abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:22 | Nová verze

    Knihovna FFmpeg byla vydána ve verzi 8.0 „Huffman“. Přibyla mj. podpora hardwarově akcelerovaného kódování s využitím API Vulcan, viz seznam změn.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 17:44 | IT novinky

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal Zprávu o stavu kybernetické bezpečnosti ČR za rok 2024 (pdf). V loňském roce NÚKIB evidoval dosud nejvíce kybernetických bezpečnostních incidentů s celkovým počtem 268. Oproti roku 2023 se však jedná pouze o drobný nárůst a závažnost dopadů evidovaných incidentů klesá již třetím rokem v řadě. V minulém roce NÚKIB evidoval pouze jeden velmi významný incident a významných incidentů bylo zaznamenáno 18, což oproti roku 2023 představuje pokles o více než polovinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:55 | Komunita

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie). Servo mimo jiné nově zvládne animované obrázky APNG a WebP.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | IT novinky

    Na chytré telefony a počítačové tablety v Rusku bude od začátku příštího měsíce povinné předinstalovávat státem podporovanou komunikační aplikaci MAX, která konkuruje aplikaci WhatsApp americké společnosti Meta Platforms. Oznámila to dnes ruská vláda. Ta by podle kritiků mohla aplikaci MAX používat ke sledování uživatelů. Ruská státní média obvinění ze špehování pomocí aplikace MAX popírají. Tvrdí, že MAX má méně oprávnění k přístupu k údajům o uživatelích než konkurenční aplikace WhatsApp a Telegram.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    včera 04:22 | IT novinky

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu srpnový souhrn novinek. Kvůli nedostatečnému zájmu byla ukončena výroba telefonů PinePhone Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    21.8. 22:22 | Nová verze

    Po pěti měsících vývoje byla vydána nová verze 0.15.1 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Verze 0.15.0 byla přeskočena. Přispělo 162 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.8. 21:55 | Komunita

    Před sedmi lety společnost Valve představila fork projektu Wine s názvem Proton umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát počítačové hry do té doby běžící pouze ve Windows. Aktuální přehled podporovaných her na stránkách ProtonDB

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.8. 14:55 | IT novinky

    Společnost DuckDuckGo rozšířila svůj AI chat Duck.ai o GPT-5 mini (𝕏). Duck.ai umožňuje anonymní přístup bez vytváření účtů k několika modelům umělé inteligence. Aktuálně k GPT-4o mini, GPT-5 mini, Llama 4 Scout, Claude Haiku 3.5 a Mistral Small 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    21.8. 12:44 | Bezpečnostní upozornění

    Marek Tóth v příspěvku DOM-based Extension Clickjacking: Data ve správcích hesel v ohrožení na svém blogu popsal novou clickjacking techniku s několika variantami útoků a otestoval ji proti 11 správcům hesel. Výsledkem bylo nalezení několika 0-day zranitelností, které mohly ovlivnit uložená data desítek milionů uživatelů. Jedno kliknutí kdekoliv na webové stránce kontrolované útočníkem umožňovalo ukrást uživatelská data ze

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    20.8. 21:11 | IT novinky

    Na dnešní akci Made by Google 2025 (YouTube) byly představeny telefony Pixel 10 s novým čipem Google Tensor G5 a novými AI funkcemi, hodinky Pixel Watch 4 a sluchátka Pixel Buds 2a.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (76%)
     (10%)
     (4%)
     (4%)
     (6%)
     (0%)
    Celkem 49 hlasů
     Komentářů: 6, poslední 21.8. 13:35
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    13.4.2007 19:37 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    A církev tu je už skoro 2000 let a pořád se nějak drží.

    Nepodcenujete cirkev, je to jedina diktatura, ktera vydrzela 2000 let...

    (farar Bodendiek v "Cernem obelisku")

    Za presnou citaci nerucim, jsem liny sahnout do knihovny.
    masožravá palma avatar 13.4.2007 20:04 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    Hledači pravdy jsou v pohodě, ti pravdu hledají. To držitelé pravdy dokáží být velice protivní.

    Jinak díky, již dvakrát si polichotil mému egoismu a zvedl mé přebujelé sebevědomí :-)-
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    13.4.2007 20:11 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    Hledači a držitelé pravdy často jedno jsou. No jen tak sem si všimnul, že něco málo víš. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    14.4.2007 10:38 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy

    Na té debatě mě ovšem zaujal jeden argument podporující tvrzení, že Církev je svatá a křesťanství správné učení. Nick Masožravápalma tvrdí, že když to vydrželo víc než dva tisíce let, tak to není samo sebou. A svědčí to o svatosti. Neřekla to takhle přesně, ale v tom duchu. Jinak by to prý vydrželo tak maximálně sto let.

