abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:33 | Komunita

    Libre Graphics Meeting 2026, tj. čtyřdenní konference a setkání vývojářů a uživatelů svobodných a otevřených grafických softwarů, proběhne od 22. do 25. dubna v Norimberku. Dění lze sledovat na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:11 | Zajímavý software

    Vývojář Alexandre Gomes Gaigalas na GitHubu zveřejnil c89cc.sh, parser a kompilátor jazyka C89 napsaný v pouhém jediném skriptu o přibližně 8000 řádcích čistého bashe (bez dalších externích závislostí), který generuje ELF64 binárky pro x86-64. Jedná se o velmi jednoduchý kompilátor, který nepodporuje direktivy #include a dokonce ani funkci printf (lze použít puts), všechny dostupné deklarace lze nalézt v proměnné _BUILTIN_LIBC na konci skriptu. Skript je volně dostupný pod ISC licencí.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 5
    včera 23:33 | Nasazení Linuxu

    Francouzská vláda oznámila, že v rámci strategie 'digitální suverenity' zahájí 'přechod od systému Windows k počítačům s operačním systémem Linux' (sa sortie de Windows au profit de postes sous système d'exploitation Linux). DINUM (meziresortní ředitelství pro digitální technologie) požádalo ministerstva, aby do podzimu 2026 vypracovaly konkrétní plány nasazení Linuxu. Francie již dříve migrovala části státní správy na otevřená řešení.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 7
    včera 05:22 | IT novinky

    Nezisková organizace Electronic Frontier Foundation (EFF) hájící občanské svobody v digitálním světě po téměř 20 letech opouští platformu X (dříve Twitter). Na platformách Bluesky, Mastodon, LinkedIn, Instagram, TikTok, Facebook, Threads a YouTube zůstává.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 03:33 | Nová verze

    Terminálový textový editor GNU nano byl vydán ve verzi 9.0. Vylepšuje chování horizontálního posouvání pohledu na dlouhé řádky a chování některých klávesových zkratek. Více v seznamu změn.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    9.4. 19:22 | IT novinky

    Ministerstvo financí ve spolupráci s finanční správou dnes představilo beta verzi aplikace využívající umělou inteligenci pro předvyplnění daňového přiznání. Není třeba přepisovat údaje z různých potvrzení, ani hledat správné řádky, kam údaje napsat. Stačí nahrát dokumenty a využít AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    9.4. 18:33 | Zajímavý projekt

    Výrobce počítačových periferií Keychron zveřejnil repozitář se schématy šasi klávesnic a myší. Licence je restriktivní, zakazuje většinu komerčních užití a v podstatě jsou tak data vhodná pouze pro výukové účely, hlášení a opravy chyb, případně výrobu vlastního příslušenství.

    |🇵🇸 | Komentářů: 5
    9.4. 18:22 | Nová verze

    Správce balíčků APT, používaný v Debianu a odvozených distribucích, byl vydán ve verzi 3.2 (seznam změn). Mezi novinkami figurují nové příkazy pro práci s historií, včetně vracení transakcí.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    9.4. 14:33 | IT novinky

    Společnost Anthropic oznámila Projekt Glasswing a s ní související AI model Claude Mythos Preview. Jedná se o iniciativu zaměřenou na kybernetickou bezpečnost, do které se zapojily velké technologické společnosti Amazon Web Services, Anthropic, Apple, Broadcom, Cisco, CrowdStrike, Google, JPMorganChase, Linux Foundation, Microsoft, NVIDIA a Palo Alto Networks. Anthropic věří, že nový AI model Claude Mythos Preview dokáže

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    9.4. 13:55 | Zajímavý software

    Firma Ojective Development vydala svůj nástroj pro monitorování a řízení odchozích síťových připojení Little Snitch i pro operační systém Linux. Linuxová verze se skládá ze tří komponent: eBPF program pro zachytávání provozu a webové rozhraní jsou uvolněny pod GNU GPLv2 a dostupné na GitHubu (převážně Rust a JavaScript), jádro backendu je proprietární pod vlastní licencí, nicméně zdarma k použití a redistribuci (cena přitom normálně … více »

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (14%)
     (24%)
    Celkem 1270 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    11.3.2006 03:01 Radek Trnka | skóre: 26 | blog: Jen_tak | kousek od ČB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satori je když...
    hezký článek :-)
    Černé díry jsou tam, kde Bůh dělil nulou. -- Steven Wright one Liners
    11.3.2006 03:11 Pmx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satori je když...
    Takže blogger nesmí přemýšlet, co napíše, musí se sám stát blogem :-D
    11.3.2006 08:43 rose
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satori je když...

    ne, stane se "perem".........stejně tak, když stavíte dům, nestanete se přeci domem, ale cihlou........:-)

    wake avatar 11.3.2006 09:36 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satori je když...
    pravý blogger se při blogování stane všemi čtyřmi svými čtenáři, přece.
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    11.3.2006 13:27 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satori je když...
    Rozumím, takže chci-li skutečně pochopit vim, musím se stát klávesnicí (rejp: v tom případě bych se dal používat i emacs) :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    11.3.2006 14:03 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satori je když...
    Takže blogger nesmí přemýšlet, co napíše, musí se sám stát blogem :-D
    spravne. znam bloggery, co se okamzite zaseknou a nemuzou nic napsat, jakmile premysleji o tom, jestli ma jejich text hlavu a patu :P
    11.3.2006 09:16 DavD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satori je když...
    Technická. Pamflet je když ...

    Pamflet je jinak řečeno hanopis (našel jsem i nějakou definici na webu: "kratší literární útvar s hanlivým, výsmešným obsahem, hanopis"), takže použití v tomto blogu mi nějak nesedí.
    11.3.2006 14:00 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satori je když...
    Technická. Pamflet je když ...

    Pamflet je jinak řečeno hanopis (našel jsem i nějakou definici na webu: "kratší literární útvar s hanlivým, výsmešným obsahem, hanopis"), takže použití v tomto blogu mi nějak nesedí.
    No a taky se dá pouzit, kdyz chci nejaky literarni vyplod za de facto "hanopis" oznacit (i kdyz to tak jeho autor zrejme nemyslel), takze bych rekl, ze to tu klidne muze zustat ;)
    wake avatar 11.3.2006 09:35 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satori je když...
    hehe...

    moje práce (a práce spousty lidí tady, afaik) spočíva v celodenním přemýšlení o tom "co se stane, když..." (... souřadnice X poprvé klesne pod nulu, ... přerušení myši přijde mezi koncem a začátkem zpětného paprsku, ... tlačítko bude stisknuto po připojení k databázi ale před začátkem transakce, ... rodné číslo bude vyplněno zároveň s DIČ)... ;-)
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    wake avatar 11.3.2006 09:42 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satori je když...
    (Jestli někdo neví co to je, tak se zde zcela určitě najde někdo kdo vysvětlí. Fundovaně a encyklopedicky.)
    Přímo wikipedicky. ;-)
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    11.3.2006 10:23 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satori je když...
    Já se Vás tím lezením nějak dotkl? Snad i inspiroval? No, vy mne tím předchozím článkem také, děkuji, bez ironie. Tedy inspiroval, už jsem si to sepsal...
    Ale to nebylo na Vás, to bylo k tématu a já si nemohl nevzpomenout na svoji ujetou zálibu, lézt na kopec cestou kudy to nejde, jen proto, abych zase lezl dolů. :)
    Máte pravdu, také říkáme: "Nemudruj a lez!", "Uvidím, až tam budu", ale...
    Ale na konci takového kurzu lezení je zkouška složená ze samých otázek: "Co uděláš když...?" vědět nestačí, musí předvézt a musí to být tupý dril. Těch co řešili až na místě a nevyřešili jsou plný hřbitovy. I s tím co právě jdu lézt do hor se nejdřív domluvíme na tom, co budeme dělat když tohle a co když tamto. Už proto, že se někdy na dálku těch metrů neslyšíme.
    Pak teprve můžeme vychutnávat ten pocit "býti cestou" a opájet se improvizačními schopnostmi.
    11.3.2006 10:28 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satori je když...
    Pane nedotkl, já jsem pochopil, že pomaleji chápavým je nutné to vysvětlit polopatisticky. I když mají vysoké IQ a mnoho znalostí. :-). Ja jsem hrdý na to že mluvím zcela srozumitelně a co nejmíň odborně. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    11.3.2006 10:40 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satori je když...
    No tak to je príma, že máte ten pravý buddhistický soucit se všemi, i nechápavými. Ale mezi majitele vysokého IQ a znalostí mne netahejte. Jsem prostý venkovan a proletář a proto také měně chápavý.
    11.3.2006 10:41 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satori je když...
    Ale ono je to dost těžký se soustředit na smysl a nenechat se ztrhnout nepodstatnýma věcma. Moc často si musím dávat pozor abych tak sám nedělal. Živí mě to, vidět to jasně. Tak nic ve zlým.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    11.3.2006 11:11 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satori je když...
    To je v pohodě. :) Tohle je u mne částečně deformace. Já jsem viděl lidi (tedy ostatky), co si moc věřili a doufali, že zkušenost naučí a ona to byla zkušenost poslední. Nebo četl o tom zprávu. Velmi často prostě odmítli se zabývat tím, co se mohlo stát a stalo. Často ta situace byla řešitelná, ale oni na to sami nepřišli.
    Na druhou stranu máte pravdu. Je to paradox, protože zrovna já tvrdím, že se s tím čověk nesmí moc sr...t. Každopádně platí, že když se rozhodnu jít, tak musím jít a nedělat krok tam a zase zpět. A musím vědět, že na všechny eventuality stejně nejsem připravený. Musím se věnovat tomu, co právě teď dělám s plným soustředěním... jo. A tohle umění se hodí pak i v životě.
    Jenom najít tu pravou míru.
    11.3.2006 11:26 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satori je když...
    Na silnici hrozí nebezpečí stejně jako v horách. Při nepozornosti. Žádný velký rozdíl nevidím. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    11.3.2006 11:52 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satori je když...
    Teď je mi na přakážku ta má nechápavost. Proč by měl být rozdíl? To jsem psal?
    Ale já to napíšu. :) Já v tom rozdíl vidím. Člověk se bojí v noci v lese, ačkoliv mu tam v zásadě nic nehrozí. Má to v sobě z dávných dob (asi). I na hřbitově se bojí. Těch, kteří se bojí v autě je málo, i když je to velmi nebezpečné.
    Horolezení je poměrně nebezpečné a navíc se při tom lidé bojí. Matka pustí dítě klidně s kolem na silnici, ale při představě, že by mělo někam lézt jí vstávají vlasy hrůzou, ačkoliv na té skále (né horách!) jde nebezpečí elimitovat prakticky na 0.
    V tom bych viděl rozdíly, z kterých se pak odvíjí další. Například horolezec se musí nučit zvládat strach (i ten iracionální), aby ho neochromil. Řidič (mnohý) by, podle mého, spíš potřeboval pořádně vyděsit (trpí spíš iracionálním pocitem bezpečí v té klimatizované, od světa chráněnné místnosti, kde se za oknem odvíjí nějaký virtuální děj).
    11.3.2006 11:58 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satori je když...
    No já se v horách nebojím. Ani v lese. Já se bojím ve městě. A na silnici. Tam se taky bojím. V horách dávám pozor a nebojím se. :-) Nejmíň jsem se bál v poušti. Hory a poušť to je většinou o tom zda dovedu nebo nedovedu. na silnici je to víc o tom, jestli jede někdo nalitej a nebo zfetovanej. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    11.3.2006 12:09 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Satori je když...
    Mám to podobně. Na kole jsem přestal jezdit (na silnici). Jsem srab, bojím se. Ale obávám se, že řidičů, kteří si dost jasně neuvědomují jak může být auto (motorka...) nebezpečné jim a druhým, je až moc.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.