Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ja zase chci omezit kourenimně to žena říká furt. Zatím jsem stále jeden ze sponzorů státu. No žena cosi mlela o nikotinové elektronické cigaretě tak uvidím.
Zálohování ... vyřešit automatické zálohování, než mi kleknou disky (LVM) a přijdu o všechny fotky, zdrojáky, dokumenty. Odkládám to už pěkně dlouho!
Nemáš Alfu? Nebo si to s někým pletu ... to bych i chápal, že se Ti toho nechce zbavovat.
Já taky začínám pomalu přemýšlet, že bych pronajal garáž a začal z Gardovky dělat veterána. Ale na druhou stranu mě baví v tom jezdit...
Tak s tím bude taky celkem zábava, ne? Třeba se toho ujme nějakej nadšenec, zkusil bych to nabídnout v nějakým FIAT klubu, kdybys to opravdu chtěl prodávat. Jinak ekodaň je moc fajn, uplně to té přírodě pomáhá a ještě se tak mimochodem nasype do státní kasy. Ale to opravdu jenom mimochodem ....
Největší zábava je chování řidičů některých aut co si asi potřebujou něco dokázat.< Asi je mých 45 koní pro jejich nadauto důstojným soupeřem.Ne, já tam prostě nechám pětku, sešlápnu plyn a dám si blinkr, když někdo předemnou jen tak pase 45 koní...
Jj. Garde "vychází" z užovky, ale má oproti ní hřebenové řízení, tzv. vlečenou zadní nápravu (s homokinetickými klouby - takže i převodovka je jiná), čtyřpístkové brzdiče ve předu, atd. Motor tam byl v podstatě stejný, jako se montoval do Š.120LS.
Rapid má karoserii, která "vychází" z užovky, nápravy, převodovka a brzdy jsou v podstatě stejný, jako u Gardovky. Převodovka má jen navíc 5. stupeň a nápravy mají o něco čirší rozchod kol (o 3cm, nebo tak). Stejný podvozek se potom používal pro Škodu 130. Motor byl budˇ s litinovou hlavou (dával se i do S130), nebo s hliníkovou (Š135 a 136) - později se drobně upravený motnoval do Favorita, Felicie a osmiventilové Fábie 1.4MPi.
Jinak Gardovku s Rapidem si lidi pletou běžně, občas do toho někdo zamotá i eRko. Dokonce myslím, že když se Garde pro export se skutečně jmenovaly Rapid.
Rapid má karoserii, která "vychází" z užovky,
- z "eMka" samozřejmě ...Jj, ta klikovka ve Fábii má tuším mimojiné větší zdvih. Když se k ní přidají písty s větším vrtáním, dá se z toho udělat skoro patnáctistovka. Mimochodem motory 135 a 136 se od Favoritu lisi jeste jinou olejovou vanou a cerpadlem oleje (resp. sacim kosem) - to kvuli tomu jinemu sklonu.
Neměly 130 motory (tedy opravdu 742.13) od sebe jinak vzdálený písty, než 120? Protože třeba hlavu 120/105 vyměníš, ale 130tkovou tam nedáš ... nebo si to s něčím pletu?
Neměla a jsem si tím naprosto jistej! První osmikanálová hlava byla na motorech 742.135 a 742.136. A jiný písty měly myslím právě 135 a 136 - tím se u 135 snížila komprese.
Tady píšou, že Fábia má zdvih 78. Přemýšlel jsem, že vemu starej motor z Faovrita, dám klikovku z Fábie, písty 78mm, nějakou vačku .... akorát nevím, jak s krmením - rád bych nechal to MPi.
Vím o tom, že si budu muset nechat vytočit přesnou díru na ložisko na mrkev z převodovky. Zbytek jsem zatím tak detailně nezkoumal, ale vypadá to dost složitě. Myslel jsem, že se ty klikovky dají v podstatě jenom přehodit ...
Jj, ty knížky mám a mám podle toho udělaný výztuhy náprav. No jestli se do toho pustím, nejdřív si to pořádně nastuduju.
A taky musím sehant garáž/dílnu. Doma už to dělat nebudu ...
dík Lak je starej půl roku. Dokonce jsem tu měl blog, jak vybrat lakýrníka.
Já taky začínám pomalu přemýšlet, že bych pronajal garáž a začal z Gardovky dělat veterána.
No jo, ale to by chtělo třeba ten motor Felicia z auta ven.
Nejen motor. Nápravy i převodovka jsou z Rapida (tzn. nápravy o kousek širší, převodovka 5q). Taky přední světla bych měl mít oválný ...
Tiskni
Sdílej: