Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Tiskni
Sdílej:
Argumenty ani znalosti žádné, ale sci-fi mouder přehršel.Ok, chceš argumenty?
Dojezd se zvedl, protože na stávajícím principu bylo kam růst. Ten vývoj ani náhodou není lineární a právě teď se blíží k limitům. Chemická baterka není nic zázračného a kromě mírného pokroku se žádná revoluce očekávat nedá.Zaprvé, čím to máš podloženo? Zadruhé, ten mírný pokrok je ale právě to, co stačí.
kterou by dokázaly vyrobit pouze jaderné elektrárny. Je mezi vámi spousta zelených magorů a tak začnete řvát, že ty jsou fuj fuj.Z mě jaderné elektrárny rozhodně fuj nejsou. Těžko se hledá zelenější zdroj energie.
V případě jejich rozšíření se na vás přisaje stát s daněmi, výrobci a distributoři elektřiny.Znova, čím to máš podloženo? Jinak to mi přijde jako směšný argument, protože aby to bylo citelný, ta daň by musela být brutálně vysoká, mnohonásobně vyšší než na fosílie, k čemuž není důvod.
Autonomní autaNechápu, proč to sem taháš, autonomní řížení nijak nesouvisí s tím, na jaké palivo/zdroj energie to auto jede.
v SW tak ze CLOVEK ktory to programoval tak nemusel zaviest vsetky mozne stavy a situacie a aj tie co tam vyriesil tak nemusel ich vzdy vyriesit uplne spravne a vieme ze auto sa kazdu chvilu moze dostat do nespocetneho mnozstva situacii, s torymi si mozog lepsie ci horsie nejak poradi ale ten pocitac to proste moze uplne vzdat alebo spravit uplne neocakavanu reakciu..Formal methods uz si slysel?
Je to pořád lepší než obrovská, těžká(a ne úplně bezpečná) baterie, do které se vejde stejně málo energie.IMO to je pouze otázka vývoje technologie. Už ťed se tam té energie vejde dostatek na to, aby to auto bylo použitelné v praxim, byť třeba ne na dlouhé štace. Dobudoucna bude stačit zlepšení technologie pouze násobné, ne řádové. A to ani ne moc násobné. Ve chvíli, kdy se tohle zvládne, IMO prakticky odpadne jakýkoli motiv používat ropný motor.
Mě vždycky udivovalo, že mezi lidmi v IT je poměrně dost takových, kteří se bojí řídit osobní auto.U mě to není strach, ale brutální nuda a pocit ztráty času. Resp. abych to upřesnil: Řídit někde v horách, kopcích nebo jiném zajímavém terénu mě samozřejmě velmi baví, jenže to se mi poštěstí dost málokdy. 90% času řídim někde na obyčejný silnici, dálnici nebo ve městě, což z mého pohledu je:
Tohle je mimochodem nejčastější mystifikace elektromobilistů, že to jezdí zdarma. Nejezdí! Jen tu energii platí někdo jiný.To je přece snad zřejmé.
A ještě dodatek, parní lokomotiva je krásný stroj, promyšlený do nejmenšího detailu, technicky i esteticky. Dnešní konstruktéři by se měli poučit.O tom, myslim si, taky není sporu. Spousta starých/prekonaných technologií jsou konstrukčně i esteticky velmi pěkné. Viz třeba elektronky a nixie displeje. Atd. Bohužel to nic nemění na tom, že účinnost parní lokomotivy je tristní...
A ještě dodatek, parní lokomotiva je krásný stroj, promyšlený do nejmenšího detailu, technicky i esteticky. Dnešní konstruktéři by se měli poučit.Ono i jezdit s tím je umění: vyprávění strojedoucího Pavla Daniše.
Omlouvám se, ale neřekli mi, že to nejde...Buď v klidu, tady ti to kluci vysvětlí, jak to nešlo, a navíc jako bonus se dozvíš, že se vlastně bojíš aut, seš mlamoj a podobně...
Buď v klidu, tady ti to kluci vysvětlí ...Na to sa teším
A dokonce zdrama, nabíječku máme v práci jako benefitNeni nad to, zaplatit si benefit hezky ze sveho. A jestli pak toto nepenezni plneni mas radne zdanene. Ale... to neni podstatne, protoze evidentne nedokazes byt konzistentni ani toho pul roku, protoze jeste v unoru te trapila tezba lithia a tvrdils.
Myslim si, ze sam bych si na elektromobil zvykl - i kdyz bych si pripadal ponekud nepatricne, ale jiste by mi pomohlo vedomi, ze doma ve stodole na mne ceka poctiva stara atmosfera. Musi se ale vyresit nabijeni - cerpani energie. Neni mozne, abych cekal treba i pul hodinu na nabiti kazdych 300 km. Jezdim pomercne casto dlouhe trasy okolo 1000 km na jeden zatah.
Může mně někdo vysvětlit, co je skvělého na sluchátkách, u kterých musím hlídat nabití baterky? Mně to připadá jako debilita pro technobuzny.Asi to že se člověk nezamotá do kabelů? Já tedy bluetooth sluchátka nemám, ale naprosto si dokážu představit že když někdo jede do práce hodinu autobusem/vlakem/metrem, tak mu sluchátka vydrží a v práci je dá na nabíječku společně s telefonem (co je stejně potřeba, protože většina telefonů dneska o moc víc než tu hodinu nevydrží, pokud hraje). No jo, jenomže já holt nemám tu potřebu nadávat na dnešní kapitalismus
Já tedy bluetooth sluchátka nemám, ale naprosto si dokážu představit že když někdo jede do práce hodinu autobusem/vlakem/metrem, tak mu sluchátka vydrží a v práci je dá na nabíječkuSpousta modelu vyderzi 10 hodin hrani hudby, v podstate nabijijm pres noc kdyz spim.
Proste jak neco neudela Apple tak to neni jak okopirovat a originalni ideje korejcum ci cinanum proste moc nejdou. Zato s vyrezem v displeji se pohrali statocne jen co se prestali Applu smat. A taky android s jackem aby clovek uz hledal.OP je Aplouš takže je to kokotina, amirite.
Ten nájezd musí být bez zastávky! Což by při dnešní technice neměl být problém.Já jsem klidně pro, ale umíme udělat sběrače, co se navedou samy? I když teď jsem googlil a vypadá to, že je to fuk - tohle už testovali ve Švédsku a ten kamion měl normální lokomotivní sběrače, přičemž troleje byly dost daleko od sebe, aby se to nedalo vyzkratovat.
Vymýšlí se hovadiny, řeší se neřešitelné. Učíme auto řídit v nemožném prostředí.Neřešitelné to není - s dostatečným hardwarem, a ten se vyvíjí pořád a dost rychle, ta auta nakonec budou umět řídit líp než lidi. Na to se duševně připravte, že vám jednou ten volat z ruky vezmou. (Vzhledem k tomu, na co všechno se AI dá použít a používá už dneska, bych ale váhal s tvrzením, že to je pokrok.)
I to autonomní řízení funguje podobně, jen je tam strašně moc věcí k řešení a proto to pořád nefunguje ideálně.No, podstatě je tam jedna věc k řešení - vyvinout umělou inteligenci, která bude schopná v reálném čase spolehlivě rozpoznat scénu a na základě toho vybrat správný postup (jet, zatočit, zrychlit, brzdit, uhnout...) Ta část o reálném čase potřebuje výkon (směstnaný do takových rozměrů, aby se do toho auta vešel motor, náklad a pasažéři) a ten zbytek je o vývoji učících algoritmů pro tu umělou inteligenci. Zítra to nebude, ale vzhledem k rychlosti pokroku od toho nejsme tak daleko, jak by fanoušci ručního kroucení volantem rádi.
Kdyby na to byl koridor bez konfliktů s okolím, vlastně by na to stačila taky jen čára na silnici a optické čidlo.Jo, to už AFAIK v luxusnějších autech existuje jako asistent při jízdě po dálnici (kde jsou čáry namalované dost výrazně a vcelku spolehlivě.) Hezké, ale cílem autonomního řízení je dostat to o krok dál, aby to auto dokázalo jet samo a člověk se mohl věnovat něčemu jinému nebo v něm - v případě náklaďáků - vůbec nebýt.
Ale co by dělal běžný řidič, přesvědčený propagandou o tom jak je auto s milionem trpaslíčků pomocníčků bezpečné a skvělé až by mu auto začalo tahat volant pod kamion?Pokud vím, ti piloti se s tím pokoušeli hádat a prát - to má u auta o dost větší šanci na úspěch, protože se s tím potřebujete hádat jenom do doby, než zastavíte (což u auta můžete přece jenom snáz než u letadla.) Ale jinak jo, nikdo rozumný nemůže tvrdit, že se skutečným nástupem autonomního řízení zmizí všechny nehody. Prostě se objeví nové kategorie, jako "někdo zapomněl natrénovat situaci xyz" nebo "doprasené zabezpečení umožnilo teroristům převzít kontrolu nad půlkou dálnice" (i když na to druhé není potřeba autonomní řízení, stačí samoparkovací asistent.)
No, podstatě je tam jedna věc k řešení - vyvinout umělou inteligenci, která bude schopná v reálném čase spolehlivě rozpoznat scénu a na základě toho vybrat správný postup
ovšem má to drobný nedostatekA je vetsi nez ten drobny nedostatek, ze neumime auta automaticky ridit na dalnicich a museli bychom je (zrejme dalnice i auta) proto upravit?
rychlovlaky se nestavi jen tak z pleziru, ale z potreby udrzet risi v celkuPokud te trapi, jak udrzet risi v celku, tak tady je nejake cteni. Strucne, pri 4 stupnich zadna rise nebude, bez ohledu na vlaky nebo letadla.
takže je otázka, jestli dneska přeprava i s překladem mezi auty na nádraží není přece jen použitelnější.Neviem, či si nečítal príbehy o tom, že to občas niekto skúsil a jeho vagón sa stratil a po dvojtýždňovom zháňaní sa našiel niekde odstavený v nejakej kyslej prdeli, v lepšom prípade nevykradnutý... ČD Cargo (a jeho slovenský ekvivalent) má zmysel ak niekto vozí ucelené vlaky najlepšie hrubého materiálu (uhlie, drevo, železo, obilie, cement,...) prípadne výrobkov, čo zaplnia ucelený vlak (séria áut poslaná na opačný koniec Európy). Čo sú zase veci, kde by to bolo drahé voziť vláčikom jednotlivých kamiónov.
záložní zásobu obnášející dojezd běžného elektromobilu.Já pro zajímavost dodám že vozím rezervu se kterou bych se měl dostat teoreticky odkudkoliv v 500ml flašce od oleje na nosiči. Nejednou se mi to vyplatilo.
mentální choroba
O nic více či méně než nahodilý jiný světonázor.
Ještě nemá.Tak nelzi.
Že se tím odrovnají samo by nevadilo (žádná škoda)Nice one[1][2]
ale nutí to dětemKazdy rodic nuti nejakou stravu detem.
Kecy.
Podle oficiální definice
A philosophy and way of living which seeks to exclude—as far as is possible and practicable—all forms of exploitation of, and cruelty to, animals for food, clothing or any other purpose; and by extension, promotes the development and use of animal-free alternatives for the benefit of humans, animals and the environment. In dietary terms it denotes the practice of dispensing with all products derived wholly or partly from animals.
může vegan úplně klidně konzumovat „živočišné bílkoviny, vitamín B12“, stejně jako používá léky a materiály testované na zvířatech, oblečení/obuv slepené lepidly živočišného původu atd.
BTW změna přezdívky, je trapná, anynonyme, pokud chceš vypadat jako nějaká skupina.
Devout Jains practice lacto-vegetarianism, that is eat no eggs, but accept dairy products if there is no violence against animals during their production.
A wo-wo-wo tom to je.
Nakonec, vegani by klidně mohli jíst maso – akorát ne z chovu/lovu.
Biochemii je to už úplně jedno.Mame na zakladnich skolach vice obeznich vsezravcu, nebo deti zivicich se rostlinnou stravou at jiz obeznich, nebo podvyzivenych?
Vegan může být tlustý, že neprojde dveřmi. Falešná dichotomie.Tvrdim snad ze nemuze? Chci srovnat dve skupiny, idealni by bylo provedeni, nebo odkazani epidemiologicke studie.
A B12 deficience a další malnutrice jsou zejména u veganských dětí velmi častévs.
RESULTS: Omnivores had the lowest intake of Mg, vitamin C, vitamin E, niacin and folic acid. Vegans reported low intakes of Ca and a marginal consumption of the vitamins D and B12. The highest prevalence for vitamin and mineral deficiencies in each group was as follows: in the omnivorous group, for folic acid (58 %); in the vegetarian group, for vitamin B6 and niacin (58 and 34 %, respectively); and in the vegan group, for Zn (47 %). Despite negligible dietary vitamin B12 intake in the vegan group, deficiency of this particular vitamin was low in all groups thanks to widespread use of supplements. Prevalence of Fe deficiency was comparable across all diet groups.[Source]
vegani důslední ve své dietě a neberoucí suplementy jsou jaksi... mrtví.Nedostatek B12 nevede ke smrti, ale k docasnym neurologickym problemum, ktere v rozvinute zemi jsou zavcas diagnostikovany a leceny. Nedostatkem vitaminu B12 trpi cela populace, nikoli pouze populace vegetarianu, nebo veganu.
