Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Eugen Rochko, zakladatel Mastodonu, tj. sociální sítě, která není na prodej, oznámil, že po téměř 10 letech odstupuje z pozice CEO a převádí vlastnictví ochranné známky a dalších aktiv na neziskovou organizaci Mastodon.
Byla vydána nová major verze 5.0 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Cloudflare, tj. společnost poskytující "cloudové služby, které zajišťují bezpečnost, výkon a spolehlivost internetových aplikací", má výpadek.
Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou
… více »Byla vydána nová verze 2.52.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 94 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
VKD3D-Proton byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se fork knihovny vkd3d z projektu Wine pro Proton. Knihovna slouží pro překlad volání Direct3D 12 na Vulkan. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora AMD FSR 4 (AMD FidelityFX Super Resolution 4).
Poštovní klient Thunderbird byl vydán v nové verzi 145.0. Podporuje DNS přes HTTPS nebo Microsoft Exchange skrze Exchange Web Services. Ukončena byla podpora 32bitového Thunderbirdu pro Linux.
U příležitosti státního svátku 17. listopadu probíhá na Steamu i GOG.com již šestý ročník Czech & Slovak Games Week aneb týdenní oslava a také slevová akce českých a slovenských počítačových her.
Byla vydána nová verze 9.19 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček BirdNET-Go, tj. AI řešení pro nepřetržité monitorování a identifikaci ptáků.
většina lidí prý po pár měsících od novoročních předsevzetí upouští, já si většinou žádné nedávám, tento rok jsem si však přece jen krátký seznam udělal.
v současném zaměstnání jsem půl roku, jedná se o nový projekt, což samo o sobě znamená značnou časovou náročnost - vybrat správné lidi, nastavit procesy atd. Bohužel se mi v poslední době ta rovnováha příliš nedaří, v práci trávím mnoho času, některé dny jdu do práce a Adys ještě spí, vracím se domů a Adys už spí.
Navíc mi tahle práce nepřináší tolik radosti jako jsem čekal a to především kvůli systémové podpoře, implementace SAPu byla převzata z UK v nezměněné podobě. Vyhlídka na změnu v podstatě žádná a praktická podpora pro naši práci taky žádná.
Takže cíl je jasný, dostat se do stavu, kdy v práci budu trávit 8-9 hodin denně
zima je pro mě vždy obdobím kdy dost naberu na váze. Každoročně mám obrovský rozdíl ve váze letní a zimní. Takže tento bod se v podstatě každoročně opakuje. Opět se dostat na letní váhu a především, nedopustit takový nárůst v zimním období.
pokud jde o mě a najeté kilometry na kole, jde o nepravidelné střídání lepších a horších let. Najedu tolik co mi dovolí pracovní vytížení, partnerka a mé chovatelské aktivity.
Rok 2010 byl z cyklistické pohledu jeden z nejhorších. O to víc se těším na rok 2011, cyklodeník již mám nachystaný a mým neoficiálním cílem je vyjet poprvé v únoru (v březnu dle plánů zapsaných v cyklodeníku) a najet bych chtěl cca 4000km.
Po třinácti letech bych chtěl opět něco najezdit i na dráze. Prostějovský velodrom je nyní v podstatně lepším stavu, zejména díky tvrdé a obětavé práci předsedy SKC Prostějov Petra Šrámka.
V okolí San Marina se jezdí každoročně rally historický vozidel. Je to nádherný závod kterého se účastní skvosty jako Lancia Delta S4, Lancia Stratos, Lancia 037 aj. Na jeden z předchozích ročníků jsem se byl podívat a byl bych moc rád, kdyby to vyšlo i letos. Uvidíme zda to čas a finance umožní, v plánu totiž máme letos i první účast na výstavě koček v Itálii a mou Veroniku chci vzít do Paříže, jako takovou odměnu za promoci.
Když jsem smutnil nad předchozím vztahem a ptal se kamaráda co jsem udělal špatně, řekl mi, že jsem si ji začal hýčkat příliš brzy. Jeho slova jsem měl na paměti a snažil se jimi řídit, až moc. Je to až k nevíře, ale zatím jsme s mou nynější láskou nebyli spolu ani jednou v kině! Takže cíl je jasný, jakmile budou v olomouckém CineStar hrát alespoň něco slušného, udělat si čas a konečně do toho kina vyrazit.
Stejně tak bych alespoň jednou rád vzal Verču do Laa an der Thaya.
v letošním roce žádný přírůstek do chovu neplánujeme. Novou chovnou kočičku si chceme odchovat v roce 2012, kocoura máme vybraného a cíl je jasný, našetřit si na krytí a doma vytvořit podmínky pro příchod nového člena.
Rád bych letos využil faktu, že světová výstava koček je téměř za rohem (v Polsku) a zkusil se zúčastnit. Nemám nějaké ambice, spíše se chci účastnit pro ten pocit, chceme začít tu atmosféru a potkat se s jinými chovateli, zejména barem.
a také bych chtěl dodělat co jsem z důvodů pracovního vytížení nestihl na konci roku 2010, tj. dokončit úklid garáže a sklepa, nachystat mé drahé polovičce tyčky na pověšení záclon v kuchyni a detském pokoji.
Dohnat stolaře ať nám udělá nové dveře do ložnice, pověsit v koupelně zašupovačky a v průběhu roku nechat Adysovi udělat novou postýlku, protože z té současné už pomalu vyrostl.
Udělat si občas čas na krásný večer ve dvou při svíčkách a víně...
Prostě a jednoduše, chci v roce 2011 vést spokojený život, radovat se z maličkostí a rozhodně se nehodlám trápit nějakými pevnými vytýčenými metami, které se musí splnit stůj co stůj. Výše popsané je takový malý, soukromý tahák pro tu vytouženou spokojenost.
Tiskni
Sdílej:
Ja zase chci omezit kourenimně to žena říká furt. Zatím jsem stále jeden ze sponzorů státu. No žena cosi mlela o nikotinové elektronické cigaretě tak uvidím.
Zálohování ... vyřešit automatické zálohování, než mi kleknou disky (LVM) a přijdu o všechny fotky, zdrojáky, dokumenty. Odkládám to už pěkně dlouho!
Nemáš Alfu? Nebo si to s někým pletu ... to bych i chápal, že se Ti toho nechce zbavovat.
Já taky začínám pomalu přemýšlet, že bych pronajal garáž a začal z Gardovky dělat veterána. Ale na druhou stranu mě baví v tom jezdit...
Tak s tím bude taky celkem zábava, ne?
Třeba se toho ujme nějakej nadšenec, zkusil bych to nabídnout v nějakým FIAT klubu, kdybys to opravdu chtěl prodávat. Jinak ekodaň je moc fajn, uplně to té přírodě pomáhá a ještě se tak mimochodem nasype do státní kasy. Ale to opravdu jenom mimochodem ....
Největší zábava je chování řidičů některých aut co si asi potřebujou něco dokázat.< Asi je mých 45 koní pro jejich nadauto důstojným soupeřem.Ne, já tam prostě nechám pětku, sešlápnu plyn a dám si blinkr, když někdo předemnou jen tak pase 45 koní...
(naloženej Tranzit s vlekem
)
moc se mi to auto líbí, krásnej lak a vůbec, rapidy jsem často neviděl.
Jj. Garde "vychází" z užovky, ale má oproti ní hřebenové řízení, tzv. vlečenou zadní nápravu (s homokinetickými klouby - takže i převodovka je jiná), čtyřpístkové brzdiče ve předu, atd. Motor tam byl v podstatě stejný, jako se montoval do Š.120LS.
Rapid má karoserii, která "vychází" z užovky, nápravy, převodovka a brzdy jsou v podstatě stejný, jako u Gardovky. Převodovka má jen navíc 5. stupeň a nápravy mají o něco čirší rozchod kol (o 3cm, nebo tak). Stejný podvozek se potom používal pro Škodu 130. Motor byl budˇ s litinovou hlavou (dával se i do S130), nebo s hliníkovou (Š135 a 136) - později se drobně upravený motnoval do Favorita, Felicie a osmiventilové Fábie 1.4MPi.
Jinak Gardovku s Rapidem si lidi pletou běžně, občas do toho někdo zamotá i eRko. Dokonce myslím, že když se Garde pro export se skutečně jmenovaly Rapid.
Rapid má karoserii, která "vychází" z užovky,
- z "eMka" samozřejmě ...Jj, ta klikovka ve Fábii má tuším mimojiné větší zdvih. Když se k ní přidají písty s větším vrtáním, dá se z toho udělat skoro patnáctistovka. Mimochodem motory 135 a 136 se od Favoritu lisi jeste jinou olejovou vanou a cerpadlem oleje (resp. sacim kosem) - to kvuli tomu jinemu sklonu.
Neměly 130 motory (tedy opravdu 742.13) od sebe jinak vzdálený písty, než 120? Protože třeba hlavu 120/105 vyměníš, ale 130tkovou tam nedáš ... nebo si to s něčím pletu?
Neměla a jsem si tím naprosto jistej! První osmikanálová hlava byla na motorech 742.135 a 742.136. A jiný písty měly myslím právě 135 a 136 - tím se u 135 snížila komprese.
, byla v tom pistova sada s vrtanim 78mm. Ja mel celoplastove pisty, ale T-pisty se stejnym vrtanim se delali pro Felicii 1500 Kit Car.
Tady píšou, že Fábia má zdvih 78. Přemýšlel jsem, že vemu starej motor z Faovrita, dám klikovku z Fábie, písty 78mm, nějakou vačku .... akorát nevím, jak s krmením - rád bych nechal to MPi.
Vím o tom, že si budu muset nechat vytočit přesnou díru na ložisko na mrkev z převodovky. Zbytek jsem zatím tak detailně nezkoumal, ale vypadá to dost složitě. Myslel jsem, že se ty klikovky dají v podstatě jenom přehodit ...
Jj, ty knížky mám a mám podle toho udělaný výztuhy náprav. No jestli se do toho pustím, nejdřív si to pořádně nastuduju.
A taky musím sehant garáž/dílnu. Doma už to dělat nebudu ...
dík
Lak je starej půl roku. Dokonce jsem tu měl blog, jak vybrat lakýrníka.
Já taky začínám pomalu přemýšlet, že bych pronajal garáž a začal z Gardovky dělat veterána.
No jo, ale to by chtělo třeba ten motor Felicia z auta ven.
Nejen motor. Nápravy i převodovka jsou z Rapida (tzn. nápravy o kousek širší, převodovka 5q). Taky přední světla bych měl mít oválný ...