abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:00 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:22 | IT novinky

    Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    včera 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.5. 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 36
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (16%)
     (13%)
    Celkem 107 hlasů
     Komentářů: 8, poslední 4.5. 08:25
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    kotyz avatar 12.12.2010 11:26 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    me staci 2x ten numlock zmacknout a uz se chova jak ma.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    12.12.2010 11:41 kubik | skóre: 14 | blog: KubikuvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    No jo, ale:
    1. je to vopruz
    2. mně to po chvíli najednou zase samo zhasne nebo se pak zase rozsvítí
    3. vysvětlujte to manželce
    14.12.2010 17:39 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Zhasne pri prepnuti na textovou konzoli a zpatky. Zvyknul jsem si na to a neresim. Ale kdyzs to tak pekne napsal, mozna si to nastavim :-)
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    12.12.2010 17:44 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    zdravim,

    presne. Nebo to jisti prikaz/man setleds.

    gf
    13.12.2010 08:38 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    me staci 2x ten numlock zmacknout a uz se chova jak ma.
    platí pouze pokud nemám připojenou normální klávesnici (noťas v doku) ...
    mirec avatar 12.12.2010 11:30 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Mne väčšinou svieti keď je numlocky vypnutý a nesvieti keď je zapnutý.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    12.12.2010 11:42 kubik | skóre: 14 | blog: KubikuvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    No právě. Nemělo by to být spíše obráceně, a to furt?
    mirec avatar 12.12.2010 16:31 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Ono to je tým, že väčšinou mám numlock zapnutý. Keď pripojím externú klávesnicu a numlock mám zapnutý LED na klávesnici sa nerozsvieti, ale pritom je zapnutý. Keď ho vypnem LED sa rozsvieti.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    bambas avatar 13.12.2010 10:54 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Treba ne, lze chapat takto: Pokud sviti, takmi to rika: vole, nemas zapnutej Num, zapni si ho. Nesviti: Mas to zapnuty, nevsimej si me.

    :)
    12.12.2010 11:47 pán tě vidí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Gentoo GNU/Linux:

    rc-update add numlock default

    # Activate numlock when slim starts. Valid values: on|off

    numlock on

    A nemám problém.
    12.12.2010 11:53 pán tě vidí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Jen pro upřesnění,Slim je jednoduchý login manager.
    dolik.rce avatar 12.12.2010 11:47 dolik.rce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Já jsem vždycky jen nainstaloval numlockx a do .xinitrc nebo tak někam přidal numlockx on. U mě vždycky fungovalo bez problémů a světýlko svítilo korektně.
    Jendа avatar 12.12.2010 12:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Na externí klávesnici mám numlock trvale zapnutý, takže mě nějaká dioda nezajímá, a na interní v notebooku je numlock hardwarový (klávesnice posílá podle přepnutí rovnou KP_* symboly a OS to neřeší).
    gtz avatar 12.12.2010 14:16 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Nemám s tím na Suse problémy, externí klávesnice v pohodě a interní tam to nějak neřeším
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jardík avatar 12.12.2010 14:32 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Mandriva tohle má pořešeno už pěknou dobu, už od pravěku numlock ve výchozí instalaci zapíná, na konzolích i v grafických login managerech. V minulé verzi se to naučilo i gnome, poprvé sice zapnut není, ale pokud je zapnutý při ukončení sezení, příště se mi opět zapne (nastavovátko jsem nikde neviděl). V GDM je ale bohužel pořád vypnutý a nepamatuje si jeho stav, ale stejně jsem si z notebooku zvykl na shift+číslo nad písmenkama. V KDE to šlo nastavit od pravěku, ale vždy byl špatně rozsvícený a musel jsem ho 2x zmáčknout, aby to svítilo.
    Věřím v jednoho Boha.
    12.12.2010 15:14 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Mě by hlavně zajímalo, proč třeba takový ubuntu nemá defaultně zapnutý numlock po startu. 99% lidí to takhle chce, ale že by to někdo defaultně nastavil, to ne. Mnohem lepší je to (jak u blbců) nastavovat po každé instalaci znovu.
    Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
    12.12.2010 17:17 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    99% asi nie, niekto totiz pouziva aj notebook...
    Jardík avatar 12.12.2010 17:24 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Tam to nikomu zapnuté nevadí, protože nemají numerický blok. Pokud ano, tak ho zase použít chtějí.
    Věřím v jednoho Boha.
    Ilfirin avatar 12.12.2010 18:31 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Aa, že by ještě někdo v životě neviděl notebook ? ;-)
    Jendа avatar 12.12.2010 18:40 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Můj na základě přepínače, který neinteraguje s OS, vrací pro blok kláves 789uiojklm buď 789uiojklm nebo KP_9 až KP_0. Některé notebooky to mají jinak?
    12.12.2010 20:10 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Ano. Napriklad tak, ze ked je numlock vypnuty, tak to pise pismena a ked je zapnuty, tak cisla z numerickej klavesnice. Plus sa to da kombinovat s Fn.
    Jardík avatar 12.12.2010 22:33 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Tak to je pěkná úchylárna :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    Jakub Lucký avatar 12.12.2010 23:00 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Osobně mi to vyhovuje víc než numerický blok...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Josef Kufner avatar 14.12.2010 23:30 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Takle to je snad na každém notebooku co jsem v poslední době viděl.

    jkluio789m == 1234567890

    Pokud se numlock sám zapne, tak ti chybí půl klávesnice. Navíc u některých modelů přepínání numlocku nefunguje...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    12.12.2010 19:12 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Ubuntu umí detekovat, jestli běží na desktopu nebo laptopu.
    Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
    12.12.2010 19:17 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    A kdyby to nedejbože neuměl nadetekovat, tak by stačilo jedno blbý zatržítko na konci instalace, že chci mít zapnutý numlock po startu.
    Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 12.12.2010 21:41 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    To nestačí. Já mám notebook a numerický blok mám, takže chci mít Num Lock zapnutý,
    12.12.2010 23:37 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Ubuntu umí detekovat dokonce i typ notebooku. Takže by neměl být problém nastavit při instalaci numlock po startu, u těch notebooků, které mají numerický blok. Jinak
    Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
    15.12.2010 15:29 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Nie je to nahodou trochu overkill? Kazdy white-list a black-list je zlo a pridavat ho kvoli numlocku je dost uchylne.

    Stacilo by to vyriesit jednoducho - rovnako ako vo Windows. Pri ukonceni prostredia (alebo login manageru) by sa ulozil stav numlocku a pri dalsom spusteni by sa nastavil.
    15.12.2010 17:29 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Jo, to by úplně stačilo.
    Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
    12.12.2010 17:18 Andrtalec | skóre: 15 | Trnava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku

    Mne zhasne vždy, keď požijem sudo. (Linux Mint)

    SomaFM commercial-free internet radio
    12.12.2010 18:26 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Normálně používám Gnome a v životě jsem s NumLock problém neměl. Až jsem na jednom počítači potřeboval použít KDM namísto GDM. Výsledek? Nejde automaticky zapnout NumLock. Zkoušel jsem vše, od zmiňované úpravy kdmrc až po volání různých utilit ve všech možných okamžicích. V KDM se prostě NumLock softwarově nezapne. Po přihlášení naběhne Gnome a NumLock funguje jak má.
    12.12.2010 18:50 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Já si to před tak před 7 a více lety vždycky pořešil přes setleds. Pak jsem si pořídil notebook a od té doby numerický blok nepoužívám, ani na klávesnici, kde ho mám. :-)
    Blaazen avatar 12.12.2010 23:43 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    [Greeter] Numlock=on v KDE4 (při zadávání hesla - ve kterém mám čísla) ze začátku fungovalo (Kubuntu 9.04, 9.10), ale v 10.10 už ne. Automatické zapnutí pímo při startu KDE4 se dá zaškrtnout checkboxem, to funguje dobře. Taky mám notebook s plnohodnotnou numerickou částí. Osobně bych byl nejraději, kdyby se mi do toho linux vůbec nes.al a respektoval nastavení BIOSu. Místo toho to po zapnutí chvilku svítí, pak si to GRUB vypne, pak to blikne, při loginu zhasne, po loginu se zas zapne. NumlockX je blbost, instalovat kvůli numlocku extra program mi přijde divný, Zvlášt když s tím linux umí evidentně pracovat sám od sebe, jen kdyby se to dalo pořádně konfigurovat. Nebo změnit distro...
    13.12.2010 16:00 kubik | skóre: 14 | blog: KubikuvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Z diskuse vyplývá, že v tom máte všichni snad ještě větší bordel, než jsem měl já. Což mě nutí k několika poznámkám.

    Přiznejme si, že ten chaos je špatný. Neargumentujme prosím tím, že na notebooku je to jedno, nebo tím, že když ty diody svítí všechny tři, tak to chápu tak, že se mám jít vyčůrat. Ta dioda tam byla navržena z nějakého důvodu a stejným způsobem se používala mnoho let.

    Podle mě by bylo nejlepší, kdyby ta dioda svítila, jak má hned po instalaci systému. Akorát nevím, jak k tomu ty distribuce dotlačit. Mám takový pocit, že u Windows po instalaci taky není numerická část zapojena. Osobně neznám nikoho, kdo by tu numerickou část chtěl mít vypnutou, ale přidal jsem anketu, tak budu třeba sám překvapen.

    Současnou situaci lze řešit mnoha způsoby, ale každý vyžaduje aktivitu uživatele, takže se nedá říct, který je lepší.
    14.12.2010 10:44 walley walleyovic | skóre: 4 | blog: walley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    ja chci mit numlock vypnuty a nikdy se mi nestalo ze by nefungoval tak jak by mel, ale jak vidite jsem z jineho sveta:))
    14.12.2010 12:17 kubik | skóre: 14 | blog: KubikuvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Můžu prosím vědět, z jakého důvodu chcete mít NumLock vypnutý?
    Blaazen avatar 14.12.2010 13:07 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Patrně z důvodů trollování. Proč psát čísla jednou klávesou, když to jde kombinací. Proč nemít hned vedle šipek ještě jedny šipky. Znám lidi, co jsi k notebooku bez numerické části dokupují externí USB numpad.
    pavlix avatar 15.12.2010 00:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Patrně z důvodů trollování. Proč psát čísla jednou klávesou, když to jde kombinací. Proč nemít hned vedle šipek ještě jedny šipky. Znám lidi, co jsi k notebooku bez numerické části dokupují externí USB numpad.

    Jistě budete mít za trolla i mě, když chci na ntb mít numlock vypnutý, abych mohl psát následující znaky: uiojklm,.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    15.12.2010 11:50 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Jistě budete mít za trolla i mě, když chci na ntb mít numlock vypnutý, abych mohl psát následující znaky: uiojklm,.
    ... kdo by tu numerickou část chtěl mít vypnutou ...

    ... co jsi k notebooku bez numerické části ...

    ty píšeš znaky "uiojklm,." na numerické části klávesnice? - a můžeš nám ukázat svoje konfiguráky, jak dociluješ toho, abys tyto znaky mohl psát; mně totiž při vypnutém numlocku numerická část klávesnice simuluje šipky a editační klávesy ...? - a na normální části klávesnice tyto znaky psát nemůžeš (proč?), jestliže potřebuješ vypnutý numlock atd., abys je mohl psát?
    Josef Kufner avatar 15.12.2010 14:44 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Mě vypnutá numerická klávesnice píše písmenka taky. Konfiguráky mám úplně obyčejné a nejspíš velmi podobné těm tvým. Však se přesvědč na vlastní oči.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.12.2010 18:35 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    a těmi odkazy chtěl básník říci co? - já na nich tedy žádnou numerickou klávesnici nevidím ... první odkaz dokonce hned v první větě říká, že prvou věcí, co se návrháři laptopů rozhodli obětovat, je numerická klávesnice ...
    pavlix avatar 15.12.2010 21:38 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    A numlock aspoň vidíš?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Josef Kufner avatar 15.12.2010 22:37 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Podívej se na tu fotku pořádně... zejména na písmenka JKL a nad F11 je numlock (modře = mačká se s Fn).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    16.12.2010 09:23 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Podívej se na tu fotku pořádně... zejména na písmenka JKL a nad F11 je numlock (modře = mačká se s Fn).
    ano, vidím - písmenka JKL na alfanumerické klávesnici jsou přetížena dalšími "nadstandarními" významy (po použití speciálního modifikátoru)

    ale žádná numerická klávesnice tam není
    Jendа avatar 15.12.2010 15:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    a můžeš nám ukázat svoje konfiguráky, jak dociluješ toho, abys tyto znaky mohl psát
    keycode 90 = m (a obdobně pro ostatní numerické klapky). Akorát nevím, k čemu by to mohlo být v praxi dobré.
    pavlix avatar 15.12.2010 17:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    ty píšeš znaky "uiojklm,." na numerické části klávesnice?
    Ano, stejně jako drtivá většina uživatelů notebooků.
    a můžeš nám ukázat svoje konfiguráky, jak dociluješ toho, abys tyto znaky mohl psát
    Výchozí konfigurace kterékoli běžné distribuce.
    mně totiž při vypnutém numlocku numerická část klávesnice simuluje šipky a editační klávesy ...?
    Mně je simuluje při podržení klávesy FN.
    a na normální části klávesnice tyto znaky psát nemůžeš
    Pokud je zapnutý numlock, tak ne. Je potřeba ho vypnout.
    jestliže potřebuješ vypnutý numlock atd., abys je mohl psát?

    Skoč se podívat do nejbližšího obchodu s notebookama a pochopíš.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    15.12.2010 18:30 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    ty píšeš znaky "uiojklm,." na numerické části klávesnice?
    Ano, stejně jako drtivá většina uživatelů notebooků.
    hm, zajímavé, můj pracovní notebook žádnou numerickou část klávesnice nemá, stejně jako žádný, co jsem dnes okolo sebe viděl ...
    Skoč se podívat do nejbližšího obchodu s notebookama a pochopíš.
    budiž - skouknul jsem prvních padesát položek v nabídce, a tam to též žádný nemá

    takže nevím, kde tedy bereš tu "drtivou většinu uživatelů" - určitě ne na stejné planetě, jako na které žiju já
    15.12.2010 20:18 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Podle mě spousta notebooků, která nemá numerickou část samostatně, má num. klávesy na místech znaků 789uiojklm, akorát je to normálně vypnuté.

    např.
    Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
    Jendа avatar 15.12.2010 20:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Ano, ale i tam je dobré mít softwarový numlock trvale zapnutý, protože jinak to nepíše modře vyznačená čísla, ale posílá to KP_Down, KP_Next a podobné keysymboly. Pokud máš takovou klávesnici, doporučuji zkusit si to (dobrý je na to program xev).
    15.12.2010 20:30 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Naštěstí nemám :)
    Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
    pavlix avatar 15.12.2010 21:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Nevím, co přesně myslíš, softwarovým numlockem a nezkoumal jsem dokonale, jak toto řeší Xorg (ale asi tuším).

    Ale ať to Xorg řeší jak chce, a klávesnice vysílá jakékoli signály, klávesa (či kombinace kláves) NumLock na NTB je, a přepíná určitou skupinu písmen na numlock. Teďka jsem si dokonce všiml, že mám ještě jednu kombinaci kláves, která tu stejnou skupinu písmen přepíná na ty pohybové klávesy. Obě dvě mají (na Fedoře správně fungující) světelný indikátor.

    Zmíněné přepínače se navzájem ruší.

    Program xev jsem vyzkoušel a pokud tomu nijak neubližuju, vrací mi přesně to, co očekávám.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 15.12.2010 22:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Tak v tom případě to máš jinak než já (a předpokládám, že kavol to má stejně jako já, a proto vzniklo toto nepochopení).
    Jendа avatar 16.12.2010 00:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Mně to přeci jen nedá a pro příští generace popíšu, jak je to na klávesnici EEE:

    Hardwarový přepínač určuje, jestli se pravá část písmenkového bloku bude chovat jako numerická klávesnice nebo jako písmenka.

    Softwarový numlock (buď jaderný nebo v X) určuje, jestli se v případě, kdy je hardwarový přepínač přepnut na numerický blok, budou posílat čísla nebo šipky a page up/down, home, end…

    HW přepínač z OS nejde ovlivnit (nebo jsem na to alespoň nepřišel).