    Nemam dojem, ze by skupiny jako budhisti, hinduisti, muslimove a podobne tu byly teprv od vcerejska, jen tak BTW. Ostatne Byzanc trvala taky pekne dlouho a co to znamena? Dnes jiz po ni nestekne pes ... IMHO to ceka i krestanstvi, jen co lidstvo trochu vyroste a prestane verit pohadkam :)

    ... mam chut na jablicka ;)
    16.4.2007 08:41 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    A jste si jist, že máte pravdu? Co když to bude všechno úplně jinak?
    wake avatar 18.4.2007 15:33 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    ehm... IMHO... na to tam je to IMHO. AFAIK.
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    13.4.2007 20:43 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    Kde ji můžu koupit?
    Math, as Barbie says, is hard.
    13.4.2007 20:49 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    13.4.2007 21:03 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    Díky, těším se a ještě víc snad na to, co na ni řekne můj táta... Myslím, že by se mu taky mohla líbit.
    Math, as Barbie says, is hard.
    13.4.2007 21:05 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    Och, jak já miluju takovéhle popisky knih a textů obecně.
    13.4.2007 20:55 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    Taky si ji asi někdy koupím. Pokud tedy panu autorovi nebude vadit, že ji bude číst antikrist jako já ;-) Na spoustu věcí hlavně ohledně víry mám naprosto jiný názor, ale s jinou spoustou věcí zase souhlasím a jeho zápisky se mi čtou fakt dobře. A když dojde na pasáž, která by se mi nelíbila, tak to neřeším, přinejhorším zakroutím hlavou, přeskočím ji a čtu dál :-D

    Jinak gratuluju, že se vám ji nakonec povedlo vydat.
    13.4.2007 21:00 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    To se podařilo Jiřině, já pro to celkem nic neudělal, jen sem vyjadřoval nespokojenost z něčím.:-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    13.4.2007 23:59 kofol | skóre: 264 - vládce světa | blog: nemám
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    Popravdě jsem blog nečetl, je na mě moc dlouhej :-/
    14.4.2007 11:35 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    jj, dlhsi to uz byt ani nemohlo
    14.4.2007 10:44 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    Jo a jinak jeste jedno rejpnuti, at uz ten flame stoji za to: proti Bibli nic nemam :D
    ... mam chut na jablicka ;)
    14.4.2007 11:01 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    Hmm, jako malej. Mám dojem, že z tohohle žádný flame teda nebude. Maximálně budeš tak trochu za troubu :-)
    15.4.2007 14:52 Lubos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    Díky za tento zápisek, to se nevidí každý den.

    Mám k tomu jen pár poznámek. Napsal jste, že máte pocit, že v životě dostáváte nějak víc, než ostatní. Je tomu tak proto, že víc dáváte. Ať už vědomě, nebo ne, vězte, že děláte dobře. A je jen otázkou času, kdy to zkoumat začnete, kdy se z hledače pravdy stane její student.

    Zázraky se dějí každý den, je jen otázkou, zda jsme schopni si to vůbec připustit a pak vnímat. Později člověk dojde k tomu, že se vlastně ani nejedná o zázraky, ale o naplňování nějakých principů a zákonů, které tady prostě jsou, ač pro mnohé zůstávají skryté.

    A ještě jedna, závěrečná poznámka: náhoda neexistuje.
    15.4.2007 16:38 Jan Přech
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    A ještě jedna, závěrečná poznámka: náhoda neexistuje.
    Kdo říkal? ;-)
    Godot používá GNU/Hurd.
    15.4.2007 17:39 Lubos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    Život sám. ;-)
    15.4.2007 19:59 Jan Přech
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    Viz můj příspěvek níže. Pokud někdo svůj život (jakožto konečnou množinu zkušeností) bohorovně prohlašuje za důkaz obecného tvrzení, tak je buďto nedovzdělanec, žvanil, nebo eventuelně přinejhorším obojí...
    Godot používá GNU/Hurd.
    15.4.2007 21:39 Lubos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    Váš příspěvek je mi až podezřele povědomý. Jako bych to snad kdysi napsal já. Osobně se domnívám že tomu, co píšete, naprosto rozumím. Obávám se ale, že Vám nejsem schopen popsat vaším jazykem – logikou a matematikou to, co vnímám pod pojmem život. Ač jsem matematiku studoval, zdají se mi její možnosti na popsání života nedostatečné.

