abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:44 | Nová verze

    PixiEditor byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní univerzální all-in-one 2D grafický editor. Zvládne rastrovou i vektorovou grafiku, pixel art, k tomu animace a efekty pomocí uzlového grafu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GNU LGPL 3.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:22 | Nová verze

    Byly představeny novinky v Raspberry Pi Connect for Organisations. Vylepšen byl protokol auditu pro lepší zabezpečení. Raspberry Pi Connect je oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče. Verze pro organizace je placená. Cena je 0,50 dolaru za zařízení za měsíc.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:33 | Zajímavý software

    CISA (Cybersecurity and Infrastructure Security Agency) oznámila veřejnou dostupnost škálovatelné a distribuované platformy Thorium pro automatizovanou analýzu malwaru. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.7. 17:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.7. 16:11 | Zajímavý software

    Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia Proton Authenticator. S otevřeným zdrojovým kódem a k dispozici na všech zařízeních. Snadno a bezpečně synchronizujte a zálohujte své 2FA kódy. K používání nepotřebujete Proton Account.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.7. 16:22 | Zajímavý článek

    Argentinec, který byl náhodně zachycen Google Street View kamerou, jak se zcela nahý prochází po svém dvorku, vysoudil od internetového giganta odškodné. Soud uznal, že jeho soukromí bylo opravdu porušeno – Google mu má vyplatit v přepočtu asi 12 500 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    30.7. 13:55 | IT novinky

    Eben Upton, CEO Raspberry Pi Holdings, informuje o RP2350 A4, RP2354 a nové hackerské výzvě. Nový mikrokontrolér RP2350 A4 řeší chyby, i bezpečnostní, předchozího RP2350 A2. RP2354 je varianta RP2350 s 2 MB paměti. Vyhlášena byla nová hackerská výzva. Vyhrát lze 20 000 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.7. 14:44 | IT novinky

    Představen byl notebook TUXEDO InfinityBook Pro 15 Gen10 s procesorem AMD Ryzen AI 300, integrovanou grafikou AMD Radeon 800M, 15,3 palcovým displejem s rozlišením 2560x1600 pixelů. V konfiguraci si lze vybrat až 128 GB RAM. Koupit jej lze s nainstalovaným TUXEDO OS nebo Ubuntu 24.04 LTS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    29.7. 13:44 | Nová verze

    Po půl roce od vydání verze 2.41 byla vydána nová verze 2.42 knihovny glibc (GNU C Library). Přehled novinek v poznámkách k vydání a v souboru NEWS. Vypíchnout lze například podporu SFrame. Opraveny jsou zranitelnosti CVE-2025-0395, CVE-2025-5702, CVE-2025-5745 a CVE-2025-8058.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.7. 06:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.15 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (30%)
     (28%)
     (5%)
     (6%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (24%)
    Celkem 194 hlasů
     Komentářů: 21, poslední 30.7. 22:56
    Rozcestník

    Automatický Slitherlink solver

    30.8.2010 11:33 | Přečteno: 1771× | GNU | poslední úprava: 30.8.2010 11:43

    Přemýšlel jsem jak co nejlépe implementovat řešení tohoto hlavolamu. Použil jsem opět starý dobrý DLX solver, který výborně funguje pro Sudoku, a který docela dobře šel použít i pro Kakuro. Zatím jsem skončil zhruba u tohoto postupu, který dobře (tj do desítek sekund) řeší 7x7 puzzle, a většinu 10x10 puzzlí:

    1) Pro střed každého čtverce vygeneruj "tahy", které pokryjí 4 strany tohoto čtverce správným počtem čar. Tj pro "0" bude možnost jen jedna, pro "1" budou 4, pro "2" jich bude 6 apod. Tohle je jednoduché, prostě smyčka 0-15, a počítá se hammingova váha.

    2) Je třeba zajistit, aby tahy které pokryjí sousední čtverce, nastavovaly společnou hranu stejně. Tohle řeším pomocí optional constraints, podobně jako v 8-queens. Každý tah na každém čtverci jednak pokryje tento čtverec, a dál pokryje optional constraint pro svou "jižní" a "východní" stranu. "Severní" a "západní" hrana je ale 1) přesunuta do sousedícího čtverce, 2) negována. Díky tomu by v případě že by sousední čtverce nastavovaly společnou hranu na opačnou hodnotu, díky této negaci sdílely stejný optional constraint, a tím jsou tyto tahy eliminovány.

    3) Správné řešení má mít jen jednu smyčku. Proto jsem ještě zavedl omezení na počet hran, které se mohou potkat ve vrcholech čtverců. Aby se zamezilo větvení a křížení, každý vrchol může mít právě 2 nebo právě 0 hran.

    Tohle jsem zatím trochu odbyl, a řeším to až po výběru tahu jeho validací, a zahozením v případě že by a) zvýšil počet hran vedoucích do některého z 4 vrcholů na 3, nebo b) pokrývá poslední hranu do některého vrcholu, a nastavuje ji na jedničku. Tohle je složitější, musí se kvůli tomu ještě testovat na okraj hracího pole.

    Přemýšlím že bych ten kód místo do verifikace tahu změnil na udržování invariantu, že všechny dostupné tahy jsou OK, a když některý čtverec pokryju, tak prořežu volné tahy pro ostatní čtverce (a samozřejmě strčím je na stack, a při backtracku je zase obnovím). Tohle se pro Kakuro velice osvědčilo, a urychlilo to řešení fakt dost.

    4) První 3 možnosti řeší lokální vlastnosti řešení, ale správné řešení má být jedna uzavřená smyčka. Tahle verifikace není úplně triviální na naprogramování, a zatím jsem ji ani nenapsal. Místo jednoho správného řešení se mi proto vygeneruje i cca 2-5 dalších, které ale taky vypadjí zajímavě, a to správné pořád snadno vyberu.

    Otevřené otázky:

    * Má smysl přepisovat test na spojitost (bod 3)? na prožezávání? Má smysl testovat řešení že obsahuje pouze jednu smyčku (bod 4)?

    * Nejsem si jistý jestli ten test na spojitost nečistí stavový prostor víc, než samotné omezení na počet hran u čtverce. Jestli jo, asi by bylo lepší postupovat opačným směrem- pokrývat tahy vrcholy tak, že pro každý vrchol bude právě 7 možností jak jej pokrýt- buď bude vrchol holý (1 možnost), nebo pokytý dvěma hranami (6 možností). Při pokrývání by se počítaly hrany po obvodech čtverců, a verifikovalo/prožezávalo by se podle toho teprve dodatečně.

    * Úplně jiné řešení: Nebudou se vůbec generovat "hrany", budu přímo "barvit" čtverce na 2 možné barvy. Hrany budou definovány implicitně, kde se stýkají rozdílné barvy, bude hrana. Tohle vypadá lákavě, protože pro každý čtverec jsou jen 2 možné tahy, takže stavový prostor je nejmenší. Jenže zase by to povolovalo "šachovnicové" vzory, které jsou ve správných řešeních zakázány, tohle by bylo potřeba explicitně testovat a vyhazovat.. Imlementace by jinak byla podobná jako u pokrývání vrcholů- verifikace/prožezávání podle počtu hran kolem každého čtverce..

    Možná je ještě nějaké další dobré řešení? Preferuji jednoduchost a eleganci i mírně na úkor efektivity.        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    vlastikroot avatar 1.9.2010 06:24 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Automatický Slitherlink solver
    Díky, to puzzle vypadá dobře :-)
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.