abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Branch Privilege Injection (CVE-2024-45332, Paper) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel. Intel jej řeší ve včerejším opravném vydání 20250512 mikrokódů pro své procesory. Neprivilegovaný uživatel si například může přečíst /etc/shadow (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | Komunita

    Dle plánu byl vývoj Firefoxu přesunut z Mercurialu na Git. Oficiální repozitář se zdrojovými kódy je na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    V terminálovém multiplexoru GNU Screen byly nalezeny a v upstreamu ve verzi 5.0.1 už opraveny bezpečnostních chyby CVE-2025-23395, CVE-2025-46802, CVE-2025-46803, CVE-2025-46804 a CVE-2025-46805. Podrobnosti na blogu SUSE Security Teamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    12.5. 19:33 | Bezpečnostní upozornění

    Training Solo (Paper, GitHub) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel s eIBRS a některých procesorů ARM. Intel vydal opravnou verzi 20250512 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:11 | Nová verze

    Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    12.5. 00:55 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 00:22 | Komunita

    GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    10.5. 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    9.5. 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (1%)
     (0%)
     (3%)
    Celkem 601 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    25.1.2006 07:30 ?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodlí a svoboda
    vadí ti ekologové nebo ekologičtí aktivistité? mezi těmihle dvěma je totiž strašně velkej rozdíl, tak prosím nezaměňovat. predpokládám, že myslíš tu druhou skupinu, která obvykle vadí i samotným ekologům...
    JiK avatar 25.1.2006 11:41 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodlí a svoboda
    presne tak...

    Ekolog = vzdelany vedec v bilem plasti

    Ekologicky aktivista = uhrovaty fanaticky blbecek, co leze po kominech cementarny

    Presne tohle jsem se pokousel (malem za cenu vlastniho zdravi) vysvetlit svemu byvalemu spolubydlicimi, falesnemu pacholkovi, co se zpravidla nemyl, protoze mydlo pry skodi prirode a pres leto se chodil privazovat na stridacku na Sumavu nebo pred Temelin, nicmene celou vejsku pobiral stipendium z papiren....

    25.1.2006 17:29 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodlí a svoboda
    ekolog: vystudoval obvykle jeste za komancu a co se tehda naucil, pouziva dodnes

    ekologicky aktivista: ma vyrazne jiny zebricek hodnot nez vy. Diky Bohu, ze takovi porad jsou.

    Nebyt aktivistu, co se privazovali na Sumave ke stromum, uz bychom nemeli nic co by si zaslouzilo zahrnout do prvni zony. http://www.britske-listy.cz/2003/8/18/art15076.html (aha, tihle "vedci" maj jinej nazor nez vy, nejsou to vedci, jsou to ekologisti, ne vlastne ekoteroristi)

    Polovinu veci cim se ohaneji ekologicka zdruzeni poslednich deset let uz vydalo OSN v nejake sve zprave (pozor, samej fanatickej bllbecek)

    Sileny ze svet ovladaj sovinisti jako jste vy dva: "Ma jinej nazor nez ja a nenecha si ho vnutit, tak je to blbecek co se nemyje. Proc cokoliv vyvracet, proste bude po mojim a jeho nejdriv zesmesnim a nebo zavru."
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    25.1.2006 18:29 ?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodlí a svoboda
    Jen běž a vrať se na stromy. A nezapomeň, že zvířátka nechodí obelečená, takže si pěkně, tak jak Tě pán Bůh stovořil, vyběhni ven a zbírej kořínky.

    Co se týká ekologů, kteří na to mají patřičné vzdělání, tak seš trochu mimo. Mám vzdělání díky, kterému se k ekologům řadit můžu. Šest semetrů ekologie je taky znát. A vím dost dobře, že ekologičtí aktivisté často žvaní úplné bláboly. Takže nejde jen o jiný názor, jde i o vzdělání, vědomosti a chytrost jedince. Ke spoustě vecí člověk potřebuje mít znalosti z daného oboru, aby mohl rozhodnout správně. Samotná ekologie je v podstatě jen souhrn pojmů, takže nic, jen takový malý blábol.
    25.1.2006 18:46 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodlí a svoboda
    Presne ten prvni odstavec vyjadruje to co jsem popisoval, totiz ze i pres sve deklarovane vzdelani, jste jen primitivni sovinista.

    Jiste ze casto akologisti aktiviste hlasaji bludy, niceme o druhe strane to plati dvojnasob. A zatimco u aktivistu jde casto jen o zjednoduseni (samozrejme ze casto i o nepochopeni), aby se tema mohlo zpristupnit sirsi verejnosti a nemohlo byt smeteno, opak je obvykle motivovan penezi a pohodlim.

    Radeji jste svych 6 semestru ekologie nekonfrontoval s opacnym nazorem k blokadam na Sumave od jedincu se stejnym ci podobnym vystudovanym oborem, coz o necem vypovida.

    ---

    Mala pripominka k tomu predeslemu komentari: Mimochodem, zakladatel (James Lovelock) hnuti Greenpeace znameho svyma radikalnima akcema proti poskozovatelum zivotniho prostredi je zaroven velkym zastancem jaderne energie. Ac s nim nesouhlasim, nepochybuju o jeho dobre motivaci, proto by mne nenapadlo jeho argumenty snizovat nebo ho zesmesnovat. A nepochybuji, ze takovy jedinec by oponenta neposilal na stromy. Coz je mimochodem veta (spolecne s "nechte rozhodovat odborniky"), podle ktere spolehlive odlisuju tupy hovado od nekoho, kdo je schopen samostatne premyslet a diskutovat.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    25.1.2006 19:24 ?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodlí a svoboda
    Presne ten prvni odstavec vyjadruje to co jsem popisoval, totiz ze i pres sve deklarovane vzdelani, jste jen primitivni sovinista.
    Prvni odstavec mel rict to, ze pokud clovek chce mit teplo, kdyz je venku zima, chce se mit kam schovat do sucha, kdyz venku prsi, chce mit svetlo, kdyz venku je tma, a vubec chce mit pohodli,... tak to neco "stoji". Nepredpokladam, ze by nekdo chtel v mrazu hledat ukryt venku, kdyz muze byt schovan pekne v teple, spat na trvde zemi, kdyz muze spat v mekke posteli apod.

    Co se tyka blokad na Sumave, ci protestu proti Temelinu ci snad dokonce proti hlubinemu ulozisti jaderneho paliva u Pacejova, tak s tim nesouhlasim a nikdy souhlasit nebudu. Hlubinnemu ulozisti i Temelinu velice fandim. Ale o tom se s vami asi nema smysl hadat, kazdy ma svou pravdu ;) I kdyz tu jedinou pravou pravdu mam stejne jen ja! :)
    25.1.2006 18:34 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodlí a svoboda
    A co reknes na obhajobu ekologickych aktivistu, kteri vypustili "nebohe" norky do prirody a zpusobili ekologickou katastrofu?
    25.1.2006 18:58 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodlí a svoboda
    Chyba?

    Popravde netusim o cem konkretne je rec, budu predpokladat ze bud primo o http://www.vesmir.cz/clanek.php3?CID=4509 nebo necem podobnem

    -Nezda se mi, ze by pro ty zvirata toto byl horsi zazitek nez je jejich bezny zivot. Pokud se jedna o presne tento pripad, zadnou ekologickou katastofu popsanu nevidim.

    -Neni duvod hazet vsechny aktivisty do jednoho pytle.

    -Vypusteni norku je spis zalezitost ochrany zvyrat nez ekologickeho aktivismu, prestoze se casto tyto dve skupiny prekryvaji

    -Uz jsem to psal predtim, dulezita je motivace. I sebeblbejsi napad jde zastavit hned v zarodku, pokud existuje moznost diskuze. Myslim ze ochranci zvira se tema chovu pokouseli zatahnout na verejnost nekolikrat, vzpomen si na na ony "ohavne" billboardy.

    -Apropo, co rikas eticnost chovu nutrii pro kozesinu?
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    25.1.2006 23:14 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodlí a svoboda
    Rec je o norcich viz 2. polovina komentare zde

    Pravda, mel jsem ekol. aktivisty dat do uvozovek (vsem se timto omlouvam).

    Nevim jestli vic poskozuji zivotni prostredi tim, ze nosim barvene obleceni, anebo "prirodni" norkovou kozesinu. Pokud je nekomu zima, tak proc ne treba norek? Ale pro paradu bych je samozrejme nezabijel.
    25.1.2006 20:56 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodlí a svoboda
    Pokud je mi známo, ale nevím, je-li mi známo, tak „ekologický aktivista“ je velmi nejasný pojem. Někdo třídí odpad, někdo se přivazuje ke stromům, někdo vodu z vany používá na splachování a další protestuje proti odpadišti jaderného odpadu formou petice a jiný formou blokády.
    Tedy nerozumím té „kolektivní vině“, zodpovědnosti jednoho, ekologicky vnímavého člověka za všechny, kteří se k myšlence nějakým způsobem hlásí.
    Padlo tady dělení na dvě sorty, ale řekl bych, že co kus to unikát.
    Dokonce mohu být i členem nějakého sdružení a nemusím se všemi jeho kroky souhlasit (bylo by divné, pokud by se víc lidí naprosto shodlo).
    25.1.2006 23:20 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodlí a svoboda
    Kdyz s necim nesouhlasim, tak to nejak resim -> vystoupim ze sdruzeni.

    Imho okud sdruzeni udela nejakou chybu, doplati na to vsichni jeho clenove. Tim ze jsi clen, davas souhlas vsem odhlasovanym aktivitam. Otazkou je, jestli zminene akce byly oficialne uznane jejich sdruzenim.
    26.1.2006 07:55 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodlí a svoboda
    Myslím, že větší část je neorganizovaná . Ten, který je ve sdružení (nějakém). Musí uvážit, jestli to, s čím případně nesouzní, je natolik závažné aby vystoupil.
    Zde ovšem, se mi zdá, že vztahujete jakýkoliv nazelenalý čin, s kterým nesouhlasíte, na všechna, často neformální sdružení a všechny jednotlivce sympatizující.
    Malérů s zavlečenými zvířaty vypuštěnými do přírody bylo mnoho. Mohli za to lesáci, zemědělci, osadníci a v neposlední řadě vědci. Odsuzujete tyto skupiny obyvatel? Tak zásadně, že na nich nevidíte nic dobrého? Tohle myšlení, tvořící škatulku a na ní z kolekce nalezených chyb, lumpáren a omylů nálepky... a hotovo, je sice fajn, pokud jde o něco nám protivného, ale... Pak se dočtete, že tady vyšel blbý článek propagující GNU/Linux a je tu: „sou to blbcííí“.
    Pokusit se nevyzobávat z myšlenky a projevů jen to, co se mi ideologicky hodí, je těžké ale záslužné. Se domnívám. Pokouším se o to, se střídavými (ne)úspěchy. :)
    26.1.2006 09:40 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodlí a svoboda
    Sám si ještě odpovím, to se smí. :-) Jsou činy, u kterých očekávám, že spolek, jehož jsem případně členem se distancuje. A pokud je to člen(ové), tak takové vyloučí. Pokud to vedení spolku a spolek sám neudělá -- odcházím já. Případně vyhlašuji boj bývalým spolčencům. To ovšem už záleží, kde mám hranici a jak věc hodnotím. A to už je otázka pro jednoho každého z nás.
    26.1.2006 11:25 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodlí a svoboda
    Nevim jestli je to reakce na me, ale nezda se mi, ze bych nekoho hazel do jednoho pytle.
    26.1.2006 11:51 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodlí a svoboda
    Ne, konkretně ne -- pardon. Ale v diskusi se ta myšlenka, že ekolog je takový a takový, případně, že se dělí na dva druhy objevila. To se mi nezdá nikde, a u tak širokého proudu, jako je ekologické myšlení mi to přijde absurdní. Tam jsou jemní a noblesní intoši, výtržníci, katolíci, rudé brigády, frustrovaná mládež, filosofující starci... vše. A dá se tam přiřadit i spousta úplně obyčejných lidí, kteří mají obavy v čem bude příší (i současná) generace žít.
    25.1.2006 07:44 Petr Jelínek | skóre: 17 | blog: Vyprovokovanej | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodlí a svoboda
    Je příjemný si po ránu přečíst něco, co dává smysl... Dík.
    Nemám rád NVidii!
    25.1.2006 07:59 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodlí a svoboda

    Nojo. Ale zrovna Jóga je na kázni založená. Už to slovo znamená jho.

    S tím, že mládí se má bouřit, to jen podepisuji. Z jedné strany mají mladí bourat a z druhé starci udržovat. A když se to vyrovná, je to tak akorát.

    25.1.2006 09:19 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodlí a svoboda
    Nojo. Ale zrovna Jóga je na kázni založená. Už to slovo znamená jho.

    Vždy musím nějaká pravidla dodržovat, je na mne, abych si vybral která. A podle toho jaká si výběru pak zkončím.

    25.1.2006 09:43 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodlí a svoboda
    Ale ano. Já jen že zrovna zmíněná jóga sice k vnitřní svobodě vede, ale je to cesta sebekáznění. Poslouchání příkazů (jama a nijama), gurua a to bez vybírání.
    Ale pochopitelně jde praktikovat jogu s tím, že si z ní vyberu to, co s mi líbí a jsem ochotný přijmout. A pro někoho to může být i lepší cesta -- východní myšlení má paradoxy rádo. I když při vážnějším zájmu u té přísné kázně nakonec skončím. Ale to je nad rámec tohoto pěkného blogu. Soráč. :-)
    elviin avatar 25.1.2006 08:37 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodlí a svoboda
    Jedna mi oznámí, že jede studovat do Anglie. A v dalším případě, že jede do Bolívie a Kolumbie. Představte si že se mě ani neptá na souhlas a neptá se mě na názor. Prostě mi to jen oznámí. Ty další se chovají podobně. Jen si tak říkám. „Po kom ty děti jsou?”

    Asi se ridi Stallmanovo heslem: "Don't ask, just do it!"
    25.1.2006 09:52 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodlí a svoboda
    Neni nic lepsiho, nez po probuzeni cist Strideruv blog. Diky! :-)
    Heron avatar 25.1.2006 10:15 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodlí a svoboda
    Kávička, Striderův blog a hned je dobře na světě. Díky moc...
    vencour avatar 26.1.2006 12:20 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohodlí a svoboda

    Taky se tak cítím. Jen tak dál.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.