    SW numlock je vhodné mít trvale zapnutý, protože šipky, page atd. mám na klávesnici jinde a když už přepnu HW přepínač do pozice „numerický blok“ (dělá se to buď dočasně podržením Fn nebo trvale Fn+Ins), tak chci vždy psát čísla.
    16.12.2010 09:40 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Podle mě spousta notebooků, která nemá numerickou část samostatně, má num. klávesy na místech znaků 789uiojklm, akorát je to normálně vypnuté.
    jistě, ale mezi "numerická část samostatně" a "numerické klávesy na místech ..." je poněkud rozdíl, že?

    na začátku tohoto vlákna se mluvilo o numerické části klávesnice, kolega v dalším příspěvku to dokonce upřesnil "k notebooku bez numerické části", z čehož je myslím naprosto zřejmé, že opravdu není řeč o dalším možném významu kláves v alfanumerické části
    pavlix avatar 16.12.2010 13:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    jistě, ale mezi "numerická část samostatně" a "numerické klávesy na místech ..." je poněkud rozdíl, že?
    Jsem rád, že jsi to pochopil.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 15.12.2010 21:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    hm, zajímavé, můj pracovní notebook žádnou numerickou část klávesnice nemá, stejně jako žádný, co jsem dnes okolo sebe viděl ...
    Takže zřejmě jsou návrháři notebooků blázni, když odstranili numerickou klávesnici a přitom nechali numlock.

    Dokonce v mém příspěvku, na který jsi původně reagoval, jsem zmiňoval pouze numlock a ne numerickou klávesnici.

    To, že ty nevidíš numerickou klávesnici (ve svém tradičním složení) integrovanou do alfabetické oblasti, ještě neznamená, že ji tam nevidí ostatní.

    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.12.2010 09:31 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Dokonce v mém příspěvku, na který jsi původně reagoval, jsem zmiňoval pouze numlock a ne numerickou klávesnici.
    ale reagoval jsi na příspěvek o numerické klávesnici ve vlákně o numerické klávesnici

    pokud jsi o numerické klávesnici nemluvil, pak jsi opravdu troll - ne kvůli tvým preferencím ohledně numlocku, ale kvůli tomu, že zasíráš diskusi obviňováním předřečníků z něčeho na základě naprosto nesouvisející věci
    pavlix avatar 16.12.2010 13:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    pokud jsi o numerické klávesnici nemluvil, pak jsi opravdu troll
    Kdo bezdůvodně druhého nazývá trollem, jest trollem sám.
    ale kvůli tomu, že zasíráš diskusi obviňováním předřečníků z něčeho na základě naprosto nesouvisející věci
    Proč mám pocit, že mluvíš o sobě a ne o mně?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.12.2010 09:48 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    To, že ty nevidíš numerickou klávesnici (ve svém tradičním složení) integrovanou do alfabetické oblasti, ještě neznamená, že ji tam nevidí ostatní.
    to, že ty sis něco usmyslel, ještě neznamená, že to tak je :-p

    oblíbený příklad s auty:

    mějme vozidla jednostopá, tedy motorky (a další) - to je jako ta naše numerická klávesnice

    mějme vozidla dvoustopá, tedy osobní auta (a další) - to je jako ta alfanumerická klávesnice

    když kaskadér zmáčkne hardwarový numlock, ehm, tedy udělá patřičný manévr, tak jednu stranu auta zvedne a pojede jen po dvou kolech, čili jako vozidlo jednostopé

    to ale neznamená, že by se v tu chvíli z auta stala motorka, prostě je to pořád auto, i když jede jenom po dvou kolech
    Josef Kufner avatar 15.12.2010 22:41 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Na tom tvém "budiž" má numerickou klávesnici hned první, druhý i třetí stroj.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    16.12.2010 09:25 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    9.9.2016 09:31 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku
    Caute.Mam problem s nefunkcou numerickou klavesnicou. WIndows ma uz omzel, tak som si nainstaloval Linux Mint 18. Ale uz pri spusteni linuxu z USB mi nefungovala num, klavesnica, a nefunguje ani po naimstalovani. Problem vidim v tom, ze moj notebook ASUS N75SL nema hardwarove tlactko numlock, a linux po starte to nevie zapnut. Vie miniekto napisat postup ako sa to da zapnut? Dik
    10.9.2016 07:55 kubik | skóre: 14 | blog: KubikuvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NumLock dioda, aneb jak jsem objevil Ameriku

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.