abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:33 | IT novinky

    Apple oznámil, že iPhone a iPad jako první a jediná zařízení pro koncové uživatele splňují požadavky členských států NATO na zabezpečení informací. Díky tomu je možné je používat pro práci s utajovanými informacemi až do stupně „NATO Restricted“, a to bez nutnosti instalovat speciální software nebo měnit nastavení. Žádné jiné běžně dostupné mobilní zařízení tak vysokou úroveň státní certifikace dosud nezískalo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 13:00 | IT novinky

    Americký provozovatel streamovací platformy Netflix odmítl zvýšit nabídku na převzetí filmových studií a streamovací divize konglomerátu Warner Bros. Discovery (WBD). Netflix to ve čtvrtek oznámil v tiskové zprávě. Jeho krok po několikaměsíčním boji o převzetí otevírá dveře k akvizici WBD mediální skupině Paramount Skydance, a to zhruba za 111 miliard dolarů (2,28 bilionu Kč).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 12:44 | IT novinky

    Americká společnosti Apple přesune část výroby svého malého stolního počítače Mac mini z Asie do Spojených států. Výroba v závodě v Houstonu by měla začít ještě v letošním roce, uvedla firma na svém webu. Apple také plánuje rozšířit svůj závod v Houstonu o nové školicí centrum pro pokročilou výrobu. V Houstonu by měly vzniknout tisíce nových pracovních míst.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    včera 12:11 | Zajímavý článek

    Vědci Biotechnologické společnosti Cortical Labs vytvořili biopočítač nazvaný CL1, který využívá živé lidské mozkové buňky vypěstované z kmenových buněk na čipu. Po úspěchu se hrou PONG se ho nyní snaží naučit hrát DOOM. Neurony přijímají signály podle toho, co se ve hře děje, a jejich reakce jsou převáděny na akce jako pohyb nebo střelba. V tuto chvíli systém hraje velmi špatně, ale dokáže reagovat, trochu se učit a v reálném čase se hrou

    … více »
    karkar | Komentářů: 8
    včera 01:55 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.2. 21:33 | Nová verze

    Ben Sturmfels oznámil vydání MediaGoblinu 0.15.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání. MediaGoblin (Wikipedie) je svobodná multimediální publikační platforma a decentralizovaná alternativa ke službám jako Flickr, YouTube, SoundCloud atd. Ukázka například na LibrePlanet.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.2. 15:44 | Zajímavý software

    TerminalPhone (png) je skript v Bashi pro push-to-talk hlasovou a textovou komunikaci přes Tor využívající .onion adresy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    26.2. 12:22 | IT novinky

    Před dvěma lety zavedli operátoři ochranu proti podvrženým hovorům, kdy volající falšuje čísla anebo se vydává za někoho jiného. Nyní v roce 2026 blokují operátoři díky nasazeným technologiím v průměru 3 miliony pokusů o podvodný hovor měsíčně (tzn., že k propojení na zákazníka vůbec nedojde). Ochrana před tzv. spoofingem je pro zákazníky a zákaznice všech tří operátorů zdarma, ať už jde o mobilní čísla nebo pevné linky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    26.2. 03:44 | Komunita

    Společnost Meta (Facebook) předává React, React Native a související projekty jako JSX nadaci React Foundation patřící pod Linux Foundation. Zakládajícími členy React Foundation jsou Amazon, Callstack, Expo, Huawei, Meta, Microsoft, Software Mansion a Vercel.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    26.2. 01:22 | IT novinky

    Samsung na akci Galaxy Unpacked February 2026 (YouTube) představil své nové telefony Galaxy S26, S26+ a S26 Ultra a sluchátka Galaxy Buds4 a Buds4 Pro. Telefon Galaxy S26 Ultra má nový typ displeje (Privacy Display) chránící obsah na obrazovce před zvědavými pohledy (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (17%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (2%)
     (5%)
     (2%)
     (13%)
     (26%)
    Celkem 972 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Grunt avatar 1.7.2009 00:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár rychlých postřehů k Ubuntu 9.04
    • bez problémů s kodeky (až na obvyklý Totem, který nezvládne DVD video disky, ale na ty i ve windows používám vlc, už jsem si na to zvykl)
    • zprovoznění geforcky vč 3D akcelerace uzavřeným driverem je naprosto primitivní. pár klinutí myší a hotovo, systém nezlobí, rovnou naběhne desktop se základními 3D kravinkami (překvapivě jsem si na to zvykl).
    • zprovoznění skeneru: primitivní instalace dvou deb balíčků, otázka minuty. paráda.
    Sem patří červí díra spojující obě tato místa. V tomto případě jsou spokojení uživatelé ta nejhorší možná varianta.
    start i vypnutí systému, to je RYCHLOST! mám přímé srovnání s čerstvě instalovanou vistou ultimate, to je v tomto ohledu proti ubuntu plíseň.
    V tom případě doporučuji (i třeba jen vyzkoušet) nejnovější Fedoru a gnome-udělátko-pro-systémové-služby. To je teprve fičák. Pomalu ale jistě už mi začíná rýt do svědomí ta část kde se inicializuje jádro.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    1.7.2009 01:30 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár rychlých postřehů k Ubuntu 9.04
    Vedle píšeš:
    včetně zkušeního HD multiplexu, ale H264 Mascom samozřejmě neumí
    Jak umí h.264 nové ubuntu na tvém stroji? Když omezíš systém na jedno jádro, dokáže přehrát nějaké to 1080p bez cukání při současném browsení, scrollování v OOo Calcu a podobných na první pohled neškodných činnostech?
    David Ježek avatar 1.7.2009 07:26 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár rychlých postřehů k Ubuntu 9.04
    H.264, tedy přesněji x264 videa umí bez potíží. Proč bych ale měl systém omezovat na jedno jádro, když mám čtyři (a HT k tomu)? Jinak v tomto PC svůj TV tuner nemám, pokud ti jde o toto, nehledě na to, že obecně co se týče H.264 by tam mělo jít zprovoznit VPDAU, ale proč bych se namáhal. ;-)
    1.7.2009 09:21 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár rychlých postřehů k Ubuntu 9.04
    Jde mi o test SW, ne HW. ;-)
    Grunt avatar 1.7.2009 11:45 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár rychlých postřehů k Ubuntu 9.04
    by tam mělo jít zprovoznit VPDAU, ale proč bych se namáhal.
    Citoslovce výsměchu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    1.7.2009 08:56 PF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár rychlých postřehů k Ubuntu 9.04

    9.04 jsem instaloval doma na trochu starší počítač (2,66 GHz Celerová zelenina, 1GB Ram, GeForce 4MX) a instalace byla opravdu bez problémů. Následovala aktualizace balíčků, po které všem ostatním uživatelům přestal startovat gnome-settings-daemon a tudíž použití gnome, nebo jakékoliv gnome aplikace, bylo skoro nemožné. Po nějakém tom googlování jsem zjistil že je potřeba smazat nějaký soubor, který byl součástí aktualizací. WTF! Normální user by byl v kytkách a ladným kopancem by posílal nové ubuntu do odpadkáče i s celými těmi linuxy a internety dohromady....

    Samozřejmě nechci nějak moc rýpat, vím že se to může stát. Chci jenom říct, že jsem v podstatě spokojený a pochvaluji si jak už je ten linux přítulnej a použitelnej a pro všechny a pak mě překvapí nějaká taková blbost, která působí jako studená sprcha :-(

    Ale jinak je to fajn verze, funguje dobře a všechno je jak potřebuji. Takže zatím relativní spokojenost, přeji příjemnou zábavu s nabušeným dělem!

    regine2 avatar 1.7.2009 10:36 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár rychlých postřehů k Ubuntu 9.04

     ... jsem zjistil že je potřeba smazat nějaký soubor, který byl součástí aktualizací. WTF...

    Já jsem nic potřeboval mazat.


    Ubuntu 9.04 mi ale provádí paseku (předchozí 8mička ne) u založeného druhého účtu. Po nějaké době po přihlášení v druhém účtu se mi okénka otevírají nějak smrsknutě jen napůl v horní polovině (maximalizace okna nepomůže). Je nutné je myší natahovat. Postupně jsem zakládal i jiné účty, ty předchozí mazal a chyba je stále stejnou u druhotných účtů. V prvním původním účtu z instalace se neprojevuje.

     

     

    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    |🇵🇸 avatar 1.7.2009 11:38 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár rychlých postřehů k Ubuntu 9.04
    Já jsem teda z těch balíčků KDE4 z Launchpadu zoufalý.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    David Ježek avatar 1.7.2009 11:44 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár rychlých postřehů k Ubuntu 9.04
    KDE4 mi stačilo v mandrivě. kdybych chtěl dělat betatesting, nainstaluju W7 beta.
    |🇵🇸 avatar 1.7.2009 11:48 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár rychlých postřehů k Ubuntu 9.04
    Právě, že ty balíčky v Ubuntu nejsou vůbec aktualizovány (Amarok 2.1.1 je venku už dlouho a aktualizace v Ubuntu nikde).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    David Ježek avatar 1.7.2009 12:34 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár rychlých postřehů k Ubuntu 9.04
    ubuntu se mi líbí mimo jiné proto, že v něm není to šíleně přeplácaný překombinovaný, nestabilní kde4.
    1.7.2009 12:54 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár rychlých postřehů k Ubuntu 9.04

    A mne sa na openSUSE páči to, že je v ňom normálne nepreplácané a stabilné KDE4.

    |🇵🇸 avatar 1.7.2009 13:22 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár rychlých postřehů k Ubuntu 9.04
    Bodejť, když jsou tam blbé balíčky.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Vojtěch Trefný avatar 1.7.2009 14:45 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár rychlých postřehů k Ubuntu 9.04
    |🇵🇸 avatar 1.7.2009 15:07 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár rychlých postřehů k Ubuntu 9.04

    Já měl:

    deb http://ppa.launchpad.net/kubuntu-ppa/backports/ubuntu jaunty main
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Jardík avatar 2.7.2009 04:00 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár rychlých postřehů k Ubuntu 9.04
    Naposledu jsem se Ubuntu věnoval u příležitosti verze 8.04. Dnes tu máme 9.04.

    Ze shipitu před několika týdny dorazila 64bitová 9.04, teprve až tento víkend jsem se k ní pořádně dostal. A vzal jsem to pěkně od podlahy, systém jsem nahodil na Nehalemu s GeForce GTX 260-216 (díky za ní Igore) a další veteší. Zkrátka na megadělu poslední generace. V podstatě se sešly dvě mouchy jednou ranou, výsledkem je nejen ukojení mé touhy si osahat nejnovější verzi Ubuntu, ale také mít podhoubí pro nějaké další články (zatím pšššššt, Robert ještě spí :-).

    Takže stručné shrnutí:
    • hnusně velký fonty, tlačítka a ikony hned po spuštění
    • nefunguje wifi karta, která v předchozí verzi fungovala
    • nelze aktualizovat systém a doinstalovat další balíčky (souvisí s předchozím)
    • zprovoznění tiskárny: 300x300dpi je rekord, co lze vymáčknout. Bezokrajový tisk nic neříká, natož třeba ICC profily.
    • počáteční nastavení a konfigurace - když to jede všechno hned, máte štěstí, když né, máte smůlu a můžete vyhazovat (bez internetu ani nenajdete řešení)
    • rozlišení nastaveno na 480p! a nelze změnit. Ať žije FullHD.

    Zkrátka a dobře, Ubuntu mě s každou další verzí stále více a více sere. Multimediální klávesy na klávesnici nefungují, nenarazil jsem na nic, co bych nemusel řešit nějakým postupem jednodušším než psaním 800 slov do terminálu. Tohle je podle mě ta správná cesta pro desktopový linux. Na moderním PC hned zaznamenáte, že systém je pomalý - může za to titiž defaultně aktivované škálování procesoru i na desktopu, kde to potřeba není (oukej, firefox se spouští chválihodných 6 minut, ale vzhledem k tomu, že jej spouštím pouze 20x za denně, tak mě to fakt neštve). to mi připomíná: start i vypnutí systému, to je RYCHLOST! 10s se ukazuje zbytečná nabídka grubu, pak se začne inicializovat jádro, problikne několikrát obrazovka, nahodí se usplash, 15s ukazuje stav bootu, pak černá obrazovka a čeká se dalších 15s na start login manageru a pak ještě dalších 15s než nastartuje gnome s kýblem zbytečnejch appletů. Když to srovnám s čerstvě nainstalovanými Wokny 7, které jsou za 20s připraveny k použití, je Ubuntu propadák.

    PS: nemáte někdo zájem o knižní Mandrake Linux 10 a Používáme Mandrakelinux 10.1 (2xKniha bez disků)? Daruji za přesdržku.

    Věřím v jednoho Boha.
    regine2 avatar 2.7.2009 07:25 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár rychlých postřehů k Ubuntu 9.04

    Nevím co máš za HW. V mnoha věcech máš pravdu. ... ALE ...  Já mám doma 4 roky starý komp a oproti MS-Vistám nepoznám, že by Ubu_9 byla nějak pomalejší. WiFi bez problémů. Bezokrajový tisk je problémový i na moderních tiskárnách u nás v práci pod MS-Windows (Kyocery, OKIny + nějaké HP laserovky).

    Pokud není Internet, tak máš pravdu, ale totéž asi bude platit pro jiné OS (Apple či MS). Hold - potom placený soft, nebo placené služby. FullHD - hmmm, kdo ho dnes má? Jistě pomalu, pomaloučku se rozšiřuje (někde jsem nedávno četl, že i v U.S. ho má tak maximálně 10 pro-cent userů). ;-)

    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    2.7.2009 10:41 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár rychlých postřehů k Ubuntu 9.04
    Hold - potom placený soft, nebo placené služby.
    Holduješ placenému softu a placeným službám? :-D
    Jardík avatar 2.7.2009 11:38 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár rychlých postřehů k Ubuntu 9.04
    Wifi bez problému není. V minulé verzi byl na LiveCD proprietární broadcom driver či co a wifi fungovala hned. Teď to zmršili a ten driver tam není a musí se stáhnout. Ale jak, když tam nejde net ...

    Windows 7 je v GUI mnohem svižnější, než ubuntu. Ubuntu totiž myslí za vás a nastaví vám škálování frekvence i když ho nechcete a nejde to normálním způsobem vypnout. Když to dáte na maximum, po restartu je to zase zpět. Nenašel jsem nikde nastavení frekvence zvlášť pro NB když je zapojen do sítě a odpojen. Škáluje to frekvenci, ale né napětí, takže je to k ničemu a úspora nikde, akorát to zdržuje.

    Add FullHD: nemám fullHD, ale mám "půlHD" (720p) zobrazovadlo a ubuntu a ostatní distra si tam směle pouští 480p a vůbec je to neštve. Teda vlastně tam ještě jednou za uherák umí pouštět 1080i, takže je to všechno totálně rozpláclý, nabídne to podle nálady.
    Věřím v jednoho Boha.
    Grunt avatar 2.7.2009 13:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár rychlých postřehů k Ubuntu 9.04
    Wifi bez problému není. V minulé verzi byl na LiveCD proprietární broadcom driver či co a wifi fungovala hned. Teď to zmršili a ten driver tam není a musí se stáhnout. Ale jak, když tam nejde net ...
    A nebo kdyby Jardík nebyl tak velký Jarda, tak by si určitě přečetl něco o tom, že k otevřeným ovladačům k Broadcomu je potřeba firmware a že díky nějakým licenčním podmínkám nebo bůh ví čemu ho nemůžou distribuovat ani na CD ani v repositářích a že pokud chce Jardík funkční Wi-Finu, tak si ten firmware musí kdekoliv(na černo) splašit a nainstalovat otevřeným a volně šiřitelným nástrojem b43-fwcutter. Stěžuj si jinde.
    Windows 7 je v GUI mnohem svižnější, než ubuntu. Ubuntu totiž myslí za vás a nastaví vám škálování frekvence i když ho nechcete a nejde to normálním způsobem vypnout. Když to dáte na maximum, po restartu je to zase zpět. Nenašel jsem nikde nastavení frekvence zvlášť pro NB když je zapojen do sítě a odpojen. Škáluje to frekvenci, ale né napětí, takže je to k ničemu a úspora nikde, akorát to zdržuje.
    A to víš a nebo si to myslíš?
    nemám fullHD, ale mám "půlHD" (720p) zobrazovadlo a ubuntu a ostatní distra si tam směle pouští 480p a vůbec je to neštve. Teda vlastně tam ještě jednou za uherák umí pouštět 1080i, takže je to všechno totálně rozpláclý, nabídne to podle nálady.
    Co to?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jardík avatar 2.7.2009 15:29 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár rychlých postřehů k Ubuntu 9.04
    A nebo kdyby Jardík nebyl tak velký Jarda, tak by si určitě přečetl něco o tom, že k otevřeným ovladačům k Broadcomu je potřeba firmware a že díky nějakým licenčním podmínkám nebo bůh ví čemu ho nemůžou distribuovat ani na CD ani v repositářích a že pokud chce Jardík funkční Wi-Finu, tak si ten firmware musí kdekoliv(na černo) splašit a nainstalovat otevřeným a volně šiřitelným nástrojem b43-fwcutter. Stěžuj si jinde.
    A proč to v předchozí verzi na CD bylo a fungovalo to? To si najednou někdo vzpomněl, že to tam být nesmí? Ono možné, kdyby se zeptali broadcomu, tak by to šlo. Windows 7 to má taky na DVD a nikoho to nevadí, nevím, proč by to nemohlo být na CD v Ubuntu. Ale vlastně jo, ten GPL fašismus za to může ...
    Věřím v jednoho Boha.
    Grunt avatar 2.7.2009 13:11 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár rychlých postřehů k Ubuntu 9.04
    Windows 7 je v GUI mnohem svižnější, než ubuntu. Ubuntu totiž myslí za vás a nastaví vám škálování frekvence i když ho nechcete a nejde to normálním způsobem vypnout. Když to dáte na maximum, po restartu je to zase zpět. Nenašel jsem nikde nastavení frekvence zvlášť pro NB když je zapojen do sítě a odpojen. Škáluje to frekvenci, ale né napětí, takže je to k ničemu a úspora nikde, akorát to zdržuje.
    C-states ti určitě fungují, že?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    regine2 avatar 3.7.2009 13:23 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár rychlých postřehů k Ubuntu 9.04

    Ještě k mému: WiFi bez problémů. Mám Edimax EW-7128G, Broadcom Corporation NetXtreme BCM5788 - dle výpisu.

    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.