Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
.. pre xwarppointer? O čo ide:
ja smerom k autorovi utilitkythank you for releasing xwarppointer. at least i am able to workaround a problem with VirtualScreen spread over two monitors with uneven vertical resolutions that Xorg seems to ignore. yes, i'm talking about dead space - the area where you can put windows/mouse cursor but nobody can see them. most of wm these days are intelligent enough not to create windows in this area but that does not count for mouse cursor. so i ended up very frequently in a situation where i was driving my mouse like crazy in order to locate it. with xwarppointer it's a bit easier now. i made a simple one-liner which causes mouse to stop before entering the dead space (in my configuration it's in the upper left area of a virtual screen): difference_in_vertical_resolutions=132; x_resolution=1024; while sleep 0.4; do xwarppointer get | ( read x y; if [ $x -lt ${x_resolution} -a $y -lt ${difference_in_vertical_resolutions} ]; then xwarppointer abspos $x ${difference_in_vertical_resolutions}; fi); done this works but i'd like to ask you if you see a room for improvement. like.. lowering 0.4 sleep gives better feeling but increases cpu consumption quite a lot. i'd be happy to look around in the code and maybe write a patch (suppose a C-compiled code would run faster than bash loop) but i'm not a coder. if you feel like doing it and have a paypal-receive account, i'd be glad to send you some reward.odpoveď
sounds like a easy change.. but sadly, i havent run X11/Linux in the last 8 years at all. This is totally unmaintained code! i know of the issue you speak of tho.. i had it back in 1997 too! i always thought it was a neat feature, and when i moved to the windows platform, and they block dead space there, i was always upset by that. funny. if you do get it patched/tested elsewhere, let me know and ill post patch... the code should be pretty trivial to do.. and itll take near zero cpu if you do it in a long running piece of native code.
Cieľom je teda patch, ktorý by pridal napríklad prepínač -dead_space widthxheight+pos_x+pos_y
, ktorý by spôsobil to, že xwarppointer by sa neukončil, ale spustila by sa slučka, ktorá by myši zabraňovala vstúpiť myšítku do tohto priestoru.
Napíšte, akú čiastku by ste si za napísanie patchu predstavovali, PayPalu (príp. inak) sa nebránim. jose
update 15. septembra 2009: vďaka TurboLame je problém vyriešený: dead_space (aur balík). Díky!
Tiskni
Sdílej:
select() may update the timeout argument to indicate how much time was left
super, slape to a spotreba cpu je nebadatelna. tak kolik?
tak dik moc. mohol by si prip. pridat licenciu a niekam to "zavesit"? rad by som urobil balicek v auru a linkovat sa mi to z abclinuxu zrovna nechce. jose
super, ta novsia verzia ma ale problem. moja konfiguracia displejov je nasledovna:
x------------|
| |
|------|| |
| || |
| || |
|------||------------|
ten mensi je laptop, vacsi ext. monitor. mys odskakuje ako ma, ale pokial kurzor umiestnim do laveho horneho rohu ext. monitora (na obrazku vyznacene znakom x) podari sa jej vstupit do dead space. prva verzia tymto neduhom netrpi.
diky, funguje. btw arch balik na svete (vid update)