abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    25.7. 19:55 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    25.7. 17:33 | Komunita

    MDN (Wikipedie), dnes MDN Web Docs, původně Mozilla Developer Network, slaví 20 let. V říjnu 2004 byl ukončen provoz serveru Netscape DevEdge, který byl hlavním zdrojem dokumentace k webovým prohlížečům Netscape a k webovým technologiím obecně. Mozille se po jednáních s AOL povedlo dokumenty z Netscape DevEdge zachránit a 23. července 2005 byl spuštěn MDC (Mozilla Developer Center). Ten byl v roce 2010 přejmenován na MDN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 14:55 | Nová verze

    Wayback byl vydán ve verzi 0.1. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 13:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.18 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově se lze k síti Tor připojit pomocí mostu WebTunnel. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.5. Thunderbird na verzi 128.12.0. Další změny v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.7. 14:33 | IT novinky

    Meta představila prototyp náramku, který snímá elektrickou aktivity svalů (povrchová elektromyografie, EMG) a umožňuje jemnými gesty ruky a prstů ovládat počítač nebo různá zařízení. Získané datové sady emg2qwerty a emg2pose jsou open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.7. 14:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 25.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 25.7 je Visionary Viper. Přehled novinek v příspěvku na fóru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.7. 13:33 | IT novinky

    Před 40 lety, 23. července 1985, společnost Commodore představila první počítač Amiga. Jednalo se o počítač "Amiga od Commodore", jenž byl později pojmenován Amiga 1000. Mělo se jednat o přímou konkurenci počítače Apple Macintosh uvedeného na trh v lednu 1984.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    24.7. 06:00 | IT novinky

    T‑Mobile USA ve spolupráci se Starlinkem spustil službu T-Satellite. Uživatelé služby mohou v odlehlých oblastech bez mobilního signálu aktuálně využívat satelitní síť s více než 650 satelity pro posílání a příjem zpráv, sdílení polohy, posílání zpráv na 911 a příjem upozornění, posílání obrázků a krátkých hlasových zpráv pomocí aplikace Zprávy Google. V plánu jsou také satelitní data.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.7. 21:55 | Komunita

    Společnost Proxmox Server Solutions stojící za virtualizační platformou Proxmox Virtual Environment věnovala 10 000 eur nadaci The Perl and Raku Foundation (TPRF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.7. 21:22 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána nová verze 2.4.65 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešena je bezpečnostní chyba CVE-2025-54090.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (29%)
     (25%)
     (5%)
     (4%)
     (4%)
     (1%)
     (3%)
     (27%)
    Celkem 135 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 20:08
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    13.1.2014 10:59 5kolo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo, co, od koho
    pools avatar 13.1.2014 11:08 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo, co, od koho
    J, moc pěkný článek.
    Vivre libre ou mourir!
    13.1.2014 12:02 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo, co, od koho
    zdravim,

    jo, mate pravdu. Jen bych dodal, ze noviny zacinaji take slouzit i jako nastroj k ovlivnovani nalad ve spolecnosti.

    Co s tim, pokud chcete kvalitni ctivo z pohledu vydavatele? Jde to bez Nobelovky.

    0) bud to dotujete a reklamu si delate sami na svuj vlastni produkt. Takze, az nebudu vedet, co s desetitisicema, coz jsou castky v kterych se pohybuji, tak do toho jdu. Tohle mi prijde jako aktualne nejlepsi reseni, zapada mi to dohromady a postupne zacinam videt cil.

    1) anebo muzete jit delat neco ve stylu stranek www.067.cz Petra Koubskeho, nebo motejlek.com a na to potrebujete do rozjezdu par set tisic. Coz nemam. Zde navic pochybuji o kupni sile ceskeho ctenare, ktery si radeji k obedu nekoupi limonadu/piti, aby si mohl pak koupit bazen a cistici prostredky do nej.

    gf

    13.1.2014 12:10 Luboš L.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo, co, od koho
    Nesouhlasím se "začínají sloužit". Ono už to nějakou dobu trvá, rozhodně to nezačíná, jen je to pořád okatější.
    pools avatar 13.1.2014 12:15 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo, co, od koho
    Ano, to je naprosto jasné - a taky hlavní důvod proč jsou dnesna zkupovány velké mediální domy subjekty, které donedávna neměli s médii nic společného. Hezky je to vidět na Rusku - tam půlku hlavních médií vlastní Stát a druhou půlku Gazprom (tedy stát...)
    Vivre libre ou mourir!
    pools avatar 13.1.2014 12:13 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo, co, od koho

    Ta 0) je velmi nebezpečná - ve zprávách musí být ze zákona uvedeno, že se nejedná o zprávu ale o placený PR článek (což je případ třeba toho Babiše a nezdrojovaných článků o něm - kde končí zpráva a kde začíná PR?)

    K té 1) to jistě, ale to je opravdu pro malé procento lidí, stejně tak jako různé pokusy udělat novinový kanál z twitteru a spol.

    Problém je ten, že VYDAVATEL nechce kvalitní obsah, ale chce levný obsah a rychle...

    Vivre libre ou mourir!
    13.1.2014 15:05 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo, co, od koho

    Ta 0) je velmi nebezpečná - ve zprávách musí být ze zákona uvedeno, že se nejedná o zprávu ale o placený PR článek (což je případ třeba toho Babiše a nezdrojovaných článků o něm - kde končí zpráva a kde začíná PR?)

    Jen doplnim. Je jasne, ze PR clanek oznacite. Ale pokud budu napriklad prodavat reportovaci system, tak behem toho udelam serial o reportovacich systemech a knihovnach. Anebo muzete udelat popis sveho produktu, ale vynechate ten marketing a uprednostnite odborne veci. Coz se mi zda "koser" cena pro vsechny strany.

    Reklamu nemusite prodavat jen jako PR clanky, ale muzete napriklad vyuzit reklamni box u sebe pro sebe nebo napriklad udelat vymennou reklamu. Moznosti je mraky.

    Problém je ten, že VYDAVATEL nechce kvalitní obsah, ale chce levný obsah a rychle...

    To zalezi od konkretniho kusu vydavatele a vlastnicke struktury...

    13.1.2014 13:47 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo, co, od koho
    Dokonce bych řekl, že třeba v HN už není "datažurnalistika" sprosté slovo.
    Je tu v čr někdo jiný, kdo se tímto seriózně zabývá? Mi přijdou HN jediní, např. většinu zdrojáků pak zpětně dají k dispozici na github.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    13.1.2014 13:57 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo, co, od koho
    Abych se priznal, noviny jsem kdysi vyuzival az do mrte. Cetl jsem je, balil do nich veci, pouzival k podpalu a kdyz bylo nejhur, tak i k...

    Cist se dneska uz neda, veci tolik nebalim, do kamen mam v supliku PEPO, takze staci, kdyz si pohlidam tu posledni vec a uz je fakt nebudu potrebovat.
    13.1.2014 15:34 pc0
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo, co, od koho
    Zrovna jsme na tohle tema ted debatovali, po tom co CT predevcirem v ranich hodinach odvysilala reprizu poradu "Vladneme, nerusit". Uz tehdy za dob kdy tu mistni mafie uzavrela tzv. opozicni smlouvu, vznikl ucelove propagandisticky bulvar denik Super nebo jake servilni zpravy vysilala Nova. Ten tlak na ovlivnovani verejneho mineni prostrednictvim masmedii tu je uz dlouho, soukroma delaji PR statu a verejnopravni zase vlivnym firmam (napr. CT a nechutna reklama Sazce nebo RWE vysilane jako bezne zpravy).

    Koncentrace vlastnictvi ceskych medii znamena jedine dalsi krok ke ztrate demokracie v tomhle state a zacarovany kruh |media -> manipulovatelna vetsina -> verejne mineni -> vetsinove volby| a "vykastrovani" hlidaciho psa. Lidem se bohuzel samo od sebe nerozsviti a budou se plazit po ctyrech dokud jim zbude ze dne na den co do huby.

    13.1.2014 15:43 pc0
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo, co, od koho
    Sorry za ten odkaz: vlastnictvi ceskych medii

    Jen se slusi dodat, ze za Ringier Axel Springer tam chybi udaj o J&T, resp. p. Tkáčovi.

    13.1.2014 16:01 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo, co, od koho
    <<Koncentrace vlastnictvi ceskych medii znamena

    Ale tak to bylo vzdycky, ze nekdo podniky skupuje nebo slucuje. Je to pak levnejsi. To je kapitalismus. Vzdycky je par nejvetsich a pak Ti mensi. Obcas se to zbozi/zkrachuje a obcas nekdo s dobrym napadem v dobrem case udela neco noveho a vetsiho.

    Cele je to o tom, co si nechaji lide libit.

    Ono pokud 70% "nasich" velkych podniku ma zahranicniho vlastnika, tak uz toho moc neovlivnite. Nebo pokud 1/3-1/2 lidi dluzi. Pak je urcity vyvoj hodne predvidatelny.

    Ono vytvorit noviny neni zase takovy problem. Trochu vydelat nejaky penize. Nekoupit si auto, byt, bazen a do toho investovat(penize a cas) a ridit/tvorit. Nic vic. Jenomze to Vam vetsina lidi neudela.

    Mit hotovy penize, tak "si" taky "neco koupim".....

    gf
    pools avatar 13.1.2014 17:59 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo, co, od koho
    Ten problém skupování médií není o kapitalismu, nemám nic proti určité konsolidaci. Problém vidím v tom kdo ty noviny kupuje a za jakým účelem. A tady se bojím, ze jim nejde o zisk z médií jako takových, jako o podpoře ostatního bussinesu. A s tím už problém mám.
    Vivre libre ou mourir!
    14.1.2014 14:07 Lima
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo, co, od koho
    Delo se to a deje, ale to neznamena ze je to ok. Vezmete si do ruky jakoukoli knihu o ekonomii, politologii, ustavnim pravu nebo i biologii, tedy pokud vam nejsou zrejme negativni dusledky monopolu, oligopolu, totalitnich zakonu, nerovnovahy, dominance druhu, monokultury ...

