abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 147.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Firefox nově podporuje Freedesktop.org XDG Base Directory Specification. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 147 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Humor

    Asociace repair.org udělila anticeny těm nejhorším produktům představeným na veletrhu CES 2026. Oceněnými jsou například šmírující kamery Amazon Ring AI, chytrý běžecký pás od společnosti Merach, která otevřeně přiznává, že nedokáže zabezpečit osobní data uživatelů, případně jednorázové lízátko, které rozvibrovává čelisti uživatele a tak přehrává hudbu. Absolutním vítězem je lednička od Samsungu, která zobrazuje reklamy a kterou lze otevřít pouze hlasovým příkazem přes cloudovou službu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    dnes 12:00 | IT novinky

    Íránští protirežimní aktivisté si všímají 30% až 80% ztráty packetů při komunikaci se satelity služby Starlink. Mohlo by se jednat o vedlejší důsledek rušení GPS, kterou pozemní přijímače Starlinku používají k výpočtu polohy satelitů a kterou se režim rovněž snaží blokovat, podle bezpečnostního experta a iranisty Amira Rashidiho je ale pravděpodobnější příčinou terestrické rušení přímo satelitní komunikace Starlinku podobnou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    dnes 00:55 | IT novinky

    Evropská komise (EK) zvažuje, že zařadí komunikační službu WhatsApp americké společnosti Meta mezi velké internetové platformy, které podléhají přísnější regulaci podle unijního nařízení o digitálních službách (DSA). Firmy s více než 45 miliony uživatelů jsou podle DSA považovány za velmi velké on-line platformy (Very Large Online Platforms; VLOP) a podléhají přísnějším pravidlům EU pro internetový obsah. Pravidla po

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    dnes 00:44 | IT novinky

    Tržní hodnota technologické společnosti Alphabet poprvé v historii přesáhla čtyři biliony dolarů (83 bilionů Kč). Stalo se tak poté, co Apple oznámil, že bude na poli umělé inteligence (AI) spolupracovat s dceřinou firmou Alphabetu, společností Google.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 11:11 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 161 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:44 | Nová verze

    Po delší době vývoje vyšla nativní linuxová verze virtuálního bubeníka MT-PowerDrumKit 2 ve formátu VST3. Mezi testovanými hosty jsou Reaper, Ardour, Bitwig a Carla.

    balda | Komentářů: 1
    11.1. 21:33 | Nová verze

    Desktopové prostředí Budgie bylo vydáno ve verzi 10.10. Dokončena byla migrace z X11 na Wayland. Budgie 10 vstupuje do režimu údržby. Vývoj se přesouvá k Budgie 11. Dlouho se řešilo, v čem bude nové Budgie napsáno. Budgie 10 je postaveno nad GTK 3. Přemýšlelo se také nad přepsáním z GTK do EFL. Budgie 11 bude nakonec postaveno nad Qt 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.1. 13:00 | Humor

    OpenChaos.dev je 'samovolně se vyvíjející open source projekt' s nedefinovaným cílem. Každý týden mohou lidé hlasovat o návrzích (pull requestech), přičemž vítězný návrh se integruje do kódu projektu (repozitář na GitHubu). Hlasováním je možné změnit téměř vše, včetně tohoto pravidla. Hlasování končí vždy v neděli v 9:00 UTC.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    11.1. 03:00 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.3, tj. třetí opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.13, tj. třináctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (7%)
     (5%)
     (0%)
     (9%)
     (20%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (11%)
     (49%)
    Celkem 390 hlasů
     Komentářů: 11, poslední dnes 15:18
    Rozcestník

    Compatibility Madness

    23.2.2007 15:23 | Přečteno: 1077×

    V posledni době nějak nemůžu pochopit jednu věc. Jak je to s kompatibilitou základních desek a chipových sad??? Cokoli, co si koupíte bez problémů zprovozníte ve WindowsXP, coz je OS cca 5let starý. Přesto nejnovější distribuce nejsou chopny někdy ani nabootovat. Proč?

    Například po uvedení desek s P965 chipsetem se přišlo na to, že Linuxové distribuce si neumí poradit s přídavným řadičem JMicron. Windows XP, 5 let staré ANO. Proč?

    Nejvíce proklínaná chipová sada na abcLinuxu, nForce500 (550, 570ultra) vypadá jako nejvíce Linux compatible. Divné. Já to nechápu... :o(

           

    Hodnocení: 11 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.2.2007 15:56 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compatibility Madness
    Cokoli, co si koupíte bez problémů zprovozníte ve WindowsXP ...
    není pravda
    JiK avatar 23.2.2007 16:18 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compatibility Madness
    promin, ale nesouhlasim s tebou. Kdo by prodaval (vic jak jednou) hardware, ktery nezprovozni 95-99% jeho zakazniku?

    Abys mne nechytnul za slovo, nebavim se o specialitach, jako jsou vedecke pristroje, prumyslove automaty & spol, kdy je ale 'pocitac' spis jen levnym prislusenstvym toho hardware...jenze to asi nebylo predmetem tehle debaty.

    Zajimalo by mne jak se s tim blogem komunita vyrovna, protoze ma zcasti pravdu. Nicmene je mozna chybou koncepce linuxu, ze spusta exotickeho hardware musi byt tak ci onak podporovana primo kernelem narozdil od windows, kde tohle bremeno prenesli na vyrobce, ktery bud udela samostatny a fungujici ovladac nebo to proste neproda...I tak davam klobouk dolu pred kernel hackery, kteri dokazi naimplementovat podporu pro vetsinu exotickeho HW a to i bez znalosti detailni dokumentace toho HW.
    DjAARA avatar 23.2.2007 16:35 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compatibility Madness
    No ona kvalita ovladačů pro některý HW ve Windows… No comment. BTW a co HW, který výrobce přestal podporovat? V Linuxu pak kolikrát spokojeně dál slouží, ve Windows je nepoužitelný.

    Sám tu mám jednu TV kartu, kterou se mi s originálními ovladači nepodařilo ve Windows zprovoznit. Až jsem pak našel nějakej hack od kluků z ruska .-) díky kterému začala fungovat. Ale ani tak žádná sláva.

    Je HW a HW a to že výrobce nedodává dokumentaci je problém, ale většinou jen jeho. Tomuto HW se vyhýbám velkým obloukem.
    23.2.2007 17:28 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compatibility Madness
    promin, ale nesouhlasim s tebou. Kdo by prodaval (vic jak jednou) hardware, ktery nezprovozni 95-99% jeho zakazniku?
    A s čím přesně nesouhlasíš? A s čím souhlasíš?

    Tvrzení "Cokoli, co si koupíte bez problémů zprovozníte ve WindowsXP" je evidentně nepravdivé.

    Jistě, pokud nadefinuješ že 5% případů zanedbáme, pak je to v podstatě pravda. Ale co my, pětiprocentní menšina? Já jsem pařan a používám Windows na hraní her. Zde uvedené tvrzení bych označil cizím termínem: "bullshit".
    vyrobce, ktery bud udela samostatny a fungujici ovladac nebo to proste neproda...
    Ale prodá. Stačí když procento zákazníků požadujících vrácení peněz nepřekročí určitou hranici. Samozřejmě pokud mluvíme o noname výrobcích.
    23.2.2007 19:03 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compatibility Madness
    promin, ale nesouhlasim s tebou. Kdo by prodaval (vic jak jednou) hardware, ktery nezprovozni 95-99% jeho zakazniku?
    Asus nebo ATI, Aver, Kouwell ...
    Abys mne nechytnul za slovo, nebavim se o specialitach, jako jsou vedecke pristroje, prumyslove automaty & spol, ...
    já také ne - z výše vyjmenovaných versus XP:

    Asus nebo ATI - v desce A8V mi nešel Radeon 7500 (resp. šel jen jako standardní VGA, s čímž si ani nepřehraju film, pouhé překreslení okna s textem bylo na několik sekund!) ... nevím, zda je to vina desky nebo karty, ale Linux zvládá v pohodě

    Aver - nepamatuji si přesně proč, nicméně kamarád kvůli jejich TV kartě vždy přebootovával do Linuxu ... teď už nepřebootovává do Windows :-) (nevím, jestli už je dokonce nesmazal)

    Kouwell - USB/FireWire box na HDD, v linuxu se hlásí jako standardní mass storage a neměl jsem s ním problém, pracovní XP ho zvládly, XP u dvou kamarádů nikoliv (na USB, FireWire jsem měl možnost zkoušet pouze na linuxové mašině)

    a tak by šlo pokračovat dlouho ...
    Zajimalo by mne jak se s tim blogem komunita vyrovna, protoze ma zcasti pravdu.
    v čem? že nějakou dobu byly opravdu problémy s JMicron? - s tím opravdu dokážu žít ...

    nebo myslíš nějakou zásadní myšlenku tohoto blogu? - žádnou nemá, je to jen trapné plácnutí do kalné vody
    Nicmene je mozna chybou koncepce linuxu, ze spusta exotickeho hardware musi byt tak ci onak podporovana primo kernelem ...
    eh? ono je nutné každý ovladač zařadit do oficiálního stromu? nemáme moduly, nelze patchovat?
    narozdil od windows, kde tohle bremeno prenesli na vyrobce, ktery bud udela samostatny ... ovladac
    ten "samostatný ovladač" jest ovšem, co se týče přístupu k zařízení, na úrovni jaderné; když buchne, tak jde systéém do kytek, že?

    nehledě na nějaké to podepisování ovladačů Microsoft Quality Labs, což je zas v rozporu se "samostatností" v jiném smyslu slova
    a fungujici ovladac nebo to proste neproda...
    viz příklady výše
    24.2.2007 00:23 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compatibility Madness
    eh? ono je nutné každý ovladač zařadit do oficiálního stromu? nemáme moduly, nelze patchovat?
    Patchovat pouze v případě, že počítač je jenom příslušenství k danému HW. Co není v distribučním jádře, neexistuje. ;-)
    26.2.2007 07:57 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compatibility Madness
    to je pravda, nicméně zase ta distribuční jádra obvykle obsahují podstatně víc věcí než vanilla
    23.2.2007 16:21 Richard Gavenda | skóre: 19 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compatibility Madness
    U některých základních desek musíš během instalace XP vložit disketu s ovladačem, jinak disk neuvidí.
    23.2.2007 17:42 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compatibility Madness
    A přesně tak to je. A také je to vtom, že výrobce většinou ten hardware délá pro Windows a také dá k dispozici ovladače. Kdežto Linux se dělá pro hardware, ale hardware se nedělá pro Linux :-(
    23.2.2007 18:27 Trained.Monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compatibility Madness
    Chce to kupovat aspon rok stary hardware. Uz byva odladeny a clovek si usetri hromadu problemu.
    23.2.2007 22:57 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compatibility Madness
    Jednomu nejede tohle v Linuxu, jinému tamto ve Windows… Někteří výrobci se moc nenamáhají, třeba řadič Kouwell s čipem HighPoint HPT370 sice ovladače pro WinXP už má dlouho, ale v roce 2002 ještě nebyl, ovladač pro Win2K v XP nefungoval dobře, a v Linuxu nebyl problém. Beta od Visty před rokem a půl jej neměla, jestli jej má dnes, se mi zjišťovat nechce.

    S hardwarem je někdy prostě veselo. :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.