abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Komunita

    Bylo oznámeno, že webový prohlížeč Opera GX zaměřený na hráče počítačových her je už také na Flathubu and Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:11 | IT novinky

    Akcionáři americké mediální společnosti Warner Bros. Discovery dnes schválili převzetí firmy konkurentem Paramount Skydance za zhruba 110 miliard dolarů (téměř 2,3 bilionu Kč). Firmy se na spojení dohodly v únoru. O část společnosti Warner Bros. Discovery dříve usilovala rovněž streamovací platforma Netflix, se svou nabídkou však neuspěla. Transakci ještě budou schvalovat regulační orgány, a to nejen ve Spojených státech, ale také

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 26.04 LTS Resolute Raccoon. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 11. vydání s dlouhodobou podporou (LTS).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:55 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Gitea (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 1.26.0. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Pozvánky

    Ve středu 29. dubna 2026 se v pražské kanceláři SUSE v Karlíně uskuteční 7. Mobile Linux Hackday, komunitní setkání zaměřené na Linux na mobilních zařízeních, kernelový vývoj i uživatelský prostor. Akce proběhne od 10:00 do večerních hodin. Hackday je určen všem zájemcům o praktickou práci s Linuxem na telefonech. Zaměří se na vývoj aplikací v userspace, například bankovní aplikace, zpracování obrazu z kamery nebo práci s NFC, i na úpravy

    … více »
    lkocman | Komentářů: 1
    22.4. 21:55 | Nová verze

    LilyPond (Wikipedie) , tj. multiplatformní svobodný software určený pro sazbu notových zápisů, byl vydán ve verzi 2.26.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.4. 20:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 11.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 237 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 500 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.4. 13:33 | IT novinky

    Společnost SpaceX amerického miliardáře Elona Muska oznámila, že si zajistila opci buď na akvizici startupu Cursor za 60 miliard dolarů (přes 1,2 bilionu Kč) do konce letošního roku, nebo na zaplacení deseti miliard dolarů za nové partnerství s touto firmou zabývající se generováním kódů. SpaceX se dále prosazuje na lukrativním trhu s vývojářskými nástroji pro umělou inteligenci (AI). Cursor, startup zabývající se prodejem modelů AI pro

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    22.4. 13:11 | Komunita

    Díky AI modelu Claude Mythos Preview od společnost Anthropic bylo ve Firefoxu nalezeno a opraveno 271 zranitelností.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    22.4. 04:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.54.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 137 vývojářů, z toho 66 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (2%)
     (13%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1396 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    25.8.2011 13:24 Miriam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Fakt super, nezajdeme někam na drink?
    lukve avatar 25.8.2011 13:28 lukve | skóre: 29 | blog: lukolve | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet

    asi nie, slecno vsak vas ani nepoznam :)

    linux user more than 20y
    Dalibor Smolík avatar 25.8.2011 14:03 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Bože, to je dneska mládež. Slečna zve mladíka na drink a on odmítne .. To za našich časů nebývalo. Mohl bych jít na drink já? Lze si vybrat mezi Kofolou a Ice Tea :-))
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    25.8.2011 14:08 polymorf | skóre: 14 | blog: tar_zxpf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    GeoRW avatar 26.8.2011 09:59 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    co ked to je nejaky transvestit alebo preoperovana muzatka :-D
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    25.8.2011 14:31 Mariana
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Kofolu do Ice Tea a mate zeleny caj s teinom i s kofeinom :D
    25.8.2011 14:38 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    s teinom i s kofeinom
    Jako by to oboje nebylo to samý...
    25.8.2011 16:13 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Jak vám psal již kralyk přede mnou, tein je to samé co kofein (jen jiný název pro něj). Možná jste měla na mysli aminokyselinu theanin, která je v čaji také obsažena, ale to vám nevěřím :-P
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    25.8.2011 18:39 Rolak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Ne, neni. Je to velmi podobny alkaloid.
    25.8.2011 18:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Not sure if troll... no ale budiž:
    In 1827, Oudry isolated "theine" from tea, but it was later proved by Mulder and by Jobst that theine was the same as caffeine.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Thein
    Dalibor Smolík avatar 25.8.2011 19:19 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    To je jedno, hlavně, že to smím :-)))
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Bystroushaak avatar 26.8.2011 01:38 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Nerad bych kecal, ale není celý rozdíl v tom že se to na něco váže, takže "tein" se vsakuje do těla pomaleji než kofein, i když je to to samé?
    26.8.2011 12:29 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Ne, pouze je kofeinu v čaji méně než v kávě (ale zase záleží jak v kterém, třeba takový zelený japonský gyokuro obsahuje kofeinu relativně vysokou koncentraci). No a pak je v čaji navíc výše zmiňovaná aminokyselina theanin, která prostupuje krve-mozkovou bariérou a zvyšuje hladinu neurotrasmiteru GABA v mozku. Působí tedy relaxačně a tím částečně eliminuje nepříznivé účinky kofeinu (nervozitu, roztěkanost, přebuzenost, atp.).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    26.8.2011 12:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Afaik je v čaji zhruba stejně kofeinu jako v kávě. Samozřejmě záleží co člověk porovnává - porovnávat pickwick earl grey ze sáčku s pravým turkem asi nebude ono :-D
    26.8.2011 16:12 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    To tedy není, obecně je v šálku kávy podstatně více kofeinu než v šálku čaje (a mluvím skutečně o sypaném čaji, ten odpad co se prodává v pytlíkách nepovažuju vůbec za čaj). Obecně se uvádí, že v průměrném šálku kávy bývá okolo 130 mg kofeinu. V šálku černého čaje je oproti tomu obvykle jen 40 - 80 mg (záleží druh od druhu) a v šálku zeleného či bílého čaje často ještě podstatně méně (25 - 40 mg), i když jsou samozřejmě výjimky (třeba ten výše zmiňovaný zelený gyokuro, který má snad ze všech běžných čajů nejvyšší obsah kofeinu i theaninu, což je dáno specifickým způsobem jeho pěstování - prostě japonská kvalita ;-)).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    26.8.2011 17:01 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    gtz avatar 25.8.2011 21:13 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Nechá se pozvat na drink a probudí se s bolavou hlavou po rohypnolu :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Dalibor Smolík avatar 26.8.2011 10:24 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Bingo! Myslím si, že tohle byla nejrealističtější odpověď.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    gtz avatar 26.8.2011 15:31 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    holky rohypnolky :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 26.8.2011 15:33 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Taky se můžeš vzbudit bez nějakých orgánů :-) o tom jsem poslouchal nějaký pořad a Ti náhončí na to používaly mladé děvy, které lákaly mladé maso na rande. Byly to případy odněkud z jižní evropy.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Dalibor Smolík avatar 26.8.2011 17:57 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Ono to stačí udělat podle vzoru "Pasti, pasti, pastičky", taky síla :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    26.8.2011 23:31 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet

    :-D Za vašich časů nejspíš taková Miriam byla skutečná slečna a nikoliv pouhý virtuální anonym pějící stále tu samou písničku na všech možných fórech.

    gtz avatar 26.8.2011 23:37 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    I za mých časů byla Miriam holka k nakousnutí :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Dalibor Smolík avatar 27.8.2011 00:30 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Pokud je táž Miriam k nakousnutí ještě dneska, tak smekám! :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    27.8.2011 11:43 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    "Ta" Miriam co tady trolluje nejspíš vypadá nějak takhle :-D
    gtz avatar 27.8.2011 17:53 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    :-) tak nějak. Třeba je to něco podobného MS-2011
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    28.8.2011 22:15 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    mhmmmmmm.... pro zajímavost: Když budeš na ten obrázek koukat dostatečně dlouho, objevíš v dálce na pozadí žlutý vrtulník ;-)
    gtz avatar 27.8.2011 17:55 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Viděl jsem ji před pár roky a i tak by stála za hřích :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    28.8.2011 20:58 m-a
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    The Internet: Where men are men, women are men and children are FBI agents.
    lukve avatar 26.8.2011 15:38 lukve | skóre: 29 | blog: lukolve | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet

    kazdy je vitany otestovat DEMO mojho webu aj ty Miriam. v buducnosti chcem spravit ak sa vychytaju vsetky muchy vlastny web pre linuxakov zalozeny na SynapseCMS

    linux user more than 20y
    25.8.2011 13:31 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Synapse is a little social network where you can find friends, add comments and share messages. All you must do is fill in this Registration Form and Login. Synapse is totally FREE and is created under a BSD License. Please don't post any spam or aggressive words.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    lukve avatar 25.8.2011 13:36 lukve | skóre: 29 | blog: lukolve | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet

    eh, licenciu CMS som zmenil na GPLv2

    linux user more than 20y
    25.8.2011 13:39 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Fajn, ale to pak tam dej určitej člen.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    lukve avatar 25.8.2011 13:42 lukve | skóre: 29 | blog: lukolve | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet

    :) zatial este to neni finalna podoba.. je to stale v DEVELOPMENT stadiu. ten portal je nieco ako DEMO

    linux user more than 20y
    25.8.2011 13:44 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Jasně, to mi došlo. Neuvažuješ, že bys píchnul nějakému projektu jako je Diaspora nebo FreedomBox?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    25.8.2011 21:05 skywaker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    no nepokladam sa za pokrocileho.. a tento projekt je skor dobry napad s ktorym som zacal ako prz svoj projekt v php
    pushkin avatar 25.8.2011 13:43 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    1. Souhlasím, na angličtině by měl autor zapracovat
    2. Přesto bych ještě upravil: All you have to do is fill in the Registration Form and Login. Synapse is totally FREE and it is created under a BSD License. Must se do tohoto kontextu nehodí, this není vhodné použít neboť zobrazená stránka není registračním formulářem a it jsem doplnil protože angličtina nezná nevyjádřený podmět.
    3. Ten font (font-family: "Monospace", fantasy;) je hnusnej.
    lukve avatar 25.8.2011 13:50 lukve | skóre: 29 | blog: lukolve | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet

    dik, opraveno.. do css sa pozriem neskor.. ale mozem naskriptovat fonty cez javasript

    linux user more than 20y
    pushkin avatar 25.8.2011 13:57 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Přílohy:
    Není zač. Jinak koukám do jiných prohlížečů a on si každej tu fomt-family vykládá jinak (viz screenshoty), chtělo by to najít něco univerzálnějšího. (A nebo taky může jít o bug Opery.)
    lukve avatar 25.8.2011 14:13 lukve | skóre: 29 | blog: lukolve | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet

    dakujem.. firefox je ok. v CSS mam nadefinovanych viacero fontov. operu velmi nemam rad. ale opravim to

    linux user more than 20y
    lukve avatar 25.8.2011 14:15 lukve | skóre: 29 | blog: lukolve | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet

    prave pozeram ze aj v Hiku mi to rozhadzal QT prehliadac Weltweitimnetz

    linux user more than 20y
    AsciiWolf avatar 25.8.2011 23:47 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Ještě změň v té první adrese pro posílání bitcoinů "Bussines" na "Business". Tohle mne praštilo do očí jako první. ;-)
    25.8.2011 13:53 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Jasně, věnoval jsem tomu dvacet sekund, nicméně proti tomu "must" nic nemám (je to jedno IMHO), to "it" tam být nemusí (je zbytečné ho opakovat, je to zcela standardní) a "this" se tam hodí, pokud je v textu hyperlink na ten formulář.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    pushkin avatar 25.8.2011 14:20 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Zrovna to must ale docela praští do očí. Must se používá v kontextu, když prostě musíš a přes to nejede vlak. Viz zde: "Must" is most commonly used to express certainty. It can also be used to express necessity or strong recommendation, although native speakers prefer the more flexible form "have to."

    Jinak to "it" je gramatická chyba, kterou možná často vidíš v textech od neanglických autorů, ale britská gramatika striktně vyžaduje v každé větě uvést podmět.
    25.8.2011 14:24 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Ne, mýlíš se. Evidentně nejsi rodilý mluvčí (na rozdíl ode mě).

    V tom co cituješ si všimni hlavně "most commonly."

    To chybějící "it" v žádném případě žádná chyba není. Podmět v té větě je a není nutné ho opakovat, dokonce je to vyloženě zbytečné.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    25.8.2011 14:42 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Jo tak ty jsi rodilý mluvčí jo? A kde jsi se narodil? :-D

    Jinak "must" tam použít samozřejmě jde, "have to" se tam ale hodí mnohem víc.
    25.8.2011 14:45 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Jo, jsem. V Praze. Může tam být obojí, v tomto případě je to prašť jak uhoď.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    25.8.2011 15:05 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Může tam být obojí, v tomto případě je to prašť jak uhoď.
    Jistěže tam může být obojí. Ale není to absolutně 100% to samé. Je tam určitá významová nuance... Nejde o to, že by jedno z toho bylo "špatně", spíš jde o to, jak to řekne rodilý mluvčí (skutečný rodilý mluvčí - native speaker). A taky jde o to, že ono "All you have to do..." je určité ustálené spojení. Schválně si zadej do googlu all you must do, a uvidíš, že se ve většině výsledků (s vyjádřením all you ... do) zobrazí all you have to do - tady.

    No nicméně já se s tebou o tom nebudu dále dohadovat, protože vím, že to nemá smysl... :-D
    25.8.2011 15:37 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Ne, fakt nemá smysl se dohadovat, pokud na to nemáš kvalifikaci. Jako native speaker ti říkám, že použít "All you must do is..." je naprosto stejně v pořádku jako použít "All you have to do is...," třebaže je to trochu "hovorovější" a že se se slovem "must" obvykle šetří.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    25.8.2011 18:26 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Imho je to spíš naopak "All you have to do" je spíš hovorovější, zatímco "All you must do" je spíše knižní, ale to už oprvdu tenký led.

    A co z tebe teda dělá native speakera? Neříkej, že CAE nebo tak něco...

    25.8.2011 18:37 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Ne, určitě ne. Jestli je něco z toho neformálnější, tak to s "must," ale fakt jenom o málo. Tenký led, souhlas, nebo dělení vlasu.

    No přece výchova. CAE ani pořádně nevím co obnáší.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    25.8.2011 18:46 Rolak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Presne tak. V anglictine se "narizuje" co nejmene. A kdyz uz, tak je to prave takove to "kamaradickovske".
    26.8.2011 00:51 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    No přece výchova.
    Áha, někdo z rodičů zřejmě měl angličtinu rodným jazykem,... Nojo, to má někdo štěstí...
    25.8.2011 23:53 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Možná, že se mi to v hlavě už nějak popletlo, ale kdysi jsem četl rozdíl mezi have to a must a byla tam popsaná i významová odlišnost: have to je nutnost daná vnějšímy nezměnitelnými okolnostmi, must je nutnost požadovaná samotným mluvčím. Něco podobného jako neměnitelná versus vůlí zvolená budoucnost u going to versus will.
    25.8.2011 23:56 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Hmm, částečně jo a částečně se to asi popletlo. Je to složitější a nelze to takhle říct, i když v některých případech do jisté míry nejspíš ano. Nemyslíš will a shall? Mezi goint to a will je jiný rozdíl.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    25.8.2011 18:11 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Jako že jsi se narodil a už jsi mluvil? :-)
    25.8.2011 18:32 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Ne, já nejdřív mluvil a pak jsem se narodil.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    25.8.2011 14:50 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    A když mi to s tím podmětem nevěříš, což si myslím že bys měl, přečti si tohle.

    Cituji:
    So here’s the quick and dirty tip for sentences in which a character says or thinks something, and immediately afterward does something. First, write the part about what the character says or thinks, using or not using quotation fronting as you please. Then, if you want the actions of saying and doing to be more like a single event, don’t repeat the subject: Squiggly squealed with glee and grabbed the box of chocolates. If you want the actions of saying and doing to be more like separate events, then go ahead and repeat the subject for the verb of doing: Squiggly squealed with glee, and he grabbed the box of chocolates.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    pushkin avatar 25.8.2011 21:33 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Ano, s tímto příkladem souhlasím, v případě řešené věty ale toto pravidlo nelze aplikovat, neboť:
    1. podmět si nic nemyslí a nic nedělá, viz úvod citace:
      So here’s the quick and dirty tip for sentences in which a character says or thinks something, and immediately afterward does something.
    2. Přečteš-li si toto souvětí pořádně, pak zjistíš, že v každé větě souvětí je použit jiný rod slovesa:
      Synapse is totally FREE and it is created under a BSD License.
      • První věta -
        Synapse je absolutně zdarma (případně svobodná nebo jakékoliv synonymum se ti hodí)
        - činný slovesný rod
      • Druhá věta -
        a je licencována pod BSD licencí
        - trpný slovesný rod
      Už to je dost dobrý důvod, proč uvedené pravidlo není aplikovatelné a podmět tedy je třeba v druhé větě uvést.
    25.8.2011 23:57 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    1. To není nutné. Jinými slovy, je to úplně jedno.

    2. Jakbysmet.

    Čili, rozdíly jsi našel, jenom z nich nic neplyne.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    25.8.2011 13:46 A
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    boze to je dementnost... asi nie nadarmo ma ten obrazok v blogu...
    ________________ avatar 26.8.2011 07:07 ________________ | skóre: 5 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    nekaz mu radosť
    25.8.2011 18:24 vanak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    A tenhle zápis se dostal na titulní stránku abc! Sou tu nějací admini?
    Bedňa avatar 25.8.2011 21:51 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Zápisky bez diakritiky sú hrozné.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    25.8.2011 22:02 Miriam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Hele ty, Bedňo, neměl bys radši programovat pro kernel ultras?
    Bedňa avatar 25.8.2011 22:46 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Sa polepším.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    xkucf03 avatar 26.8.2011 12:14 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    +1
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.8.2011 21:16 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    -1
    Bedňa avatar 27.8.2011 01:06 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Nič proti autorovi, ale čo je na diakritike v sk/cz zlé? Ja osobne som písal roky bez diakritiky v komentároch a časom som zistil, že neviem kde má byť dĺžeň a mäkčeň, je to len také malé upozornenie a v blogoch to prakticky nieje vidieť.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    27.8.2011 08:46 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Pracuji v anglickem prostredi a na vetsine pocitacu nemam ceskou klavesnici. Nu a z nekterych zarizeni (smartphone) ani s diakritikou psat nemohu. Kdyz bych z neceho psal s diakritikou a z neceho ne, tak bych se z toho za chvilku priblaznil.
    Bedňa avatar 27.8.2011 19:31 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Osobne mám všade SK klávesnicu a znaky píšem cez pravý alt, čo ti bráni v anglickom prostredí si nastaviť CZ klávesnicu?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    xkucf03 avatar 27.8.2011 19:44 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    +1 hardwarově mám sice US QWERTY, ale nastavené rozložení mám CZ QWERTZ, zvláštní znaky píšu přes Alt + jsem si přidal pár znaků, které nejsou ve standardním rozložení.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    lukve avatar 25.8.2011 23:02 lukve | skóre: 29 | blog: lukolve | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    http://www.linuxaci.6f.sk/
    linux user more than 20y
    26.8.2011 00:24 skywaker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    tak ma napadla super funkcia ktoru mozem pridat a tou je karma.. dany uzivatel by mohol nechat blokovat spravicky od uzivatelov s nizkou karmou
    xkucf03 avatar 26.8.2011 12:15 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    To mají na Rootu – mně se to teda celkem líbí, ale hodně lidí na to nadává.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Dalibor Smolík avatar 26.8.2011 12:29 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Mezi karmou a skórem je nějaký funkční rozdíl? ;-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    xkucf03 avatar 26.8.2011 12:41 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    (zdejší) skóre vychází z toho, kolik jsi toho vytvořil (a záleží i na typu, nejhodnotnější jsou myslím články), zatímco karma/aura (na Rootu) vychází z toho, kolik plusů/mínusů ti naklikali ostatní.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    gtz avatar 28.8.2011 00:27 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    To jsem zvědav kam by se přetočilo počítadlo třeba u JJ a PT :-) Svítilo by tam nakonec -moc :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Heron avatar 26.8.2011 12:31 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Mě se líbí, jak to řeší sociální sítě.

    U každého příspěvku si můžu kliknou, jestli ho chci nebo nechci vidět. Totéž pro každého přispěvatele.

    Takže bylo by hezké mít podobnou fci i zde. Takové stránky by byli skutečně individuální, každý čtenář by si mohl naklikat vlastní zdroje data (autory), které chce a nebo nechce číst.

    Hodnocení je zprůměrované a jako takové nemusí vyhovovat všem. To je odpověď k té karmě na root.cz.
    lukve avatar 26.8.2011 12:40 lukve | skóre: 29 | blog: lukolve | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet

    presne na tejto myslienke je postaveny tento portal.. vzberies si kto moze citat tvoje prispevky a od koho ty.. a ta karma bude na to ze od autorov s nizkou karmou jednoducho odfiltrujes

    linux user more than 20y
    Bystroushaak avatar 26.8.2011 01:42 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Hehe. Kdo dneska nemá vlastní síť, jakoby nebyl. Časem jí budou mít všichni programátoři podobně jako dřív počítače. Pak přijde čas na to vymyslet jak je propojit, až z toho vznikne socialnet. Co vznikne potom nechci radši vědět.
    AsciiWolf avatar 28.8.2011 00:22 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Co vznikne potom nechci radši vědět.
    asocialnet :-D
    26.8.2011 02:04 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Feature Request : Coz tam vymyslet nejaky agregator stavajicich socialnich siti(Facebook, Twitter, etc)? Clovek by se nalogoval jen na tuto sit a mel by vsechno hezky pod rukou. :-)
    xkucf03 avatar 26.8.2011 12:17 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    To už někde existuje (asi i několikrát), ale jelikož soc.sítě nepoužívám (snad jen Ábíčko, dá-li se to považovat za sociální síť), tak jsem zapomněl, jak se to jmenuje.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    lukve avatar 26.8.2011 15:39 lukve | skóre: 29 | blog: lukolve | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet

    agregator by sa mozno dal spravit ak facebook a twitter maju RSS tak by to nemal byt problem ze pridat do funkcie display_messages() aby zobrazilo aj text z RSS

    linux user more than 20y
    26.8.2011 23:35 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet

    Jako experiment to není špatné, ale když už člověk vynakládá úsilí ke správě vlastního serveru, nebylo by lepší provozovat například nějaký Diaspora pod? Člověk se tím naučí pár zajímavých věcí o technologiích, které jsou (dle mého osobního názoru) o něco hezčí než PHP. Navíc je Diaspora přece jen zralejší a použitelnější než něco, co si člověk zbastlí doma sám.

    29.8.2011 13:34 stepulka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vlastna Socialna siet
    Z toho co si zbalastí doma má každý větší radost ;-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.