abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:55 | Nová verze

    Jonathan Thomas oznámil vydání nové verze 3.5.0 video editoru OpenShot (Wikipedie). Zdrojové kódy OpenShotu jsou k dispozici na GitHubu. Ke stažení je i balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo na spouštění a spustit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 00:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏, Bluesky) nová verze 2026.1 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem 8 nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | IT novinky

    Vláda jmenovala novým zmocněncem pro digitalizaci a strategickou bezpečnost prvního náměstka ministra vnitra Lukáše Klučku. Ten ve funkci nahradil poslance Roberta Králíčka poté, co Králíček na tento post vládního zmocněnce rezignoval. Klučka chce do roka digitalizovat všechny státní služby tak, aby vyhověly zákonu o právu na digitální služby, přičemž dosavadní plán Fialovy vlády počítal s dokončením digitalizace až někdy v roce

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    včera 13:55 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 149.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Vypíchnout lze bezplatnou vestavěnou VPN s 50 GB přenesených dat měsíčně, zobrazení dvou webových stránek vedle sebe v jednom panelu (split view) nebo možnost přidat poznámky k panelům (Firefox Labs). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 149 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 13:22 | Nová verze

    Byly vydány nové verze 5.3.0 a 6.0.0 svobodného multiplatformního programu pro skicování, malování a úpravu obrázků Krita (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Obě verze vycházejí ze stejného zdrojového kódu – rozdíl je v použitých verzích Qt a KDE Frameworks. Krita 6.0.0 je první vydání postavené na Qt 6 a stále je považovaná za experimentální. Má lepší podporu Waylandu. Přináší podporu protokolu Wayland

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.2 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze nové balíčky Immich, Immich Machine Learning, uv a RustDesk Client.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.3. 22:11 | Nová verze

    TypeScript (Wikipedie), tj. JavaScript rozšířený o statické typování a další atributy, byl vydán v nové verzi 6.0. Příští verze 7.0 je kvůli výkonu přepisována do programovacího jazyka Go.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.3. 20:33 | Zajímavý článek

    Christian Schaller z Red Hatu na svém blogu popsal své zkušenosti s používáním AI při vývoji open source aplikací pro Linux. Pomocí různých AI aktualizoval nebo vytvořil aplikace Elgato Light GNOME Shell extension, Dell Ultrasharp Webcam 4K, Red Hat Planet, WMDock, XMMS resuscitated (aktualizace z GTK 2 a Esound na GTK 4, GStreamer a PipeWire) a Monkey Bubble. SANE ovladač pro skener Plustek OpticFilm 8200i se mu zatím nepovedl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    23.3. 19:44 | IT novinky

    Americké firmy Tesla a SpaceX postaví v texaském Austinu moderní komplex na výrobu čipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí projektu s názvem Terafab budou dvě moderní továrny na výrobu čipů – jedna se zaměří na automobily a humanoidní roboty, druhá na datová centra ve vesmíru. Uvedl to generální ředitel těchto firem Elon Musk. Projekt by podle odhadů měl stát 20 miliard USD (zhruba 425 miliard Kč).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    23.3. 15:00 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.11 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1146 hlasů
     Komentářů: 27, poslední 17.3. 19:26
    Rozcestník

    .

    17.5.2006 10:50 | fake | poslední úprava: 8.1.2011 13:26

    .        

    Hodnocení: 98 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    17.5.2006 11:05 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blýská se
    Smutné ale je, že se jim Koniáše stále nevyplatí nechat portovat na linux. A takhle je to asi všude, kde se používá nějaká specializovanější aplikace.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    17.5.2006 11:30 mivrap | blog: Mirkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blýská se
    myslíš tu jejich zoufalou aplikaci (v delphi?), kde jsou tlačítka rozházená tak, jak je vývojář zrovna upustil?

    to by jistě byl schopen někdo portovat/přepsat jako diplomku, ne?
    17.5.2006 11:35 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blýská se
    Jako diplomku asi těžko - nerad bych viděl školu, kde by bylo možné takovou diplomku obhájit.

    Ovládání je pravda trochu svérázné, ale zvyknout se dá na všechno. Samozřejmě naportovat toho klienta by asi nebyl problém, ale o to je smutnější, že se to neděje.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Filip Dominec avatar 17.5.2006 11:43 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blýská se
    Taky si myslím. Zejména uživatelské rozhraní by chtělo trochu zjednodušit a zpřehlednit (běžně člověk využije zlomek možností, navíc se mi zdá docela neintuitivní, základní "eye-candy" by možná někteří ocenili taky).

    Na delphi to docela vypadá (už díky s delfami dodávané borlandí databázové mašině BDE).

    Možná by nebylo tak složité využít Lazarus (?), ale nevím, moc s tím nemám zkušenosti. Dále jsem pozoroval, že moje aplikace v Delphi (GrafGenerátor 2.0b3 jde provozovat pod Wine, čili by to šlo nouzově řešit i takto.
    17.5.2006 11:48 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blýská se
    Třeba mě to tvoje zvýrazňování docela vadí, mělo by se s tím šetřit. To je jenom můj názor :-)
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Filip Dominec avatar 17.5.2006 11:53 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blýská se
    Vždycky jsem měl za to, že to pomáhá přehlednosti textu (vyzdvihnutí nejdůležitějších hesel odstavce). Myslíš, že se v monitoru víc vypotřebuje inkoust (s nímž to na sklo kreslí trpaslíci)? :)

    Vadí ti to z 1) estetického, 2) ideového a/nebo 3) informatického hlediska?

    Mám o tom napsat blogpost s hlasováním?
    17.5.2006 12:00 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blýská se
    Vadí mi to z estetického hlediska a taky proto že mě to vždycky praští do očí. Když se podívám do knih nebo skript kolem sebe nikde nic takového v takové míře nevidím, (skoro) nikdo to v komentářích nedělá, takže na to nejsem zvyklý...

    A mám pocit, že hlava si sama vyhodnotí, co je na tom textu důležité a nemusí se jí to vždycky tak okatě servírovat.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    17.5.2006 12:01 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blýská se
    U příspěvků opravdu není nutné, aby hrály barvami. Základní zásada typografie je - méně někdy více - a se zvýrazněním raději šetřit :-D.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Filip Dominec avatar 17.5.2006 12:03 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blýská se
    17.5.2006 12:21 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blýská se
    Pokud jde třeba o nějaký hustě napsaný text (třeba v učebnici), tak tam nějaké zvýraznění nejdůležitějších vět nebo hesel vítám, ale v takovémhle odstavci (už tak krátkém a stručném), ve kterém už nejde vytáhnout něco důležitějšího než "zbytek", je to podlě mě zbytečný...
    17.5.2006 11:09 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Statistické výpočty
    No, já nevím, ale operační systém snad nemá s rychlostí statistických výpočtů nic společného. Statistika, to je (jak to chápu já) jeden dlouhý výpočet v userspace, takže o OS vůbec neví.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    17.5.2006 11:24 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Statistické výpočty
    Akorát že OS přiděluje a plánuje čas tomu userspace, stará se o IO, výpadky stránek (jsou-li) a takové ty věcičky, které se pravděpodobně u velkého a dlouhého výpočtu projeví.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    17.5.2006 11:43 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Statistické výpočty
    Jasně, ale 'statistický výpočet' u mne znamená jeden aktivní thread, běžící s maximálními timeslices, takže režie plánovače nula celá nic.

    Pro testování IO mebo VM subsystému bych očekával spíš nějaké zpracování grafiky, videa, nebo zvuku; běžná statistika je spíš CPU bound- všelijaké ty korelace, regrese, atd, to má obvykle složitost O(n^2), takže dat bude docela málo a budou rezidentní, ne?
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    17.5.2006 11:45 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Statistické výpočty
    koukám, že ty seš expert na všechno

    ? ...dat bude málo... ...jeden aktivní thread... ?
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    17.5.2006 12:34 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Statistické výpočty
    Proč bych měl být expert? Kdo se neptá, nic se nedozví.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    17.5.2006 11:57 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Statistické výpočty
    Já netuším, jenom zkouším odhadnout příčiny výsledků toho testu. Autoři velice často hovoří o
    Performance is suppressed on purpose due to [the] awful memory management of OS X
    Jasně, ale 'statistický výpočet' u mne znamená jeden aktivní thread, běžící s maximálními timeslices, takže režie plánovače nula celá nic.
    Není to tak úplně pravda viz další citace
    And on all platforms the benchmark process obtains 99%+ of a cpu or core. Moreover, in neither benchmark are we testing IO or running multiple processes on the same chip
    Jinak to nebyl obecný test OS, ale čistě a jenom zaměřený na statistické výpoty s použitím R-project. Jinak autor se nebrání připomínkám, jak vylepšit mizerný výkon OSX v testu ;-) - pravděpodobně ho to také překvapilo.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Filip Dominec avatar 17.5.2006 11:12 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blýská se
    Jo, mě takové zprávy taky těší a myslím si, že globální přechod na OSS je jediná dlouhodobě průchodná cesta.

    Možná ale jenom moc čteš Ábíčko (apod.)? Statistika OS na "navrcholu.cz" je poměrně trudná...

    Snad se to změní. Linux teď potřebuje především 1) uživatelskou přívětivost a 2) propagaci; na obojí se poslední dobou klade čím dál větší důraz.
    Heron avatar 17.5.2006 11:22 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blýská se
    ad statistika: Ono je to šložitější. Já z linuxu chodím hlavně na stránky o linuxu. Ale v laborce mám Windows, odkud taky chodím na abclinuxu.cz, ale hlavně na zpravodajské servery.

    Takže celková statistika serverů sledovaných "navrcholu" vlastně nic moc neříká.

    btw: u mě na webu má linux cca 60%.
    Filip Dominec avatar 17.5.2006 11:32 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blýská se
    Ano, ale protože nevidím důvod,
    1. proč by měl mít server navrcholu.cz mít selektivitu na OS
    2. a už vůbec: proč by měl server navrcholu.cz _změnit_ selektivitu na OS v čase
    mám důvod se domnívat, že
    1. poměrně pravděpodobně představuje běžné zastoupení OS v populaci
    2. velmi pravděpodobně je poměrná změna zastoupení OS rovna poměrné změně přístupů z různých OS na navrcholu.cz.
    Ale jsem si vědom toho, že podobné průzkumy jsou dost nepřesné (už protože přesně nevíme, co to "mít linux" vlastně znamená).
    Heron avatar 17.5.2006 11:17 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blýská se
    Taky jsem si říkal, že těch dobrých zpráv je nějak moc. Mně dělá radost "slib" Sunu o uvolnění Javy.
    17.5.2006 11:24 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blýská se
    Pěkný výběr. Taky se mi to líbí. :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.