abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | Humor

    Win8DE je desktopové prostředí pro Wayland, inspirované nechvalně proslulým uživatelským rozhraním Metro z Windows 8. Nabízí dlaždicové rozhraní s velkými tlačítky a jednoduchou navigací, optimalizované pro dotyková zařízení. Cílem projektu je přetvořit design operačního systému Windows 8 do funkčního a minimalistického rozhraní vhodného pro každodenní použití na Linuxu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 7
    dnes 14:33 | Nová verze

    Laboratoře CZ.NIC vydaly Datovku 4.28.0 a Mobilní Datovku 2.6.0. Hlavní novinkou je ukládání rozpracovaných datových zpráv do konceptů. Datovka je svobodné multiplatformní aplikace pro přístup k datovým schránkám a k trvalému uchovávání datových zpráv v lokální databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 14:22 | Zajímavý projekt

    Unix Pipe Game je vzdělávací karetní hra zaměřená na děti a rodiče, která děti učí používat unixové příkazy prostřednictvím interaktivních úkolů. Klíčovým prvkem hry je využití symbolu | pro pipeline neboli 'rouru', který umožňuje propojit výstupy a vstupy jednotlivých unixových příkazů, v tomto případě vytištěných na kartičkách. Předpokládá se, že rodič má alespoň nějaké povědomí o unixových příkazech a jejich provazování pomocí |.

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    dnes 13:55 | Zajímavý software

    PCIem je linuxový framework, který vytváří virtuální zařízení PCIe pomocí technik, které umožňují hostitelskému operačnímu systému rozpoznat tyto syntetické 'neexistující' karty jako fyzické zařízení přítomné na sběrnici. Framework PCIem je primárně zamýšlen jako pomůcka pro vývoj a testování ovladačů bez nutnosti použít skutečný hardware. Dle tvrzení projektu si fungování PCIem můžeme představit jako MITM (Man-in-the-Middle), který se nachází mezi ovladači a kernelem.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 05:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla nalezena vážná bezpečnostní chyba v telnetd z balíčku GNU InetUtils. Týká se verzí GNU InetUtils od 1.9.3 z 12. května 2015 až po aktuální 2.7 z 14. prosince 2025. Útočník může obejít autentizaci a získat root přístup, jelikož telnetd nekontroluje předaný obsah proměnné prostředí USER a pokud obsahuje "-f root"…

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:22 | Komunita

    Stanislav Aleksandrov předložil patch rozšiřující KWin (KDE Plasma) na 3D virtuální desktopové prostředí (videoukázka v mp4).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 05:55 | IT novinky

    Digg (Wikipedie), "místo, kde můžete sdílet a objevovat to nejlepší z internetu – a nejen to", je zpět. Ve veřejné betě.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 01:44 | Komunita

    Po .deb balíčcích Mozilla nově poskytuje také .rpm balíčky Firefoxu Nightly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 00:33 | IT novinky

    Vývojové prostředí IntelliJ IDEA slaví 25. narozeniny (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.1. 23:55 | IT novinky

    Vedení společnosti NVIDIA údajně povolilo použití milionů knih ze známého 'warez' archivu Anna's Archive k výcviku umělé inteligence, ačkoliv vědělo, že archiv tyto knihy nezískal legální cestou. Žaloba, ve které se objevují i citace interních dokumentů společnosti NVIDIA, tvrdí, že NVIDIA přímo kontaktovala Anna's Archive a požadovala vysokorychlostní přístup k datům knihovny.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 24
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (5%)
     (0%)
     (10%)
     (20%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (11%)
     (37%)
    Celkem 557 hlasů
     Komentářů: 16, poslední včera 17:04
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    1.7.2010 00:45 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
    Příloha:
    zdrojak
    Baník pyčo!
    1.7.2010 00:51 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
    Příloha:
    Je tam chyba, hned to spadne. Tohle by mohlo fungovat :).
    Baník pyčo!
    1.7.2010 12:45 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
    Příloha:
    Tak dalsi bugfix, atof kterou jsem pouzil pro cteni vstupu nebyla schopna nacist unsigned long long int. Napsal jsem si atoull. Tahle verze cte z /dev/urandom.
    Baník pyčo!
    1.7.2010 00:55 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
    Co takhle jednoduché strings /dev/urandom a hledat smysl v tom? :)
    We lived, we danced, we raced, we run, from the oblivion to come, Dressed for the last dance of a hundred thousand suns.
    1.7.2010 01:01 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
    Promiň, ale já v tom pořád vidím jenom čaj :-). Tady vidím občas hezké obrázky. Prostě mozek v těch pixelech je s trochou fantazie schopný cosi vyčíst, k něčemu si to přiřadit. Což u hromady nesourodých ascii znaků moc nejde ;-). Kdyby se na to poštval třeba ještě slovník, bylo by to lepší. Ale to by zas nebyl ono (samozřejmě, v obou případech jde pouze o srandu, ale u toho mého programu myslím že člověk vydrží o pár sekund dýl a to se vyplatí ;P).
    Baník pyčo!
    1.7.2010 01:32 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
    Příloha:
    Teď mi třeba vypadl tenhle obrazek, celkem slusny pixelart (nebo temne proroctvi?) ;-). Urcite tam vidim vic nez v hromade caje :).
    Baník pyčo!
    1.7.2010 01:42 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
    No nevim, u me to porad vykresluje jen bile okno :)
    We lived, we danced, we raced, we run, from the oblivion to come, Dressed for the last dance of a hundred thousand suns.
    1.7.2010 01:47 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
    Musis zmacknout mezernik, vzdyt to v blogu pisu ;-).
    Baník pyčo!
    1.7.2010 01:53 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
    Oprava: tvoje verze mi funguje. Nefungovala mi ta verze, co brala data z urandom.
    We lived, we danced, we raced, we run, from the oblivion to come, Dressed for the last dance of a hundred thousand suns.
    1.7.2010 02:04 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
    Příloha:
    Tak ta mi jde, ale musel jsem na zacatku mainu z
      
    if(!Init())
    {
      SDL_Quit();
      return 1;
    }
    
    udelat
    
    Init();
    
    Proc netusim, predtim to slo. Je to nejaky rozbity :-). Tady jsem to vylepsil na /dev/random (musi se hybat myskou, jinak dojdou nahodna cisla). Viz priloha.
    Baník pyčo!
    1.7.2010 01:13 FAtbluNT
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
    Příloha:
    Kdo je vetsi prase? Pridal jsem tam to cteni z urandom :-D
    1.7.2010 01:21 FAtbluNT
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
    Příloha:
    sorry cetlo to jenom 7 bajtu takhle je to spravne
    1.7.2010 01:23 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
    Cool, funguje :-).

    Kdyby to nekdo zkousel a neslo mu to, zrusit testovaci podminku kolem Init() na zacatku mainu. Nevim proc, ale aspon mi neprojde ;-). Pak to jde.
    Baník pyčo!
    Michal Wirth avatar 1.7.2010 08:00 Michal Wirth | skóre: 26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
    jen takovej rejp ... ten pocet kombinaci mate spatne, melo by to byt sude cislo ;-) to co tam mate, je IMHO cislo "posledni" kombinace s indexaci od nuly, ale jako pocet vsech kombinaci to nazvat nejde
    Důležité se časem stává absurdním, absurdní se časem mění v důležité.
    1.7.2010 10:31 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
    Jo, máš pravdu.
    Baník pyčo!
    1.7.2010 08:33 Allah Akbar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
    A verzia pre konzolu nebude?
    1.7.2010 10:15 FAtbluNT
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
    Příloha:
    tady je :-)
    1.7.2010 10:42 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
    Příloha:
    To aby jsme pomalu zalozili git :-D. Jinak nejak mi to nebezelo, mam divny asi prekladac (na desktopu mam jeste ubuntu, gcc version 4.3.3 (Ubuntu 4.3.3-5ubuntu4) ;)). Kupodivu se size nechovalo jako globalni, musel sem ho udelat staticke (proc fakt netusim). A doplnil jsem nejake hlavickove soubory.
    Baník pyčo!
    Jendа avatar 1.7.2010 10:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
    Příloha:
    Textová implementace v bashi.
    1.7.2010 10:47 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
    Pekne, ale chybi tu cislo jako jednoznacky identifikator obrazku. Ale to by asi napsat v bashi nebyla zadna sranda. Jeste cekam implementaci v awk, brainfucku a cobolu ;P.
    Baník pyčo!
    Michal Fecko avatar 1.7.2010 12:36 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
    ja sa nehram ;-)
    +--------+
    |  |
    ||
    ||
    ||
    ||
    ||
    ||
    ||
    +--------+
    10
    
