Byla vydána nová verze 3.38 frameworku Flutter (Wikipedie) pro vývoj mobilních, webových i desktopových aplikací a nová verze 3.10 souvisejícího programovacího jazyka Dart (Wikipedie).
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 28 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Byl vydán Debian 13.2, tj. druhá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.
Google představil platformu Code Wiki pro rychlejší porozumění existujícímu kódu. Code Wiki pomocí AI Gemini udržuje průběžně aktualizovanou strukturovanou wiki pro softwarové repozitáře. Zatím jenom pro veřejné. V plánu je rozšíření Gemini CLI také pro soukromé a interní repozitáře.
V přihlašovací obrazovce LightDM KDE (lightdm-kde-greeter) byla nalezena a již opravena eskalace práv (CVE-2025-62876). Detaily v příspěvku na blogu SUSE Security.
Byla vydána nová verze 7.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.1. Další novinky v příslušném seznamu.
Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.
Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Muže mi někdo vysvětlit proč všichni testují vícecore cpu na JEDNÉ aplikaci? Na živě a světu hardware jsem si už tak nějak zvykl na stupidní testy s ještě horšími závěry, ale od člověka linuxu znalého... Tento test víc než cokoliv jiného ukazuje obtížnost paralelizování kompilace vybraných balíčků ve vybraném kompilátoru, než nevhodnost Quad Core - to srovnání Q a E hovoří za vše. Na E vám 4 nezávislé procesy pojedou v podstatě poloviční rychlostí než na Q.
Na E vám 4 nezávislé procesy pojedou v podstatě poloviční rychlostí než na Q.A co z toho pro uzivatele plyne? Lide nejsou zvykli takhle pracovat. V naproste vetsine chteji, aby byla hotova co nejrychleji jedna konkretni uloha a smitec.
tmpfs?
/var/tmp/portage je umístěn na tmpfs.
Tipnul bych si, že v procesoru integrovaný řadič by v tomhle případě asi hodně pomohl, ale AMD ještě čtyřjádrové procesory neprodává, takže porovnání nebude.Taky bych čul problém tady. FSB je na intelí platformě nejužší místo a s rostoucím počtem procesorů se musí zužovat čím dál tím víc.
Neco takoveho jsem chtel presne napsat. V pocitaci je proste spousta komponent sekvencni (pameti, disky, ...). Ceka se take casto na sdilena data.
Dalsi problem bych videl v tom, ze napsat neco pro n vlaken, kde si n dopredu stanovim treba na 2 je jeste pomerne snadne. Ale napsat spolehlive neco pro n, kde se n odvodi az za behu je mnohem slozitejsi. Navic ono pokud si neco vicevlaknoveho zkusite napsat, tak zjistite, ze vas paralelni program zas tak paralelni byt nemusi.
Nesdileji mezi vlakny a tedy mezi jadry zadna data atd. Takze tady bych v tomto pripade problem opravdu nevidel.Nešlo mi o sdílení dat mezi jádry, ale o paměťovou propustnost. Překlad programu je na práci s pamětí dost náročný...
Kdyz A zavisi na B a B zavisi na C tak tyto tri cinnosti je proste nutne provest sekvencne.Tady vyloženě záleží na tom, jak je program napsán a rozdělen do souborů. AFAIK překlad většinou probíhá tak, že se nejdřív ze všech *.c zdrojáků přeloží *.o a ty se nakonec slinkují dohromady. Tu první část lze vcelku snadno provést paraleleně. Samozřejmě když je všechno v jednom souboru, tak už to tak jednoduché není.
Tiskni
Sdílej: