abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:22 | IT novinky

    Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:00 | Komunita

    Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:11 | IT novinky

    V pořadí šestou knihou autora Martina Malého, která vychází v Edici CZ.NIC, správce české národní domény, je titul Kity, bity, neurony. Kniha s podtitulem Moderní technologie pro hobby elektroniku přináší ucelený pohled na svět současných technologií a jejich praktické využití v domácích elektronických projektech. Tento knižní průvodce je ideální pro každého, kdo se chce podívat na současné trendy v oblasti hobby elektroniky, od

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 03:11 | Komunita

    Linux Foundation zveřejnila Výroční zprávu za rok 2025 (pdf). Příjmy Linux Foundation byly 311 miliónů dolarů. Výdaje 285 miliónů dolarů. Na podporu linuxového jádra (Linux Kernel Project) šlo 8,4 miliónu dolarů. Linux Foundation podporuje téměř 1 500 open source projektů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:11 | Zajímavý článek

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.12.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:00 | Nová verze

    OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | IT novinky

    Kriminalisté z NCTEKK společně s českými i zahraničními kolegy objasnili mimořádně rozsáhlou trestnou činnost z oblasti kybernetické kriminality. V rámci operací OCTOPUS a CONNECT ukončili činnost čtyř call center na Ukrajině. V prvním případě se jednalo o podvodné investice, v případě druhém o podvodné telefonáty, při kterých se zločinci vydávali za policisty a pod legendou napadeného bankovního účtu okrádali své oběti o vysoké finanční částky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    18.12. 14:44 | IT novinky

    Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    18.12. 12:22 | Bezpečnostní upozornění

    Rozšíření webového prohlížeče Urban VPN Proxy a další rozšíření od stejného vydavatele (např. 1ClickVPN Proxy, Urban Browser Guard či Urban Ad Blocker) od července 2025 skrytě zachytávají a odesílají celé konverzace uživatelů s AI nástroji (včetně ChatGPT, Claude, Gemini, Copilot aj.), a to nezávisle na tom, zda je VPN aktivní. Sběr probíhá bez možnosti jej uživatelsky vypnout a zahrnuje plný obsah dotazů a odpovědí, metadata relací i

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    18.12. 05:22 | Zajímavý software

    QStudio, tj. nástroj pro práci s SQL podporující více než 30 databází (MySQL, PostgreSQL, DuckDB, QuestDB, kdb+, …), se stal s vydáním verze 5.0 open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (8%)
     (0%)
     (0%)
     (0%)
     (8%)
     (8%)
     (23%)
     (31%)
     (23%)
    Celkem 13 hlasů
     Komentářů: 10, poslední včera 12:54
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Luk avatar 26.1.2006 19:47 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to spravedlive?
    I když bych měl někdy sto chutí někoho pořádně mučit, schvalovat mučení obecně je absolutně neakceptovatelné. Zbavili jsme se (aspoň do značné míry) středověkých metod trestání, proto není sebemenší důvod zanášet do dnešních vyšetřovacích postupů mučení.

    Navíc je nutné si uvědomit, že jakmile souhlasíme s presumpcí neviny, pak už by se vždy jednalo o násilí na nevinném člověku. Proto je jediná cesta - mučení zcela zavrhnout.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    vencour avatar 26.1.2006 20:01 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to spravedlive?

    Jedna věc je teorie, na bezbranného se pohlíží jinak, než na ozbrojeného. Čili i voják by se měl přiměřeně chovat k zajatci. Nepamatuju, kdy vůbec se chovali k sobě nepřátelé džentlmensky.

    Více je i na CNN. Podle toho, co mohl vyfasovat, mi to nepřijde až tak vysoký trest?

    Nežijeme v ideálním světě, nejsem si jist, jak moc platí vše to, co se nám servíruje v médiích. Mám za to, že Amíci by se tak sebejistě nechovali, kdyby si nebyli tak jistí v kramflecích, svou současnou pozicí ve světě. Za 2. světové války snad nikoho nemučili? I když vim o případech při vylodění v Normandii, kdy se stříleli zajatci - taky nic moc.

    ... Vlada US by ji nemohla udelat lepsi agitaci pro nabor vsecho schopnych frustrovanych mladiku.

    To proč? Mně to jako trest za zabití přijde docela mírné = určitě ne odstrašující. Přehlíd jsem něco?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Heron avatar 26.1.2006 20:10 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to spravedlive?
    To proč? Mně to jako trest za zabití přijde docela mírné = určitě ne odstrašující. Přehlíd jsem něco?

    No snad právě proto, že je ten trest mírný, tedy kdo chce zabíjet, nechť podá přihlášku, US Army ho ráda uvítá.

    vencour avatar 26.1.2006 20:14 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to spravedlive?

    ...Je to jak reklama na vstup do Al-Kajdy. Vlada US by ji nemohla udelat lepsi agitaci pro nabor vsecho schopnych frustrovanych mladiku.

    ...snad právě proto, že je ten trest mírný...

    Ale pak se míjíme v pochopení mého komentáře a původního textu?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Heron avatar 26.1.2006 20:23 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to spravedlive?
    Ale pak se míjíme v pochopení mého komentáře a původního textu?

    Aha, jak na to tak koukám, tak už to taky nechápu :-(

    Mám chřipku, moc mi to nemyslí.

    OT: autore blogpostu, pokud můžete, pište s háčkami a čárkami, líp se to čte...

    26.1.2006 20:12 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to spravedlive?
    Nepamatuju, kdy vůbec se chovali k sobě nepřátelé džentlmensky.
    pusť si nějaký western :-)

    (a sleduj jen indiány, ne bledou tvář)
    Vlada US by ji nemohla udelat lepsi agitaci pro nabor vsecho schopnych frustrovanych mladiku.
    To proč? Mně to jako trest za zabití přijde docela mírné = určitě ne odstrašující. Přehlíd jsem něco?
    asi přehlíd, že jde o reklamu na teroristické organizace (věří ještě někdo na alkajdu?), nikoliv na armádu ... i když ono to vlastně platí na obě strany, jednak "pojďte do armády, vyžijete se ve svým sadismu, a když se to omylem nepodaří ututlat, tak je to v klidu, jen vám seberem prémie", a na druhou stranu to zas lidi, co chtěj dát amíkům přes držku, jenom utvrzuje v tom, že si to zaslouží ...
    vencour avatar 26.1.2006 20:23 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to spravedlive?

    ...sleduj jen indiány

    To asi jo, ale jde o to, jako moc je to stylizované. A vzhledem k tomu, že do Ameriky odcházeli ti podnikavější, tak by to napovídalo, že bílí byli méně "slušní".

    ...jde o reklamu na teroristické organizace

    Takhle se mi to taky zdá, prostor pro adrenalin za Amíky a pro odplatu a mstu za "ty s muslimama". Teď ještě poznáme, zda je to první vlaštovka nebo výjimka, to odsouzení.

    Dřív jsem navštěvoval Zvědavce, tam jsou dost vyhraněné názory ve smyslu "spiknutí Židů" a vývoj Ameriky, nějak mne to přestalo časem bavit. Ale vrtá mi to hlavou.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    27.1.2006 08:28 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to spravedlive?
    pusť si nějaký western :-) (a sleduj jen indiány, ne bledou tvář)
    Nesmíte věřit všemu co se točí. Nabízím jiný pohled. http://www.valka.cz/newdesign/v900/clanek_10801.html (teď nic lepšího nemám, ale dříve jsem podobné věci četl v papírových knihách o historii vícekrát):

    Irokézové v boji brali i zajatce. Některé adoptovali jako náhradu za padlé bojovníky a ty zraněné, kteří byli nepotřební vzali zpět do svých vesnic, kde je mučili. Mučení bylo velice brutální a s radostí se ho zúčastňovaly i ženy a děti, ale Indiáni to brali jako normální věc a tak byli bílí svědci mučení velice překvapeni, když viděli, že mučení zajatci se svými trýzniteli normálně komunikují bez jakéhokoli náznaku zášti, nebo zloby.
    ... a na druhou stranu to zas lidi, co chtěj dát amíkům přes držku, jenom utvrzuje v tom, že si to zaslouží ...
    Velmi populární postoj, v poslední době. Ale, obávám se, že do rukou druhé strany by jste také nechtěl padnout. Věci nejsou až tak černobílé.
    Marek Bernát avatar 27.1.2006 12:52 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to spravedlive?
    Myslím, že ste to nepochopili. Jemu nešlo o to, akí sú indiáni, ale o to, aké sú westerny.
    ... a na druhou stranu to zas lidi, co chtěj dát amíkům přes držku, jenom utvrzuje v tom, že si to zaslouží ...
    Velmi populární postoj, v poslední době. Ale, obávám se, že do rukou druhé strany by jste také nechtěl padnout. Věci nejsou až tak černobílé.
    To je pravda, lenže nikto netuší, ako sa ten náš svet v skutočnosti točí a amíci už toho v histórii ako národ popáchali toľko, že nie je problém byť proti nim zaujatý.
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    27.1.2006 15:56 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to spravedlive?
    Nesmíte věřit všemu co se točí.
    děkuji za upozornění ... leč má poznámka neměla znamenat, že jde o realitu
    ... a na druhou stranu to zas lidi, co chtěj dát amíkům přes držku, jenom utvrzuje v tom, že si to zaslouží ...
    Velmi populární postoj, v poslední době. Ale, obávám se, že do rukou druhé strany by jste také nechtěl padnout. Věci nejsou až tak černobílé.
    nějak nechápu souvislost ... říká někdo, že "druhá strana" je sbor andělů?

    btw, "v poslední době"? - pro mě ta americká krabička sirek nebyla nikdy lepší ...
    Heron avatar 26.1.2006 20:07 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to spravedlive?

    Mučení patří (ani tam být nemělo) do středověku...

    Upřímně řečeno, nechápu, k čemu je dobré z někoho vynutit přiznání něčeho... Snad by vždy mělo jít o to, vypátrat (nebo třeba nikdy nevypátrat) skutečného pachatele, ne současný stav, že za tohle někdo musí pykat.

    V mém případě by se nemuselo jednat ani o fyzické násilí... Po osmi hodinách připoutání k radiátoru*, bez vody, wc, jídla, bych přiznal a podepsal taky prakticky všechno...

    *) Celkem běžná praxe grosstapa zvláště, když se jedná o odpůrce NATO, nebo technaře.

    vencour avatar 26.1.2006 20:25 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to spravedlive?

    ...k čemu je dobré z někoho vynutit přiznání něčeho

    Mne napadá jediné - když už jsme ho chytli, tak ho využijeme.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Marek Bernát avatar 26.1.2006 20:41 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to spravedlive?
    No v podstate hej. Štát ako taký (a USA už vôbec nie) nie je humanitný a teda ak sa dostane k možnému zdroju dôležitých informácií, rozhodne ho musí využiť. Lenže to sa týka hlavne tajných služieb, nie tohoto genrála, pretože tam zrejme nešlo o žiadne získavanie informácie, iba o zábavu nejakého sadistu (alebo to možno nebol sadista, možno bolo zima a chcel generálovi pomôcť zohriať sa, pamätajúc na správne vkladanie človeka do spacáku).
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Marek Bernát avatar 26.1.2006 20:33 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Dobrá otázka
    Čo všetko je ospravedlniteľne? Je ospravedlniteľné zavraždiť človeka, ak tým zachránim život dvom iným? Je ospravedlniteľné zhodenie atómovej bomby na tisíce civilistov, aby sme zachránili životy oveľa väčšieho počtu vojakov? Na tieto otázky neexistuje odpoveď. Vždy si totiž vyberáme podľa najlepšieho vedomia a svedomia to menšie zlo (v druhom prípade, ak sme vláda USA, tak si vyberáme tak, aby sme čo najviac zarobili).

    A hneď ma napadajú aj ďalšie otázky, napríklad: je ospravedlniteľné, ak skupina ľudí zje od hladu iného človeka? Myslím, že nikto z nás na niečo podobné vôbec nemôže odpovedať, to sú proste otázky, ktoré sa vynorujú v krízových situáciách a nie je šanca vedieť, ako budeme reagovať.

    Preto je moja odpoveď: teoreticky v diskusii rozhodné nie – mučenie nepripadá do úvahy. Ale v živote sú situácie (a ja som zatiaľ nemusel vďakabohu žiadnu zažiť), kedy ide humanita bokom a rebríček hodnôt sa trochu prevráti...
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    27.1.2006 14:29 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to spravedlive?
    Zbytecne hledat pravo tam kde neni, jsou jenom zajmy. Muceni zajatcu je v soucasnosti normalnim chovanim schvalovanym Bushem a pod oznaceni "boj proti terorismu" se da schovat cokoliv.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    vencour avatar 30.1.2006 18:04 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je to spravedlive?

    našel jsem na GD 27.1.2006: "Rasismus v US Army (Poznámka)"

    Už jsem o tzv. americké vyspělosti několikrát psal. Stejně jako Rusové i oni vystavovali svoje vlastní vojáky i civilisty účinkům atomových výbuchů. Stejně jako jiní prošli obdobím kašlání na ekologii, stejně jako jiní likvidovali jedovaté chemické látky zakopáváním do země či házením do moře. Americký rasismus není také nic neznámého.

    Proč o tom zase píšu? Proto, že mi vadí účelový způsob „kozel zahradníkem“. Američané si ze své stejně temné minulosti dělají nestydatě přednost. Nesouhlasím s tím, že první prevít, který se obrátí na víru, je lepší než ostatním prevíti. Je to pořád prevít. Jako ti ostatní. Až čas ukáže, kdo z nich je “lepší“. Pokud se o lepším dá mluvit.

    A proč o tom píšu? Vzpomněl jsem si, na základě novinové zprávy, na rasismus antisemitismus v americké armádě za druhé světové války. Bílí američtí vojáci spali a stravovali se odděleně od těch černých. Chcete po mně, abych věřil, že v boji to bylo jiné? A i kdyby bylo - je to něco, co lze, i s odstupem 50 let, jen tak přejít?

    I toto dokreslí zmiňovanou situaci v blogu.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.