abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:33 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:33 | Nová verze

    Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:33 | Komunita

    Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:55 | Nová verze

    Svobodný nemocniční informační systém GNU Health Hospital Information System (HIS) (Wikipedie) byl vydán ve verzi 5.0 (Mastodon).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Komunita

    Open source mapová a navigační aplikace OsmAnd (OpenStreetMap Automated Navigation Directions, Wikipedie, GitHub) oslavila 15 let.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:55 | Zajímavý software

    Vývojář Spytihněv, autor počítačové hry Hrot (Wikipedie, ProtonDB), pracuje na nové hře Brno Transit. Jedná se o příběhový psychologický horor o strojvedoucím v zácviku, uvězněném v nejzatuchlejším metru východně od všeho, na čem záleží. Vydání je plánováno na čtvrté čtvrtletí letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 34
    1.7. 18:22 | IT novinky

    V uplynulých dnech byla v depu Českých drah v Brně-Maloměřicích úspěšně dokončena zástavba speciální antény satelitního internetu Starlink od společnosti SpaceX do jednotky InterPanter 660 004 Českých drah. Zástavbu provedla Škoda Group. Cestující se s InterPanterem, vybaveným vysokorychlostním satelitním internetem, setkají například na linkách Svitava Brno – Česká Třebová – Praha nebo Moravan Brno – Břeclav – Přerov – Olomouc.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    1.7. 13:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 8.7.0 správce sbírky fotografií digiKam (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení (NEWS). Nejnovější digiKam je ke stažení také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.7. 12:22 | IT novinky

    Před 30 lety, k 1. 7. 1995, byl v ČR liberalizován Internet - tehdejší Eurotel přišel o svou exkluzivitu a mohli začít vznikat první komerční poskytovatelé přístupu k Internetu [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    1.7. 11:33 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 7.4 open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (28%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 342 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Konkurenční boj v F1

    27.3.2009 17:57 | Přečteno: 1242× | Ostatní | poslední úprava: 28.3.2009 17:28

    Ještě se nejela první velká cena Formule 1 a FIA už obdržela oficiální protest proti vozům Brawn, Williams a Toyota. Zatím byl sice oficiální protest proti difuzoru Toyoty, Williamsu a Brawn GP zamítnut. V praxi to znamená, že jejich auta mohou v Austrálii startovat, ale výsledky úvodních dvou závodů v Melbourne a Malajsii budou neoficiální až do verdiktu odvolacího soudu federace FIA. Předmětem sporu jsou difuzory, které mají vozům Brawn, Williams a Toyota přinést údajně až půlvteřinovou výhodu na jedno kolo.

    Na obrázku je vidět složitější a větší difuzor týmu Brawn GP (vlevo), který čelí protestu a difuzor Renaultu (vpravo), který patří mezi protestující týmy. Zatím byl sice oficiální protest proti difuzoru Toyoty, Williamsu a Brawn GP zamítnut, ale jak to nakonec dopadne těžko předvídat a nezbývá než počkat si na výsledek. Každopádně tohle a neustálé šachování s pravidly rozhodně F1 nepřidá. Tento případ není zdaleka první, kdy má někdo podezření, že nějaký tým používá něco nelegálního. Nakonec bych chtěl ještě upozornit, na vynikající sérii článků o Ayrtonovi Sennovi na které jsem narazil náhodou minulý rok.

    Tamburello, část první: Rubens

    Tamburello, část druhá: Roland

    Tamburello, část třetí: Ayrton

    Tamburello, část čtvrtá: Den poté

    Tamburello, část pátá: V hlubinách času        

    Hodnocení: 57 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    27.3.2009 20:11 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konkurenční boj v F1
    Uprimne by mne zajimalo co na tom lidi bavi. S vyjimkou par okruhu konci monoposty na stejnych mistech, ze kterych vystartovali, pripadne na ktere se zaradili chvili po startu.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Luk avatar 27.3.2009 20:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konkurenční boj v F1
    Nejlepší jsou na tom samozřejmě crashe - jako například superkolize na VC Belgie 1998 nebo Kubicův masakr na VC Kanady 2007. Kroužení po okruhu samozřejmě nikoho nebaví. Mně osobně asi nejvíc (škodolibě) pobavil loňský zkamenělý úsměv na tvářích členů stáje Ferrari, poté co se dozvěděli, že oproti prvnímu zdání se celkovým vítězem stal Hamilton.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.3.2009 11:56 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konkurenční boj v F1

    Taky se divím, že někoho baví se na to dívat. Chápu, že se někomu třeba líbí ty auťáky nebo ty padlé ženy na nich, ale závody? Dvě hodiny (?) tam formule jezdí po okruhu, ani se moc nepředjíždějí, není ani příliš vidět, jak si kdo vede (mimo ukazatelů na obrazovce). V záběru je jedna jedoucí formule, za půl minuty jiná, pak další... Jednou za půl hodiny dá režie záběr na okruh z výšky. A k tomu ty vzrušené řeči komentátorů o tom, jestli pojede támhle Hamilton do boxů, nebo nepojede. Pak konec, výsledky (rozdíly mezi jezdci samozřejmě minimální) a první tři se postříkají nějakými rychlými špunty, či co.

    Sledování závodů formulí je pro mě něco jako sledování teleshoppingu v 3.55 ráno. Ale nikomu to neberu. :-)

    28.3.2009 12:01 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konkurenční boj v F1

    Zajímavější momenty se odehrávají mimo závodiště. Tuhle průmyslová špionáž, onde si šéf automobilové federace nechává dávat nářez, případně se stáje hádají o to, kdo má příliš kulatá kola...

    28.3.2009 21:57 greenroot | skóre: 3 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konkurenční boj v F1

    +1

    Čím víc do toho dělám, tím víc toho vím a míň tomu rozumím.
    27.3.2009 22:01 Power | skóre: 7 | blog: Power
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konkurenční boj v F1
    Doufám, že právě tohle se v letošní sezóně změní díky velkým změnám, které nás letos čekají. Potěšilo mě, že dnešní tréninky výhrál také konečně někdo jiný, než Mclaren a Ferrari. Uvidíme jaký bude nedělní závod.
    28.3.2009 14:33 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konkurenční boj v F1

    Aktivne F1 nesleduju, ale rekl bych, ze napr. oproti plavani, behani nebo nekdy i fotbalu maji pro me zavody F1 o neco vic vzrusujicich momentu. Je to trosku neco jineho nez cesta Praha-Brno (ikdyz priznavam, zrovna na D1 si clovek obcas taky uzije).

    Proste je to taky obtizny drzet rychlost auta na maximum, aby te nekdo jinej nepredjel a zaroven vcas pribrzdit, abys zatacku projel a nehodil smyk, a zaroven ne moc brzo, aby ten nekdo druhej nepredjel. A zrovna u F1 tohle muzou byt opravdu malinke rozdily, ktery deli zavodniky od vyhry.

    Narozdil od plavani, kde plavec proste skoci a plave na plny pecky, na konci se otoci a plave na plny pecky zpatky. U behani sprintu je to bez otaceni to samy, u delsich behu si musi bezec akorat spravne rozlozit sily. No a u fotbalu je to nekdy jenom kopnout mic jednomu, ten prihraje druhymu, ten to ztrati a tak to samy provede protihrac - no a tohle sledovat 90 minut je fakt moc. V hokeji je to aspon rychlejsi:)

    Ale samozrejme chapu, ze nektery lidi milujou beh, jiny plavani a jiny fotbal:)

    Luk avatar 28.3.2009 14:58 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konkurenční boj v F1
    Na druhou stranu, např. rallye je trochu jiná káva než F1. Jezdí se po záludných tratích (kde může čekat spousta nástrah a řidič se s tím musí poprat), záleží na spolupráci řidiče s navigátorem, auta jsou odvozeniny běžných vozů atd. Je to výrazně pestřejší než na F1 a podobných okruhových závodech.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.3.2009 17:23 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konkurenční boj v F1

    To urcite:) V F1 ma zavodnik jistou trat bez ruznych prirodnich prekvapeni.

    Ale i tak, ted jsem trosku koukal na kvalifikaci a je to sranda, jak dokazet asi 10 aut dojet behem 1 vteriny, casy se lisi o nejaky setiny. To pak v zavode je opravdu nutna soustredenost a presna jizda, protoze chyba se tresta prohrou.

    28.3.2009 22:12 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konkurenční boj v F1
    napr. taky futbal je oproti beznej f1 neskutocna nuda. ziadne predbiehanie, ziadny high tech, ziadna priemyselna spionaz, ...
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    =^..^= AmigaPower® avatar 28.3.2009 16:54 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konkurenční boj v F1
    Na obrázku je vidět difuzor týmu Brawn GP (vlevo), který čelí protestu a větší difuzor Renaultu (vpravo), který patří mezi protestující týmy.
    Když pominu fakt, že nevim jak jsi přišel na to, že má Renault křídlo větší, unikla ti základní věc. A to ta, že v celém tom sporu nejde o velikost, ale o zdvojení.
    28.3.2009 17:39 Power | skóre: 7 | blog: Power
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konkurenční boj v F1
    Díky za upozornění opraveno. Vím o tom a v článku chybně napsal.
    29.3.2009 21:36 Power | skóre: 7 | blog: Power
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konkurenční boj v F1
    koukám, že mě vypadlo jsem to :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.