abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:11 | Komunita

    Během tradiční ceremonie k oslavě Dne vzniku samostatného československého státu (28. října) byl vyznamenán medailí Za zásluhy (o stát v oblasti hospodářské) vývojář 3D tiskáren Josef Průša. Letos byly uděleny pouze dvě medaile Za zásluhy o stát v oblasti hospodářské, druhou dostal informatik a manažer Ondřej Felix, který se zabývá digitalizací státní správy.

    🇹🇬 | Komentářů: 24
    dnes 04:44 | Nová verze

    Tor Browser, tj. fork webového prohlížeče Mozilla Firefox s integrovaným klientem sítě Tor přednastavený tak, aby přes tuto síť bezpečně komunikoval, byl vydán ve verzi 15.0. Postaven je na Firefoxu ESR 140.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:44 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 43. Ve finální verzi vychází šest oficiálních edic: Fedora Workstation a Fedora KDE Plasma Desktop pro desktopové, Fedora Server pro serverové, Fedora IoT pro internet věcí, Fedora Cloud pro cloudové nasazení a Fedora CoreOS pro ty, kteří preferují neměnné systémy. Vedle nich jsou k dispozici také další atomické desktopy, spiny a laby. Podrobný přehled novinek v samostatných článcích na stránkách Fedora Magazinu: Fedora Workstation, Fedora KDE Plasma Desktop, Fedora Silverblue a Fedora Atomic Desktops.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | IT novinky

    Elon Musk oznámil (𝕏) spuštění internetové encyklopedie Grokipedia (Wikipedia). Zatím ve verzi 0.1. Verze 1.0 prý bude 10x lepší, ale i ve verzi 0.1 je podle Elona Muska již lepší než Wikipedia.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 05:44 | Komunita

    PSF (Python Software Foundation) po mnoha měsících práce získala grant ve výši 1,5 milionu dolarů od americké vládní NSF (National Science Foundation) v rámci programu "Bezpečnost, ochrana a soukromí open source ekosystémů" na zvýšení bezpečnosti Pythonu a PyPI. PSF ale nesouhlasí s předloženou podmínkou grantu, že během trvání finanční podpory nebude žádným způsobem podporovat diverzitu, rovnost a inkluzi (DEI). PSF má diverzitu přímo ve svém poslání (Mission) a proto grant odmítla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    včera 04:55 | Nová verze

    Balík nástrojů Rust Coreutils / uutils coreutils, tj. nástrojů z GNU Coreutils napsaných v programovacím jazyce Rust, byl vydán ve verzi 0.3.0. Z 634 testů kompatibility Rust Coreutils s GNU Coreutils bylo úspěšných 532, tj. 83,91 %. V Ubuntu 25.10 se již používá Rust Coreutils místo GNU Coreutils, což může přinášet problémy, viz například nefunkční automatická aktualizace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.10. 21:00 | IT novinky

    Od 3. listopadu 2025 budou muset nová rozšíření Firefoxu specifikovat, zda shromažďují nebo sdílejí osobní údaje. Po všech rozšířeních to bude vyžadováno někdy v první polovině roku 2026. Tyto informace se zobrazí uživateli, když začne instalovat rozšíření, spolu s veškerými oprávněními, která rozšíření požaduje.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.10. 17:11 | Humor

    Jste nuceni pracovat s Linuxem? Chybí vám pohodlí, které vám poskytoval Microsoft, když vás špehoval a sledoval všechno, co děláte? Nebojte se. Recall for Linux vám vrátí všechny skvělé funkce Windows Recall, které vám chyběly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.10. 16:11 | Komunita

    Společnost Fre(i)e Software oznámila, že má budget na práci na Debianu pro tablety s cílem jeho vyžívání pro vzdělávací účely. Jako uživatelské prostředí bude použito Lomiri.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    26.10. 17:11 | IT novinky

    Proběhla hackerská soutěž Pwn2Own Ireland 2025. Celkově bylo vyplaceno 1 024 750 dolarů za 73 unikátních zranitelností nultého dne (0-day). Vítězný Summoning Team si odnesl 187 500 dolarů. Shrnutí po jednotlivých dnech na blogu Zero Day Initiative (1. den, 2. den a 3. den) a na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (48%)
     (20%)
     (19%)
     (23%)
     (17%)
     (21%)
     (17%)
     (18%)
    Celkem 280 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    17.5.2006 11:05 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blýská se
    Smutné ale je, že se jim Koniáše stále nevyplatí nechat portovat na linux. A takhle je to asi všude, kde se používá nějaká specializovanější aplikace.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    17.5.2006 11:30 mivrap | blog: Mirkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blýská se
    myslíš tu jejich zoufalou aplikaci (v delphi?), kde jsou tlačítka rozházená tak, jak je vývojář zrovna upustil?

    to by jistě byl schopen někdo portovat/přepsat jako diplomku, ne?
    17.5.2006 11:35 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blýská se
    Jako diplomku asi těžko - nerad bych viděl školu, kde by bylo možné takovou diplomku obhájit.

    Ovládání je pravda trochu svérázné, ale zvyknout se dá na všechno. Samozřejmě naportovat toho klienta by asi nebyl problém, ale o to je smutnější, že se to neděje.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Filip Dominec avatar 17.5.2006 11:43 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blýská se
    Taky si myslím. Zejména uživatelské rozhraní by chtělo trochu zjednodušit a zpřehlednit (běžně člověk využije zlomek možností, navíc se mi zdá docela neintuitivní, základní "eye-candy" by možná někteří ocenili taky).

    Na delphi to docela vypadá (už díky s delfami dodávané borlandí databázové mašině BDE).

    Možná by nebylo tak složité využít Lazarus (?), ale nevím, moc s tím nemám zkušenosti. Dále jsem pozoroval, že moje aplikace v Delphi (GrafGenerátor 2.0b3 jde provozovat pod Wine, čili by to šlo nouzově řešit i takto.
    17.5.2006 11:48 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blýská se
    Třeba mě to tvoje zvýrazňování docela vadí, mělo by se s tím šetřit. To je jenom můj názor :-)
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Filip Dominec avatar 17.5.2006 11:53 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blýská se
    Vždycky jsem měl za to, že to pomáhá přehlednosti textu (vyzdvihnutí nejdůležitějších hesel odstavce). Myslíš, že se v monitoru víc vypotřebuje inkoust (s nímž to na sklo kreslí trpaslíci)? :)

    Vadí ti to z 1) estetického, 2) ideového a/nebo 3) informatického hlediska?

    Mám o tom napsat blogpost s hlasováním?
    17.5.2006 12:00 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blýská se
    Vadí mi to z estetického hlediska a taky proto že mě to vždycky praští do očí. Když se podívám do knih nebo skript kolem sebe nikde nic takového v takové míře nevidím, (skoro) nikdo to v komentářích nedělá, takže na to nejsem zvyklý...

    A mám pocit, že hlava si sama vyhodnotí, co je na tom textu důležité a nemusí se jí to vždycky tak okatě servírovat.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    17.5.2006 12:01 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blýská se
    U příspěvků opravdu není nutné, aby hrály barvami. Základní zásada typografie je - méně někdy více - a se zvýrazněním raději šetřit :-D.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Filip Dominec avatar 17.5.2006 12:03 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blýská se
    17.5.2006 12:21 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blýská se
    Pokud jde třeba o nějaký hustě napsaný text (třeba v učebnici), tak tam nějaké zvýraznění nejdůležitějších vět nebo hesel vítám, ale v takovémhle odstavci (už tak krátkém a stručném), ve kterém už nejde vytáhnout něco důležitějšího než "zbytek", je to podlě mě zbytečný...
    17.5.2006 11:09 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Statistické výpočty
    No, já nevím, ale operační systém snad nemá s rychlostí statistických výpočtů nic společného. Statistika, to je (jak to chápu já) jeden dlouhý výpočet v userspace, takže o OS vůbec neví.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    17.5.2006 11:24 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Statistické výpočty
    Akorát že OS přiděluje a plánuje čas tomu userspace, stará se o IO, výpadky stránek (jsou-li) a takové ty věcičky, které se pravděpodobně u velkého a dlouhého výpočtu projeví.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    17.5.2006 11:43 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Statistické výpočty
    Jasně, ale 'statistický výpočet' u mne znamená jeden aktivní thread, běžící s maximálními timeslices, takže režie plánovače nula celá nic.

