Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.
Rozšíření webového prohlížeče Urban VPN Proxy a další rozšíření od stejného vydavatele (např. 1ClickVPN Proxy, Urban Browser Guard či Urban Ad Blocker) od července 2025 skrytě zachytávají a odesílají celé konverzace uživatelů s AI nástroji (včetně ChatGPT, Claude, Gemini, Copilot aj.), a to nezávisle na tom, zda je VPN aktivní. Sběr probíhá bez možnosti jej uživatelsky vypnout a zahrnuje plný obsah dotazů a odpovědí, metadata relací i
… více »QStudio, tj. nástroj pro práci s SQL podporující více než 30 databází (MySQL, PostgreSQL, DuckDB, QuestDB, kdb+, …), se stal s vydáním verze 5.0 open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.
Byla vydána nová verze 259 správce systému a služeb systemd (Wikipedie, GitHub).
Cloudflare Radar poskytuje aktuální informace o globálním internetovém provozu, útocích nebo trendech. Publikován byl celkový přehled za rok 2025. Globální internetový provoz vzrostl v roce 2025 o 19 %.
Správní rada americké mediální skupiny Warner Bros. Discovery (WBD) podle očekávání odmítla nepřátelskou nabídku na převzetí od firmy Paramount Skydance za 108,4 miliardy dolarů (2,25 bilionu Kč). Paramount podle ní neposkytl dostatečné finanční záruky. Akcionářům proto doporučuje nabídku od Netflixu.
Na WhatsAppu se šíří nový podvod, který ovšem vůbec nevypadá jako hackerský útok. Žádná krádež hesla. Žádné narušení zabezpečení. Žádné zjevné varovné signály. Místo toho jsou lidé trikem donuceni, aby útočníkům sami poskytli přístup, a to pouhým provedením toho, co vypadá jako běžný ověřovací krok. Bezpečnostní experti Avastu tento nový typ útoku nazývají ghostpairing, protože útočníci si při něm tiše vytvářejí „zařízení duchů“, které žije uvnitř vašeho účtu.
Český LibreOffice tým vydává aktualizaci překladu příručky LibreOffice Draw 25.8. Tato kniha se zabývá hlavními funkcemi programu Draw, vektorové grafické komponenty systému LibreOffice. Pomocí Draw lze vytvářet širokou škálu grafických obrázků. Příručka je ke stažení na stránce dokumentace a tým hledá dobrovolníky pro další překlady.
Anthony Enzor-DeMeo je novým CEO Mozilla Corporation. Mozillu převzal po dočasné CEO Lauře Chambers. Vybudovat chce nejdůvěryhodnější softwarovou společnost na světě. Firefox by se měl vyvinout v moderní AI prohlížeč.
Byla vydána nová verze 9.20 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček RustDesk Server pro vzdálený přístup.
Taky se divím, že někoho baví se na to dívat. Chápu, že se někomu třeba líbí ty auťáky nebo ty padlé ženy na nich, ale závody? Dvě hodiny (?) tam formule jezdí po okruhu, ani se moc nepředjíždějí, není ani příliš vidět, jak si kdo vede (mimo ukazatelů na obrazovce). V záběru je jedna jedoucí formule, za půl minuty jiná, pak další... Jednou za půl hodiny dá režie záběr na okruh z výšky. A k tomu ty vzrušené řeči komentátorů o tom, jestli pojede támhle Hamilton do boxů, nebo nepojede. Pak konec, výsledky (rozdíly mezi jezdci samozřejmě minimální) a první tři se postříkají nějakými rychlými špunty, či co.
Sledování závodů formulí je pro mě něco jako sledování teleshoppingu v 3.55 ráno. Ale nikomu to neberu. 
Zajímavější momenty se odehrávají mimo závodiště. Tuhle průmyslová špionáž, onde si šéf automobilové federace nechává dávat nářez, případně se stáje hádají o to, kdo má příliš kulatá kola...
+1
Aktivne F1 nesleduju, ale rekl bych, ze napr. oproti plavani, behani nebo nekdy i fotbalu maji pro me zavody F1 o neco vic vzrusujicich momentu. Je to trosku neco jineho nez cesta Praha-Brno (ikdyz priznavam, zrovna na D1 si clovek obcas taky uzije).
Proste je to taky obtizny drzet rychlost auta na maximum, aby te nekdo jinej nepredjel a zaroven vcas pribrzdit, abys zatacku projel a nehodil smyk, a zaroven ne moc brzo, aby ten nekdo druhej nepredjel. A zrovna u F1 tohle muzou byt opravdu malinke rozdily, ktery deli zavodniky od vyhry.
Narozdil od plavani, kde plavec proste skoci a plave na plny pecky, na konci se otoci a plave na plny pecky zpatky. U behani sprintu je to bez otaceni to samy, u delsich behu si musi bezec akorat spravne rozlozit sily. No a u fotbalu je to nekdy jenom kopnout mic jednomu, ten prihraje druhymu, ten to ztrati a tak to samy provede protihrac - no a tohle sledovat 90 minut je fakt moc. V hokeji je to aspon rychlejsi:)
Ale samozrejme chapu, ze nektery lidi milujou beh, jiny plavani a jiny fotbal:)
To urcite:) V F1 ma zavodnik jistou trat bez ruznych prirodnich prekvapeni.
Ale i tak, ted jsem trosku koukal na kvalifikaci a je to sranda, jak dokazet asi 10 aut dojet behem 1 vteriny, casy se lisi o nejaky setiny. To pak v zavode je opravdu nutna soustredenost a presna jizda, protoze chyba se tresta prohrou.
Na obrázku je vidět difuzor týmu Brawn GP (vlevo), který čelí protestu a větší difuzor Renaultu (vpravo), který patří mezi protestující týmy.Když pominu fakt, že nevim jak jsi přišel na to, že má Renault křídlo větší, unikla ti základní věc. A to ta, že v celém tom sporu nejde o velikost, ale o zdvojení.
Tiskni
Sdílej: