abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    včera 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    7.1. 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (2%)
     (4%)
     (0%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (11%)
     (54%)
    Celkem 313 hlasů
     Komentářů: 7, poslední včera 15:35
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    28.5.2007 10:05 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    No já prostě smekám. Jelikož se účastním organizací dětského tábora pro cca 40 dětí, vím co je to za starosti. Ale tohle...
    Don´t worry, be happy.
    28.5.2007 10:17 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    Nás to baví (i když unavuje) :). Třicet, čtyřicet, to budeme mít, také nekoukacích, v létě na čtrnáctidenní tábor.

    Tohle je spíš individuální snaha. Sice to není pro mnoho, ale zase to má, snad, možná, intenzivnější efekt.
    28.5.2007 10:40 necron99
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    obdiv,obdiv,obdiv.sam sa venujem lezeniu a hlavne boulderingu takze viem co ste si to zavesili na krk.myslim tu zodpovednost:))) samozrejme
    28.5.2007 10:51 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    Nás to fakt baví, ty děti jsou prostě úžasný! Na akci přijíždí, v mém případě, sešlý, otrávený, zapšklý stařík a vrací se lehce unavený, ale spokojený, vychechtaný mladý muž. ;-)
    28.5.2007 11:07 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    Ne, je pravda že tyhle akce jsou super. Jak máme ten tábor tak je to 14 dní uprostřed lesa bez elektřiny, teplé vody a podobných vymožeností. První dva dny se děti rozkoukávájí a říkají jak jim chybí televize/počítač/další ptákoviny a na konci tábora je vidět jak skoro neví co televize je. A tady je ta naše práce vedoucích. Jezdím si tam odpočinout. Sice tam člověk spí 4-5 hodin deně a nervuje se s dětma ale za ty usměvavé tváře to opravdu stojí. A jakej je to krásnej pocit když člověk ví, že se mu něco povedlo a že ostatní z toho mají hroznou radost. A když je dítě veselé tak tu radost přenáší kolem sebe.

    Nejsem stařík, jsem mladík. Ale platí to pro mě taky. Jedu na nějakou kaci jako otrávený, z práce a ze školy vycucaný bez energie. Vracím se pln pocitů, smíchu, a mnoho dalšího.

    Držím palce do dalších akcí a těším se na informace z nich.
    Don´t worry, be happy.
    xxx avatar 28.5.2007 11:30 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti

    Sakra já už se tak těším, až mi po třech měsících vyndají ruku ze sádry a budu moc zas konečně na skály. Asi si zkusím zavázat oči až polezu. Minimálně to bude mít tu výhodu, že neuvidím co je podemnou.

    Ještě by mě docela zajímalo, co plánujete za další bláznivé aktivity.

    Please rise for the Futurama theme song.
    28.5.2007 11:44 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    Lezení "naslepo" není zas až tak úplně hrozný, My (vidící vedoucí) si všechno zkoušíme se zavázanýma očima, tak mám představu. Ale jen představu, já jsem se mohl učit jak na to, mohl jsem od malinka běhat, lézt po všem možným... skálu jsem před tím viděl. Mám to i s tím šátkem přes oči daleko lehčí. Maso je třeba k té skále dojít. Ale je zajímaví zkušenost. Já to znám už z hor, když při lezení padla tam a rozbila se (jak jinak) čelovka.

    Chystáme tábor bez vymožeností techniky. Bez elektriky, s vařením na ohni... Tradiční součásti tábora je puťák, to si děti a dospělí nekoukací, vyjdou na třidenní vandr. Najde se trasa a v Braillu popíše. Oni si zabalí sami stany, jídlo... a jdou podle popisu, sami si vaří a tak. Za nimi (aby o něm nevěděli) jde vedoucí a snaží se zamezit případným malérům. Že je to sranda, to je asi jasný.

    Nějakej vyloženej vandr bychom rádi taky udělali. Lyžování, kola, voda, to už je tradice. Chtěl bych třeba s nimi ještě skočit padákem. Hmmm, nápadů je dost. ;-)
    28.5.2007 11:56 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    Jo, na téhle akci jeden kluk a dvě holčiny, prakticky bez lezeckých zkušeností a samozřejmě bez možnosti to okukovat, vylezli cestu Panikář, což je poctivá III. Sice o výkony nejde, ale dobrý ;-). Když si vzpomenu, jak jsem se v tom jako začátečník klepal. A jedenáctiletá holčina se tím po hmatu prošátrá celkem v klidu... ;-).
    28.5.2007 13:12 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    Hmm to ja kdyz satram tak v klidu nejsem:-). Tak sem si precetl nadpis a rikam si jeslti je ok psat na skalu horolezti. Uz parkrat sem se zamyslel nad tim ze spousta lidi rikal skalnimu lezeni horolezectvi, ale me to nejde pres pusu. Na skalu se dneska drape kdekdo, ale v horach je to uplne jinej level a nejak mi to je proti srsti to srovnavat. Co si o tom myslis?
    V podstatě nic nevím
    xxx avatar 28.5.2007 13:18 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    Ne prosim ne, doufam ze na AbcLinuxu nebudu muset cist diskuze jako na lezec.cz. Na tema jestli je lepsi lezt nejake 11, nebo se skrabat na osmitisicovky.
    Please rise for the Futurama theme song.
    28.5.2007 13:34 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    co takhle pisek a mago?..... :-)
    V podstatě nic nevím
    28.5.2007 13:41 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    :-) Kuš! :-)

