abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.101 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.101 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:00 | Komunita

    V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:44 | IT novinky

    Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 01:11 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:55 | Nová verze

    Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 22:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 22:33 | IT novinky

    Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    11.6. 18:33 | IT novinky

    Ultra Ethernet Consortium (UEC), jehož cílem je optimalizace a další vývoj Ethernetu s důrazem na rostoucí síťové požadavky AI a HPC, vydalo specifikaci Ultra Ethernet 1.0 (pdf, YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 13:00 | IT novinky

    Francouzský prezident Emmanuel Macron chce zakázat přístup na sociální sítě pro děti do 15 let. Francie podle něj tento krok udělá sama do několika měsíců, i pokud se na něm neshodnou další státy Evropské unie. Reaguje tak na úterní vraždu vychovatelky, kterou ve východofrancouzském městě Nogent pobodal 14letý mladík. Jednotlivé sociální sítě podle něj mají možnost věk ověřit a vymáhat zákaz pomocí systémů na rozpoznávání tváří.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    11.6. 05:11 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,742 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější český počítač C24 klesl na 165 místo. Karolina, GPU partition klesla na 195. místo a Karolina, CPU partition na 421. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (31%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 255 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    xkucf03 avatar 13.10.2010 23:10 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    super, těším se na články :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    13.10.2010 23:31 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    Povedlo-li se nekomu z vas zkompilovat kernel na AI a nabootovat ho i s vyberem OS, nebo nainstalovat Debian, pochlubte se prosim v diskusi.
    No, párkrát jsem si s tím hrál (a rozběhal jsem na tom i .35 vanilku - ale vyžádalo si to dost nervů a pak se to nějak potento... Asi nejjednodušší bude vzít opatchované zdrojáky, vyhodit z nich ten jejich pochybný initramfs, zakompilovat potřebné věci do jádra a bootovat čistě z toho. V dohledné době tam chci zkusit nacpat něco lehčího (Qt Antico se mi docela zamlouvá) a zmáčknout to do 256MB NAND (kterážto by přece jen mohla být rychlejší než ta SD karta). Myslím, že když použiješ funkční jádro, neměl by problém tam nacpat armel port Debianu (ale sám jsem to nezkoušel).
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 23:34 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    Antico docela rychle a celkem dávno umřelo, nevíš, v jakém je stavu?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    13.10.2010 23:38 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    Pardon, koukal jsem na nějaký fork
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    multi avatar 14.10.2010 12:03 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    to vypada zajimave, pokud to neumrelo .. ;-)
    multi avatar 14.10.2010 12:00 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    nand tam ma byt prej mnohem pomalejsi ne?
    14.10.2010 13:35 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    Pravda... Ted na to koukam...
    root@TouchBook:/media/ram# time { dd if=rand of=/dev/mmcblk0p3 bs=4M;  };
    10+0 records in
    10+0 records out
    
    real	0m13.060s
    user	0m0.000s
    sys	0m0.875s
    
    root@TouchBook:/media/ram# time { dd if=rand of=/dev/mtdblock4 bs=4M;  };
    10+0 records in
    10+0 records out
    
    real	0m22.782s
    user	0m0.000s
    sys	0m0.789s
    Skoro polovicni rychlost... :(
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Grunt avatar 14.10.2010 22:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    A není ta NAND k něčemu (mám pocit při upgradu) dobrá? Já osobně bych si do ní stejně nedovolil zapisovat, protože je natvrdo připájený k desce a až padne její zapisovací cyklus, tak už ji těžko vyměním.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    15.10.2010 00:29 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    A není ta NAND k něčemu (mám pocit při upgradu) dobrá?
    Nevím, neřeším, výhledově stejně půjde oficiální distro pryč.
    Já osobně bych si do ní stejně nedovolil zapisovat, protože je natvrdo připájený k desce a až padne její zapisovací cyklus, tak už ji těžko vyměním.
    Tak ono když odejde, tak se dohromady nic nestane - mám pocit, že to je schopné nabootovat i čistě z SD karty, bez čehokoliv na NAND.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Grunt avatar 15.10.2010 00:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    Tak ono když odejde, tak se dohromady nic nestane - mám pocit, že to je schopné nabootovat i čistě z SD karty, bez čehokoliv na NAND.
    Jasně. Jen bude zbytečně vyset jeden mrtvý brouk na desce. Kua, to měli začít dávat do patice (bo stejně jediný přístup k tomu je skrz CPU a nebo skrz JTAG a ani jedno z toho není moc pohodlné).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    15.10.2010 02:31 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    Problém je v tom, že patice pro SOT nebo ještě lépe BGA moc nejsou :-D. Ale jinak souhlasím, kdyby to hodili přímo řadiči SD, tak by to bylo dobrý. Jediná výhoda paralelní NAND je v tom, že je rychlejší a přímo adresovatelná z CPU (i když to není úplně pravda, SPI flash (ale ne SD) jsou taky sériový a imho adresovaný přímo). Každopádně by neměl být problém mapování ošetřit v řadiči.
    Grunt avatar 15.10.2010 12:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    Problém je v tom, že patice pro SOT nebo ještě lépe BGA moc nejsou
    Jasně. Což je druhá věc co mě štve. Trefovat se do jednotlivých pinů jinak než pomocí JTAGu je většinou o nervy.
    Ale jinak souhlasím, kdyby to hodili přímo řadiči SD
    To zas ne. Možnost kontroly wear-levelingu se mi docela líbí. Nějaký jiný přístup k pinům jinak než pomocí vlákna tenkého jako lidský vlas by mi bohatě stačil.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    15.10.2010 12:48 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    To zas ne. Možnost kontroly wear-levelingu se mi docela líbí. Nějaký jiný přístup k pinům jinak než pomocí vlákna tenkého jako lidský vlas by mi bohatě stačil.
    Já bych zase bral SD kartu (JTAG bych pak vůbec nepotřeboval, prostě bych strčil do čtečky). Jinak u BGA ti bude naprd i vlákno a u SOT bys zase potřeboval třeba 60 drátků (32 datovejch a něco adresní). U SPI to není přes drátky problém, ale zase rychlost je slabá a tuším, že se nedělaj moc velký.
    Grunt avatar 15.10.2010 12:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    Já bych zase bral SD kartu
    Však tak to u TB je a IMHO je to paráda. Akorát dost pochybuju, že k tomu má přístup i bootloader. Což je asi ten hlavní problém.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    15.10.2010 13:11 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    NN já to myslel tak, že by bootloader byl v SD kartě, na desce by kromě RTC nebyla žádná nonvolatilní paměť.

    Jinak bootloader (pokud není hw) se dá vždy updatovat :-).
    Grunt avatar 15.10.2010 13:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    NN já to myslel tak, že by bootloader byl v SD kartě
    No to by bylo ještě lepší. Otázka je jak by se k tomu procesor inicializačním mikrokódem dohrabával?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    15.10.2010 13:26 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    No po resetu třeba x86 žádá adresu FFFFFFF0, na což by mohl zareagovat SD řadič a načíst třeba první blok SD karty. Jde víceméně o to namapovat hardwarově bootovací zařízení do adresního prostoru procesoru.
    multi avatar 15.10.2010 13:46 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    ale na armu to asi bootuje uplne jinak
    15.10.2010 13:52 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    Tohle funguje všude, leda by to byla nějaká extrémní šílenost :-). Pokud procesor zažádá o nějakou adresu řadič, tak řadič může být vždycky postaven tak, aby to četlo z SD. Pokud je řadič přímo v CPU, tak je to to samý, jinak přesně takhle funguje čtení ze SPI (sériové) flashky. Rozdíl od SD je akorát v tom, že SD má i blbosti jako CRC a adresování spíš jako disk než sériová adresa buňky.
    Grunt avatar 15.10.2010 23:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    Já měl za to, že řadič se musí nejdříve inicializovat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    16.10.2010 00:44 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    Tak samozřejmě nemusí být superinteligentní (FIFO, DMA apod.), triviální věci jako adresový registr může mít asynchronně nastavený reset pinem. Načítání sériových dat a výpočet CRC zvládne nějaký mooreový automat.
    Jendа avatar 13.10.2010 23:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    K tomu Debianu - nějaký člověk u mě hostuje port Ubuntu, neměl by být až takový problém to předělat na Debian.
    Grunt avatar 14.10.2010 00:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    nééééé…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.10.2010 00:39 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    Co néééé?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    multi avatar 14.10.2010 12:02 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    me by zajimalo jak je to tam s baterkou a tim jejim fixem

    taky to muzes psat na touchbook.cz
    14.10.2010 16:39 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uvod
    prumyslovych deskach s ARMem
    Mwuhaha ;-).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.