Byla vydána nová verze 10.1 sady aplikací pro SSH komunikaci OpenSSH. Uživatel je nově varován, když se nepoužívá postkvantová výměna klíčů.
Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy z konference LinuxDays 2025.
Na konferenci LinuxDays 2025 byl oficiálně představen nový router Turris Omnia NG.
Přímý přenos (YouTube) z konference LinuxDays 2025, jež probíhá tento víkend v Praze v prostorách FIT ČVUT. Na programu je spousta zajímavých přednášek.
V únoru loňského roku Úřad pro ochranu osobních údajů pravomocně uložil společnosti Avast Software pokutu 351 mil. Kč za porušení GDPR. Městský soud v Praze tuto pokutu na úterním jednání zrušil. Potvrdil ale, že společnost Avast porušila zákon, když skrze svůj zdarma dostupný antivirový program sledovala, které weby jeho uživatelé navštěvují, a tyto informace předávala dceřiné společnosti Jumpshot. Úřad pro ochranu osobních údajů
… více »Google Chrome 141 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 141.0.7390.54 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 21 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich (Heap buffer overflow in WebGPU) bylo vyplaceno 25 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
eDoklady mají kvůli vysoké zátěži technické potíže. Ministerstvo vnitra doporučuje vzít si sebou klasický občanský průkaz nebo pas.
Novým prezidentem Free Software Foundation (FSF) se stal Ian Kelling.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za září (YouTube).
Vyšla kniha Počítačové programy a autorské právo. Podle internetových stránek nakladatelství je v knize "Významný prostor věnován otevřenému a svobodnému softwaru, jeho licencím, důsledkům jejich porušení a rizikům „nakažení“ proprietárního kódu režimem open source."
Tiskni
Sdílej:
Taky se divím, že někoho baví se na to dívat. Chápu, že se někomu třeba líbí ty auťáky nebo ty padlé ženy na nich, ale závody? Dvě hodiny (?) tam formule jezdí po okruhu, ani se moc nepředjíždějí, není ani příliš vidět, jak si kdo vede (mimo ukazatelů na obrazovce). V záběru je jedna jedoucí formule, za půl minuty jiná, pak další... Jednou za půl hodiny dá režie záběr na okruh z výšky. A k tomu ty vzrušené řeči komentátorů o tom, jestli pojede támhle Hamilton do boxů, nebo nepojede. Pak konec, výsledky (rozdíly mezi jezdci samozřejmě minimální) a první tři se postříkají nějakými rychlými špunty, či co.
Sledování závodů formulí je pro mě něco jako sledování teleshoppingu v 3.55 ráno. Ale nikomu to neberu.
Zajímavější momenty se odehrávají mimo závodiště. Tuhle průmyslová špionáž, onde si šéf automobilové federace nechává dávat nářez, případně se stáje hádají o to, kdo má příliš kulatá kola...
+1
Aktivne F1 nesleduju, ale rekl bych, ze napr. oproti plavani, behani nebo nekdy i fotbalu maji pro me zavody F1 o neco vic vzrusujicich momentu. Je to trosku neco jineho nez cesta Praha-Brno (ikdyz priznavam, zrovna na D1 si clovek obcas taky uzije).
Proste je to taky obtizny drzet rychlost auta na maximum, aby te nekdo jinej nepredjel a zaroven vcas pribrzdit, abys zatacku projel a nehodil smyk, a zaroven ne moc brzo, aby ten nekdo druhej nepredjel. A zrovna u F1 tohle muzou byt opravdu malinke rozdily, ktery deli zavodniky od vyhry.
Narozdil od plavani, kde plavec proste skoci a plave na plny pecky, na konci se otoci a plave na plny pecky zpatky. U behani sprintu je to bez otaceni to samy, u delsich behu si musi bezec akorat spravne rozlozit sily. No a u fotbalu je to nekdy jenom kopnout mic jednomu, ten prihraje druhymu, ten to ztrati a tak to samy provede protihrac - no a tohle sledovat 90 minut je fakt moc. V hokeji je to aspon rychlejsi:)
Ale samozrejme chapu, ze nektery lidi milujou beh, jiny plavani a jiny fotbal:)
To urcite:) V F1 ma zavodnik jistou trat bez ruznych prirodnich prekvapeni.
Ale i tak, ted jsem trosku koukal na kvalifikaci a je to sranda, jak dokazet asi 10 aut dojet behem 1 vteriny, casy se lisi o nejaky setiny. To pak v zavode je opravdu nutna soustredenost a presna jizda, protoze chyba se tresta prohrou.
Na obrázku je vidět difuzor týmu Brawn GP (vlevo), který čelí protestu a větší difuzor Renaultu (vpravo), který patří mezi protestující týmy.Když pominu fakt, že nevim jak jsi přišel na to, že má Renault křídlo větší, unikla ti základní věc. A to ta, že v celém tom sporu nejde o velikost, ale o zdvojení.