    Jako by nestačilo to, co tady za zaručeně ohňostůjcné témata už máme!
    28.5.2007 13:44 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    no ja jen aby si vazil tematu o tom jestli se da skalolezeni priradit pod poklicku k horolezeni:-)))
    V podstatě nic nevím
    28.5.2007 14:04 necron99
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    v labaku Xa a bez maga? asi nie...:)))))
    28.5.2007 13:27 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    Bych řekl, že tenhle sémantický problém ani není problém. :)

    Horolezení, lezení, vzlínání, lezbení, stoupání... to vše jsem slyšel, mnoho dalšího a jak je libo. Myslím, že klasický termín horolezení se tady hodí. I když je to TR. Ale ten malej překonává překážku silou své vůle, protože podle všech odhadů je to prostě nemožný. Já (a jiní) pak hopkáme kolem, často free a radíme. Což sice s klasikou nemá nic společnýho, ale já to cítím jako horolezení. "Překonávání" nějaké věci, která se zdá větší, nežli my. "Překonávání" v úvozovkách. Ale to je čistě věc pocitu.
    28.5.2007 13:33 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    jasne ze je to o pocitu ja to nejak neresim jen me to prislo zavadejici.Ja jedu proste na lezbu a hotovo:-) Nejak to nespecifikuju protoze v horach se moc horolezcem necitim. Jinak rozhodne neresim styly OS, RP a podobne.Bud z toho mam radost nebo ne.
    V podstatě nic nevím
    28.5.2007 13:44 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    Jasně. O tu radost při lezení jde. Bez ní je to dokonale debilní činnost :-) . Lízt nahoru, kudy to nejde, a pak zase jezdit na laně dolů :-)
    28.5.2007 13:44 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    no nejvetsi radost mam stejne vecer v hospode:-)
    V podstatě nic nevím
    xxx avatar 28.5.2007 13:52 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti

    JJ, ja si to nikdy kdyz se nekam vyskrabu poradne neuziju. At uz na skalkach, kde ackoliv uz jsem mnohokrat slanoval, se tesim az budu stat na zemi v bezpeci. Nebo na horach, kde se navrsku tesim, az budu v teple v chate.

    Na tech horach je to dobrej paradox, clovek jde na vylet a celou cestu se tesi na to jak se vrati. :-)

    Please rise for the Futurama theme song.
    28.5.2007 14:18 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    no me ani tak slanovani nevadi jako nalejzani do slanaku.To je nekdy docela odvaha:-)
    V podstatě nic nevím
    28.5.2007 14:24 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    Jo, svatý slova! ;-) Slaňování z některých věží, kde to představuje přeskok II, lezení free IV a následný skok 3m do rezavýho slaňáku je opravdu asi to nejnáročnější, co lze v našich končinách v oblasti (horo)lezení podniknout. ;-)
    28.5.2007 14:30 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    Preskoky nebudem zminovat.Jsem rad ze sem se zbavil nocnich mur:-) Ale myslenky jak soulozim s rajbakem nad slanakem taky nejsou prijemne:-)
    V podstatě nic nevím
    28.5.2007 13:50 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    pokud jedeš dolů na jednom 60m laně tam, kde jsou slaňáky po 50 metrech, tak si užiješ legrace až až :-D
    28.5.2007 12:00 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    netěš se předčasně - já si loni na konci srpna ve Frankenjuře vymršil šlachu na prostředníčku, 3 měsíce jsem nelezl vůbec, další 3 měsíce to byla parodie na lezení a ještě to dost bolelo - o nějaké větší zátěži jsem si mohl nechat zdát a pak to začalo teprve trochu vypadat podle mých představ
    xxx avatar 28.5.2007 13:19 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    Njn, ale hlavne ze uz bude o vikendech co delat.
    Please rise for the Futurama theme song.
    28.5.2007 13:30 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    hezky :-)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Pinhead avatar 29.5.2007 21:19 Pinhead | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti
    Jojo, tvoje zápisky čtu rád. Respekt, kámo.
    Complete the pattern, solve the puzzle, turn the key.
    30.5.2007 10:51 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: S bílou holí na skály horolézti

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.