    Jinak s Vámi naprosto souhlasím, sám si připadám jako nedovzdělanec, neboť mi neustále narůstá objem toho, co bych chtěl vědět. Připadá mi to potom, jako že toho znám méně a méně. :-)
    16.4.2007 07:47 Jan Přech
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    Upřímně řečeno, nějak se vymyká mojí představivosti, co by se mi muselo stát, abych začal slepě věřit předloženým dogmatům typu "náhoda neexistuje" a přestal stříhat ušima, kdykoliv mě někdo začne krmit neochvějnou pravdou. Obávám se, že Vaše náznaky ve smyslu "cucáčku, však ty k té velké pravdě sám dojdeš" jsou liché - prostě proto, že moment, kdy začnu slepě důvěřovat předloženým dogmatům se v mých očích překrývá s momentem, kdy se ze mne stává manipulovatelná ovečka. Z tohoto pohledu mi přijde, že je potom celkem jedno, jestli ta manipulovaná ovečka nese kříž římský nebo hákový. Ne, děkuji...

    Jinak mám dojem, že si stále nerozumíme - já nikde netvrdím, že matematika je dostatečná pro popis života, což ale neznamená, že v některých případech nemůže hezky fungovat. Jako s těmi zvířátky, která přežívají díky své ostražitosti. Kdo ztratí ostražitost, je sežrán. Je to tvrdé, ale je to tak. Život sám... ;-)
    Godot používá GNU/Hurd.
    16.4.2007 14:38 Lubos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    Naprosto věřím, že se vaší představivosti vymyká velká spousta věcí, stejně tak, jako mojí. Sám uvidíte, co se začne dít předtím, než přijmete tvrzení, že náhoda neexistuje. ;-)

    Vězte, že Vás absolutně nemám zájem krmit neochvějnou pravdou. Doplnil jsem zápisek pana Jílka a Vy jste na něj reagoval a dotazoval jste se, já jsem Vám jen odpověděl. Jinak Vás nepovažuji za cucáčka, neboť Vás absolutně neznám. Dokonce ani nemám potřebu Vám to nandat v diskusi, nebo Vás v ní urážet, či zesměšňovat. Nepíši ani ironicky a pokud má mít něco lehčí nádech, označím to smajlíkem.

    Nemyslím si, že byste začal něčemu slepě důvěřovat a rozumím vaší poznámce o zmanipulovatelných ovcích. Souhlasím s Vámi v tom, že si nerozumíme. Zobecním svůj předešlý výrok: myšlení není schopno pojmout všechny aspekty života. Myšlení je pouhou čtvrtinou, potažmo sedminou celé lidské bytosti a dokonce není ani tou nejsilnější složkou, neboť emoce ovlivňují naše životy mnohem více, než samotné myšlení. Můžete se o tom sám přesvědčit, zkuste naschvál někdy myšlení vypnout, přestat myslet. Není to sice snadné, vezme to nějaké úsilí, ale myslím, že to stojí za to a uvidíte sám. Nemusíte mít obavy, že se stanete ovcí a neberte to prosím tak, že se Vám snažím něco vnutit, spíše Vám jen nabízím možnost, jak se sám můžete přesvědčit o tom, co se Vám snažím sdělit.

    Věřím, že to vypadá, jako bych se chtěl povyšovat, sám se mám ještě co učit. A komunikace a schopnost sdělit věci tak, aby informace došla v pořádku bez rozvíření emocí, je pro mne poměrně obtížná a dopouštím se řady chyb a omylů. Snažím se z nich poučit a posunout se dál, stejně jako v životě samém.
    16.4.2007 15:18 Jan Přech
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    Děkuji za doporučení, ale myšlení určitě vypínat nebudu, protože se domnívám, že skrze emoce je člověk příliš snadno ovladatelný a v případě (záměrně) špatné konstelace ovládání nebezpečný nejen sobě, ale i druhým, což je představa, která mě děsí (viz poznámka o hákových křížích).

    Souhlasím, že si celkem nerozumíme a mám dojem, že si ani nikdy rozumět nebudeme. Asi nemá smysl Vás tahat za slovo a vyjadřovat názor, že nevidím podstatný rozdíl mezi krmením neochvějnou pravdou a prostým veřejným oznámením nedokazatelného tvrzení, že "náhoda neexistuje", stejně tak jako z Vaší strany nemá valný smysl snažit se mě vyprovokovat podsouváním, že "já to stejně jednou přijmu". V tomto kontextu plně chápu Vaši poznámku o chybách a omylech s rozviřováním emocí - velice názorný příklad ;-).

    No, z mojí strany asi vše, co mohu k tomuto tématu říct.
    Godot používá GNU/Hurd.
    16.4.2007 15:31 Lubos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    Mohu s Vámi jen souhlasit, že jsme nedošli společného konsensu. Jsem rád, že se diskuse s Vámi nezvrhla v osobní napadání a urážky, jak tomu často bývá na jiných serverech. Přeji hezký den.
    17.4.2007 15:04 Jan Přech
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    Díky, i Vám...
    Godot používá GNU/Hurd.
    15.4.2007 18:30 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    Přesně tak. Život sám. A jestli si někdo myslí, že všechno se dá vypočítat, předvídat a život se odehrává logicky, je bloud a ten život mu to jasně ukáže. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    15.4.2007 19:54 Jan Přech
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    ...a jestli si někdo myslí, že důkazem existenčního výroku dokáže výrok obecný, tak by si měl doplnit základy elementární logiky ;-)
    Godot používá GNU/Hurd.
    15.4.2007 21:03 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    Znalost elementární logiky pro zvládnutí života není nutná. To jsem viděl u těch co ji sice zvládali, ale jinak nezvládali základní sociální dovednosti. Nic nedokazuji, jen vycházím ze zkušeností a těmi se řídím. Zatím jsem se životem spokojený. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    16.4.2007 08:12 Jan Přech
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    Opět nemůžu jinak než doporučit studium logiky a argumentace. Vaše zkušenost Vám říká, že lidé, kteří zvládali elementární logiku, byli přesto sociálně nepoužitelní. Z toho lze jednoznačně usoudit, že znalost elementární logiky není postačující podmínkou pro zvládnutí života (ó, jaký to objev :-) ), ale problematicky to, že to není podmínka nutná. Já si nedovoluji vyřknout žádné obecné soudy o nutnosti nebo "postačujícnosti" (hezké slovo, že?) znalosti logiky pro život, už jenom proto, že by to byl obecný výrok, který bych přece musel podložit důkazem ;-), jenom tvrdím, že v řadě případů ta logika prostě funguje i v životě a její znalost je výhodou. Minimálně pro zpracování zkušeností a vyvozování závěrů z nich se ta logika občas sakramentsky hodí - Váš předchozí příspěvek je ukázkovým příkladem toho, jak to bez ní skřípe :-).
    Godot používá GNU/Hurd.
    16.4.2007 08:55 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    Nemám potřebu studovat logiku a argumentaci. Nějak mě to nebaví. Viděl jsem příliš mnoho těch co logicky uvažovali a byli přesvědčeni, že to musí podle jejich logického uvažování fungovat. Třeba ve vztazích. Dost často nefungovalo. A spočítali to zcela přesně. A dokonale vyargumentovali. Možná se studium logiky hodí. Zatím mě ale nic nepřesvědčilo, že zrovna mě. Někdy se věcí dějí jen tak. Chaoticky. :-) Nikoliv logicky.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    16.4.2007 10:47 Jan Přech
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    Věci se dějí chaoticky, ale náhoda neexistuje. Tak z toho začínám být trochu jelen :-).

    S tou chaotičností naprosto souhlasím a právě proto mi přijde postoj "metodu logika odmítám, protože už jsem viděl, jak nefungovala" poněkud krátkozraký. Životní zkušenosti mě učí odhadovat situace a na danou situaci použít tu nejvhodnější metodu (z těch tisíců metod, které VŠECHNY někdy fungují a někdy ne). Ve smyslu zvládání života jako neustálého přísunu neočekávaných leckdy opravdu chaotických (ano, náhodných...tím jsme začli, že?) situací vidím každou metodu jako svým způsobem obohacující. Nechcete logiku, neberte. Já si ji nechám. Někdy se hodí...
    Godot používá GNU/Hurd.
    16.4.2007 11:14 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    Neřekl jsem, že odmítám logiku apriori, ale nepovažuji ji za nutnou vystudovat abych se uměl v životě orientovat. Někdy stačí chápat souvislosti a reagovat na situaci, která nastala zcela nelogicky a chaoticky. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    16.4.2007 11:44 Jan Přech
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    Správně. Někdy...
    Godot používá GNU/Hurd.
    16.4.2007 09:01 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    Jak již někdo výše napsal, "náhoda neexistuje", všechno je něčím podmíněné...

    Takže teoreticky by to mělo jít, jenže nikdo nedokáže zohlednit dostečné množství proměnných (pokud nepočítám Hariho Seldona ;-) ).
    wake avatar 18.4.2007 15:42 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledači pravdy
    A to budete teprve koukat, az zjistite, ze i emoce lze vedecky zkoumat. Nejen to. Na zaklade tohoto vyzkumu lze celkem uspesne predpovidat chovani jak jedincu tak i lidskych skupin. A nejen predpovidat, dokonce i manipulovat. A nejen experimentalne, ale prumyslove a v masovem meritku.

    Nevim jak vy, ale ja mezi sve emoce a vnejsi svet kladu firewall, zkrz ktery se dostane pouze nekolik vybranych jedincu a (samozrejme) reklama na "Ňam Ňam Bobýýýk", ktera je infekcni a toxicka, az to buci.

    ...mylijóny přítulných haterií...
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.