    Pro testování IO mebo VM subsystému bych očekával spíš nějaké zpracování grafiky, videa, nebo zvuku; běžná statistika je spíš CPU bound- všelijaké ty korelace, regrese, atd, to má obvykle složitost O(n^2), takže dat bude docela málo a budou rezidentní, ne?
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    17.5.2006 11:45 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Statistické výpočty
    koukám, že ty seš expert na všechno

    ? ...dat bude málo... ...jeden aktivní thread... ?
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    17.5.2006 12:34 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Statistické výpočty
    Proč bych měl být expert? Kdo se neptá, nic se nedozví.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    17.5.2006 11:57 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Statistické výpočty
    Já netuším, jenom zkouším odhadnout příčiny výsledků toho testu. Autoři velice často hovoří o
    Performance is suppressed on purpose due to [the] awful memory management of OS X
    Jasně, ale 'statistický výpočet' u mne znamená jeden aktivní thread, běžící s maximálními timeslices, takže režie plánovače nula celá nic.
    Není to tak úplně pravda viz další citace
    And on all platforms the benchmark process obtains 99%+ of a cpu or core. Moreover, in neither benchmark are we testing IO or running multiple processes on the same chip
    Jinak to nebyl obecný test OS, ale čistě a jenom zaměřený na statistické výpoty s použitím R-project. Jinak autor se nebrání připomínkám, jak vylepšit mizerný výkon OSX v testu ;-) - pravděpodobně ho to také překvapilo.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Filip Dominec avatar 17.5.2006 11:12 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blýská se
    Jo, mě takové zprávy taky těší a myslím si, že globální přechod na OSS je jediná dlouhodobě průchodná cesta.

    Možná ale jenom moc čteš Ábíčko (apod.)? Statistika OS na "navrcholu.cz" je poměrně trudná...

    Snad se to změní. Linux teď potřebuje především 1) uživatelskou přívětivost a 2) propagaci; na obojí se poslední dobou klade čím dál větší důraz.
    Heron avatar 17.5.2006 11:22 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blýská se
    ad statistika: Ono je to šložitější. Já z linuxu chodím hlavně na stránky o linuxu. Ale v laborce mám Windows, odkud taky chodím na abclinuxu.cz, ale hlavně na zpravodajské servery.

    Takže celková statistika serverů sledovaných "navrcholu" vlastně nic moc neříká.

    btw: u mě na webu má linux cca 60%.
    Filip Dominec avatar 17.5.2006 11:32 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blýská se
    Ano, ale protože nevidím důvod,
    1. proč by měl mít server navrcholu.cz mít selektivitu na OS
    2. a už vůbec: proč by měl server navrcholu.cz _změnit_ selektivitu na OS v čase
    mám důvod se domnívat, že
    1. poměrně pravděpodobně představuje běžné zastoupení OS v populaci
    2. velmi pravděpodobně je poměrná změna zastoupení OS rovna poměrné změně přístupů z různých OS na navrcholu.cz.
    Ale jsem si vědom toho, že podobné průzkumy jsou dost nepřesné (už protože přesně nevíme, co to "mít linux" vlastně znamená).
    Heron avatar 17.5.2006 11:17 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blýská se
    Taky jsem si říkal, že těch dobrých zpráv je nějak moc. Mně dělá radost "slib" Sunu o uvolnění Javy.
    17.5.2006 11:24 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blýská se
    Pěkný výběr. Taky se mi to líbí. :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.