abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:33 | Nasazení Linuxu

    Francouzská vláda oznámila, že v rámci strategie 'digitální suverenity' zahájí 'přechod od systému Windows k počítačům s operačním systémem Linux' (sa sortie de Windows au profit de postes sous système d'exploitation Linux). DINUM (meziresortní ředitelství pro digitální technologie) požádalo ministerstva, aby do podzimu 2026 vypracovaly konkrétní plány nasazení Linuxu. Francie již dříve migrovala části státní správy na otevřená řešení.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 0
    včera 05:22 | IT novinky

    Nezisková organizace Electronic Frontier Foundation (EFF) hájící občanské svobody v digitálním světě po téměř 20 letech opouští platformu X (dříve Twitter). Na platformách Bluesky, Mastodon, LinkedIn, Instagram, TikTok, Facebook, Threads a YouTube zůstává.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 03:33 | Nová verze

    Terminálový textový editor GNU nano byl vydán ve verzi 9.0. Vylepšuje chování horizontálního posouvání pohledu na dlouhé řádky a chování některých klávesových zkratek. Více v seznamu změn.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    9.4. 19:22 | IT novinky

    Ministerstvo financí ve spolupráci s finanční správou dnes představilo beta verzi aplikace využívající umělou inteligenci pro předvyplnění daňového přiznání. Není třeba přepisovat údaje z různých potvrzení, ani hledat správné řádky, kam údaje napsat. Stačí nahrát dokumenty a využít AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    9.4. 18:33 | Zajímavý projekt

    Výrobce počítačových periferií Keychron zveřejnil repozitář se schématy šasi klávesnic a myší. Licence je restriktivní, zakazuje většinu komerčních užití a v podstatě jsou tak data vhodná pouze pro výukové účely, hlášení a opravy chyb, případně výrobu vlastního příslušenství.

    |🇵🇸 | Komentářů: 5
    9.4. 18:22 | Nová verze

    Správce balíčků APT, používaný v Debianu a odvozených distribucích, byl vydán ve verzi 3.2 (seznam změn). Mezi novinkami figurují nové příkazy pro práci s historií, včetně vracení transakcí.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    9.4. 14:33 | IT novinky

    Společnost Anthropic oznámila Projekt Glasswing a s ní související AI model Claude Mythos Preview. Jedná se o iniciativu zaměřenou na kybernetickou bezpečnost, do které se zapojily velké technologické společnosti Amazon Web Services, Anthropic, Apple, Broadcom, Cisco, CrowdStrike, Google, JPMorganChase, Linux Foundation, Microsoft, NVIDIA a Palo Alto Networks. Anthropic věří, že nový AI model Claude Mythos Preview dokáže

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.4. 13:55 | Zajímavý software

    Firma Ojective Development vydala svůj nástroj pro monitorování a řízení odchozích síťových připojení Little Snitch i pro operační systém Linux. Linuxová verze se skládá ze tří komponent: eBPF program pro zachytávání provozu a webové rozhraní jsou uvolněny pod GNU GPLv2 a dostupné na GitHubu (převážně Rust a JavaScript), jádro backendu je proprietární pod vlastní licencí, nicméně zdarma k použití a redistribuci (cena přitom normálně … více »

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 1
    8.4. 18:44 | IT novinky

    Vojenské zpravodajství (VZ) se v březnu zapojilo do mezinárodní operace proti aktivitám hackerské skupiny APT28, která je spojovaná s ruskou vojenskou zpravodajskou službou GRU a která přes slabě zabezpečené routery prováděla kybernetické útoky na státní a další organizace v ČR i zahraničí. Operaci vedl americký Federální úřad pro vyšetřování (FBI) a jejím cílem bylo odebrat útočníkům přístup k napadeným zařízením a ty následně … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 45
    8.4. 16:44 | IT novinky

    Tvůrcem nejpopulárnější kryptoměny bitcoin, který se skrývá za pseudonymem Satoši Nakamoto (Satoshi Nakamoto), je britský kryptograf Adam Back. Na základě vlastní investigativní práce to tvrdí americký deník The New York Times (NYT). Několik indicií podle autorů jasně ukazuje na to, že Back a Nakamoto jsou stejný člověk. Jde mimo jiné o podobný odborný a osobnostní profil či totožné chyby a manýry v psaném projevu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (14%)
     (24%)
    Celkem 1261 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    12.4.2006 16:48 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč se význam softwarových patentů přeceňuje
    Zase někdo zbytečně mísí hmotné a nehmotné. :-(
    Mikos avatar 12.4.2006 22:47 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč se význam softwarových patentů přeceňuje
    Přesně. K tomu článku mám jedinou odpověď: "Yes, software patents are _evil_!"
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    13.4.2006 14:48 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč se význam softwarových patentů přeceňuje
    Co je špatného na mísení identických pojmů? Všechny nehmotné věci nikdy neexistují samy o sobě, nejde je tedy od hmotného světa oddělovat.

    If you want to patent an algorithm, you have to frame it as a computer system executing it. Then it's mechanical; phew. The default euphemism for algorithm is "system and method." Since software patents are no different from hardware patents, people who say "software patents are evil" are saying simply "patents are evil."
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    13.4.2006 16:18 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč se význam softwarových patentů přeceňuje
    Věci nehmotné, třeba myšlenky, samozřejmě samy o sobě jsou a lze je oddělit od hmotného světa. Co kdyby si byl Brook Taylor dal patentovat svůj vzorec pro přibližné vyjádření funkce polynomem? To by zajísté působilo zajímavé právní potíže.
    18.4.2006 13:27 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč se význam softwarových patentů přeceňuje
    .. třeba myšlenky, samozřejmě samy o sobě jsou ..

    Vaše uříznutá hlava by pravděpodobně měla jiný názor.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    23.4.2006 16:22 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč se význam softwarových patentů přeceňuje
    Uříznutá hlava není myšlenka sama o sobě... ;-)
    10.5.2006 13:21 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč se význam softwarových patentů přeceňuje
    Myšlenka neexistuje bez substrátu, tj jde pouze o jeho vlastnost. Pivo je studené. Auto je červené. Tento HDD obsahuje Linux. Tento mozek má myšlenku. Kdyby myšlenky existovaly samy o sobě, užíznuté hlavy by pro jejich existenci nepředstavovaly překážku.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    12.4.2006 16:59 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč se význam softwarových patentů přeceňuje
    hmm, odporucam pokusit sa napisat patent-free aplikaciu ... uplne postacuje okno s textom "hello word", nastavitelnou velkostou textu, dvoma tlacitkami, nazvyme ich OK, Cancel, kde OK bude reagovat na Enter, bude mat sirsi okraj, Cancel bude reagovat na escape.
    12.4.2006 17:01 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč se význam softwarových patentů přeceňuje
    samozrejme, mam na mysli patenty platne na uzemi usa
    12.4.2006 17:13 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč se význam softwarových patentů přeceňuje
    kdyby patenty, a to obecně, měli platnost třebas 5 let na jeden patent s tím že po pěti letech se to stává propadlé tak by patenty byly OK. Patent by zajistil tvurci náskok nad konkurenci a možnost získat finance které vložil do vývoje a po 5ti letech by i ostatni mohli využívat toho samého. Stejný případ je i v čem koli jinem. A to si púředstavte že nějakej DEBIL si v USA v 50tých letech zapatentoval AUTO(4xkola 1x volant jeden XY za volantem). Víte kolik vydělal? :-)))
    12.4.2006 17:22 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč se význam softwarových patentů přeceňuje
    to je tiez blbost, patenty su ok ... skor by som to limitoval poctom nasadeni a casom (ale ten len ako horna hranica, kludne aj 50 rokov).

    predsa len patent pouzivany pri vyrobe nakladnych lodi je nieco ine ako patent pri vyrobe toaletneho papiera

    ale stale, kazdy patent je jedinecny, kazdy patent ma svoju cenu, zivotnost. kade odvetvie ma inu rychlost rozvoja, iny sposob myslenia, ine statky potrebne patentom chranit.

    12.4.2006 18:27 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč se význam softwarových patentů přeceňuje
    Hlavně by měl patent platit jen pro toho, kdo jej použije. Tj. pokud někdo znovu sám vymyslí něco, co už je patentováno, původní patent se na něj nevztahuje - a může si svůj postup taky patentovat. Když bude stejnou věc chtít použít někdo třetí, může si vybrat - patent od prvního, patent od druhého, nebo znovu vyvinout? Patentový úřad by pak měl fungovat hglavně jako arbitr, který rozhodne, zda někdo neopisoval - netvrdí, že věc vyvinul sám, ale přitom jí opsal.
    13.4.2006 09:36 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč se význam softwarových patentů přeceňuje
    Jenomže to už pak nebude patent, v původním významu výsadní právo zaručené panovníkem (státem).
    13.4.2006 12:22 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč se význam softwarových patentů přeceňuje
    Tak to holt nebude výsadní právo, ale pouze právo. Vždyť je to nesmysl, aby to bylo výsadní právo, nemá to žádnou oporu v logice věci. Jediný důvod, proč je to právo výsadní, je ten, aby se nemuselo složitě dokazovat, jestli je postup původní nebo okopírovaný. Ale tohle zjednodušení už dneska není použitelné.

    Nechápu, proč se všichni baví o tom, zda softwarové patenty ano či ne, zda má "duševní vlastnictví" dnes nějaký smysl atd. a přitom jediný problém je pouze v onom výhradní, což je podmínka přidaná dodatečně, která nemá s podstatou věci nic společného.
    Filip Dominec avatar 12.4.2006 19:41 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je opravdu žádoucí SW patenty zrušit
    Ano. Chyba není v samotném principu patentů, ale v míře, na co je možné si patent zařídit a jak dlouho ten patent potom trvá.

    Aby bylo možno schválit patent, musí jít o nějaké zcela nové, jedinečné řešení. V tom je ta chyba - kdyby se toto pravidlo dodržovalo, prakticky nikdy by žádný SW patent nebyl schválen. (Platí i pro technické hmotné patenty - tam jsou taky neuvěřitelné triviality.)

    Vzhledem k tomu, že je ale na patentních úřadech zmatek, schvaluje se kde co a chybně schválený patent může způsobit dost velké škody, považuji za vhodnější SW patenty bezezbytku zrušit. Jiné řešení nevidím.
    13.4.2006 15:02 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je opravdu žádoucí SW patenty zrušit
    Jenže softwarové patenty zrušit nelze. Žádný softwarové patent o sobě nikde neprohlašuje, že je "softwarový". Lze pouze zakázat příliš obecné patenty, ovšem podle čeho chcete míru abstrakce měřit?

    Podle mne by bylo nejlepší zrušit patenty úplně. Vývoj jde dopředu mnohem rychleji než flexibilita výroby nebo pružnost marketingu, takže i když nějaký produkt konkurenci okopíruji, na trh se dostanu minimálně o rok nebo dva později, a smetanu stejně neslíznu.

    Proto navrhuju všechny patenty zrušit úplně, ponechat pouze ochranu značky nebo obchodního názvu, aby nekvalitní výrobce stejného zboží nemohl parazitovat na tom kvalitním.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.