abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    dnes 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    včera 06:11 | Nová verze

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,58 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,32 %. Procesor AMD používá 67,43 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 05:55 | IT novinky

    V Las Vegas probíhá veletrh CES (Consumer Electronics Show, Wikipedie). Firmy představují své novinky. Například LEGO představilo systém LEGO SMART Play: chytré kostky SMART Brick, dlaždičky SMART Tagy a SMART minifigurky. Kostka SMART Brick dokáže rozpoznat přítomnost SMART Tagů a SMART minifigurek, které se nacházejí v její blízkosti. Ty kostku SMART Brick aktivují a určí, co má dělat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.1. 18:33 | Bezpečnostní upozornění

    Vládní CERT (GovCERT.CZ) upozorňuje (𝕏) na kritickou zranitelnost v jsPDF, CVE-2025-68428. Tato zranitelnost umožňuje neautentizovaným vzdáleným útočníkům číst libovolné soubory z lokálního souborového systému serveru při použití jsPDF v prostředí Node.js. Problém vzniká kvůli nedostatečné validaci vstupu u cest k souborům předávaných několika metodám jsPDF. Útočník může zneužít tuto chybu k exfiltraci citlivých

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    6.1. 16:22 | Komunita

    V úterý 13. ledna 2025 se v pražské kanceláři SUSE v Karlíně uskuteční 5. Mobile Hackday, komunitní setkání zaměřené na Linux na mobilních zařízeních, kernelový vývoj a související infrastrukturu. Akci pořádá David Heidelberg.

    … více »
    lkocman | Komentářů: 0
    6.1. 16:00 | Pozvánky

    Už je 14 dní zbývá do začátku osmého ročníku komunitního setkání nejen českých a slovenských správců sítí CSNOG 2026. Registrace na akci je stále otevřená, ale termín uzávěrky se blíží. I proto organizátoři doporučují, aby se zájemci přihlásili brzy, nejlépe ještě tento týden.

    … více »
    VSladek | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (1%)
     (4%)
     (0%)
     (10%)
     (22%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (11%)
     (54%)
    Celkem 294 hlasů
     Komentářů: 7, poslední dnes 15:35
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    2.5.2014 13:14 ghibulo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Namlouvám si texty zatím jen sám pro sebe - věci které mě nějakým způsobem inspirují, že bych je mohl číst znovu a znovu, tak je pak můžu poslouchat na kole. Zveřejnovat mě to zatím nenapadlo (člověk v těch autorskejch právech nikdy neví a pak taky nemám příjemný ženský hlas :-) ) ... jestli to ale je skrze autorské právo nějak akceptovatelné, tak bych zmíněné aktivity podpořil všema deseti. Naskenovaná knížka na netu je "zločin", ale namluvená není?
    2.5.2014 18:52 Hovádko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Namlouváš si texty pro sebe? Tak buď se strašně rád posloucháš, nebo seš masochista :-D

    Já když slyším sám sebe, tak se to nedá vydržet - lituju svý okolí, že mě musí poslouchat (když teda zrovna něco říkám) :-D
    2.5.2014 13:20 Stevko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Mnoho audiokníh sa dá nájsť na Librivox. Samozrejme len tie, kde to autorské práva umožňujú (takže napríklad Stevenson (Ostrov pokladov, Jekyll&Hyde), alebo Carroll (Alica v krajine zázrakov). Hobbit fakt zatiaľ nie. Bohužiaľ, v Češtine toho moc nie je (zhruba dva kúsky).

    A ešte je možné získavať nezanedbateľné množstvá nových textov z rôznych podcastov (StarshipSofa a okolie, Dunesteef, Podcastle, Drabblecast a iné)
    Rezza avatar 3.5.2014 14:47 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    LibreVox je moc pekny projekt.
    pavlix avatar 2.5.2014 13:38 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Neví někdo z Vás jak to mají z hlediska autorského práva vyřešené třeba knihovny?
    Knihovny jsou pokud vím řešení zákonem ;). Jenže vydavatelé čehokoliv (zvláštěpak čehokoliv digitálního) v posledních letech (desetiletích) na nějaké právní zvyklosti pokud možno serou.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Grunt avatar 3.5.2014 00:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Knihovny jsou pokud vím řešení zákonem ;). Jenže vydavatelé čehokoliv (zvláštěpak čehokoliv digitálního) v posledních letech (desetiletích) na nějaké právní zvyklosti pokud možno serou.
    Já bych byl v klidu. Ostatně z knihtisku v době jeho vzniku a nástupu také nebyly všichni nadšeni (podobně jako v dobách rušení otroctví :-)). Nicméně je zajímavé jak má sdílení pomocí knihoven zákon vyřešený, ale nikde ani náznak vynechaného prázdného políčka pro budoucí užití (jaké je třeba naprosto běžné u komunikačních protokolů).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Luk avatar 5.5.2014 20:14 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Knihovny jsou pokud vím řešení zákonem
    Ano, a odvádějí desátky organizaci Dilia ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Grunt avatar 5.5.2014 20:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    To je vtip, ne?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    5.5.2014 21:41 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Bohužel není. Dilia za každou výpůjčku jménem spisovatelů vybírá 50 haléřů. Nečasova vláda to pak chtěla zvednout na celou korunu s tím, že nově by půlku těch peněz dostávali i nakladatelé.
    Luk avatar 5.5.2014 23:35 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Není to vtip a my, spisovatelé, si na tom strááááááášeně namastíme kapsy :-D :-D :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Heron avatar 2.5.2014 13:59 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Myslíš toto?

    https://www.youtube.com/user/MluvkaSvet

    Jinak celkem doporučuju prográmek youtube-dl (a zejména jeho schopnost stahovat celé playlisty). V dnešním světě člověk nikdy neví, kdy nějaké video či celý kanál ze "záhadného" důvodu zmizí. ;-)
    Hans1024 avatar 2.5.2014 15:34 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Bohuzel s autorem to asi nijak domluvit nejde pokud podepsal s nakladatelstvim smlouvu, kde se vzdava vsech moznych i nemoznych prav.
    Veni, vidi, copi
    Grunt avatar 3.5.2014 00:06 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Doporučuju přečíst si pamflety „Právo číst“ a „nebezpečí e-booků“. V podstatě s tím jak se vyvíjejí technologie se otvírají dvě distribuční cesty, ta svobodnější a ta restriktivnější. No vzhledem k tomu, že po hudbě, pohyblivých obrázcích a softwaru se začíná na netu _pirátit_ i literatura (těžko říct co bylo dřív jestli vejce nebo slepice), můžeš klidně 4× hádat kterou cestou se vydala valná většina „držitelů práv“ (záměrně nepíšu autorů) a jak vehementně dodržování těchto práv vymáhají.
    Neexistuje nějaký způsob,jak získat souhlas autora s nekomerčním užitím jeho díla?
    A k čemu ti bude, když většina autorů tyto práva převádí na vydavatele a nevydají si svá díla sami? Možná v tom bude částečně zakopaný pes.
    A druhá věc, která mne k tomu napadla,bylo by možné, nebo přesněji proveditelné, vytvořit nějaké svobodné nakladatelství, které by vytvářelo audioknihy a fungovalo by tak, že by se na net dala výzva, že se bude vytvářet audio verze knihy "Linux v kostce" a na platbu autorovy bude potřeba taková a taková částka + náklady na pořízení, jakmile by ta částka byla na účtu sbírky, tak by se zaplatilo autorovi a bylo by.
    Mě ne. Jinak tento obchodní model nic moc. S tím jen těžko uspěješ. Pokud chceš uspět musíš přijít s trošičku kreativnějším obchodním modelem. Nicméně tě můžu ujistit, že zdaleka nejsi jediný kdo nad něčím takovým přemýšlí (v mém případě samozřejmě nejde o audioknihy, nýbrž poněkud jiný druh „literatury“) a že i pokud to nevmyslíš, tak něco takového stejně časem přijde a bude jen na autorech a majoritních vydavatelstvích jak se s tím vypořádají.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 3.5.2014 18:06 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    You are not required to sign a license that restricts your use of it.
    To je pravda, přesto mi to přijde hloupé. Jsi totiž omezen, aniž bys musel něco podepisovat.
    Grunt avatar 3.5.2014 18:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Huh?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 3.5.2014 19:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Když si koupíš papírovou knihu, automaticky ji nesmíš nesmíš dále šířit atd.
    Grunt avatar 3.5.2014 19:27 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Tohle je docela zajímavé. Některé knížky (kupodivu převážně anglické) poznámku o tom, že by neměly být jakkoliv šířeny bez písemného souhlasu autora mají, některé až na obligátní © nemají vůbec nic. No tak či tak je to špatně, v zákoně jsou nějaké výjimky a především pokud si koupíš fyzický výtisk, si jeho vlastníkem a zákon nezákon, přání autora nebo ne, si s tím jedním výtiskem můžeš dělat co chceš (resp. co fyzika dovolí). Že bych neměl sdílet knihy s kamarády nebo když už je nechci a neměl bych je dál prodávat třeba v antikvariátech, to by mi přišlo na hlavu padlé.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    5.5.2014 22:24 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Některé knížky (kupodivu převážně anglické) poznámku o tom, že by neměly být jakkoliv šířeny bez písemného souhlasu autora mají, některé až na obligátní © nemají vůbec nic.

    Tohle je hlavně setrvačností, protože v USA tohle označení bylo až do roku 1989 povinné. Knížka/film/hudební nahrávka oficiálně vydaná bez podobného označení se automaticky stala volným dílem. Bernská úmluva (základ autorských zákonů po celém světě kromě asi dvou zemí) ale výslovně říká, že kopírovací monopol vzniká automaticky a platí bez ohledu na označení díla.

    pavlix avatar 6.5.2014 08:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    To je taková škoda.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.5.2014 22:18 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Mě ne. Jinak tento obchodní model nic moc. S tím jen těžko uspěješ. Pokud chceš uspět musíš přijít s trošičku kreativnějším obchodním modelem. Nicméně tě můžu ujistit, že zdaleka nejsi jediný kdo nad něčím takovým přemýšlí (v mém případě samozřejmě nejde o audioknihy, nýbrž poněkud jiný druh „literatury“) a že i pokud to nevmyslíš, tak něco takového stejně časem přijde a bude jen na autorech a majoritních vydavatelstvích jak se s tím vypořádají.

    V čem vidíš největší problém a máš nějaký nápad, jak ten model vylepšit? Mě to zajímá, protože asi tak za 2 roky chci tímhle způsobem začít překládat. Do samotných audioknížek bych se asi nepustil, protože pro ně nevidím dost velký trh (výslednou kvalitu mého případného snažení nechme stranou), ale překlady by se mohly uchytit, mimo jiné protože se na to dají navázat různé bonusy, například komentáře různých lingvistických rozdílů mezi originálem a překladem pro studenty cizích jazyků nebo třeba i ty audioknihy.

    3.5.2014 10:32 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Je namlouvani chranenych del a jejich zverejneni v souladu s autorskym pravem?
    Jendа avatar 3.5.2014 18:02 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Ne.
    Jendа avatar 3.5.2014 18:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    (Teda záleží, čemu se říká chráněné dílo -- třeba kniha pod Creative Commons je taky chráněná, ale tam je to v pořádku. Měl jsem na mysli běžné komerční licence.)
    3.5.2014 18:14 Jack Hokus | skóre: 34 | blog: LostHeaven
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Audioknihy legálně
    Není. Právě proto jsem psal, že ten dotyčný dělá dobrou věc špatným zpusobem. Cílem tohoto poštu je zkusit najít způsob, který by umožnil tomu člověku pokračovat v tom co dělá porušování zákona.

    http://www.jackhokus.cz/

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.