Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
legitimni, kdyz lide vyjadri nazor k systemd takovym tim zkratkovitym zpusobem - totiz ze to nazvou srackouLegitimní to není, systemd není sračka, protože přináší jednoznačné benefity oproti původnímu SysV init (nebudu znovu vyjmenovávat).
jsem programoval jeden init-script asi tak jednou za 5 let. U systemd budu tedy muset editovat jedenkrat za 5 let nejaou unit. Uspora ??Úspora je v tom, že ten unit poběží všude (bude-li mít správně nastavené a standardní dependencies) a nebudeš muset pokaždé vymýšlet číslo, které mu přiřadit, aby na daném počítači fungovalo. Což u pár počítačů asi nebude velký problém, ale vývojář software nezávislého na distribuci nemá naprosto představu, na jak obskurním setupu může software běžet. PS: Já pořád nechápu tu averzi k systemd, co je s těma lidma? Kdysi jsem psal process manager (ještě v dobách před systemd) a deklarace pořadí byla dána závislostmi - nikdy by mě nenapadlo dělat jej přes čísla. Jako chápu, že u SysV initd kdysi dávno někdo zvolil čísla, ale obhajovat to jako lepší řešení, když dnes vedle sebe postavím číselné a deklarativní, to už musí být něco sakra špatně...?
PS: pokud ti nevyhovuje journalctl, používej rsyslog a logrotate, nic ti v tom nebráníKdyž nebude mít funkční journal s dostatečnou historií, tak kdykoli udělá
systemctl start mojeslužba
(které mimochodem nejde debugovat co vlastně přesně spouští, aby to člověk mohl zkusit ručně nebo se prostě podíval co se sakra děje) a nenaběhne to, tak si nemá jak vypsat, co to řeklo na stdout a stderr než to umřelo, ne?
StandardOutput=append:/var/log/app/app.log StandardError=append:/var/log/app/error.lognebo:
StandardOutput=syslog StandardError=syslog #StandardError=inherit SyslogIdentifier=<your program identifier> # without any quote SyslogFacility=local4Nebo pak jak jsem zmínil, tak globálně přesměrovat journald:
nano /etc/systemd/journald.conf ... [Journal] ... ForwardToSyslog=yes MaxLevelSyslog=debug ...Prostě možností je spousta. Buď lze přesměrovat jen něco, nebo všechno, nebo nezapisovat do journald, ale rovnou do souboru apod.
Obecně není s funkčností problém, takže někde asi děláš chybu.To není pravda, například neskipnutelné (e.g. zmáčknutím Ctrl+C na konzoli) čekání při bootu nebo absence základní funkčnosti v journalu jsou normálně oficiální vlastnosti.
journalctl
, ale musis zadat konkretny namespace (ako parameter).
[1] https://github.com/poettering/systemd/commit/cc4df240559aa56407ca0a0c5d2abf635b5ba477
- Pretoze je to proti filozofii Linuxu(zbytek přeskočím) Co přesně je na tom proti filozofii Linuxu? "Filozifií Linuxu" je nastartovat systém a pustit klíčové procesy po startu systému. To dělá initd i systemd, systemd řekněme spolehlivěji a efektivněji. Ve skutečnosti, funkcionalita systemd by šla zjednodušit na to, co dělá initd, ale stejně to nikdo neudělá, protože se nikdo nechce vracet o desítky let zpátky. Stejně jako nikdo nejde zpátky do dob kernelu 2.0.x , přestože byl jednoduchý a každá část dělala přesně jednu věc, na kterou byla určena - jednoduše byl neefektivní... Byl devfs proti filozofii Linuxu? Jsou GPU drivery v kernelu proti filozofii Linuxu? PS: Nechcu spadnou do flamewar. Je to jenom reakce na termín "filozofie Linuxu" a jeho ohýbání pro účely vlastní argumentace.
To dělá initd i systemd, systemd řekněme spolehlivějiMinimálně než byly odladěné různé problémy tak to s tou spolehlivostí nebylo moc slavné. Teď už jsem naštěstí dlouho na problém nenarazil, ale pokud někdo přecházel v období kdy to ještě nebylo ready, tak má pachuť dost velkou.
Uhádnete, kde byl problém?
Že systemd je sračka?
Bol problém v tom,že After=
určuje len poradie a Requires=
vyžaduje aby bol daná služba, proces už pri spustení aktívny.
systemd-analyze dot 'nfs-server.*' | dot -Tsvg > systemd.svgPřípadně pak ještě konkrétněji:
# vygeneruje jen dependency "After=, Before=" systemd-analyze dot 'nfs-server.*' --order | dot -Tsvg > systemd.svg # vygeneruje jen dependency "Requires=, RequiresOverridable=, Requisite=, RequisiteOverridable=, Wants=, Conflicts=" systemd-analyze dot 'nfs-server.*' --reuire | dot -Tsvg > systemd.svgAtd. Jde si s tím dost hrát a znázornit si jednoduše pořadí, jak by mělo docházet ke spouštění.
/etc/fstab
pre GFS2 pridat parameter x-systemd.after=drbd.service
, inac mi to stale pripajalo este pred tym, ako nabehlo DRBD.
systemctl enable
ExecStartPre=bash -c 'sleep 23s'
, pripadne zkusit vyuzit neco ze skupiny StartLimit*
Ma se na neho pockat a pak pokracovat bez ohledu na vysledek.To je otázka, zejména když to čekání je nepřeskočitelné a pak člověk teče když čeká někde v mrazu/hluku u konzole než to napočítá do 90. Manuál taky píše boot will continue without waiting, ale manuály k systemd už mají ten syndrom co mají zákony, že je prostě člověk kvůli jejich objemu nemůže znát všechny a pak ho něco překvapí. A o kousek výš se asi píše jak z toho ven (ale nezkoušel jsem to), že i nofail záznamu můžeš dát
x-systemd.before=nějaká_unita
, a pak by to mohlo počkat a až pak spustit ten NFS server nebo co to tam Max měl. Ještě teda nevím jak je to s pokusem o další spuštění - třeba by NFS server měl že když selže, tak se to po 10 sekundách restartuje, ale když se nepodaří ten mount, tak se NFS možná ani nedostane do toho failed stavu kdy by se zkoušelo otáčet (spolu se svými závislostmi). Vida, taky by to asi šlo vyřešit tím, že se NFS dá after=ten_mountpoint, ne?
Tiskni
Sdílej: