Valkey (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 9.0. Valkey je fork Redisu.
Byly publikovány informace o kritické zranitelnosti v knihovně pro Rust async-tar a jejích forcích tokio-tar, krata-tokio-tar a astral-tokio-tar. Jedná se o zranitelnost CVE-2025-62518 s CVSS 8.1. Nálezci je pojmenovali TARmageddon.
AlmaLinux přinese s verzí 10.1 podporu btrfs. XFS bude stále jako výchozí filesystém, ale instalátor nabídne i btrfs. Více informací naleznete v oficiálním oznámení.
Společnost OpenAI představila svůj vlastní webový prohlížeč ChatGPT Atlas. Zatím je k dispozici pouze na macOS.
Desktopové prostředí KDE Plasma bylo vydáno ve verzi 6.5 (Mastodon). Přehled novinek i s videi a se snímky obrazovek v oficiálním oznámení. Podrobný přehled v seznamu změn.
Rodina jednodeskových počítačů Orange Pi se rozrostla (𝕏) o Orange Pi 6 Plus.
Na Humble Bundle běží akce Humble Tech Book Bundle: All Things Raspberry Pi by Raspberry Pi Press. Se slevou lze koupit elektronické knihy od nakladatelství Raspberry Pi Press a podpořit Raspberry Pi Press, Raspberry Pi Foundation North America nebo Humble.
Přidaný režim autonomního řízení vozidel Tesla Mad Max je dostupný pro vybrané zákazníky v programu EAP (Early Access Program). Nový režim je na silnici agresivnější, častěji mění pruhy a ne vždy dodržuje rychlostní limity. Agentura JPP spekuluje, že v Česku by se mohl nový režim namísto Mad Max jmenovat Mad Turek...
Byla vydána nová verze 9.18 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Nově také pro NanoPi R3S, R3S LTS, R76S a M5. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
bat, tj. vylepšený cat se zvýrazňováním syntaxe a integrací s gitem, byl vydán ve verzi 0.26.0.
Taky se divím, že někoho baví se na to dívat. Chápu, že se někomu třeba líbí ty auťáky nebo ty padlé ženy na nich, ale závody? Dvě hodiny (?) tam formule jezdí po okruhu, ani se moc nepředjíždějí, není ani příliš vidět, jak si kdo vede (mimo ukazatelů na obrazovce). V záběru je jedna jedoucí formule, za půl minuty jiná, pak další... Jednou za půl hodiny dá režie záběr na okruh z výšky. A k tomu ty vzrušené řeči komentátorů o tom, jestli pojede támhle Hamilton do boxů, nebo nepojede. Pak konec, výsledky (rozdíly mezi jezdci samozřejmě minimální) a první tři se postříkají nějakými rychlými špunty, či co.
Sledování závodů formulí je pro mě něco jako sledování teleshoppingu v 3.55 ráno. Ale nikomu to neberu.
Zajímavější momenty se odehrávají mimo závodiště. Tuhle průmyslová špionáž, onde si šéf automobilové federace nechává dávat nářez, případně se stáje hádají o to, kdo má příliš kulatá kola...
+1
Aktivne F1 nesleduju, ale rekl bych, ze napr. oproti plavani, behani nebo nekdy i fotbalu maji pro me zavody F1 o neco vic vzrusujicich momentu. Je to trosku neco jineho nez cesta Praha-Brno (ikdyz priznavam, zrovna na D1 si clovek obcas taky uzije).
Proste je to taky obtizny drzet rychlost auta na maximum, aby te nekdo jinej nepredjel a zaroven vcas pribrzdit, abys zatacku projel a nehodil smyk, a zaroven ne moc brzo, aby ten nekdo druhej nepredjel. A zrovna u F1 tohle muzou byt opravdu malinke rozdily, ktery deli zavodniky od vyhry.
Narozdil od plavani, kde plavec proste skoci a plave na plny pecky, na konci se otoci a plave na plny pecky zpatky. U behani sprintu je to bez otaceni to samy, u delsich behu si musi bezec akorat spravne rozlozit sily. No a u fotbalu je to nekdy jenom kopnout mic jednomu, ten prihraje druhymu, ten to ztrati a tak to samy provede protihrac - no a tohle sledovat 90 minut je fakt moc. V hokeji je to aspon rychlejsi:)
Ale samozrejme chapu, ze nektery lidi milujou beh, jiny plavani a jiny fotbal:)
To urcite:) V F1 ma zavodnik jistou trat bez ruznych prirodnich prekvapeni.
Ale i tak, ted jsem trosku koukal na kvalifikaci a je to sranda, jak dokazet asi 10 aut dojet behem 1 vteriny, casy se lisi o nejaky setiny. To pak v zavode je opravdu nutna soustredenost a presna jizda, protoze chyba se tresta prohrou.
Na obrázku je vidět difuzor týmu Brawn GP (vlevo), který čelí protestu a větší difuzor Renaultu (vpravo), který patří mezi protestující týmy.Když pominu fakt, že nevim jak jsi přišel na to, že má Renault křídlo větší, unikla ti základní věc. A to ta, že v celém tom sporu nejde o velikost, ale o zdvojení.
Tiskni
Sdílej: