych byl rád, aby to šlo rozšířit i za pár let.

Spokojen? ;-)
14.3. 17:31 jancici
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
ja som cca pred 2 týždňami kupoval toto: HP EliteDesk 800 G2 DM

mal som to dva dni zapnuté cez watmeter a bol som celkom prekvapenyý, bežná desktopová práca cca 15W. Pri plnej záťaži, convertovania VOB videa na x264 nebolo viac ako 30W, rýchlosť konvertovania bola cca 2 => 30minútové video to spravilo cca za 15minút.
pushkin avatar 14.3. 17:42 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Ale jo, u nás by se nechalo sehnat třeba Lenovo Thinkcentre M700, což je totéž v bledě modrém. Ale zase - není to nové železo a rád bych to vecpal do svojí skříně :-(
Max avatar 14.3. 18:01 Max | skóre: 69 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
3400G Skladem
4750G Skladem

Jinak si nejsem jist, zda trvat na TDP. Zajímá tě nějaká průměrná spotřeba. Tzn. potřebuješ nějakou nenáročnou desku, rozumný zdroj a do toho nějaký CPU, co umí v idle nula nula nic a když potřebuješ, tak ti krátkodobě zvýší TDP a ten online encoding ti udělá.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Max avatar 14.3. 18:03 Max | skóre: 69 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Měl jsem sen ... :(
Josef Kufner avatar 14.3. 18:16 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
… A k tomu velký předimenzovaný pasivní chladič, aby se to nemuselo poslouchat.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Fluttershy, yay! avatar 14.3. 18:18 Fluttershy, yay! | skóre: 89 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
A k tomu velkou předimenzovanou skříň, aby se tam ten chladič vlezl.
Babičko, proč máš všude tolik očí? ✊ no gods, no masters ✊
Max avatar 14.3. 18:58 Max | skóre: 69 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Pasivně nechladím ani to, co by se pasivně chladit v klidu dalo, protože fakt chci mít nejnižší možné teploty, abych dosáhl i nejvyšší možné životnosti a neměl případně ani problém se stabilitou.
Jinak dotyčný nenapsal, jak htpc používá. Já třeba htpc jedu už v režimu klient-server. Tj. ve sklepě si chroupá server s malou spotřebou a u několika TV mi běží RPi4 jako klient.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
pushkin avatar 14.3. 19:15 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Jo, na TDP trvat. Ve skříni mám 150 W zdroj a nerad bych skončil u toho, že CPU zabere spolu s nějakým dalším hardwarem (disky, blu-ray, něco připojeného přes USB) a zdroj vyhoří.
Josef Kufner avatar 14.3. 19:20 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Zdroj nevyhoří, zdroj má nadproudové ochrany. Zdroj se ti prostě jen vypne.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
16.3. 08:30 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Daleko pravdepodobnejsi je, ze se ti zdroj nevypne, ale chcipne ti system, protoze v okamziku kdy zdroj pretizis, nebude schopnej udrzet napeti, to klesne a system chcipne. Coz bude daleko rychlejsi, nez vypnuti zdroje kvuli prehrati pripadne reakce nejakych ochran. Ty naopak jen tak nejakej zdroj nema, co zdroj typicky miva je jedna pojistka na vstupu. Ale ta ti pri prekroceni vykonu o 10% jen tak nevyhori.

---

Dete s tim guuglem dopice!
28.3. 23:58 Krysaci Smrt
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
To jsem si rikal take. Ale novejsi zdroj zjevne radsi vybouchne, nez aby se sam vypnul.
15.3. 19:09 Bobeš
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
https://www.czc.cz/hp-prodesk-405-g6-mini-pc-cerna_5/305665/produkt

Nejlepší co je reálně skladem (mám je v ruce) a cena bezkonkureční.
Petr Fiedler avatar 15.3. 22:17 Petr Fiedler | skóre: 34 | blog: Poradna | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W

Opravdu pěkné.

Max avatar 15.3. 23:07 Max | skóre: 69 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Tyhle drobky kupujeme k TV do firmy. Pak na nich běží MS Teams aj. aplikaci pro videocally.
Ale domu bych to asi nechtěl, protože to nejde nijak rozšiřovat a jako paměti to má malé ntb moduly.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
16.3. 11:46 Bobeš
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Doma to mám jako pracovní PC místo NB, který mají spíš ostatní. Na hry mám samozřejmě trochu jinačí PC :-)
15.3. 23:07 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Nezdá se, že by v tom byl volný slot pro 2,5" HDD/SSD ...
"Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
16.3. 11:48 Bobeš
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Nezdá, ale je.
16.3. 19:53 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Tak to je plus :)
"Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
pushkin avatar 16.3. 08:15 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Pěkné, ale z toho bych použil tak základní desku s procesorem :-(
16.3. 10:02 drnest | skóre: 11 | blog: Dřinu nechte strojům
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Bacha na ty značkové stroje. Chtěl jsem přidat druhý disk a potřeboval jsem druhý napájecí kablík. Když jsem to poptal u dodavatele, tak to bylo hezkých 1300Kč !!! Za pitomej kablík :-( To jsem raději vytáhl z náhradního.

Jo samozřejmě je v tom plastu nějaký zámeček, aby tam nešel zastrčit nějaký generický.
16.3. 11:59 Bobeš
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Tady je kompletní cage pro 2,5", stačí strčit disk a hotovo. Jediné co tahle verze nemá je WiFi, ale dvě antény v case integrované jsou, takže AX200 to jistí.
29.3. 00:07 Krysaci Smrt
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Na tyhle napady plati jedine pajka.
2.4. 04:30 ajtacka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Keby to bol výrobok nemenovanej značky, tak človek ani nemrkne. Ono totiž v tom môžu byť zarátaný nejaký vývoj niečoho, o čom človek ani netuší, že by mohlo existovať, ale v tom výrobku to ešte nemusí byť, pretože možno to ešte je príliš drahé na výrobu a treba s tým niečo urobiť alebo to má nejaké kritické skryté chyby, o ktorých výrobca by nerád rozprával, ale v budúcnosti to možno nejako vie poriešiť a nebránia všetkým ponúkaným možnostiam výrobku, ktorý zákazník kúpil. Len to zase nemusí nič hovoriť, že aké auto človek by rád mal a načo mu je... Načo taký kábel?

Lenže môže to byť aj o tom, že človek si váži vlastný čas, kam ho umiestni a ten, čo mu zostane, či nevyužije napríklad s rodinou a tak. Život je otázkou priorít...
16.3. 07:33 pan Klobouk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Nedávno jsem řešil upgrade HTPC též, vybral jsem ASROCK J4125B-ITX. Až na ten M.2 slot to snad podmínky splňuje. Upřímně už jsem starý na to se nimrat v hw specifikacích. Odlejt zálohu, předrátovat desku, z live distribuce opravit boot a jedeme na další pětiletku.
pushkin avatar 16.3. 08:25 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Jo, spotřeba vypadá dobře, ale ta deska je tak do nějakého korporátního PC pro úřednice. Nemá to dva digitální výstupy pro grafiku, optický výstup zvukovky, pouze dva SATA porty. Naopak co ten paralelní port v dnešní době? :-O

V tomhle mě naopak docela oslnila Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac. Jedna z levnějších desek, ale má všechno. Třeba jenom optický S/PDIF mají asi čtyři desky v nabídce Mironetu :-(
16.3. 08:34 pan Klobouk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
V pořádku, každý má ty potřeby jiné. Já teda sleduju filmy z HTPC na jednom monitoru a zvuk mi jde přes receiver. Chybějící optika se dá pořešit HDMI rozbočovačem který z toho vytáhne SPDIF. Víc SATA nepotřebuju, NAS mám jinde, tady mi stačí malé SSD na systém. Jednoduché, levné, výkonem postačující i výhledově na 4k. Za ty prachy to zase na pár let poslouží víc než dobře, vychází mi to tak v průměru na co 5 let to nová deska, tahle je v pořadí třetí.
pushkin avatar 16.3. 10:58 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Jasný, na tohle použití OK. U mě je to složitější - HTPC používám zároveň jako server i jako PC, takže k tomu mám napíchanou TV (HDMI), monitor (DVI), zvuk vedu do zesilovače přes optiku (S/PDIF) a v PC mám dva disky s mechanikou a jednu volnou kšandu na záchranu jiných nešťastníků :-(

Takže vlastně spíš jenom zmenšené PC, než to dřevní HTPC :-) Ale cyklus vedu stejnej ;-)
17.3. 10:16 pan Klobouk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Já bych v obýváku klasické diskové pole nesnesl, tahle sestava má jediný velký větrák položený na CPU, který se 99% času ani netočí. Zdroj PicoPSU, SSD. Mám rád dedikovaná zařízení - v obýváku HTPC, v pracovně laptop a pod střechou schovaný NAS s několika málo serverovými službami.
16.3. 13:39 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Odroid H2+?
pushkin avatar 16.3. 13:53 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Max avatar 16.3. 15:28 Max | skóre: 69 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Nj, ale je to slabota. Pokud autor zmiňuje "na kódování videa to úplně není.", tak předpokládám, že občas nějaký špičkový výkon potřebuje.
Každopádně já osobně konverzi videí neřeším, je to zbytečný overhead, co mi nic nepřinese. Proto i teď jedu podobnou desku s J procákem v serveru už přes 5 let.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
k3dAR avatar 18.3. 04:02 k3dAR | skóre: 61
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
DeskMini A300 si zminoval, kdyztak je novejsi model X300, je to male (uvnitr je STX deska, na HTPC ideal), ma to 2x m.2 slot pro SSD, 2x sata pro 2.5" HDD (bohuzel jen do 9mm), HDMI+DPort to ma navic i VGA ;-) pro Wifi/BT dalsi m.2 slot, napajene je to 19V adapterem (v baleni)...
porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
21.3. 15:28 ajtacka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Procesor ide obvykle podtaktovať a navyše keby sa výrobca zamyslel, tak ide upraviť procesor tak, aby bežal na inom napätí s rovnakým výkonom bez toho, aby sa zvyšovala spotreba úpravou návrhu procesora tak, ako boli kedysi navrhované procesory a dosky.

Ako sa zvyšovala úroveň výroby a nastalo zmenšovanie, zmenšovalo sa aj napätie a obvykle aj spotreba(aj keď toto nie vždy platí). Neviem prečo je dané, že procesory musia byť malé aj s novou výrobou a musia mať štandardne nízke napätie a dráhy určitej hrúbky alebo počtu(1?) a pod určitým napätím a nejakým prehistorickým spôsobom riešené odvod tepla. Doba pokročila...

A keď budeš náhodou chcieť od toho niečo náročnejšie, budeš v prdeli.
pushkin avatar 21.3. 21:57 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Proto jsem začal shánět Ryzen 3 3200G. Sice je to už zase dva roky stará architektura, ale je to to nejvýkonnější, co se mi do skříně vejde i s chladičem. Takže mu pro běžnej provoz svážu nohy, a když bude třeba, zkusíme to naplno, ať se zdroj ukáže :)
22.3. 05:33 ajtacka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Rusi vyvíjajú svoje procesory Bajkal(najhlbšie jazero na svete, ale ak by ho masovo využívali, tak hrozí vyschnutie ako sa im to podarilo inde) hlavne na vojenské účely, ale asi až čas ukáže ako to dopadne.

Osobne si myslím(a Putin to potichu priznal), že Rusko(Ruská federácia) je na vrchole. Čo je pri takejto úvahe dosť zvláštne... Aby to nedopadlo ako s našou Teslou po čase...

Ono nejde ani tak o to vyrobenie pre populáciu, čo by pri nejakej ťažkej úvahe možno aj zvládli pustiť niečo do civilnej ekonomiky, problém je čo s tým a ako to správne využívať a čo s problémami, čo nastanú.

Ono to síce nie je kozmický výskum, ktorý v súčasnej dobe Rusi až tak príliš robiť nevedia a spoliehajú sa na slávne časy, lenže ono to má význam aj v kozme(kozmonaut(CCCP) nie je astronaut(US) nie je tajkonaut(China)) a tá kozmická záležitosť sa môže preniesť do civilnej ekonomiky v nejakej podobe ako to obvykle chodí v takýchto prípadoch a navyše môže nastať situácia, že firmy to dokonca môžu očakávať, čo v prípade Ruska(lenže aj iných štátov a firiem) MOŽNO znamená problém...(možno ho vyriešia, možno nie, neviem, možno ani nie je :D)
23.3. 22:36 Ferda Koska Rákoska
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Většinou se to řeší pomocí filtrování. - tajný typ 35 W Vložit v prohlížeči do adresního řádku -- a je to https://www.mironet.cz/procesory+fc14398/?pn10791%7CTo=35

žijte blaze - mám obdobné potíže. Je prostě taková doba. A bude Hůř !!!
Max avatar 24.3. 14:29 Max | skóre: 69 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Jo, na Athlona s Géčkem jsem zapoměl, myslel jsem, že už se neprodávají. To je také zajímavý tip.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
pushkin avatar 25.3. 08:08 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Jo, bohužel to na něm i skončilo (pokud ho tedy v Mironetu opravdu fyzicky mají). Ryzeny 3 3xxxG nejsou a nebudou, tak jsem zkusil tohle jako poslední šanci překlenout mezičas.

Původně jsem ve skrytu duše doufal, že někdo bude vědět o nějakém shopu, kde by se daly sehnat i GE verze, ale bohužel nic :-(

Výrobci by se asi možná místo prsení se výkony měli zamyslet nad výrobními kapacitami a tím, co dávat na své stránky, ze kterých se na člověka smějou tuny modelů, který jsou dostupný akorát tak ve vlhkejch snech :-(
25.3. 17:36 ajtacka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
Máš nějaký konkrétní model, který máš dostupný a co bude kdyby řešit... .Proč nejsou dostupné aplikace, které využijí stávajíci možnosti a když se narazí na hranici možného, nějak řešit by to jít mnělo. Kdysi plno záležitostí dostupných nebylo a časem se vynašli a šli doplnit do stávajícich řešení...

Neříkám že nemá smysl se nad tím zamýšlet, jenom že situaci není nějak zvlášť dramatická... Jenom komerční sektor zakrpatěl a situace se možná dá změnit.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.