    Jak uz tu nekdo psal, ta media nejsou vlastnena primarne pro jejich rentabilitu, to je hodne omezeny pohled. Ten efekt se projevuje neprimo, u jinych investic a v uplne jinych radech. Moc ovlivnovat verejne mineni je k nezaplaceni ;)

    Tahle stara recka bajka se hodi na tuhle situaci a dobu naramne:

    Skopcové a kozlové, když shromážděni spolu byli, viděli, an řezník k nim jde. Ten, chodě mezi nimi, lapal a vybíral sobě, kteříž mu se líbíli. Tomu oni povolili a proti tomu se nezasadili. Vidouce pak, že jednoho z nich, svobodně vytáhše, zabijí, nic se pro to nebáli, než ještě bláznově vespolek mluvili: "Co jest nám do toho, že on toho pochytil, kteréhožť táhne, nechžť ho sobě táhne." A tak všeckny je zvytahoval až do posledního, a přišed k tomu, také jej vzal. I vece skopec k němu: "Spravedlivě se nám děje pro naši vinu, že všickni jeden po druhém od jediného zbiti budeme, ježto bychom byli mohli dobře bez toho býti, pospolu když jsme byli, a ty sám jediný mezi námi byl jsi, mohli jsme tě hlavami našimi až do smrti utrkati, a třebas ještě roztrkati, a tak bychom se byli o tvou vzteklost s tebou snesli."

    Petr Tomášek avatar 14.1.2014 21:48 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo, co, od koho
    Blbý je, že lidi jsou blbí.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    14.1.2014 23:47 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo, co, od koho
    počínaje tebou
    13.1.2014 20:14 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo, co, od koho
    tá česká pozice je politicko-ideologicky dosť jasne vyhranená, čo asi pre niektorého čitateľa znamená robiť noviny inak:)... dnes už sú zaujímavejšie komentáre a reflexie toho, čo a okolo deje na blogoch, než v časopisoch a novinách, je tam plno schopných ľudí, čo by mohli byť dobrými novinármi, ale s novinármi je to ako s riadom v McDonalde... sú na jedno použitie
    pools avatar 13.1.2014 20:37 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo, co, od koho
    Každé noviny jsou politicky vyhraněné, kdyby nebyly tak zprávy můžou generovat roboti... Ale u té české pozice my šlo spíše o způsob jakým fungují, než o jejich politické pozadí.
    Vivre libre ou mourir!
    13.1.2014 20:39 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo, co, od koho
    no, práve som prebehla pár najnovších článkov... nie sú zlé:)
    13.1.2014 21:05 Nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo, co, od koho
    ...dnes už sú zaujímavejšie komentáre a reflexie toho, čo a okolo deje na blogoch, než v časopisoch a novinách...
    Spis ty noviny vypadaji jako blogy; prezvykane vycucy prezvykanych vycucu ze spatne prelozenych originalu na tema "co se dnes psalo na tvitru", zkompilovane pologramotnymi opicemi, ktere by mely dostavat penize za to, ze nebudou psat.
    Samozrejme vhodne zakompovane do mezer mezi reklamou, ale v tomhle smeru nektere ctenejsi blogy zdatne konkuruji.
    13.1.2014 21:52 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo, co, od koho
    Lenže keď chce niekto web bezplatne, musí súhlasiť s podmienkami a medzi nimi je spravidla právo prevádzkovateľa toho serveru dať tam tie reklamy... takže zato ten bloger nemôže. Od chvíle, keď čítanosť dosiahne nejakú hranicu má ich na krku a hotovo. On chce písať a majiteľ chce zarábať. Ale zase nečítaný blog beze reklám... :))...Ja reklamy úplne ignorujem, prekážajú, len ak mi to kvôli nim zamrzne, alebo ak ich nie a nie odklikať preč:).
    15.1.2014 20:29 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo, co, od koho
    Noviny mě nikdy nezajímaly, takže mi to je šumák. Když chci nějakou informaci zeptám se u zdroje, nebo zjistím na odborných webech.
    19.1.2014 20:39 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo, co, od koho
    bohuzel je dost lidi sleduje a tak vytvareji verejne mineni. Ktere, kdyz je ovlivnene spravnym smerem, vynasi nahoru ruzne Babise, kteri si upravuji prostredi, ve kterem zijes, k obrazu svemu.
    15.1.2014 23:10 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo, co, od koho
    Přednáška je zajímavá, byť obsahově ne až tak překvapující (kdo se zajímá, většinu věci tak nějak ví nebo aspoň předpokládá). Škoda, že k ní chybí ty komentované slidy, záběry na přednášejícího zase tak zajímavé nejsou...
    16.1.2014 14:14 j AM | skóre: 2 | blog: skeptik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo, co, od koho
    Akorát že českou pozici financuje babiš a protože koupil LN a MF tak to spojuje dohromady.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.