Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.
MDN (Wikipedie), dnes MDN Web Docs, původně Mozilla Developer Network, slaví 20 let. V říjnu 2004 byl ukončen provoz serveru Netscape DevEdge, který byl hlavním zdrojem dokumentace k webovým prohlížečům Netscape a k webovým technologiím obecně. Mozille se po jednáních s AOL povedlo dokumenty z Netscape DevEdge zachránit a 23. července 2005 byl spuštěn MDC (Mozilla Developer Center). Ten byl v roce 2010 přejmenován na MDN.
Wayback byl vydán ve verzi 0.1. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.
Byla vydána nová verze 6.18 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově se lze k síti Tor připojit pomocí mostu WebTunnel. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.5. Thunderbird na verzi 128.12.0. Další změny v příslušném seznamu.
Meta představila prototyp náramku, který snímá elektrickou aktivity svalů (povrchová elektromyografie, EMG) a umožňuje jemnými gesty ruky a prstů ovládat počítač nebo různá zařízení. Získané datové sady emg2qwerty a emg2pose jsou open source.
Byla vydána (𝕏) nová verze 25.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 25.7 je Visionary Viper. Přehled novinek v příspěvku na fóru.
Před 40 lety, 23. července 1985, společnost Commodore představila první počítač Amiga. Jednalo se o počítač "Amiga od Commodore", jenž byl později pojmenován Amiga 1000. Mělo se jednat o přímou konkurenci počítače Apple Macintosh uvedeného na trh v lednu 1984.
T‑Mobile USA ve spolupráci se Starlinkem spustil službu T-Satellite. Uživatelé služby mohou v odlehlých oblastech bez mobilního signálu aktuálně využívat satelitní síť s více než 650 satelity pro posílání a příjem zpráv, sdílení polohy, posílání zpráv na 911 a příjem upozornění, posílání obrázků a krátkých hlasových zpráv pomocí aplikace Zprávy Google. V plánu jsou také satelitní data.
Společnost Proxmox Server Solutions stojící za virtualizační platformou Proxmox Virtual Environment věnovala 10 000 eur nadaci The Perl and Raku Foundation (TPRF).
Byla vydána nová verze 2.4.65 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešena je bezpečnostní chyba CVE-2025-54090.
del spinboxJinak pro překreslení něco v tomhle smyslu:
spinbox.update() #nebo spinbox.redraw() #nedoporucuje se
paintEvent(event)
a v té metodě si po něm pomocí QPainteru můžeš čmárat, jak chceš spinbox.destroy(<nějaké parametry - viz reference>) #případně spinbox.hide() #anebo (jak se tak dívám, asi nejlepší možnost) spinbox.close() #tohle nevím, jestli nefunguje jen u oken, #ale má to QWidget, takže by to snad mělo jet u všeho
spinbox.destroy(destroyWindow = False, destroySubWindows = False)Jinak asi fakt bude nejlepší zavřít ten layout (
layout.close()
), pak ho del
nout a udělat znova načisto s novýma spinboxama. Jak udělat layout za běhu - viz .py generované z.ui pomocí pyuic.
self.spbMatice1.setParent(None) self.gridlayout.removeWidget(self.spbMatice1) del self.spbMatice1
setParent(...
class gridButton(QtGui.QPushButton) def __init__(x, y): QtGui.QPushButton.__init__(self) self.x = x self.y = y #tady se spočítá a nastaví pozice podle x a y #viz referenceA pak už jen jedeš:
tlacitko = gridButton(3,2) ...Mát to taky tu výhodu, že můžeš jednoduše zjistit pozici prvku v mřížce.
jaký je vztah mezi determinantem a hodnostídet A != 0 ==> rank A = #řádků [pozn.: A má maximální hodnost]
co se děje, když mi při Gaussově eliminaci vznikne na diagonále nula(Předpokládám matici s plnou hodností:) To je vlastnost GE. Jestli víš, co je LU faktorizace [z rychlíku: je to rozklad A=L*U, kde L je dolní a U horní trojúhelníková a používá se k tomu GE], tak to znamená že žádné takové L a U pro danou A neexistuje. Snadno se nahlédne např. na matici A=[[0, 1],[1, 0]]
Můžu se zeptat jaký je vztah mezi determinantem a hodností, to nevím.
Z algebry si toho už moc nepamatuju, ale IMHO pokuď je det(A)=0, tak je hodnost matice menší než její rozměr, tzn. jedná se o singulární matici.
Ještě jestli se můžu zeptat co se děje, když mi při Gaussově eliminaci vznikne na diagonále nula?
Provádíš-li GEM za účelem řešení soustavy rovnic (a bavíme-li se o nule v "diagonální části" vyřešené rozšířené matice), záleží na tom, jestli je celý řádek nulový - pak má řešená soustava nekonečně mnoho řešení (řádek je lineárně závislý). V opačném případě nemá řešená soustava žádné řešení.
Dále bych dodal, že determinant se nemění pokud použijeme "poslední" ekvivalentní úpravu, tj. úpravu: Přičtení k řádku lineární kombinaci jiných řádků.tam je zastoupeno větou: "Přičtení k řádku násobek jiného", které chybí zakončení.
1 3 0 |0 0 0 1 |2 0 0 0 |0ostře menší je právě <, je to jenom zdůraznění, že tam nemůže platit rovnost. (Já jsem zvyklý používat slovo "menší" jako zkratku k "menší nebo rovno", proto jsem napsal ostře menší.)
Geometrickou interpretaci neznámJe to 2x objem simplexu (=trojůhelník, čtyřstěn, ... vyšší dimenze) s vrcholy v počátku a řádcích té matice. (nebo 1x objem rovnoběžnostěnu ...)
Má to být ze středoškolského hlediskaZ tohohle výroku mě jímá hrůza. Co je to středoškolské hledisko? Když to shrnu, tak nevíš, co je determinant, ani co znamená. Akorát ho umíš spočítat a použít v Cramerovi. Jenže v praxi se Cramer používá jen ve velmi specifických případech, pro velký matice je s prominutím na h*vno a malý GEM spočítáš taky. V praxi použiješ determinant právě na ten objem (třeba při substitucích ve vícerozměrným integrálu...) a různý speciální věci, kdy se náhodou ukáže, že něco, co chceš spočítat se rovná determinantu jisté matice (počet koster grafu...). Na řešení rovnic jsou mnohem praktičtější, pochopitelnější, spolehlivější, rychlejší i používanější různé iterační aproximační metody, přesto se zřejmě na SŠ neučí (možná proto, že iterační metoda se blbě dává do písemky). Kdyby místo determinantu + Cramera učili na SŠ třeba iterační metody + číslo podmíněnosti (stačí pochopit o co jde, počítat se dá v matlabu), tak by podle mě pro vzdělanost absolventů udělali o mnoho více.
že nám nikdo nevysvětloval co je determinantV tom případě nechápu, proč vás to vůbec učili. Neber, prosím, tento příspěvek jako něco proti tobě, ale spíš jako povzdech nad tou školou.
Tiskni
Sdílej: