Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
 26.12.2014 23:28
xkucf03             | skóre: 49
             | blog: xkucf03
        26.12.2014 23:28
xkucf03             | skóre: 49
             | blog: xkucf03
            
        Super! Zrovna dneska jsem si vzpomněl na tvůj první článek a říkal si, bych si od tebe rád něco dalšího o CNC přečetl 
 27.12.2014 00:03
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
        27.12.2014 00:03
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
         Spravil by som aj screenshoty s popisom, len sa mi stalo niekoľko nepríjemností za sebou na kompe a poslednou bol zhebnutý zdroj a téma sa mi nejak rozbila. Pretože mám vytunený desktop ako fetiš, nedalo mi sem hodiť screenshoty. Zálohujem kopec vecí, ale toš na niektoré... Mno ešte mám asi postup vyľadenia niekde odložený, ja už budem fakt všetko hádzať na do Gitu, lebo to si človek hovorí, toto nieje problém však si pamätám ako som to robil a zistil som že prd.
Späť k CNC. Inak dosť dlho som na tom robil pidiveci z hliníku, mosadze a nakoniec aj z plastu. Vlastne odlievacie formy, jako tá práca ma zo začiatku bavila ako výzva, potom ma to začalo neskutočne štvať. Vyberať pididrážky s frézou priemeru 1mm je proste hrozná vec, už to nechcem v živote robiť
 Spravil by som aj screenshoty s popisom, len sa mi stalo niekoľko nepríjemností za sebou na kompe a poslednou bol zhebnutý zdroj a téma sa mi nejak rozbila. Pretože mám vytunený desktop ako fetiš, nedalo mi sem hodiť screenshoty. Zálohujem kopec vecí, ale toš na niektoré... Mno ešte mám asi postup vyľadenia niekde odložený, ja už budem fakt všetko hádzať na do Gitu, lebo to si človek hovorí, toto nieje problém však si pamätám ako som to robil a zistil som že prd.
Späť k CNC. Inak dosť dlho som na tom robil pidiveci z hliníku, mosadze a nakoniec aj z plastu. Vlastne odlievacie formy, jako tá práca ma zo začiatku bavila ako výzva, potom ma to začalo neskutočne štvať. Vyberať pididrážky s frézou priemeru 1mm je proste hrozná vec, už to nechcem v živote robiť  Až bude niečo zaujímavé, tak zas napíšem. Hlavne by to chcelo preraziť so slobodným softvérom korporátnu strojárinu, kde je všetko uzavreté a každý znovu a znovu objavuje koleso, pritom by to stačilo otvoriť a všetko by bolo lacnejšie.
 Až bude niečo zaujímavé, tak zas napíšem. Hlavne by to chcelo preraziť so slobodným softvérom korporátnu strojárinu, kde je všetko uzavreté a každý znovu a znovu objavuje koleso, pritom by to stačilo otvoriť a všetko by bolo lacnejšie.
             27.12.2014 03:19
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        27.12.2014 03:19
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
         
             
             27.12.2014 12:04
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
        27.12.2014 12:04
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
        
 27.12.2014 10:49
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
        27.12.2014 10:49
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
         27.12.2014 20:00
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
        27.12.2014 20:00
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
        Btw mám otázku myslíte, že by služba, která by umožňovala převod DXF (s vrstvami) na NC kód měla smysl?
Služba jako démon, který běží někde na mém serveru (a je pod svobodnou licencí) ano. Ale služba, která běží u někoho cizího, ne. Ten proces výroby by měl být nezávislý a autonomní – rozhodneš se předělat návrh a poslat ho do stroje… tak tohle by mělo fungovat i bez připojení k Internetu a bez závislosti na někom třetím.
Je to stejné jako se softwarem – taky bys měl být schopný to zkompilovat, sestavit a vydat novou verzi, i kdyby nic kolem nefungovalo a měl jsi jen pár svých strojů odstřižených od zbytku světa.
 27.12.2014 19:54
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
        27.12.2014 19:54
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
         28.12.2014 00:15
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
        28.12.2014 00:15
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
         
            Musíš přidat jak na posuvu tak na osách 
 29.12.2014 05:07
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
        29.12.2014 05:07
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
         
             29.12.2014 23:26
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
        29.12.2014 23:26
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
         Udělej určitě článek prosím!
 Udělej určitě článek prosím!  
             30.12.2014 00:48
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
        30.12.2014 00:48
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
         31.12.2014 02:24
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
        31.12.2014 02:24
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
         29.12.2014 16:49
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        29.12.2014 16:49
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
         
            
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                