Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »většina lidí prý po pár měsících od novoročních předsevzetí upouští, já si většinou žádné nedávám, tento rok jsem si však přece jen krátký seznam udělal.
v současném zaměstnání jsem půl roku, jedná se o nový projekt, což samo o sobě znamená značnou časovou náročnost - vybrat správné lidi, nastavit procesy atd. Bohužel se mi v poslední době ta rovnováha příliš nedaří, v práci trávím mnoho času, některé dny jdu do práce a Adys ještě spí, vracím se domů a Adys už spí.
Navíc mi tahle práce nepřináší tolik radosti jako jsem čekal a to především kvůli systémové podpoře, implementace SAPu byla převzata z UK v nezměněné podobě. Vyhlídka na změnu v podstatě žádná a praktická podpora pro naši práci taky žádná.
Takže cíl je jasný, dostat se do stavu, kdy v práci budu trávit 8-9 hodin denně
zima je pro mě vždy obdobím kdy dost naberu na váze. Každoročně mám obrovský rozdíl ve váze letní a zimní. Takže tento bod se v podstatě každoročně opakuje. Opět se dostat na letní váhu a především, nedopustit takový nárůst v zimním období.
pokud jde o mě a najeté kilometry na kole, jde o nepravidelné střídání lepších a horších let. Najedu tolik co mi dovolí pracovní vytížení, partnerka a mé chovatelské aktivity.
Rok 2010 byl z cyklistické pohledu jeden z nejhorších. O to víc se těším na rok 2011, cyklodeník již mám nachystaný a mým neoficiálním cílem je vyjet poprvé v únoru (v březnu dle plánů zapsaných v cyklodeníku) a najet bych chtěl cca 4000km.
Po třinácti letech bych chtěl opět něco najezdit i na dráze. Prostějovský velodrom je nyní v podstatně lepším stavu, zejména díky tvrdé a obětavé práci předsedy SKC Prostějov Petra Šrámka.
V okolí San Marina se jezdí každoročně rally historický vozidel. Je to nádherný závod kterého se účastní skvosty jako Lancia Delta S4, Lancia Stratos, Lancia 037 aj. Na jeden z předchozích ročníků jsem se byl podívat a byl bych moc rád, kdyby to vyšlo i letos. Uvidíme zda to čas a finance umožní, v plánu totiž máme letos i první účast na výstavě koček v Itálii a mou Veroniku chci vzít do Paříže, jako takovou odměnu za promoci.
Když jsem smutnil nad předchozím vztahem a ptal se kamaráda co jsem udělal špatně, řekl mi, že jsem si ji začal hýčkat příliš brzy. Jeho slova jsem měl na paměti a snažil se jimi řídit, až moc. Je to až k nevíře, ale zatím jsme s mou nynější láskou nebyli spolu ani jednou v kině! Takže cíl je jasný, jakmile budou v olomouckém CineStar hrát alespoň něco slušného, udělat si čas a konečně do toho kina vyrazit.
Stejně tak bych alespoň jednou rád vzal Verču do Laa an der Thaya.
v letošním roce žádný přírůstek do chovu neplánujeme. Novou chovnou kočičku si chceme odchovat v roce 2012, kocoura máme vybraného a cíl je jasný, našetřit si na krytí a doma vytvořit podmínky pro příchod nového člena.
Rád bych letos využil faktu, že světová výstava koček je téměř za rohem (v Polsku) a zkusil se zúčastnit. Nemám nějaké ambice, spíše se chci účastnit pro ten pocit, chceme začít tu atmosféru a potkat se s jinými chovateli, zejména barem.
a také bych chtěl dodělat co jsem z důvodů pracovního vytížení nestihl na konci roku 2010, tj. dokončit úklid garáže a sklepa, nachystat mé drahé polovičce tyčky na pověšení záclon v kuchyni a detském pokoji.
Dohnat stolaře ať nám udělá nové dveře do ložnice, pověsit v koupelně zašupovačky a v průběhu roku nechat Adysovi udělat novou postýlku, protože z té současné už pomalu vyrostl.
Udělat si občas čas na krásný večer ve dvou při svíčkách a víně...
Prostě a jednoduše, chci v roce 2011 vést spokojený život, radovat se z maličkostí a rozhodně se nehodlám trápit nějakými pevnými vytýčenými metami, které se musí splnit stůj co stůj. Výše popsané je takový malý, soukromý tahák pro tu vytouženou spokojenost.
Tiskni
Sdílej:
Ja zase chci omezit kourenimně to žena říká furt. Zatím jsem stále jeden ze sponzorů státu. No žena cosi mlela o nikotinové elektronické cigaretě tak uvidím.
Zálohování ... vyřešit automatické zálohování, než mi kleknou disky (LVM) a přijdu o všechny fotky, zdrojáky, dokumenty. Odkládám to už pěkně dlouho!
Nemáš Alfu? Nebo si to s někým pletu ... to bych i chápal, že se Ti toho nechce zbavovat.
Já taky začínám pomalu přemýšlet, že bych pronajal garáž a začal z Gardovky dělat veterána. Ale na druhou stranu mě baví v tom jezdit...
Tak s tím bude taky celkem zábava, ne? Třeba se toho ujme nějakej nadšenec, zkusil bych to nabídnout v nějakým FIAT klubu, kdybys to opravdu chtěl prodávat. Jinak ekodaň je moc fajn, uplně to té přírodě pomáhá a ještě se tak mimochodem nasype do státní kasy. Ale to opravdu jenom mimochodem ....
Největší zábava je chování řidičů některých aut co si asi potřebujou něco dokázat.< Asi je mých 45 koní pro jejich nadauto důstojným soupeřem.Ne, já tam prostě nechám pětku, sešlápnu plyn a dám si blinkr, když někdo předemnou jen tak pase 45 koní...
Jj. Garde "vychází" z užovky, ale má oproti ní hřebenové řízení, tzv. vlečenou zadní nápravu (s homokinetickými klouby - takže i převodovka je jiná), čtyřpístkové brzdiče ve předu, atd. Motor tam byl v podstatě stejný, jako se montoval do Š.120LS.
Rapid má karoserii, která "vychází" z užovky, nápravy, převodovka a brzdy jsou v podstatě stejný, jako u Gardovky. Převodovka má jen navíc 5. stupeň a nápravy mají o něco čirší rozchod kol (o 3cm, nebo tak). Stejný podvozek se potom používal pro Škodu 130. Motor byl budˇ s litinovou hlavou (dával se i do S130), nebo s hliníkovou (Š135 a 136) - později se drobně upravený motnoval do Favorita, Felicie a osmiventilové Fábie 1.4MPi.
Jinak Gardovku s Rapidem si lidi pletou běžně, občas do toho někdo zamotá i eRko. Dokonce myslím, že když se Garde pro export se skutečně jmenovaly Rapid.
Rapid má karoserii, která "vychází" z užovky,
- z "eMka" samozřejmě ...Jj, ta klikovka ve Fábii má tuším mimojiné větší zdvih. Když se k ní přidají písty s větším vrtáním, dá se z toho udělat skoro patnáctistovka. Mimochodem motory 135 a 136 se od Favoritu lisi jeste jinou olejovou vanou a cerpadlem oleje (resp. sacim kosem) - to kvuli tomu jinemu sklonu.
Neměly 130 motory (tedy opravdu 742.13) od sebe jinak vzdálený písty, než 120? Protože třeba hlavu 120/105 vyměníš, ale 130tkovou tam nedáš ... nebo si to s něčím pletu?
Neměla a jsem si tím naprosto jistej! První osmikanálová hlava byla na motorech 742.135 a 742.136. A jiný písty měly myslím právě 135 a 136 - tím se u 135 snížila komprese.
Tady píšou, že Fábia má zdvih 78. Přemýšlel jsem, že vemu starej motor z Faovrita, dám klikovku z Fábie, písty 78mm, nějakou vačku .... akorát nevím, jak s krmením - rád bych nechal to MPi.
Vím o tom, že si budu muset nechat vytočit přesnou díru na ložisko na mrkev z převodovky. Zbytek jsem zatím tak detailně nezkoumal, ale vypadá to dost složitě. Myslel jsem, že se ty klikovky dají v podstatě jenom přehodit ...
Jj, ty knížky mám a mám podle toho udělaný výztuhy náprav. No jestli se do toho pustím, nejdřív si to pořádně nastuduju.
A taky musím sehant garáž/dílnu. Doma už to dělat nebudu ...
dík Lak je starej půl roku. Dokonce jsem tu měl blog, jak vybrat lakýrníka.
Já taky začínám pomalu přemýšlet, že bych pronajal garáž a začal z Gardovky dělat veterána.
No jo, ale to by chtělo třeba ten motor Felicia z auta ven.
Nejen motor. Nápravy i převodovka jsou z Rapida (tzn. nápravy o kousek širší, převodovka 5q). Taky přední světla bych měl mít oválný ...