    
    xsubway avatar 1.7.2010 13:04 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
    pěkné :)
    1.7.2010 12:11 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
    Dobrý :-) Tak mě napadlo, že rand vrací 32bitové čísla, že? Vygeneruj si čísla dvě a vynásob?
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    Jendа avatar 1.7.2010 12:19 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
    Nebude pak rozložení nerovnoměrné? (většina takto vygenerovaných čísel bude ve středu intervalu, jako když házíš dvěma platónskými tělesy) A taky přijdeš o prvočísla.
    1.7.2010 12:25 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
    Jo, na to jsem tak nejak myslel. Stejne tak kdyz hazes dvemi kostkami a delas soucet, gausova krivka se tomu tusim nadava. Ale cteni z /dev/urandom (/dev/random) to resi (nekde v diskuzi).
    Baník pyčo!
    1.7.2010 12:28 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
    Baník pyčo!
    1.7.2010 19:05 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
    Stejne tak kdyz hazes dvemi kostkami a delas soucet, gausova krivka se tomu tusim nadava.
    Přesně takto se gaussovské rozdělení dělá. Pokud si to ještě dobře pamatuju, tak na použitelnou verzi stačí posčítat dvanác normalizovaných hodnot (tj. z intervalo 0,1) a odečíst šestku, pro nenormalizované funkce (jako je rand()) je třeba samozřejmě odečíst šestinásobek RAND_MAX a výsledek touto hodnotou ještě podělit (nebo s ním počítat jako s číslem s pevnou řádovou čárkou).

    1.7.2010 12:56 JVid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
    Funkční řešení je vygenerovat dvě čísla, jedno posunout o 32b doleva a pak je vyXORovat. Při sčítání nebo násobení to samozřejmě fungovat nebude, resp. ne tak, jak by člověk chtěl.
    1.7.2010 13:07 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
    Jo, to by asi šlo.
    Baník pyčo!
    Grunt avatar 1.7.2010 16:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
    A nebylo by lepší cpát nějakou náhodnou entropii spíš do frekvencí? U toho je spíš šance, že si mozek něco domyslí.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    1.7.2010 16:57 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
    Příloha:
    A jak by sis to představoval? Na výstupu zvuk / fraktál?

    Mě by se líbilo nechat to takto náhodně generovat obrazce a kdyby mi nějaký něco připomínal (třeba nějaké zborcené písmeno A, to jsem už občas v tom smetí zahlédl), zastavit to a hledat podobné obrazce k tomu nalezenému (nějaké metoda postupného výběru). Jenže jak to realizovat...

    Jinak i z toho mého občas vypadne něco trošku zajímavého. Tady je třeba osově souměrný obrazec, který má druhou část barevně invertovanou.
    Baník pyčo!
    1.7.2010 17:22 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak

    No, mohl bys udelat inverzni diskretni kosinovou transformaci, treba by z toho lezlo neco zajimaveho :)

    Grunt avatar 1.7.2010 20:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Delfská veštírna trochu jinak
    Ne. Prostě náhodný šum (jaký třeba vyleze z dd if=/dev/urandom of=/dev/fb0) převést zpět z frekvenční domény do časové. Takže třeba pomocí ImageMagicku (nemám nainstalovanou HDR verzi, takže nemůžu ověřit správnost):convert -size 512x512 rgb:/dev/urandom -size 512x512 rgb:/dev/urandom -ift show:. Jen by se musela nějak normalizovat amplitudová složka aby se výsledek vešel do rozsahu. A klidně by na to šlo použít to pole 8x8. By z toho sice vylezl jen rozmazaný maglajz, ale i tak je větší šance, že v něm mozek uvidí něco víc než v takovém políčku pixelů 8x8.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.