Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.
Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.
Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.
David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …
Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.
Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.
V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.
Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.
(Historicky, tolik dal Andrej Anastasov System Shocku ve SCORE 11 )ANDREWa jsem nesnášel...vypadá to hustě...
P.S. Jo, abych si jeste flejmul: DeusEx (jednicka) je stejne nejlepsi! :DLepší než Half-Life? Těžko.
To neni o nejakym papirovym seznamu napadu. To je o umeni designu - vsechny 3D hry pred halflifem mi pripadaly delany stylem: vymyslet par klicovych napadu ktery se dobre vyjimaji na screenshotech, rovnomerne rozprostrit a meziprostor vyplnit vatou. Halflife nemel nejlepsi napady ale taky zadnou vatu. Menilo se prostredi, menila se zapletka (nebo to co se u 3d akci poklada za zapletku
Pokud jde o atmosferu a pribeh, Thief a Halflife jsou ve svych zanrech moji favoriti. Ale to je mozna tim ze jsem systemshocku nejak neprisel na chut.
Ale to je mozna tim ze jsem systemshocku nejak neprisel na chut.tak jest. znal jsem pár takových, kteří nechápali, co na tom sshocku vidím. já zase nechápal je, jaktože oni to nevidí.
Tiskni Sdílej: