abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | Zajímavý software

    BreezyBox je open-source shell a virtuální terminál pro populární jednočip ESP32. Nabízí základní unixové příkazy, sledování aktuálního pracovního adresáře (CWD), jednoduchý instalátor a spouštěč aplikací v podobě ELF binárních souborů, zabudovaný HTTP server nebo třeba ovládání WiFi - ukázka použití coby 'malého osobního počítače'. Ačkoliv je BreezyBox inspirovaný BusyBoxem, oproti němu má tento projekt několik externích závislostí, zejména na ESP-IDF SDK. BreezyBox je dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 16:00 | Humor

    Byl představen cross-assembler xa.sh, napsaný čistě v Bourne shell skriptu. Tento nástroj umožňuje zpracovávat assemblerový kód pro Intel 8080, přičemž je možné snadno přidat podporu i pro další architektury, například 6502 a 6809. Skript využívá pouze různé běžné unixové příkazy jako jsou awk, sed nebo printf. Skript si lze stáhnout z GitHubového repozitáře projektu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 17:22 | IT novinky

    Byla představena nová verze modelu Claude Opus 4.6 od společnosti Anthropic. Jako demonstraci možností Anthropic využil 16 agentů Claude Opus 4.6 k vytvoření kompilátoru jazyka C, napsaného v programovacím jazyce Rust. Claude pracoval téměř autonomně, projekt trval zhruba dva týdny a náklady činily přibližně 20 000 dolarů. Výsledkem je fungující kompilátor o 100 000 řádcích kódu, jehož zdrojový kód je volně dostupný na GitHubu pod licencí Creative Commons.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 16
    včera 16:44 | Komunita

    Kultovní britský seriál The IT Crowd (Ajťáci) oslavil dvacáté výročí svého prvního vysílání. Sitcom o dvou sociálně nemotorných pracovnících a jejich nadřízené zaujal diváky svým humorem a ikonickými hláškami. Seriál, který debutoval v roce 2006, si i po dvou dekádách udržuje silnou fanouškovskou základnu a pravidelně se objevuje v seznamech nejlepších komedií své doby. Nedávné zatčení autora seriálu Grahama Linehana za hatecrime však vyvolává otázku, jestli by tento sitcom v současné Velké Británii vůbec vznikl.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    včera 13:33 | IT novinky

    Společnost JetBrains oznámila, že počínaje verzí 2026.1 budou IDE založená na IntelliJ ve výchozím nastavení používat Wayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 11:22 | IT novinky

    Společnost SpaceX amerického miliardáře Elona Muska podala žádost o vypuštění jednoho milionu satelitů na oběžnou dráhu kolem Země, odkud by pomohly zajistit provoz umělé inteligence (AI) a zároveň šetřily pozemské zdroje. Zatím se ale neví, kdy by se tak mělo stát. V žádosti Federální komisi pro spoje (FCC) se píše, že orbitální datová centra jsou nejúspornějším a energeticky nejúčinnějším způsobem, jak uspokojit rostoucí poptávku po

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    včera 11:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.53.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 70 vývojářů, z toho 21 nových. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Komunita

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 216. sraz, který proběhne v pátek 20. února od 18:00 v Red Hat Labu (místnost Q304) na Fakultě informačních technologií VUT v Brně na ulici Božetěchova 1/2. Tématem srazu bude komunitní komunikační síť MeshCore. Jindřich Skácel představí, co je to MeshCore, předvede nejrůznější klientské zařízení a ukáže, jak v praxi vypadá nasazení vlastního repeateru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 9.0 multiplatformní digitální pracovní stanice pro práci s audiem (DAW) Ardour. Přehled novinek, vylepšení a oprav v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.2. 13:55 | IT novinky

    Hodnota Bitcoinu, decentralizované kryptoměny klesla pod 70 000 dolarů (1,44 milionu korun).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (25%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (29%)
    Celkem 795 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    11.3.2008 22:42 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    H.264 video bývá vyhlazenější než ASP video, nicméně i v nastavení x264 se přílišnému vyhlazení dá bránit. Např. redukcí nebo vypnutím deblockingu, ale v poslední době se velmi slibně vyvíjí AQ patch pro x264, který dává znatelně detailnější, ostřejší obraz. Zatím není oficiálně začleněn v x264, ale lze jej používat už dnes (zkoušel jsem, pomohl znatelně).
    David Ježek avatar 11.3.2008 23:27 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    zítra (až mi doběhnou současné joby) sem vrazím výsledek z AQ x264. uvidíme
    11.3.2008 23:48 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    (Nevím, jakou aplikaci používáte, ale pokud se to nekóduje přímo programem x264, myslím, že se pro použití AQ musí použít i opatchovaná verze aplikace, alespoň v případě Avidemuxu, který používám, to tak bylo.)
    David Ježek avatar 11.3.2008 23:59 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    vdub, používám vfw kodek

    ... jo a prosím, nevykejte mi, vzácný pane ;-)
    12.3.2008 14:47 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    popokud chceč víc detailů, zkus použít deadzone.

    Jinak AVC je silnější komprese, takže objektivně nemůže divx uchovat víc obrazových dat. Imho ten šum není věrný, je jen aproximovaný - vrazte si tam šum při přehrávání a stejný výsledek. s původním videem to ale nemá moc společného.

    Myslím, že čas si s x264 neztrácel. Divx nemá na H.264. POkud by měl, je to extrémní případ, vyjímka.
    12.3.2008 21:29 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    Tak, teď jsem konečně viděl shoty (konqueror bez flashe nebral). A řeknu ti tohle: DivX je přeostřenej a zkreslenej artefaktama. Buď rád, že má x264 takovej hladkej obraz, jinak bys hořce plakal, až by ses to pokusil sledovat na monitoru s větší uhlopříčkou/rozlišením. Vypadalo by to naprosto hnusně.
    Saljack avatar 11.3.2008 22:54 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    Když já něco kóduju tak jedine xvid. Zajímalo by mě co je na mkv tak super oproti avi.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    11.3.2008 22:58 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    to sa zrejme prejavi az ked tam chces pridat viac nez video a zvuk
    Saljack avatar 12.3.2008 08:03 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    A co tam můžu ještě přidat druhou stopu umí i avi, jediný co vím je to že se tam daji dát přímo titulky.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    David Ježek avatar 12.3.2008 09:00 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    a taky tam jdou nasázet kapitoly, určit jazyková verze audio stop, což pak zohledňuje třeba menu ve VLC a vůbec další věci. já toho používám jen minimum, ale je to tu a řada lidí má matrošku právě proto v oblibě.
    Saljack avatar 12.3.2008 16:19 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    Jenže k čemu to je když pak půlka lidí vydí příponu mkv a třeba jim to ani nejde přehrát tak si řeknou že je to na nic. Hodně by matrošce pomohlo kdyby v ní warez grupy vydávaly filmy.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    David Ježek avatar 12.3.2008 16:27 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    Hodně by matrošce pomohlo kdyby v ní warez grupy vydávaly filmy.
    tys byl poslední rok a půl někde v uzbekistánu? :-) samozřejmě že v matrošce vychází drtivá většina věcí, tedy HD ripů. zbytek bývají zdrojový .ts nebo tak něco, al mkv imho vede.
    Saljack avatar 12.3.2008 18:10 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    Nezlob se na mě ale HD fakt nefandím nevidím na tom nic super a film na 2CD jsem v mkv neviděl. Jedině budu rád když se mkv masivně prosadí, to samý co mě sere že ogg mi nejede v mobilu ale mp3 jo.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    David Ježek avatar 12.3.2008 18:17 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    můj názor na HD video je veřejně znám již více než rok. ale to nic nemění na faktu, že tyto HD releasy jsou v drtivé většině v matrošce.
    12.3.2008 09:01 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    Matroska is designed with the future in mind. It incorporates features you would expect from a modern container format, like:

    Fast seeking in the file

    High error recovery

    Chapter entries

    Selectable subtitle streams

    Selectable audio streams

    Modularly Extendable

    Streamable over internet (HTTP and RTP audio & video streams)

