abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:22 | Nová verze

    Knihovna FFmpeg byla vydána ve verzi 8.0 „Huffman“. Přibyla mj. podpora hardwarově akcelerovaného kódování s využitím API Vulcan, viz seznam změn.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 17:44 | IT novinky

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal Zprávu o stavu kybernetické bezpečnosti ČR za rok 2024 (pdf). V loňském roce NÚKIB evidoval dosud nejvíce kybernetických bezpečnostních incidentů s celkovým počtem 268. Oproti roku 2023 se však jedná pouze o drobný nárůst a závažnost dopadů evidovaných incidentů klesá již třetím rokem v řadě. V minulém roce NÚKIB evidoval pouze jeden velmi významný incident a významných incidentů bylo zaznamenáno 18, což oproti roku 2023 představuje pokles o více než polovinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:55 | Komunita

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie). Servo mimo jiné nově zvládne animované obrázky APNG a WebP.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | IT novinky

    Na chytré telefony a počítačové tablety v Rusku bude od začátku příštího měsíce povinné předinstalovávat státem podporovanou komunikační aplikaci MAX, která konkuruje aplikaci WhatsApp americké společnosti Meta Platforms. Oznámila to dnes ruská vláda. Ta by podle kritiků mohla aplikaci MAX používat ke sledování uživatelů. Ruská státní média obvinění ze špehování pomocí aplikace MAX popírají. Tvrdí, že MAX má méně oprávnění k přístupu k údajům o uživatelích než konkurenční aplikace WhatsApp a Telegram.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    včera 04:22 | IT novinky

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu srpnový souhrn novinek. Kvůli nedostatečnému zájmu byla ukončena výroba telefonů PinePhone Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    21.8. 22:22 | Nová verze

    Po pěti měsících vývoje byla vydána nová verze 0.15.1 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Verze 0.15.0 byla přeskočena. Přispělo 162 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.8. 21:55 | Komunita

    Před sedmi lety společnost Valve představila fork projektu Wine s názvem Proton umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát počítačové hry do té doby běžící pouze ve Windows. Aktuální přehled podporovaných her na stránkách ProtonDB

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.8. 14:55 | IT novinky

    Společnost DuckDuckGo rozšířila svůj AI chat Duck.ai o GPT-5 mini (𝕏). Duck.ai umožňuje anonymní přístup bez vytváření účtů k několika modelům umělé inteligence. Aktuálně k GPT-4o mini, GPT-5 mini, Llama 4 Scout, Claude Haiku 3.5 a Mistral Small 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    21.8. 12:44 | Bezpečnostní upozornění

    Marek Tóth v příspěvku DOM-based Extension Clickjacking: Data ve správcích hesel v ohrožení na svém blogu popsal novou clickjacking techniku s několika variantami útoků a otestoval ji proti 11 správcům hesel. Výsledkem bylo nalezení několika 0-day zranitelností, které mohly ovlivnit uložená data desítek milionů uživatelů. Jedno kliknutí kdekoliv na webové stránce kontrolované útočníkem umožňovalo ukrást uživatelská data ze

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    20.8. 21:11 | IT novinky

    Na dnešní akci Made by Google 2025 (YouTube) byly představeny telefony Pixel 10 s novým čipem Google Tensor G5 a novými AI funkcemi, hodinky Pixel Watch 4 a sluchátka Pixel Buds 2a.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (76%)
     (10%)
     (4%)
     (4%)
     (6%)
     (0%)
    Celkem 51 hlasů
     Komentářů: 6, poslední 21.8. 13:35
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    6.4.2021 19:52 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    Bug #3 bude na 99% způsobenej nefunkčním OpenGL. SDDM bez OpenGL (v nějaké novější verzi) nenaběhne, nedávno mi taky přestalo fungovat se starejma NVidia driverama.
    Každý má právo na můj názor!
    pushkin avatar 6.4.2021 20:41 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    Jo, to je možný. Při prvnim bootu jsem samozřejmě neměl nainstalovaný firmware gpu, takže nejspíš ani tohle nefungovalo.
    Gréta avatar 7.4.2021 00:30 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11

    to je normální že se takle jakoby používaj notebookový komponenty s těma malejma itx destičkama/krabicema?? :O :O

    jinak supr barvičky :D ;D

    Petr Tomášek avatar 8.4.2021 16:43 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    Ne :-D
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Gréta avatar 8.4.2021 20:06 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11

    ale ten disk je asi jako 2.5" ata mechanika taky vypadá jako do notebooku jak je jakoby seříznutá hele :O :O

    k3dAR avatar 8.4.2021 22:59 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    u slim ci sff casu je to normalni, mechanika notebookova disk vetsinou 3.5" ale s dalsi pozici pro 2.5", ITX deska casto s SODIMM, zdroj casto Non-ATX (ted mi vypadlo jak se oznacujou, pripadne i specifickej zdroj) ;-) v miniPC obcas bejvaj STX desky, so-dimm, zdroj "notebookovej", 2.5" disk, mechanika notebookova ci pozice zadna ;-) ja mam tedy skladane miniPC (16x16x7.5cm) s STX deskou (2x SATA, 2x GLAN, m.2 pro NVMe, m.2 pro Wifi+BT, (ala) NB adapter), puvodne byl case pro 1x 2.5 + 1x mechanika NB, upravil sem na 2x 2.5" 15mm :)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Gréta avatar 9.4.2021 17:47 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    pushkin avatar 9.4.2021 18:25 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    Jsou to ty Flex-ATX zdroje, v tom mym casu je pěkně vidět. Jinak co jsem měl předchozí desku, tak ta byla schopná pracovat i s notebookovym 19 V zdrojem, ale v tom případě utáhla jenom dvě SATA zařízení, což by bylo dodatečný omezení.

    Na druhou stranu mi tu ta deska s paměťma a procesorem pořád leží, navíc tu mam jednu záložní mechaniku a v notebooku předimenzovanej disk, tak přemejšlim o nějakém 3D tisku a stavbě přenosného miniPC ;-)
    Max avatar 7.4.2021 09:30 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    Já nakonec upgrade svého serverového železa řeším také. Zatím to vypadá na Supermicro "M11SDV-8CT-LN4F" + 16GB ECC modul. Jediné, co mě od koupě zatím odrazuje je, že dodavatel nedokáže doporučit/dodat rise kartu. Ta deska umí split PCIe x16 slotu na x8x8 nebo x4x4x4x4, ale kompatibilní rise karta né a né k nalezení. Navíc mě dodavatel (jedou ve velkým Supermicro) vystrašil tím, že nějakou zkoušeli a nejelo jim to. A já potřebuji aspoň 3x PCIe slot. Dva pro tunery, jeden pro řadič a budu happy.
    A upřímě řečeno, ECC a IPMI jsou lákavé věci a ten SoC EPYC vypadá plně dostatečně. Teď mám Atoma (Gigabyte N3150N-D2H - N3150) a zatím mi plně stačí, takže s tím EPYCem to bude jedna báseň.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    7.4.2021 14:23 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    Hmmm, jednočipletový Zen 1 připájený na desce. Nedalo by se za tu cenu sehnat něco s novějším APU?

    Zrovna idle spotřebu bych čekal, že to nemusí mít nic moc.
    Max avatar 7.4.2021 16:09 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    Nic lepšího jsem nenašel. Něco má ASRockRack, ale to je stejné jako toto.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Petr Tomášek avatar 8.4.2021 15:18 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    Embedded EPYC je zatím jen Zen 1.

    Já přemýšlím, že si počkám na Ryzen 5900 (bez X), TDP=65W, dá se provozovat v "ECO" módu s TDP=45W.

    Ale kdoví, kdy ta věc bude reálně k dostání.

    Původně jsem přemýšlel nad EPYCem, ale tam se člověk pod 105W nedostane, ať dělá, co dělá (a to ještě se musí spokojit se Zen 1)... :-(

    Zen 2 a Zen 3 jsou nenažrané.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    15.4.2021 14:11 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    Já jsem v pokušení udělat si radost tímhle, ale to bude asi trochu jiná kategorie :-) https://www.supermicro.com/en/products/motherboard/H12SSL-NT
    Quando omni flunkus moritati
    pushkin avatar 15.4.2021 14:38 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    Jo, na tom by se dobře počítalo ;-)
    Max avatar 7.4.2021 09:35 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    Jop, měřil jsi spotřebu? Zajímá mě v idle, kolik si to tak vezme, když to nic nedělá?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    pushkin avatar 7.4.2021 16:55 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    Dotáhnu z práce měřák a zkusíme to ;-)
    Petr Tomášek avatar 8.4.2021 15:19 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    Přesně tohle jsem čekal, že když je to blogpost o úsporném POC, že změříš spotřebu...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    pushkin avatar 22.4.2021 18:01 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    Tak jsem to teď změřil klešťákem a úplně tomu nevěřim. Problém je, že jsem úplně na dně rozsahu, takže mi to bez zatížení hází hodnoty kolem 20 W, při stahování BluRaye z mechaniky na HDD nějakých 25 W a když k tomu přidam ještě kódování full HD videa ve ffmpegu, tak se teprve dostávám na 35 W, což je TDP procesoru. Víc než 40 W mi tam za celou dobu nebliklo. Tomu nevěřim, zkusim jinej měřák.
    skunkOS avatar 7.4.2021 13:54 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    Tohle ale není moc HTPC, ne? Nebo mi něco uniká? Pod pojmem HTPC si představuju multimediální box co přehraje filmy, hudby, hry...
    http://martinrotter.github.io
    pushkin avatar 7.4.2021 15:00 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    Úplně ne, jelikož je na tom potřeba občas dělat i nějakou seriózní práci. Na čisté HTPC by stačila i malina, ale na tý mi nepoběží ANSYS...
    otasomil avatar 7.4.2021 16:36 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    Dobra prace
    Dluzno dodat ze jedine pouzitelne reseni HTPC je prave obdoba toho co vytvarite. Proste nejake PC obecne + OS (pro tamni svobodny) pripojene k TV a zesilovaci s bednama. Tato koncepce se mi dlouhodobe osvedcila jako jedina spravna a pouzitelna.
    Vsechny ty chytry TV sou jacisi kockopsi radoby vseumelove s omezenyma moznostma. Stary desktop s porizovaci cenou cca lahev rumu + stara full HD TV + stara vez s reprakama udela paradni multimedialni centrum kterymu tezko konkurovat co do funkcnosti, vsetrannosti.
    Jenze dnes frci "smart" tvkramy s omezenyma moznostma, mizernym vykonem (slaby CPU, malo RAM...) pidi reprackama. Ma to smart tak to lidi koupijou...
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    skunkOS avatar 8.4.2021 07:54 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    Mám to podobně. Nemáme TV, prostě jen kvalitní 4k monitor bez tunerů, k tomu přes HDMI aktuálně Vero 4k+. Funguje to výborně, prostě linux.
    http://martinrotter.github.io
    pushkin avatar 8.4.2021 14:12 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    Díky!

    Přesně k tomu jsem taky dopěl - protože proč udržovat jednoúčelový stroj, jehož jediným možným upgradem je vyhození, když stejně budu kupovat další, víceúčelový. Takhle mám v jedné krabici pracovní stroj, multimediální server i přehrávač. Zároveň ho využívám jako nabíjecí stanici pro mobily, protože jinak už bysme se v těch nabíječkách ztratili...
    8.4.2021 15:07 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    Ma to smart tak to lidi koupijou...
    Lidi to kupijou , protoze to zapoji do site, zdaji heslo na WiFi a pusti Netflix.
    otasomil avatar 8.4.2021 16:47 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    Ma to smart tak to lidi koupijou...
    Lidi to kupijou , protoze to zapoji do site, zdaji heslo na WiFi a pusti Netflix.
    A jeste jsou ochotni za netfix neco platit, nadavat ze tam neni co hledaj a ze ta chytra TV neumi prehrat filmy z ulozta tak zustanou na youtube a stale nadavaj ze film ktery tam byl pred par dny tam uz dnes neni. To vubec nemluvim o zaufalem zpusobu ovladani pomoci dalkoveho ovladace. Neuveritelny jak jsou ochotni se lidi sebeterorizovat jen proto ze maj "smart"
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    8.4.2021 17:00 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    Ocividne znas jiny lidi.
    otasomil avatar 8.4.2021 17:24 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    JJ bohuzel, v mem okoli neni nikdo koho by nabidka netfixu ohromila. Ale verim ze jsou i skromni a nenarocni divaci kteri precejen chtej vic nez konvencni tv vysilani.
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    pushkin avatar 9.4.2021 11:48 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    Netflix je nanic. Doma ho máme jenom díky švagrový a nejlepší zásek nastal, když mi manželka řekla: "Máme ten Netflix, něco si pusť." Tak jsem zajel do kategorie Sci-fi, kterou jsem letmým okem projel a po pár sekundách zase opustil (co je to za kategorii, když je tam tak dvacet filmů) a stejně skončily i hudební filmy. Tím jsem s Netflixem skončil, pustil si koncert přes DLNA z počítače a bylo vyřešeno.
    Fluttershy, yay! avatar 9.4.2021 12:18 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    Netflix se podílí na rozvoji Quality TV, neboli seriálů, které nejsou brak. Ale je mi jasné, že potenciální kvality leckterého diváka zcela míjejí.

    PS jediné, co jsem z Netflixu – potažmo vůbec z „televize“ v poslední době – viděl, byl dokumentární cyklus Our Planet (na TyTrubko) provázený Davidem Attenboroughem, a pak A Life on Our Planet.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Max avatar 9.4.2021 12:42 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    Já v poslední době na Netflixu zkouknul:
    Půlnoční nebe (celkem dobrý, místy utahaný)
    Pevnost Šanghaj (tragedie)
    Země na scestí (tragedie)
    Boss Level (dobrý)

    A seriálům se vyhýbám, ač je mají skvělý. Problém je, že seriály jsou strašný požírač času. Zkouknul jsem tedy jen Zaklínače a Černobyl (ten není Netflixí)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Gréta avatar 9.4.2021 18:03 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11

    netflix je hlavně jako rasistickej záměrně vokrádá černochy vo jejich kulturu/historii protože je strká do uplně historicky nepřesnejch situací aby si znich lidi ďáli legraci >:C >:C

    rasistický ztvárnění achilesa hele nebo bridgerton hele. žeti jako neni hamba takle se zastávat netflix rasistů :O :/

    pushkin avatar 9.4.2021 18:19 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    Jinými slovy snaží se diktovat, co je kvalitní televize. Jo, každej holt hledáme kvalitu jinde (kauzu Bridgertonových už zmínila Gréta, takže netřeba rozebírat) ;-)
    Fluttershy, yay! avatar 9.4.2021 18:33 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    Kvalita je, když jsou všichni bílí jak stěny.
    —Karel Hruška (2021)
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    pushkin avatar 9.4.2021 22:56 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    10.4.2021 08:41 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    no... nebyl bych tak razantní - třeba já si koupil android tv se slušným panelem a k ní mám připojený nějaký odroid s openmediavalut

    pozitiva: netflix, kodi, yt nativně, možnost doinstalovat kde co, přes kodi přehraju z NAS co chci, jeden ovladač v pohodě na všechno, hlasové ovládání běží líp, než jsem čekal. Aktualizace zatím jsou.

    future: až dojdou akturalizace a nebudu spokojený se systemem, tak nějaký jiný odroid s HDMi výstupem a jedeme dál

    negativa: nic
    Petr Tomášek avatar 8.4.2021 15:34 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTPC v3: úsporný počítač pro rok 2021 a Debian 11
    Osobně bych nebral nic jiného, než serverovou desku. Už jen to, že prakticky v manuálu prakticky vždy najdeš "Block Diagram", je pro mě "no-brainer", takže víš, kde je jaké úzké hrdlo. Plus IPMI může být docela fajn. Např. něco ajko Asrock Rack X570D4U nebo tak něco.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.