Živočišné bílkoviny ... veganům chybíNo ty jsi koumák
Zvláště pokud je náhražkou sója (hormonální disruptory atd).Vice si se ztrapnit asi nemohl, pozor pozor na phytoestrogen, kdyz zivocisne mleho obsahuje plnohodnotny estrogen... :D
Namíchat plnohodnotnou náhradu stravy v laboratoři prostě ještě neumíme.Vzhledem k tomu, ze nemame ani predstavu jak presne by takova strava mela byt slozena, tak se neni cemu divit. To vsak nic nemeni na faktu, ze ji budeme umet vytvorit jak z kombinace zivocisnych a rostlinych, tak ciste rostlinych slozek.
V netechnické společnosti je veganství rozsudek smrti.V té které nežijeme? Tak to je relevantní. Třeba to vegani přehodnotí, až se vrátí o sto let do minulosti?
kdy vegan tvrdí, že je to přirozená strava. O kus vedle v této diskusi.Odkaz?
To není dostupnost, která by vyhovovala pro tak základní věc, jako jsou potraviny.Nevim jestli u "potravin", ktere si muzu na minimalnim prostoru zasobovat na nekolik let dopredu bych resil neco jako dostupnost, klidne se da objednat zasoba na 5 let online.
A co je vlastně tou motivací dát si místo steaku tabletku z lékárny?Environmentalni a zdravotni duvody.
V netechnické společnosti je veganství rozsudek smrti.V netechnicke spolecnosti je dnesni zpusob ziskavani potravy rozsudek smrti, tak nechapu proc tady vypichujes v teto souvislosti nejaky jeden vitamin.
ano, typicky sektářská argumentace.Nad urovni tve predchozi argumentace.
Ty tvrdíš něco mimořádného, na tobě je důkazní břemeno.Ne oba tvrdime neco na co neexistuje ustaleny nazor vedecke komunity a za mnou stoji treba IARC, ktere zaradilo processed meats mezi jiste karcinogeny a cervene maso mezi pravdepodobne karcinogeny.
Participants with prediabetes or T2DVezmeme lidi co uz jsou nemocni a zkusime co to udela? Ja nespadam ani do prvni, ani do druhe kategorie, proc by me v teto fazi mela tato studie zajimat?
Allowing for a 10% drop-out rate at 3 mo, a total of 140 participants were recruitedWow, such size! Jinak, low-egg skupina rychlejsi i vyssi pokles hmotnosti, coz bylo cilem daneho cviceni.
na zaklade nejakych objektivnich rozhodnuti? Napriklad vejce z duvodu cholesterolu?Volala věda z 80. let, že chce své bludné představy zpátky.
Serum cholesterol concentration is clearly increased by added dietary cholesterol but the magnitude of predicted change is modulated by baseline dietary cholesterol. The greatest response is expected when baseline dietary cholesterol is near zero, while little, if any, measurable change would be expected once baseline dietary cholesterol was > 400-500 mg/d. People desiring maximal reduction of serum cholesterol by dietary means may have to reduce their dietary cholesterol to minimal levels (< 100-150 mg/d) to observe modest serum cholesterol reductions while persons eating a diet relatively rich in cholesterol would be expected to experience little change in serum cholesterol after adding even large amounts of cholesterol to their diet. Despite modest average effects of dietary cholesterol, there are some individuals who are much more responsive (and others who are not responsive). Individual degrees of response to dietary cholesterol may be mediated by differences in cholesterol absorption efficiency, neutral sterol excretion, conversion of hepatic cholesterol to bile acids, or modulation of HMG-CoA reductase or other key enzymes involved in intracellular cholesterol economy, each ultimately resulting in changes of plasma LDL cholesterol concentration mediated primarily by up- or down-regulation of LDL receptors.
Napriklad vejce z duvodu cholesterolu?
Tady se přidám, ale v odlišném duchu: záleží na tom, čí vejce.
hint: křepelky
Z environmentálního hlediska je nejlepší pestré zemědělství s vyváženým podílem živočišné a rostlinné výroby.Ne pokud chces uzivit 10 mld. lidi a omezit dusledky globalni zmeny klimatu.
Vskutku zdravá výživa.Ano je.
B12 se dá vyrábět tušímže pomoí nějakých bakterií.B12 vyrabi bakterie, a zvirata v prumyslovem chovu jsou vitaminem B12 suplementovana.
Volanti už zase řeší elektromobilitu. 🙄