abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | Komunita

    Dle plánu byl vývoj Firefoxu přesunut z Mercurialu na Git. Oficiální repozitář se zdrojovými kódy je na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    V terminálovém multiplexoru GNU Screen byly nalezeny a v upstreamu ve verzi 5.0.1 už opraveny bezpečnostních chyby CVE-2025-23395, CVE-2025-46802, CVE-2025-46803, CVE-2025-46804 a CVE-2025-46805. Podrobnosti na blogu SUSE Security Teamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    včera 19:33 | Bezpečnostní upozornění

    Training Solo (Paper, GitHub) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel s eIBRS a některých procesorů ARM. Intel vydal opravnou verzi 20250512 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:11 | Nová verze

    Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 00:55 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:22 | Komunita

    GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    10.5. 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    9.5. 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.5. 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (1%)
     (0%)
     (3%)
    Celkem 601 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    31.5.2006 14:43 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak trochu věříci...
    Hmm, dost dobrý...
    31.5.2006 16:29 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak trochu věříci...
    Ono to nemusi byt ze strachu "ze spatne rozhodnou". Osobne si myslim, ze pokud mate vuci vsem stranam (i mimoparlamentnim) vazne vyhrady, je lepe se voleb nezucastnit. Tim se zvetsuje prostor pro nove strany pripadne motivace pro reformy v tech stavajich. To mi prijde daleko uzitecnejsi, nez se ucastnit hry na mensi zlo.

    Jinak ja si vzdycky zatim vybral, volby jsem vynechal jen jednou: to jsem zaspal :-)
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    JiK avatar 31.5.2006 18:11 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak trochu věříci...
    Ja doted ani jednou nebyl volit, pripadlo mi, ze vsechno je u nas tak nejak v norme, ze pomalu dohanime zapad a samozdrejmne ze je to vse sice ne dokonale a ne v poradku, ale aspon v norme. Letos si to nemyslim a volit pujdu, prestoze to bude stat nejakych 500km navic a pul dne myho volna.
    31.5.2006 16:33 Dunric | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak trochu věříci...
    Díky, že jste mi tímto připomněl ten skvost zvaný Božská komedie. Snad mi čas dovolí se k němu zase dostat.
    In the garden sleeps a messenger ·
    31.5.2006 20:07 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak trochu věříci...
    I rozhodnutí nevolit je rozhodnutí. Plné, vědomé, přijaté se vší odpovědností a rozmyslem. Ani studené, ani horké. Pro člověka připraveného nést za své rozhodnuté plnou odpovědnost a důsledky je i toto jedno z možných a správných rozhodnutí. Neboť je zbytečné omezovat se v možných cestách po kterých se dá jít jen proto, že tu jeden Tě straší peklem, tu druhý ďáblem a další zase jinými muky jen proto, abys měl strach udělat své vlastní rozdhodnutí a svedl Tě k tomu co chce on.
    31.5.2006 20:29 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak trochu věříci...
    Obávám se že jako terapeut se setkávám s lidmi, kteří se nerozhodují a ve svém čekaní velmi trpí, pokud se rozhodnou se nerozhodnout. To jsou totiž ty ďábelská" muka. Také se tomu říká racionalisace. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    1.6.2006 05:01 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak trochu věříci...
    Já jako programátor se setkávám s lidmi, kterým pro práci s databázemi nestačí SQL konzole jako mě a chtějí po mě nějaké formuláře, tlačítka, editační okno, či co. Divné co?

    Ono se nelze nerozhodnout. I rozhodnutí nerozhodnout je rozhodnutí. Ať už je toto rozhodnutí učiněno vědomě s plným pochopením a odhodláním, nebo třeba jen z důvodu strachu z rozhodnutí, či existuje tisíce dalších důvodů proč se někdo rozhodne nerozhodnout.

    Jinak řečeno, Váš zápis je jednostranný a ukazuje jen jednu stranu stranu mince. Ukazuje následky rozhodnutí učiněného ve strachu (protože i rozhodnutí nerozhodnout se ze strachu je prostě rozhodnutí ze strachu). Stejně děsivé následky může mít rozhodnutí pro určitý životní směr učiněné ze strachu (tedy jiné rozhodnutí, než nerozhodnout se). Já si totiž dokáže docela dobře představit situace, kdy nerozhodnout se je najlepší možná varianta, jako jiné situace, kdy je to nejhorší možná varianta.

    Ve skutečnosti rozhodnutí, které nevychází a nerespektuje skutečnou osobnost a potřeby toho konkrétního člověka neučiní člověka šťastným (= symbolicky lze říci uvrhne člověka do pekla), ať už je jakékoli. Ovšem málokdo zná své skutečné potřeby, tady platí první přikázání východních náboženství, tedy poznej sám sebe.
    1.6.2006 10:23 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak trochu věříci...

    Každý zápis je jednostranný, protože jsme schopni jít jenom jednou cestou. Případně nejít žádnou. Ti co doufají, že když se nerozhodnou a to vědomě, že se čemukoliv vyhnou se hluboce mýlí. I přes tisíce důvodů, které uvádějí. A pravidlo sebepoznání se jak v křesťanství i všech vychodních náboženství se dá shrnout do apokryfního evangelia sv. Tomáše.

    Královstí je v tobě i mimo tebe,
    nalezneš-li sebe sama, budeš nalezen.
    Nenalezneš-li sebe sama, budeš žít v chudobě.
    A promeškáš-li čas k nalezení sebe sama.
    zkáza tě nemine.

    A jinak pro vaší informaci. Křesťanství je původně východní náboženství. Jinak východní náboženství nemají patent na to, co si lidé myslí že mají. A to jen z toho důvodu, že si někteří lidé ani nedají práci aby si zjistili co křesťanství obsahuje. :-)

    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    1.6.2006 12:38 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak trochu věříci...
    Každý zápis je nutně nějak jednostranný. S tím souhlasím. Řekněme jen, že míra jednostrannosti Vašeho zápisu byla větší, než si myslím, že je únosné.

    Jinak je škoda, že věnujete tolik energie tomu nepodstatnému přívažku v mém zápisu, který uvedl kdo říká, že sebepoznání je první. A když už jsme u toho, východní náboženství považují sebepoznání za cenné a skutečně se praktikuje, zatímco křesťanství vyzdvihuje utrpení a u většiny křesťanů vidíte, že sebepoznání je něco, co nepovažují za důležité. Pokud bych se měl držet biblického "po ovoci poznáte je" a ježíšovo "ukažte mi svou víru bez skutků a já vám ukážu svou víru na skutcích" tak křesťanství sebepoznání téměr nezná a oproti východním náboženstvím daleko vzadu. I když ho má v bibli.

    Jinak pravda je jen jedna a nezáleží na tom, kdo jí říká.
    1.6.2006 12:48 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak trochu věříci...
    Sebepoznání přichází předevšímpřes urpení. I když to "utrpení" pro mnohé může být třeba pravidelné cvičení jógy, která "je ničitelem utrpení pro toho jehož jídlo je jogové, jehož spánek je jogový a jehož odpočinek je jogový" Bud chceme sebepoznání a se sebepoznáním jsou potíže a utrpení i v naprostém klidu a nehybnosti Jak jsem zjistil v zenovém klášteře. Sedět několik hodin denně a sledovat své myšlenky a dech, pozorovat sám sebe je skutečně hluboké utrpení. Věřte mi. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    1.6.2006 13:02 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak trochu věříci...
    Ne, utrpení není nutným přívažkem sebepoznání. To je naprostá lež. Nehledě na to, že utrpení je tak individuální, že co je pro jednoho utrpení může být pro druhého radostí. Dokonce to co je pro jednoho konkrétního člověka utrpením může být pro toho samého člověka radostí v jiném čase, nebo v jiné situaci.

    Je blbostí křesťanství, že utrpení povýšila na zásluhu ať je jakékoli. Utrpení může mít za jistých okolností smysl, ale za jiných je naprosto zbytečné.

    A to píšu přesto, že jsem v době, kdy většina lidí žila bojoval přes deset let s nemocí, která mě velmi omezovala a zabraňovala mi žít. Já jsem ale netrpěl, protože jsem žil, byť jinak! Dva roky jsem neslyšel a nemohl jsem komunikovat s lidmi, ale žil jsem.
    1.6.2006 13:21 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak trochu věříci...
    Utrpení není zásluha, ale prostředek k sebepoznání, nic víc nic méně, to že lidé i v utrpení zažívají radost, je nezpochybnitelné, a netvrdil jsem, že je jinak.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    1.6.2006 13:41 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak trochu věříci...
    K sebepoznání můžete využít naprosto cokoli, tak proč upřednostňovat utrpení? Neexistuje na světě nic co byste nemohl přetavit v sebepoznání, vždyť cokoli se děje kolem vás a veškeré vaše vnímání se děje přes vás, takže všechno co vnímáte má aspekty vaší osobnosti, individuality, atd..

    Utrpení je z 99% věcí osobní volby, i když to tak nevypadá. Je to stejný paradox, jako když lidé žijící v těžkých podmínkách jsou šťastní a slovo utrpení jim nepřijde ani na mysl, zatímco jiní lidé mající dostatek páchají sebevraždy, protože jim život přijde jako utrpení.
    1.6.2006 10:41 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak trochu věříci...
    A ještě něco. Pokud nemám potřebu, nemusím se rozhodovat. Nemusím se rozhodovat o tom jaká pravidla budou v platnosti, pokud žiji na pustém ostrově či plouvoucí kře zcela sám. Nemusím se rozhodovat v tropech, že si koupím zimník jestliže je tam průměrná teplota 25 stupnů a nikdy pod dvacet neklesne. Ale jestli žiji mezi lidmi, tak už rozhodnutí se nepodílet na spolurozhodování je vysoce rizikovým aktem pro jedince, co se nechce podílet. Má na to právo. Jestli to považujete za projev zralé osobnosti a sebepoznání....
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    1.6.2006 11:31 Jan Přech
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak trochu věříci...
    Ale jestli žiji mezi lidmi, tak už rozhodnutí se nepodílet na spolurozhodování je vysoce rizikovým aktem pro jedince, co se nechce podílet.
    No, tak abychom to zase nepřeháněli. Když někdo nechápe volby jako víceméně občanskou povinnost vyjádřit svůj názor na další směrování našeho státu a rozhodne se, že se prostě nevyjádří, je to tak maximálně projev jeho občanské nezodpovědnosti. Pojem "vysoce rizikový akt" je opravdu v této souvislosti celkem přitažený, nemyslíte? Co ten dotyčný tak "vysoce riskuje"? Opravdu mě nenapadá žádné opravdu závažné riziko (doufám, že jako soudní lidé nemusíme brát v potaz to prosťoučké ustavičně nudné strašení komunistickou vládou).
    Godot používá GNU/Hurd.
    kyknos avatar 1.6.2006 11:56 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak trochu věříci...
    jako soudní lidé naopak musíme
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    1.6.2006 15:40 Jan Přech
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak trochu věříci...
    No nevím. Soudný člověk vystrčí nos, podívá se třeba do Polska a pochopí, že to, co je mu demagogicky předestíráno jako "návrat před rok 89", se prostě nekoná. Normální levicová vláda, která toho úplně normálně spoustu podělá :-) což se ale dá říct o každé vládě a závisí na každém, v čem chce dělat kompromis.

    Nepropaguju komanče, ostatně pořád ještě sice nejsem rozhodnutý, koho tam vlastně hodím (přesvědčení by mi velelo ED, což jsou ale bohužel zřejmě vyhozené lístky), ale jediná jistota je, že stoprocentně nebudu volit komouše. Nemám je rád, ve velké většině případů s nimi nesouhlasím a tak dál bla bla bla. Ale to strašení mi přijde... no jak bych to řekl... hloupoučké :-)
    Godot používá GNU/Hurd.
    1.6.2006 12:10 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak trochu věříci...
    Za chviličku bude blog, kde se na to pokusím odpovědět bez přehánění. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    1.6.2006 12:51 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak trochu věříci...
    Otázkou je, zda volby jsou skutečně aktem spolurozhodování, či nikoli. Jeden člověk kdysi řekl, že kdyby volby mohly něco změnit, vláda už by je dávno zakázala.

    Neříkám, že volby nejsou akcí, která by mohla něco změnit, jen tvrdím po zralé úvaze, že míra změny, kterou lze dosáhnout ve volbách i tím nejlepším a nejsprávnějším rozhodnutím je mnohem menší, než si většina lidí myslí.

    Já nevím, proč by rozhodnutí nejít k volbám nemohlo být projevem zralé osobnosti a sebepoznání. A to navzdory tomu, že u mnoha lidí tomu je jinak.

    Většina lidí půjde k volbám naprosto nezrale, nesoudně a Ti jsou podle mě daleko větším nebezpečím pro tento stát a hazardují s budoucností svojí i státu daleko více. Protože spousta žen se rozhodne volit tu stranu, kde v televizi mají toho představitele fešáka, jak mu báječně sekne ta kravata a tak mu to strašně sluší (pak se samořejmě ženy jen tak mimochodem hrozně diví, proč je málo žen ve vládě). Je tohle zralé a uvážené rozhodnutí, a to nejlepší rozhodnutí pro budoucnost? Spousta jiných se rozhodne podle toho co přečtou v novinách, a nepřemýšlí nad tím, že noviny jsou dnes snad všechno jiné jen ne objektivní a pravdivé. Je tohle správný způsob rozhodování pro budoucnost? Jiní se zase rozhodují podle volebních slibů stran, ačkoli kdyby trochu přemýšleli, dávno by přišli na to, že volební sliby vždycky byly a budou jen cárem papíru, ze kterého strany necítí žádný závazek. Je tohle moudrý způsob rozhodování? A tak bych mohl pokračovat dál.
    1.6.2006 12:53 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak trochu věříci...
    Každý se rozhoduje za sebe a nese za sebe svou míru odpovědnosti.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    1.6.2006 13:48 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak trochu věříci...
    Pak je ale nezralé a nemoudré doporučovat jít volit jako jediné správné, zralé a odpovědné rozhodnutí.
    1.6.2006 13:55 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak trochu věříci...
    Pane Ponkráci pokud považujete za moudré nevolit abyste se špatně nerozhodnul, patříte přesně do té kategorie ustrašených ze svého rozhodnutí. :-). Máte právo na svůj strach.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    1.6.2006 15:40 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak trochu věříci...
    Pane Jílku, Vy mi vkládáte motivaci, kterou nemám. Pořád mi vkládáte ustrašenost jako motiv toho proč já (a všichni ostatní téhož názoru) se rozhodnou nevolit. Upřímně řečeno si myslím, že je úplně jedno, jestli půjdu volit, nebo ne. Nic tím nezkazím, ať udělám jedno, nebo druhé.

    Možná Vy máte velikánský a nezvladatelný strach z toho, že byste snad nevolil, čímž byste udělal nenapravitelnou chybu. Je to možné, já do Vaší hlavy nevidím. Nicméně to neznamená, že ostatní lidé jsou klony Vás a mají stejnou motivaci.

    Všímám si, ale že ustrašenost je motivem velké části lidí, když volí. Například typické vystrašené vyznání a přiznání strachu je "zvolím stranu X jen aby to nevyhráli komunisti".

    Jinak Vy máte právo samořejmě používat i nátlakové metody stylu udělej co chce pan Jílek, jinak budeš vypadat špatně (=jako ustrašený) a poškodíš si svou image a to přeci nechceš.
    1.6.2006 14:08 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak trochu věříci...
    A nejvíc se poškodí ti, kteří ze strachu aby neudělali něco špatně, neudělají nic. Vezmou si možnost udělat i něco dobře
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    1.6.2006 12:07 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak trochu věříci...
    Ty jsi nikdy nepochyboval?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.