    Menus (like DVDs have)
    David Ježek avatar 11.3.2008 23:04 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    já osobně používám mkv proto, že je úspornější oproti avi. raději prostor věnuji bitratu než režii kontejneru. btw jakotže jako linuxák používáš microsoftí kontejner, zatímco já wokenář jedu tento "otevřený formát"? :-) (rejpy.rejp, neber mě vážně, právě do mě padá pivo)
    Saljack avatar 12.3.2008 08:03 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    Já používám avi protože je nejvíce rozšířený ale jinak je mi to úplně u pr..le. Zajímalo by mě jestli by mi mkv přehrál dvd přehráváš s divx. Avi je ms jo to jsem ani nevěděl (nemyslel jsi wmv).
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    12.3.2008 14:38 Peter H. | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    Ono problém je v tom, že niekedy ten dvd prehrávač neprehrá ani to AVI :-D . A áno, avi vyvinul MS (hoci teraz doporučuje asf(=wmv)).
    Have you tried turning it off and on again?
    12.3.2008 14:51 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    Matroska ti ušetří pár mega pro video. Matroska umí víc stop, titulky, písmo pro titulky, přílohy, komentáře.

    Matroska umožňuje linkovat - třeba u 13 epizod na DVD se opening a closing epizod (všude stejný) uloží zvlášť a napojí se při přehrávání - úspora 50-100MB na jednu epizodu. Kvalita videa pro samotný děj tak může být vyšší, super!

    Jo, MPlayer to zatím neumí zpracovat. Kupte si widle :)
    belisarivs avatar 12.3.2008 17:35 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    Mplayer neumi Matrosku? Opravdu? Tohle se mi nezda.
    IRC is just multiplayer notepad.
    12.3.2008 17:39 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    Umí, ale ne všechny její funkce... IMHO
    12.3.2008 07:17 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    Lze do DivX 6.8 převádět z příkazové řádky v Linuxu? Pěkné porovnání.
    David Ježek avatar 12.3.2008 09:01 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    obávám se, že DivX je win/mac-only záležitost.
    stativ avatar 12.3.2008 17:43 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    DivXLinuxCodec, ale je to 6.1.1.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    David Ježek avatar 12.3.2008 18:30 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    ano, ale to už je přeci jen trochu postarší verze. je to škoda, že tahle firma linux spíš ignoruje, na druhou stranu je ale chápu, byznys je byznys.
    12.3.2008 09:19 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    brs jsou na imageshacku proto, že zde mi to u 734kB png hází, že je příliš velký přestože limit je 750kB
    Nebude to třeba tím, že ten váš obrázek nemá 734 kB, ale 734 KiB, což je přibližně 751 kB? Do zdrojáků Abíčka na výpočet velikosti jsem se nedíval, ale j e to první co mne u té velikosti napadlo…
    David Ježek avatar 12.3.2008 09:29 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    Příloha:
    mno, jeden z OS tedy imho blbě počítá...
    12.3.2008 11:49 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    Ano, ten OS (resp. jeho výchozí správce souborů), ze kterého máte screenshot, počítá blbě. Vizte např. Bajt – násobky a užívané předpony.
    Zdenek.Z avatar 12.3.2008 09:38 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    zde mi to u 734kB png hází, že je příliš velký přestože limit je 750kB
    Nemohlo by to být způsobeno třeba tímhle? :-)
    3.1.2009 13:54 Andy | skóre: 18 | NMnMet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci

    ;))

    Válka je vůl ... a já taky ;) | Chaotic state of my influence.
    12.3.2008 14:40 cenda | skóre: 24 | blog: dedalebedanebohurvajs | Planá nad Lužnicí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    Nebyl by nějaký přehled formátů, kontejnerů, kodeků, atd? Chtěl bych si udělat nějaký ucelený obrázek. Už jsem hledal, ale třeba znáte nějakou dobrou stránku, na kterou jsem nenarazil.

    Dík

    P.S. Wiki jsem prolezl...
    29.5.2008 12:09 cenda | skóre: 24 | blog: dedalebedanebohurvajs | Planá nad Lužnicí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DivX 6.8 Pro vs. x264 v modelové situaci
    Tak jsem po čase na pěkný přehled narazil, tak ho sem přidám .

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.